Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoitteko kadonneen jäljillä jakson jossa oli Vanessa Sini Field?

Vierailija
11.04.2014 |

En voi muuta sanoa kun että se Vanessan äiti Teresa Field oli kamala tapaus.

Mua on aina jäänyt ällistyttämään tässä elämässä että miten tuollaset edes voi lapsia saada. Ja monet muutkin hänen kaltaiset.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ja karttelen kyseistä tv-sarjaa sen teennäisen juontajatyön ja tunneheruttelun takia, mutta satuin katsomaan tämän jakson, ja täytyy sanoa, että  oli mielenkiintoista katsottavaa. 

Tarinan roisto (joka on oikeasti lapsuutensa vaurioittama uhri), kuitenkin jollakin tasolla huolehti poikasensa turvaan, eroon itsestään. Muutama on kommentoinut tässäkin ketjussa miten vaurioittavaa ja raskasta on ollut elää MT-ongelmaisen/psykopaatin äidin lapsena. 

Se että sisarukset löysivät toisensa ja ilmeisesti tuntevat keskinäistä yhteyttä on jotenkin valtavan hienoa. 

Vierailija
2/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistä tosiaan tuki vaikutelma, että oli elänyt "tanssijana ja mallina" ja jättänyt vahinkolapsensa sitten deiteilleen. Oli ehkä narkomaanikin, niin laiha ja säpisevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras teko Teresalta on tosiaan ollut jättää lapset isälleen. Mullakin tuli mieleen, että huumeetkin ovat tainneet tai ovat kuvioissa mukana..

Vierailija
4/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:01"]

Mulle kyseisen jakson katsominen oli äärimmäisen terapeuttista. Oma äitini on tunnekylmä sosiopaatti, väkivallan mestari, täysin omatunnoton ihminen. Hirviö. 

Mua on aina pelottanut ja ällöttänyt, että olen äidistäni, olen aina pelännyt, että entä jos mun sisällä on jotain yhtä pahaa.... joka tulee joskus vielä esiin. Kuitenkin olen täysin erilainen ihminen kuin äitini: rakastava, aidosti kiltti ja hyväsydäminen ja empaattinen. Tuossa jaksossa tytär vaikutti paljon empaattisemmalta ja fiksummalta kuin äitinsä. Antoi mulle toivoa, että ehkä se pahuus ei sittenkään periydy... Tätä on varmaan vaikea ymmärtää sellaista, jotka eivät ole kokeneet. Äiti-myytti elää vahvana Te, joilla ollut hyvä äiti, ette voi ymmärtää millaista on, kun oma äiti on hirviö.

[/quote]

Kaikilla ihmisillä on kyky pahaan. Mitä vanhemmaksi sitä itse tulee, sitä enemmän tajuaa miksi omasta vanhemmasta tuli paha.

Vierailija
5/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti muuten ollut vaikea paikka myös noille jaksossa tavatuille tädille ja sisaren isälle kertoa Vanessalle, millainen hänen äitinsä on. Hienoa, että he kuitenkin uskalsivat kertoa, ettei äidin nykyinen tila tullut ehkä aivan niin suurena järkytyksenä kuin mitä se olisi voinut tulla, jos Vanessa olisi tavannut äidin ns. kylmiltään.

Vanessa vaikutti todella sympaattiselta ja fiksulta, vaikka äidin ja tyttären tapaamista olikin vaivaannuttavaa katsoa... he olivat jotenkin aivan eri maailmoista.

Vierailija
6/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:34"]

Ottamatta kantaa siihen millainen se äiti on ihmisenä, koska siihen ei sen lyhyen ohjelman ja klipin perusteella voi sanoa paljonkaan, mulle nousi kyllä monenlaisia ajatuksia tytön ja äidin kohtaamisesta. Luonnehtisin vaikutelmia jotenkin seuraavasti (perustuu siis pelkästään ulkonäköön ja olemukseen) kehitysmaan ruma vanheneva ihminen tapaa länsimaisen nuoren ja nätin ihmisen. Äiti näytti eläneen kovaa elämää ja se joka ihmettelee, miksi niitä lapsia oli tullut niin, ei tarvi olla einstein ymmärtääkseen, että nuoremmilla päivillään nainen on elänyt myymällä itseään. Pokaamalla yökerhosta niitä länsimaisia miehiä kuten Vanessan suomalainen isä ja sisarpuolen hollantilainen isä. Juurettomuus kulminoitui helistimeen, jonka nainen antoi Vanessalle väittäen sitä Vanessan leluksi, mikä sitten myöhemmin osoittautui vain sepitetyksi valheeksi. Olen itsekin törmännyt ihmisiin, jotka raivostuttavalla tavalla valehtelevat vain valehtelemisen vuoksi, vaikka ei tarvitsisi. He eivät tarkoita pahaa, päinvastoin yrittävät jollain tavalla tehdä niin kuin luulevat muiden heiltä odottavan ymmärtämättä, että rehellisyys olisi paljon arvookkaampi lahja kuin tuhat valhetta.

Toivon Vanessalle kaikkea hyvää omaan elämäänsä ja ymmärrystä ja anteeksiantoa äidilleen. Kaikki eivät yksinkertaisesti vain pysty siihen.

[/quote]

Äitihän oli itse länsimaalainen, äiti irlantilainen ja isä egyptiläinen. Asui Irlannissa ja muualla Länsi-Euroopassa.

Vierailija
8/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Vanessan isä ilmeisesti mikään kovin hyvä ole ollut. Hänen puolisonsa (siis Vanessan äitipuoli) yritti hukuttaa Vanessan. Näin kerrotaan Seuran haastattelussa. Useampi epävakaa nainen siis tuolla miehellä ollut.

Vierailija
9/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se isä ole paha, jos sillä on ollut kaksi hullua akkaa, joilta on pelastanut lapset??

Vierailija
10/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:34"]

Ottamatta kantaa siihen millainen se äiti on ihmisenä, koska siihen ei sen lyhyen ohjelman ja klipin perusteella voi sanoa paljonkaan, mulle nousi kyllä monenlaisia ajatuksia tytön ja äidin kohtaamisesta. Luonnehtisin vaikutelmia jotenkin seuraavasti (perustuu siis pelkästään ulkonäköön ja olemukseen) kehitysmaan ruma vanheneva ihminen tapaa länsimaisen nuoren ja nätin ihmisen. Äiti näytti eläneen kovaa elämää ja se joka ihmettelee, miksi niitä lapsia oli tullut niin, ei tarvi olla einstein ymmärtääkseen, että nuoremmilla päivillään nainen on elänyt myymällä itseään. Pokaamalla yökerhosta niitä länsimaisia miehiä kuten Vanessan suomalainen isä ja sisarpuolen hollantilainen isä. Juurettomuus kulminoitui helistimeen, jonka nainen antoi Vanessalle väittäen sitä Vanessan leluksi, mikä sitten myöhemmin osoittautui vain sepitetyksi valheeksi. Olen itsekin törmännyt ihmisiin, jotka raivostuttavalla tavalla valehtelevat vain valehtelemisen vuoksi, vaikka ei tarvitsisi. He eivät tarkoita pahaa, päinvastoin yrittävät jollain tavalla tehdä niin kuin luulevat muiden heiltä odottavan ymmärtämättä, että rehellisyys olisi paljon arvookkaampi lahja kuin tuhat valhetta.

Toivon Vanessalle kaikkea hyvää omaan elämäänsä ja ymmärrystä ja anteeksiantoa äidilleen. Kaikki eivät yksinkertaisesti vain pysty siihen.

[/quote]

Äitihän oli itse länsimaalainen, äiti irlantilainen ja isä egyptiläinen. Asui Irlannissa ja muualla Länsi-Euroopassa.

[/quote]

Jep, ei se mistään kehitysmaasta ollut.

Vierailija
11/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:06"]

Ei tuo Vanessan isä ilmeisesti mikään kovin hyvä ole ollut. Hänen puolisonsa (siis Vanessan äitipuoli) yritti hukuttaa Vanessan. Näin kerrotaan Seuran haastattelussa. Useampi epävakaa nainen siis tuolla miehellä ollut.

[/quote] Isä sivuutettiin niin täysin että oli helppo lukea rivien välistä että isä ei sopinut ohjelmaformaattiin.

Vierailija
12/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanessan äiti näytti nuorena persoonallisen nätiltä, vanhempana todella ryppyinen.vanheneeko egyptilästen iho aiemmin vai elämäntyyli?

Vierailija
13/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:13"]

Vanessan äiti näytti nuorena persoonallisen nätiltä, vanhempana todella ryppyinen.vanheneeko egyptilästen iho aiemmin vai elämäntyyli?

[/quote]

Kyllä se elämäntyylistä varmasti johtuu, ihan samanlailla vanhentuneita olen nähnyt valkoihoisillakin ihmisillä.

29: jotkut ihmiset eivät halua osallistua tv-ohjelmiin, ja isän poissaolo voi johtua ihan siitäkin. Joko isä itse ei ole halunnut osallistua tai sitten Vanessa ei ole halunnut hänen osalllistuvan. Ei se välttämättä liity pelkästään formaattiin.

Vierailija
14/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:24"]

Minusta taas oli ihan ymmärrettävää kuinka äiti oli niin rikkinäinen. Hänellä oli ollut erittäin väkivaltainen koti ja oli vaellellut 3-vuotiaana kadulla nälissään. Adoptiolapsi, joka ei koskaan toipunut. Vaurioitunut tunne-elämä ihan täysin.

Eikö ap kuunnellut mitä hänestä kerrottiin vai onko vain vaikeata ymmärtää oman kokemuspiirin ulkopuolella olevia asioita?

