Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruoka

Vierailija
01.12.2020 |

Mitä valmistatte itse ja entä valmiina kaupasta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken valmiina, paitsi kinkun paistan itse. En ole vuosiin enää ottanut stressiä joulusta. Ollaan sovittu ettei osteta lahjojakaan, vaan jokainen ostaa itselleen sen mitä tarvitsee. Pieniä lapsia ei suvussa ole. Joulu on ohi yhtä nopeasti kun se tuleekin.

Vierailija
2/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti en mitään itse. Luumutkin valmiiksi kuivattuja kaupasta ja kuohukerma ja ne tulee lumuvaahtoon. Saarioisten laatikot ostan. Ne on tosi hyvät. Sienisalaattiinkin ostan sauvon säilykesuolasieniä eli itse en poimi. Kinkku pakastealtaasta, mutta itse sulatan ja paistan. Ym.

Torttu-ja piparitaikinan teen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin mennä kuokkimaan naapurin eläkeläismamman joulupöytään. Kuulen että onnistuu suht helposti kunhan vähän kehitän tarinaa.

Vierailija
4/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin mennä kuokkimaan naapurin eläkeläismamman joulupöytään. Kuulen että onnistuu suht helposti kunhan vähän kehitän tarinaa.

*luulen

Vierailija
5/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollit ovat aivan onnettomia kaupassa. Samoin jotkut Saarioisten laatikot.

Vierailija
6/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ottanut huomioon, että suomalainen jouluruoka mahdollisesti loukkaa inuiitteja sekä ohisalolaisia kunníakansalaisia?

Vierailija
7/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole parempia laatikoita syönyt kuin saarioisten. Monet jouluruoat on tullut syötyä.

Vierailija
8/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusta asti en mitään itse. Luumutkin valmiiksi kuivattuja kaupasta ja kuohukerma ja ne tulee lumuvaahtoon. Saarioisten laatikot ostan. Ne on tosi hyvät. Sienisalaattiinkin ostan sauvon säilykesuolasieniä eli itse en poimi. Kinkku pakastealtaasta, mutta itse sulatan ja paistan. Ym.

Tiesitkö muuten tuosta kinkunsulattelusta, että on todettu ettei mitään eroa havaittu sulatetun kinkun ja jäisenä uuniin laitetun kinkun välillä.

Paistoaika jälkimmäisellä tietysti pitempi, mutta siihen erot jäävätkin.

Vierailija
9/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole parempia laatikoita syönyt kuin saarioisten. Monet jouluruoat on tullut syötyä.

Ei ne nyt itse tehdyille pärjää.

Vierailija
10/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaiken, paitsi jotain pieniä annoksia erikoisherkkua paikalliselta valmistajalta.

Vierailija
11/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö muuten tuosta kinkunsulattelusta, että on todettu ettei mitään eroa havaittu sulatetun kinkun ja jäisenä uuniin laitetun kinkun välillä.

Paistoaika jälkimmäisellä tietysti pitempi, mutta siihen erot jäävätkin.

On ero. Olen kokeillut. Turhaa energian tuhlausta myös laittaa jäisenä, jos on aikaa sulatella.

Vierailija
12/13 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tehdään itse. En ikinä pilaisi joulua joillain eineksillä kun itsetehty on hyvää eikä mitenkään vaikeaa tehdä. Suomalaiset eivät näköjään hirveästi ymmärrä hyvän ruoan päälle että sinänsä ymmärrettävää että joulupöytään kannetaan eineksiä.

Vierailija
13/13 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaalista borssikeittoa, kaalilaatikkoa.  Jauhelihakastike, palapaisti, rosolli, fetajuustosalaatti.  Pasteijoita, joulutorttuja.

Kalkkunaleikettä ostan valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi