Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihdutus

Vierailija
10.04.2014 |

Heippa täällä keskustellaan laihduttamisesta ja puhutaan 1000 kcalorin kitudieeteistä. Miksi että karppaa, te jotka olette päättäneet laihduttaa muulla tavoin? Minua oikeasti kiinnostaa tämä jos joku jaksaisi vastata.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väitetään että en tiedä mikä ketoosi on niin ollaan väärässä. Myrkytystila se ei ole, voisiko joku puolestaan kertoa mistä on tällaista faktaa saanut ja mihin se perustuu. Saan kuitua kasviksista, vihanneksista ja marjoista, siemenistä ja psylliumkuidusta. Nautin myös yhden viipaleen ruisleipää ainakin treenipäivinä. Sellaista oikeaa, jossa on vettä, suolaa, ruista. Kaupassa myydään ruisleipänä vaikka mitä sotkua. Vatsa toimii hyvin. Kuitukin esitellään aina niin yksipuolisesti, toisilla oikeasti suositusmäärät kuitua ei sovi vatsalle.

Vierailija
2/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:30"]

Siten koska karppauksessa ei saa niitä hiilareita mitä lihakset tarvii kasvaakseen koska karppauksessa ne hiilarit on kiellettyjä. Simple as that

[/quote]

Sun ei ainakaan kannata karpata, se kun vaatii tietoa ravinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus voisi olla mukava aihe jos karppaajat tarkistais faktat ennen ku hyökkää ei karppaajien kimppuun. Heidän tulisi myös ymmärtää että Se ei vain toimi kaikilla.

Vierailija
4/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä tietenkin ja tietysti kannattaa valita muuta jos ei joku sovi. Mä karppaisin kyllä vaikka joutuisi laskemaan kaloreita koska pidän karppiruoasta, saa syödä hyvin. Mä syön monipuolisesti  mielestäni, miten karppaamisesta saa yksipuolisen? Mä syön myös terveellisesti, minusta hyvinkin terveellisesti ja  kiinnostaisi kuulla mikä siinä karppauksessa on epäterveellistä. Itse en ole syönyt näin terveellisesti ennenkuin aloitin karppauksen. Mm vihannes yms osaston 600 g päivässä tule heittämällä täyteen joka päivä toisin kuin ennen.

Vierailija
5/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItkä faktat pitäisi tarkistaa kertoisitko? Minusta minä en oo hyökänny kenenkään kimppuun  ei ainakaan ollut tarkoitus:(. Olen sanonut kyllä että ei sovi kaikille kaikki.

Vierailija
6/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos voisitte vähän neuvoa kun ei selvinnyt mitkä faktat. Keskustelua mä oisin toivonut, esim tahtoisin tietää sen että mikä tässä on epäterveellistä niin kuin joku piti parempana terveellistä ruokavaliota.

Vierailija
7/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista faktasi ketoosista esim. Mistä saat kuitua karppauksessa ? Tiesitkö että suolisto tarvii kuitua toiamiakseen ?

Vierailija
8/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:12"]

Tarkista faktasi ketoosista esim. Mistä saat kuitua karppauksessa ? Tiesitkö että suolisto tarvii kuitua toiamiakseen ?

[/quote]

Kasviksissa on kuitua, jopa parempaa kuin viljakuitu.

Vierailija
9/26 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:30"]

Siten koska karppauksessa ei saa niitä hiilareita mitä lihakset tarvii kasvaakseen koska karppauksessa ne hiilarit on kiellettyjä. Simple as that

[/quote]

Jänniä faktoja :D Mä olen luullut, että lihakset tarvii proteiinia. Enkä ole lukenut yhtään karppausopasta, jossa kiellettäisiin hiilarit. Sinä varmaan kerrot mistä tietosi on peräisin?

Vierailija
10/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En karppaa siksi koska en usko karppaukseen. Ketoosi tulee yleensä karppauksessa ja Se on siis myrkytystila joka ei ole kenellekkään hyväksi. Myös täysjyvä jota karppauksessa ei saa syyä tekee hyvää kropalle ja suolistolle. Itseään ei muutenkaan pitäisi vetää liian tiukille sillä laihdutus ei välttämättä motivoi enää niin kauaa, unohtamatta että karppauksessa menetetyt kilot tulee usein takaisin niinkuin muissakin dieeteissä. Ei ole oikotietä laihuuteen, sen eteen joutuu tekemään töitä.

Vierailija
11/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kirjoittelee 1000 kcal kitudieeteistä, mutta minä olen sitä mieltä ettei niissä ole järkeä vaan vähintään 1500 kcal/päivä pitäisi saada. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa.