[/quote]

No mä mietin vaan et jos on niin rikkinäinen nii miks sit pitää edes niitä lapsia tehdä... ei niitä tehdä vaan, koska on kiva. Ja eikö vanhemmalla ole velvollisuus hoitaa itsensä kuntoon ennen lasten tekoa? käydä terapiassa, syödä lääkitystä.

Mä kommentoin just tuolla tavoin, koska itse tulen rikkinäisestä perheestä. Ja nyt ne mielenterveysongelmat on siirtyneet sitten minuun. Ja minä joudun käymään terapiassa ja syömään lääkitystä ja korjaamaan koko paskan. Vanhempani eivät ole ikinä suostuneet edes terapiassa käymään, pari taikka yksin vaikka selvästi aistii että molemmilla on ongelmia.

Äidillä ei esim. enää ole minkäänlaista rakkautta minua kohtaan. Eikä minulla kyllä myöskään häntä kohtaan, mutta silti se surulliselta tuntuu. Voi vaan sanoa, että vittu mikä persereikä mun äiti on!

Hyi saatana mikä ihminen!!!!!!!!!

[/quote]

Luukletko että se äiti on jotenkin ollut kykenevä analysoimaan itseään, parantamaan itsensä, terapoimaan traumansa kuntoon ja sitten järjestelmällisesti rakentamaan ihan uuden ja tasapaoinoisen elämän? Tai vaihtoehtoisesti toteamaan, että ei hitis. taidan olla liian kaheli hankkimaan lapsia, koska en osaakaan hoitaa heitä vauvaiän jälkeen. Voi pyhä yksinkertaisuus sun kanssas.

Sinulla täytyy olla todella vähän tietoa ihmisen psyykestä ja siitä kuinka paljon ihminen voi olla tunne-elämänsä herra.

Jos oolet noin saatanan rikki ja sekaisin ja onnenton, niin varmaan ymmärrät itsekin olla lapseton ja alkamatta myös parisuhteeseen, ettet siirrä ongelmiasi muihin ihmisiin enempää. Kai älyät eristäytyä koko yhteiskunnasta, kun olet jo ihan pilalla valmiiksi?

No sori, en ajattele ihmisistä oikeasti noin, mutta koita nyt hiukan laajentaa maailmankuvaasi. Pelkästään jo niin, että on olemassa psyyken sairauksia, joissa ei ole sairaudentuntoa.

[/quote]

Hais-ta si-nä kuu-le pit-kä pas-ka!

Vierailija
15/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:45"]

Ä: Seurusteletko?

V: En..minun on ollut vaikea luottaa ihmisiin.

Ä: Niin minunkin!! :D Olemmepas samanlaisia.

Ei tajunnut että toisen luottamuksen puute oli seurausta siitä mihin tilanteeseen oli itse omilla toimillaan oman lapsensa ajanut

[/quote]

Näin varmasti. Minä ajattelin, että äiti ei todellakaan osannut asettua toisen asemaan. Hänellä oli heti kiire puhumaan itsestään. Tietysti se oli tapaamisen tarkoituskin, mutta pitäisi myös osata rauhoittua kuuntelemaan muita.

Vierailija
16/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:45"]

Katsoin. Oikein sydäntä kouraisi seuraava keskustelu joka ilmensi hyvin äidin empatia-/sympatiakyvyttömyyttä.

Ä: Seurusteletko?

V: En..minun on ollut vaikea luottaa ihmisiin.

Ä: Niin minunkin!! :D Olemmepas samanlaisia.

Ei tajunnut että toisen luottamuksen puute oli seurausta siitä mihin tilanteeseen oli itse omilla toimillaan oman lapsensa ajanut, EI mitään ihailtavaa äiti-tytär-samankaltaisuutta. Minun oma äitini on juuri samanlainen kuin tuossa nähty äiti. Siksi teki niin pahaa katsoa Vanessan kyyneliä kun todellakin tiesin sen saman tunteen..

[/quote]

Ihan niin kuin minunkin äitini...

Vierailija
17/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti äiti ei osannut ns. puhua totta. Moni lapsi jota kohdellaan kaltoin pakenee nk. mielikuvitusmaailmaan. Se helistin juttukaan ei välttämättä ollut mikään "ilkeä valhe" vaan toimi niinkuin ajatteli että pitää toimia, mahdollisesti jopa itse "kuvitteli" sen olevan totta.

Vierailija
18/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se selvisi ettei helistin ollut oikeasti sen vanessan vanha?

Vierailija
19/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:01"]

Siis miten se selvisi ettei helistin ollut oikeasti sen vanessan vanha?

[/quote]

Sitä ei kerrottu, mutta olisiko tuollaisia helistimiä myynnissä Hollannissa turistipaikoissa tms.? Esimerkiksi joku reissuporukasta tai sisko/tämän isä on saattanut tietää tuollaisia helistimiä myytävän jossain tietyssä paikassa.

Tai sitten helistimessä on ollut jossain näkyvissä mallin vuosi tms., joka todistaa, että se on tehty vasta sen jälkeen, kun Vanessa on viimeksi tavannut äitinsä.

Vierailija
20/76 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi