Eikö PS I love fadhionin Lintu olekaan säästänyt asuntorahoja vielä?
Ei siitä montaa kuukautta ole, kun kommenttiboksissa sanoi aikovansa ostaa asunnon nyt alkukevään aikana. Antoi siis ymmärtää, että tarvittavat rahat (noin 40k euroa) on silloin kasassa. Nyt on kuitenkin ääni kellossa vaihtunut, ja Lintu omien sanojensa mukaan säästää edelleen. Mainitsi myös, että säästäminen on pitkä prosessi.
Miten tämä nyt oikein menee?
Kommentit (7)
Hänen ei varmaan tarvitse tehdä tiliä raha-asioitaan julkisessa blogissa enempää kuin itse tahtoo. Ehkä tahtookin isomman/paremmalla paikalla ja kalliimman asunnon ja siksi jatkaa säästämistä. Tai sopivaa ostettavaa ei juuri nyt ole myynnissä, niin tietenkin jatkaa säästämistä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:11"]
Niin? Asia kuuluu sinulle miten?
[/quote]Bloggaajat kertoo, mutta kysyä ei saa... Joopa joo.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Niin. Enpä oikeastaan tiedä miksi asia kuuluu kenellekään muulle, mutta itsehän hän on asiasta postauksen blogiinsa tehnyt. Kaipa hän itse silloin halusi sen jostain kumman syystä muiden kanssa jakaa.
Miten nopeasti ap on säästänyt saman summan? Linda varmaakin muutti tavoitettaan, alkuperäinen suunnitelma oli varsin rankka. Hän uupui ja fiksusti kevensi säästämistä ja voi tällä hetkellä elää leveämmin ja itseään tyydyttävämmin. Eikä hänen tarvitse elämänsä käänteistä lukijoille tilittää.
Ap:n kaltaisten toisten kautta eläjien pitäisi miettiä omaa elämäänsä ja kehittää itseään, eikä lukea blogeja kuin piru raamattua.
Olen itse sitä mieltä että ihmisen raha-asiat eivät kuulu muille ja kun näin tuon otsikon niin ajattelin että miksi tuollaisia nyt täällä kysellään ja ihmettellään, mutta silti mietin että jos esim. bloggaaja tuo esiin kaikki ostoksensa julkisesti netissä ja vaikka ei mainitsisi hintoja niin useimpien luksus-/merkkituotteiden hinnat ovat kuitenkin lukijoiden tiedossa pääosin tai hyvin helposti selvitettävissä, niin eikö se ole melkein sama kun heiluttelisi henkilökohtaista tiliotetta muille netissä, minkä syy-seuraussuhteena näitä spekulointeja?
Jos aikoo ostaa asunnon Suomesta niin täälllä asunnot ovat hyvin ylihinnoiteltuja laatuunsa ja kokoonsa nähden etenkin pääkaupunkiseudulla, joten kannattaa säästellä hiljaisuudessa, katsella ympärille ja ostaa fiksusti sitten jos ja kun asuntokupla puhkeaa.
Suomessa asunnon ostajalla on muutenkin huonoimmat edut (verotus, korko jne) verrattuna muihin Pohjoismaihin. Luin tästä ihan äskettäin.
Jos aikoo ostaa asunnon Ruotsista ja Tukholmasta niin siellähän suurin osa kerrostalo- ja rivitaloasunnoista on asumisoikeus/osaomistusasuntoja joten siihen ei tarvitse mitään isoa pääomaa jos aikoo päästä sellaiseen käsiksi, ja laina-ajan voi ottaa hyvinkin pitkäksi aikaa ilman pahempia korkorasitteita :) Ruotsissa kyseistä asumisoikeus/osaomistusta tuetaan aivan eri lailla kuin Suomessa ja kulut ovat kohtalaiset, eli täällä Suomessa tällaisen asumismuodon valinneita lähinnä rahastetaan eikä rahoille saa kunnon vastinetta remonttien ja muun merkeissä.
terv: molemmissa maissa eri tyyppisiä asuntoja omistanut