Vierailija
12/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kakkonen,  ketoosi ei ole myrkytystilaa nähnytkään. Miksi niin luulet/kuka niin on kertonut? Karpata voi myös pyrkimättä ketoosiin ja silti laihtuu jos se jotenkin pelottaa. Kyllä karppauksessa saa syödä ihan kaikkea, mutta tietysti vilja sisältää paljon hiilihydraatteja joten se rajoittaa määrää. Ketokarppaus jolla voi aloittaa on se rajallisin, siihen ei paljon mitään hiilihydraattipitoista paljoa mahdu, ja nekin vähät tulee ottaa vihanneksista ja kasviksista.

Vähähiilihydraattinen ruoka on kaikkea muuta kuin tiukille vetämistä. 1000 kaloria päivässä on tiukistelua ja kilot tulee takuulla takaisin (sellaisista olen täällä lukenut) Ei se ole oikotie laihuuteen, koska joutuu tekemään valintoja kuitenkin ja luopumaan jostain.

Muita? Voisin vaikka oikoa pahimpia väärinkäsityksiä.

Vierailija
13/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kolmonen, ei kaikki tietenkään. Jos kaloriteorialla ja virallisterveellisillä halua laihduttaa niin tuo 1500 pitäisi saada vähintään. Minä itse vaan tulisin hulluksi siinä kaloreiden laskemisessa ja tiedän että näkisin nälkää enkä saisi syödä ruokia joista pidän. Mulla nyt ei ole kuin pikkuisen löysää ja muutama kilo mitä enää tavoittelen mutta tästä on tullut elämäntapa. Liikuntahan nyt kuuluu asiaan minusta oli ruokavalio mikä hyvänsä.

Vierailija
14/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppäs Googleen ja lue sieltä ketoosista. Jos olisit lukenut tekstini olisit kenties huomannut YLEENSÄ sanan. Lihakset tarvitsevat joitakin hiilareita jotta jaksaa esim. Banaaneja kannattaa syödä. Tietenki jos haaveena kroppa joka luuta ja nahkaa niin toki kannattaa karpata. Mutta jos haluaa kropan jossa on lihaksia jotka tukevat kroppaa ja terveen kropan niin sitten ei kannata karpata. Itsekkin joudun toki luopumaan ylimääräisestä sokerista / rasvasta ja herkuista mutta syön silti välillä herkkuja. 1500kcal on muutenkin alin kalorimäärä jota noudattaa sillä jos keho menee säästöliekille Se kuluttaa lihakset kropasta eikä rasvaa. Mutta miten vain, kukin tallaa tavallaan, sen sanon vain että karppaajien kannattais lopettaa tuo "karppaus on ainoa tie onneen ja laihuuteen" asenne.

Vierailija
15/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun aloitus sai heti kolme alapeukkua? Mä tahtoisin ettei kenenkään vähähiilistely ainakaan kaatuisi siksi että pelkää myrkytyksiä tai muihin väärinkäsityksiin.

Vierailija
16/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska olen kokeillut karppaustakin, enkä laihtunut sillä. Näin siksi, että hiilariruoat ei ole koskaan ollut minulle mikään ongelma, olen syönyt niitä varsni kohtuudella aina, mutta toisaalta rasvaan ja suolaan minulla on valtava himo. Dieetti jossa sanotaan että rasvaa, ja mm. rasvaisia juustoja, saa syödä vapaasti, on minulla tie lähinnä lihomiseen, ei laihtumiseen.

Olen onnistunut laihduttamaan sitten ihan vaan lisäämällä reilusti kasviksia ja jättämällä mahdollisimman paljon valmisruoat pois. Yksinkertaista, virallisterveellistä ruokaa ilman kalorinlaskua mutta tosiaan paljon rehuja.

Vierailija
17/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se järkevin tapa saada itsensä laihtumaan ole se liikunta. Unohtakaa ne dieetit ja menkää salille ja lenkille. Liikunta ja järkevä syöminen auttaa paremmin.

Vierailija
18/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ketoosi tulee jos vetää hiilarit tarpeeksi alas. Miten niin ei kannata karpata jos haluaa lihaksia? Proteiiniköyhä dieettihän se ne lihakset pahiten hävittää. Ja saammehan me hiiliä myös mutta emme niin paljon kuin muut. En ole sanonut että ainoa tie olin vain kiinnostunut siitä että miksi valitaan joku muu tapa, mutta itselle ehdottomasti mukavin. Minua ei se kaloreiden laskeminen tosiaan hotsita ollenkaan. Minäkin syön herkkuja paljonkin, niitä hiilaripitoisia harvoin.

Vierailija
19/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut karppausta eikä se sopinut minulle. Voin huonosti ja olo koheni vasta kun lisäsin (täysjyvä)viljat ruokavaliooni.

Vierailija
20/26 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä