Täysimetyksen ehkäisyteho
Mitä mieltä? En haluaisi olla ottaa kierukkaa vielä jälkitarkastuksessa...
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:11"]Mulla on menkat alkanut 3 kk ja 2 kk synnytyksen jälkeen vaikka imetin. Huono olis ollut ehkäisy.
[/quote]
Kuukautiset ei automaattisesti tarkoita, että tulisi ovulaatio ts. voi olla hedelmätön vaikka vuotaisi säännöllisesti.
Minä imetin 1,5 vuotta joista n. 6 kk täysimetystä, jonka jälkeen alettiin yrittään toista. Vasta, kun se yksi ainoakin imetyskerta lopetettiin, tulin raskaaksi. Hyvin yksimöllistä siis.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:12"]Ei toimi ollenkaan kohdallani. Olin raskaan 2kk kuluttua synnytyksestä, tosin raskaus oli ihan toivottu. Uskomatonta, että tärppäsi niin pian vaikka ikääkin oli 35.
Kaikkien viiden lapsen jälkeen menkatkin ovat alkaneet 4vko synnytyksestä.
[/quote]
No eihän se nyt siinä vaiheessa ainakaan enää toimi kun kuukautisetkin on jo alkanut.
No miksei mies voi mennä vasektomiaan jo nyt? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:48"]No miksei mies voi mennä vasektomiaan jo nyt? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
[/quote]
Taisit ymmärtää. Kolme lasta on mahdollisuus, nyt on toinen tulossa.
Ap
Mulla kuparikierukka laitettu jälkitarkastuksessa. Menkat alkoi vauvan ollessa n.8kk. Oli imetyksellä ja kiinteillä sapuskoilla, korviketta ei saanut. Parit ekat menkat oli järkyn runsaat ja ajattelin et jos tämlöstä on niinnei tuu mitään., Parin kierron jälkeen menkat tasaantui, määrä oli jopa niukka mun mittapuun mukaan ja säännölliset heti. En halunnut hormoniehkäsyä ku useampaa oon koittanut ja kaikkien kanssa jotain sivuvaikutuksia. Kuparikierukan sopi hyvin. Ehti olla 1,5v ennen kuin uusi raskaus oli toiveena,, kierukan poiston jälkeen raskauduin 2kk päästä. Uskon päätyväni jälleen kuparikierukkaanmkun ehläisyn miettimisen aika tulee.