Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita joululahjoihin pienellä budjetilla; Auttakkee

Vierailija
30.11.2020 |

Otsikko ^

Talous kuralla, mutta haluaisin muistaa silti ainakin lähimpiä ihmisiä jollain konstilla Jouluna. Mikä avuksi?

Yleensä ollut tapana laittaa myös kavereille joululahjoja, mutta näyttää siltä, että tänä vuonna en kyllä pysty antamaan muuta kuin perheelle ja mahdollisesti parille kaverille.

Olisiko jollain hyviä ideoita, mitä pienellä budjetilla voisi hankkia?
Lahjalistalla olis tällä hetkellä äiti, isä, sisko, veli, sisarusten lapset & puolisot, tyttöystävä, mummit.

PS: Karkki on kuulemma kielletty, eikä sitä saa antaa Jouluna :P

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan loppui Black Fridayt ja Weekendit...

Ostin mm. leluja -40% alesta. Ihan sellaisia hittilahjoja vieläpä. Alennukset (oikeat sellaiset) ovat pienituloisen onni.

Vierailija
2/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä se sun pieni budjetti on?

Mulle jo parikymppiä on aika paljon. Töissäkäyvällä joku 200e ei tunnu missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tasolla käden taidot on? Onnistuuko keittiöhommat?

Vierailija
4/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan loppui Black Fridayt ja Weekendit...

Ostin mm. leluja -40% alesta. Ihan sellaisia hittilahjoja vieläpä. Alennukset (oikeat sellaiset) ovat pienituloisen onni.

Pitänee kai sen verran tätä vielä avata, että nyt puhutaan oikeasti pienistä summista. 

Luokkaa ~10€/hlö....

Tuohon summaan ei paljon musta perjantai anna lohtua :D

Siksi täällä kyselenkin, vaikka normaalisti olen melko hyvä ostamaan ihmisille heidän tarvitsemiaan/toivomiaan lahjoja ja keksimään kivoja ideoita. Tuolla summalla tarvitaan jo enemmän luovuutta mitä mun päästä löytyy.

Ap

Vierailija
5/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.budgetsport.fi/tuote/atom-heijastinvaljaat-saadettava-musta…

Aikuisille nuo saatesanoilla, että koska olet minulle tärkeä, haluan sinun näkyvän liikenteessä. 

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Vierailija
6/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria ja kookosöljyä yhdistämällä saa hyvää kuorintavoidetta. Kaksi osaa sokeria ja yksi osa öljyä (osa voi olla vaikka oliiviöljyä). Sekaan vaikka kanelia tai vaniljaa antamaan tuoksua ja nättiin lasipurkkiin. Kookosöljy maksaa 10 e per purkki ja sokeripussi noin euron. Siitä saa useammankin lahjan.

Vierailija
8/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.budgetsport.fi/tuote/atom-heijastinvaljaat-saadettava-musta…

Aikuisille nuo saatesanoilla, että koska olet minulle tärkeä, haluan sinun näkyvän liikenteessä. 

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Idea voisi ainakin olla harkinnan arvoinen.

Lapsilla ikähaarukka aikamoinen, veljen kolme lasta 15-19v, siskon lapsi 2v.

Ap

Vierailija
9/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee klementiinihilloa, keksejä, näkkäriä tms.

Lapsille Aku Ankan taskukirjat, jos lukutaitoisia, värityskirjat, jos nuorempia.

Vierailija
10/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko veljen lapsille ostaa yhteiseksi lahjaksi vaikka lautapelin? 2-vuotias ilahtuu muutaman euron maksavasta pikkuautosta tms. Aikuisille jokin itse tehty jouluruoka.

Vierailija
11/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetista ledmyrskylyhdyt. Hauskat myös lapsille, ainakin mun lapsi tykkää leikkiä sillä pimeällä. Mukaan kirje, että teknotontun joululyhty.

Kirjoita joulutarina, kuvita, tulosta ja anna jokaiselle. Itse arvostaisin vielä vuosien päästäkin lämmöllä. Ei tarvi olla nobeltasoa, kuvat voi olla tikku-ukkoja.

Jokaiselle valokuva tulostettuna, joka sinulle tärkeä. Mukaan saatekirje, miksi.

Lapsille puuvärit tai tussit. Niitä tarvitaan aina.

Vierailija
12/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.motonet.fi/fi/tuote/422262/Myrskylyhty-LED-31-cm

Tällainen ledlyhty, alle 8 euroa. Jos budjetti antaa myöden paristot tohon päälle, ainakin lapsille. niin sitten ne myös. Jos ei anna, ostakoon patterinsa itse.

Vierailija
13/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää antaa lahjoja, jos siihen ei ole varaa? Harva kaipaa toisilta aikuisilta jotain askarteluja tai halpiskrääsää. Jos tiedät herkkumaun, osta lempisuklaata tms. Muuten jätä hankkimatta kokonaan.

Vierailija
14/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikot kätteen, lankakerä viereen ja ei kun neulommaan. Virkatakin voit, jos et muuta keksi niin tee amigurumeja.

Vierailija
15/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse pyykkietikkaa ja kierrettyjä kynttilöitä.

Vierailija
16/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää antaa lahjoja, jos siihen ei ole varaa? Harva kaipaa toisilta aikuisilta jotain askarteluja tai halpiskrääsää. Jos tiedät herkkumaun, osta lempisuklaata tms. Muuten jätä hankkimatta kokonaan.

Kai se lahjojen antaminen tulee selkärangasta, kun aina on vietetty Joulujuhlaa enemmän tai vähemmän samalla kaavalla. Tietynlainen velvollisuuden tunto ja toisaalta halu ns. "muistaa" läheisiä edes jotenkin.

Ja pitkälti samaa mieltä, ettei ns. krääsää kyllä tee mieli ostaa- tai saada näin aikuisena. Ehkä enemmän hain tällä aloituksella jotain kotikutoisia juttuja. Tuossa aiemmin joku ehdotti ainakin leipomista, mikä vois kyllä olla ihan kelvollinen idea ja oli täällä muitakin käyttökelpoisia ideoita, kuten tuo lautapeli tai heijastinliivit, jne.

Ap

Vierailija
17/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita joulukirje aikuisille. Mukaan esim tuo jonkun ehdottama valokuva selityksineen. Pari konvehtia kuoreen mukaan.

Teineille esim vitosen raaputusarvat ja samaten parit suklaat. Pienelle sormivärit tai muovailuvahaa ja toppapukuun kiinnitettävä enkeliheijastin.

Hyvän mielen juttuja eivätkä todella maksa paljon. Jos haluat oikein satsata, osta vielä pakkaus esim löylytuoksuja ja laita em lisäksi aikuisillee/teineille pikkupullot näitä. Yksittäin kalliita. Taaperolle siitä edestä vaikkapa saippuakuplia eurolla :)

Itsetehdyt kosmetiikat jossain kierrätyspurkeissa ovat minusta jotenkin kuvottava ja epähygieeninen ajatus. Jäisi minulla käyttämättä.

Vierailija
18/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt herkut, kosmetiikka yms menisi mulla suoraan roskiin. Ikinä ei voi tietää toisten hygienian tasosta. Varsinkin nyt korona-aikana melko pystyynkuollut idea. En haluaisi myöskään mitään kuvia tai kirjeitä pyörimään nurkkiin, tavaraa ja lippulappuja on jokaisella ihan tarpeeksi. Hyviä lahjoja on kaikki neutraali käyttötavara: suklaa, kahvi, viini, kynttilät jne. Vastaanottajan mieltymyksen mukaan valittuna.

Vierailija
19/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kiva pieni jouluinen muistaminen, kuten kaunis kynttilä, ja lisäksi vaikka arpa. Niitähän saa jopa eurolla. Heijastimia on myös tosi kivoja, ja ainakin olisi hyödyllinen lahja. Ensi vuoden kalenteri ehkä sopisi jollekin. 2- vuotiaalle vaikka pieni pehmoeläin, tai varmaan noin kympillä saa muutakin pienelle sopivaa. Isommille vaikka just arpoja. Teineille vaikka sellaiset kympin arpa-paketit. Kaunis tarjoilulautanen ja leivot itse kakun jonka pakkaat lautaselle sellofaniin nätisti. Tai piparkakku talo. Aikuiselle viinipullokin on helppo vaihtoehto.

Vierailija
20/33 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikuisena kaipaa lahjoja. Mitään turhaa krääsää en halua nurkkiini pyörimään. Mitäpä jos suoraan ilmoitat että tänä vuonna ei lahjoja vaan annoit lahjarahat hyväntekeväisyyteen koska monilla on vaikeaa taloudellisesti koronan takia. Ja sitten lahjoitat muutaman kympin johonkin hyvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä