Uskotteko, että suuri osa kansasta saadaan rokotettua ennen ensi kesää ja kesästä tulee seminormaali?
Yle puhui jotain tällaista eilen sivuillaan. Että rokotukset voisivat alkaa jo joulukuussa?
Kommentit (67)
rokotukset tuovat lisää maan sulkemista koska lampaat ovat sillä todistaneet että alistuvat vaikka mihin päähänpotkimiseen eivätkä vaadi sen enempää järkevää hallintoa kuin vapauttakaan.
Sivuvaikutukset ihan omana tarinansa: keskenmenot, vammautuneet lapset ja itse potilaiden neuroloogiset vammat
Nohynek ja STM on tilannut Suomeen halpaa rokotetta, jolla ei ole niin hyvä teho.
Vierailija kirjoitti:
Oon jo varautunut henkisesti että vielä ens vuosi "kärsitään". Josko 2022 pääsis jo matkustelemaan.
Syyskuu 2022 vuosi salaliittiona milloin loppuisi, mutta pakkovallasta ei luovuta. Pystyyn jää suurin osa alistamisrakenteista. Et ei se oikeasti tule loppumaan koskaan. Siitä sitten kohti seuraavaa kriisiä ja taas lisää näkyvää pallovaltaa jota sitten 10-15% puretaan. Ja niin pikkuhiljaa totalitääriseen poliisivaltioon askel kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Kesästä tulee seminormaali joka tapauksessa kuten nähtiin jo viime kesänä.
Haluaisin kyllä, että myös keväästä tulis seminormaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet eivät ole vuodessa kyhättyjä, vaan vuosia, jopa vuosikymmeniä kestäneen kehitystyön tulos. Koronarokotetta lähdettiin kehittämään aiemmin kehitetyn MERS-rokotteen pohjalle.
Kun sikainfluenssarokote oli tulossa Suomeen, siinä käytetty adjuvantti (tehosteaine) aiheutti jo ennakkoon huolta asiantuntijoiden keskuudessa. Saatavilla olisi ollut rokotteita eri tehosteaineilla, mutta Suomessa päädyttiin silloiseen rokotteeseen tuhoisin seurauksin.
Näistä koronarokotteista ei ole ilmennyt vastaavaa huolta lukuunottamatta AstraZenecan rokotetta, jonka testitulokset vaikuttavat epävarmoilta ja sille ollaankin tekemässä lisätestejä.
Sikapiikin adjuvantti tosin oli korkeintaan sivuroolissa narkolepsiatapauksissa koska pääsyyllinen oli rokotteeseen valittu virusproteiini joka oli rakenteeltaan hyvin samankaltainen kuin tietyt reseptorit aivoissa. Siksi pienellä geneettisesti alttiilla joukolla rokote aiheutti autoimmuunireaktion jossa immuunipuolustus tuhosi viruksen lisäksi myös näitä reseptoreja. Adjuvantti saattoi olla sivuroolissa siksi että se toimi kuten pitkin eli tehosti immuunireaktiota, ei siksi että siinä olisi ollut jotain vikaa. Narkolepsiatapauksia oli kuitenkin myös rokottamattomilla jotka sairastivat viruksen.
Mielenkiintoista. Minulla on autoimmuunisairaushistoriaa - yleensähän se menee niin, että ihminen joko saa monta autoimmuunitautia tai ei yhtään. Sikapiikin jälkeen alkoivat terveysoireet (aivosumu, väsymys, voimattomuus, älyllisen suorituskyvyn lasku), jotka vuonna 2016 johtivat siihen pisteeseen, että aloin olla työkyvyttömyyden rajalla, en kertakaikkiaan suoriutunut enää työstäni. Sen jälkeen tein vielä viimeisen epätoivoisen yrityksen ja aloin hoidattaa itseäni ravinnolla ja lisäravinteilla ja olen syönyt valtavat määrät aivoja rakentavia lisäravinteita (erilaisia fosfolipidejä ja rasvoja) ja aivosumu on poissa ja työkyky on palannut. Kuka tietää, onko näillä linkkiä toisiinsa vai ei.
Sen tiedän, etten uskalla ottaa enää influenssarokotteita enkä aio ottaa koronarokotettakaan.
Tuo on hankala tilanne kyllä. Viime vuosinahan on paljon tutkittu virustautien roolia autoimmuunisairauksien synnyssä (ja itseasiassa tämä narkolepsiatapauskin poiki jälkeenpäin tutkimuspuolella erittäin paljon hyödyllistä tietoa juuri tuohon liittyen) ja sinä saatat olla sellaisessa asemassa että sinulla ei ole oikein varaa sairastaa, muttei myöskään ottaa rokotetta koska kumpikin voi aiheuttaa haitallisen autoimmuunireaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon jo varautunut henkisesti että vielä ens vuosi "kärsitään". Josko 2022 pääsis jo matkustelemaan.
Syyskuu 2022 vuosi salaliittiona milloin loppuisi, mutta pakkovallasta ei luovuta. Pystyyn jää suurin osa alistamisrakenteista. Et ei se oikeasti tule loppumaan koskaan. Siitä sitten kohti seuraavaa kriisiä ja taas lisää näkyvää pallovaltaa jota sitten 10-15% puretaan. Ja niin pikkuhiljaa totalitääriseen poliisivaltioon askel kerralla.
Joopa joo... toisessa ketjussa räyhäät, että miksi hallitus ei ota poikkeustilaa käyttöön. Mene lääkäriin (siis pääppälääkäriin).