Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa kiertoilmauksin että elää pääomatuloilla?

Vierailija
01.12.2020 |

Vanhempi ihminen on kyseessä joka ei ymmärrä muun kuin perinteisen palkkatyön päälle.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kiertoilmauksena sitä, että elän kelatuilla. Todellisuudessa kelarahat ovat mitätön lisä, jolla ei ole todellista merkitystä minulle, mutta silloin saan ymmärrystä ja myötätuntoa.

Vierailija
42/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan valehtele suoraan? Eiköhän ole sama asia kuin kiertoteitse kerrottu asia. Jos et tee tikkua ristiin, et ole yrittäjä etkä toisen palveluksessa niin olethan sinä työtön siitä huolimatta että et nosta työmarkkinatukea. Paitsi minusta tuntuu että kuitenkin nostat sitä.

Jos sanoo olevansa työtön niin siinä on se vaara, että kyselijä tarjoaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi edes sanoa kiertoteitse?

Perustelin jo aloituksessa.

Aa, eli hän ei tiedä mitä pääomatulo tarkoittaa, ja sinun pitäisi selittää sama asia ymmärrettävämmin? Käsitin ensin, että et vain kehtaa sanoa asiaa suoraan, koska hän ei "hyväksyisi".

Vierailija
44/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, eli hän ei tiedä mitä pääomatulo tarkoittaa, ja sinun pitäisi selittää sama asia ymmärrettävämmin? Käsitin ensin, että et vain kehtaa sanoa asiaa suoraan, koska hän ei "hyväksyisi".

Vanhat köyhyydessä eläneet ja työelämässä raataneet eivät hyväksy herrojen metkuja kuten he niitä luokittelevat.

Vierailija
45/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat ovat yksityisiä. Ei kuulu muille, miten kukin elää.

Olen tavannut tosi tyhmiä ihmisiä, jotka kuvittelevat rahan tulevan ilmaiseksi jostain. Ja jonkun vaurastuminen on ehdottamasti riiston tulos. On helppo luokitella varakkaat ihmiset riistäjäkapitalisteiksi. Yleensä näin ajattelevilla ihmisillä on työläistausta. Ei nähdä asioita laajemmin: ikäänkuin olisi suljettu piiri, joka jakaa leipää keskenään. Ehkä näin oli joskus 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa, mutta ei enää.

Jos joku vaurastuu, ei ole pois köyhän taskusta.

Vierailija
46/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat köyhyydessä eläneet ja työelämässä raataneet eivät hyväksy herrojen metkuja kuten he niitä luokittelevat.

Onneksi Suomessa on oikeus ilmaiseen koulutukseen ja valtio tukee monin tavoin ihmisiä. Köyhyydestä voi päästä pois.

Kyllä rehellisyys lopulta maan perii: koskee niin proletariaattia kuin kapitalistia.

Vierailija
47/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro olevasi yksinyrittäjä varainhoidon alalla.

En suosittele valehtelemaan. Yrittäjä ei voi saada työkkäritukia ym. kela massia.

Kannattaa kertoa ihan rehellisesti olevansa työtön.

Jos nainen ei lämpene siitä ja päästä hillopurkkile nii tämä ei ole arvoisesti, enemmänki helppoa elämää tavoitteleva haaska, sometyrkkyjen sukua.

Vierailija
48/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että elät velaksi. Minä olin kotiäitinä pitkään ja otin oikeastikin elämiseen velkaa, jotta pystyin elämään haluamaani elämää.

Velaksi eläminen ilman päämäärää on monelle niin suuri järkytys, että sulkevat suunsa.

Vierailija
49/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro olevasi yksinyrittäjä varainhoidon alalla.

En suosittele valehtelemaan. Yrittäjä ei voi saada työkkäritukia ym. kela massia.

Kannattaa kertoa ihan rehellisesti olevansa työtön.

Jos nainen ei lämpene siitä ja päästä hillopurkkile nii tämä ei ole arvoisesti, enemmänki helppoa elämää tavoitteleva haaska, sometyrkkyjen sukua.

Ei työttömyys sinänsä, mutta tuolla asenteella olevia ei jaksa kukaan.

Vierailija
50/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että elät velaksi. Minä olin kotiäitinä pitkään ja otin oikeastikin elämiseen velkaa, jotta pystyin elämään haluamaani elämää.

Velaksi eläminen ilman päämäärää on monelle niin suuri järkytys, että sulkevat suunsa.

:)

Vierailija
51/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vastapuolesta. Vanhoille ihmisille voi sanoa elävänsä säästöillään tai jos mahdollista niin perintörahoilla. Mun isä on kuollut, joten voin käyttää tuota perintöä syynä, vaikka se oli oikeasti pieni. Esim. meidän naapurissa asuva vanhus luulee mun olevan varakas perijätär vaikka oikeasti elän pääomatuloilla.

Vierailija
52/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän vastapuolesta. Vanhoille ihmisille voi sanoa elävänsä säästöillään tai jos mahdollista niin perintörahoilla. Mun isä on kuollut, joten voin käyttää tuota perintöä syynä, vaikka se oli oikeasti pieni. Esim. meidän naapurissa asuva vanhus luulee mun olevan varakas perijätär vaikka oikeasti elän pääomatuloilla.

Tuo on huvittavaa muuten. Sana perintö laukaisee assosiaation isosta perinnöstä. Eli vaikka perisi 5000 euroa mutta kun sanoo että xx kuoli ja sain perintöä, luullaan että kyse on rikkauksista. Yleensähän suomalaiset perii hyvin vähän, rahasuvut erikseen.

Vierailija
53/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ei ole taloudellista pakkoa käydä töissä, sillä elän korkotuloilla ja minulle sijoituksista maksetuilla osingoilla.

jos vanha ei älyä, sillä on varmaan jo muistissa häikkää.

Vierailija
54/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan siivun useasta yrityksestä jonka voitoilla elän.

Vierailija
55/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano totuus. Jos mummo jotain mussuttaa asiasta, niin kerro faktat. Jotta Suomessa voi edes säällisesti elää pääomatuloilla, on niitä oltava vuodessa pitkälti yli 30 000 euron edestä. Ja jokainen yli 30 000 euroa pääomatuloja vuodessa saava maksaa näistä tuloistaan vähintään 34% veroja. 

Luulisi mummon tämän sitten hyväksyvän.

Vierailija
56/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano totuus. Jos mummo jotain mussuttaa asiasta, niin kerro faktat. Jotta Suomessa voi edes säällisesti elää pääomatuloilla, on niitä oltava vuodessa pitkälti yli 30 000 euron edestä. Ja jokainen yli 30 000 euroa pääomatuloja vuodessa saava maksaa näistä tuloistaan vähintään 34% veroja. 

Moni palkansaaja tienaa vähemmän kuin 30000 e. Jos on velaton sinkku pärjää pienemmilläkin tuloilla.

Vierailija
57/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet sijoittaja, liikemies/liikenainen, tms. Titteleitähän on vaikka mitä, joita voi käyttää.

Vierailija
58/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selkänahkoja aamiaiseksi syövä kapitalistisika.

Vierailija
59/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääomatulothan on kiertoilmaus sille että loisii muiden tekemällä työllä

Vierailija
60/63 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palkansaaja tienaa vähemmän kuin 30000 e. Jos on velaton sinkku pärjää pienemmilläkin tuloilla.

Velaton sinkku? Eikö se ole YH eikä sinkku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme