Mä haluaisin kokeilla LSD:tä!
Ja nimenomaan hoitomuotona, en joltain hämäräperäiseltä tyypiltä ostettuna lappuna. LSD:tä käytettiin terapiassa ennen kuin siitä tuli laitonta ja siitä saatiin hyviä tuloksia. Valitettavasti kriminalisoiminen loetti myös lääketieteellisen käytön.
Kommentit (61)
Älä kokeile, et varmasti halua pilata elämääsi lopullisesti. Et voi etukäteen edes tietää, onko sinulla taipumusta kaikkeen paskaan, mitä se voi aiheuttaa. Jos vähänkään välität mielenterveydestäsi, älä kokeile.
Suosittelisin etsimään jostakin foorumilta alan ammattilaisen ja pitää vaikka Skype puhelu siinä samalla.
Kaikkein turvallisin ja paras tapa ostaa on www.silkkitie.net
Silkkitiellä on luotettavia myyjiä, ketä kertoo tuoteselosteet, vaikutukset ja vieroitusoireet. Tulee yleensä seuraavana päivänä jos tilattu aamulla. :)
- The Real John
Haluaisin myös kokeilla, ja nimenomaan jotenkin terapeuttishenkisesti. Viime syksyn Rakkautta & anarkiaa -leffafestareilla näin elokuvan, jossa oli joku terapeuttinen psykedeelinen sienitrippi. Elokuva nyt ei sinänsä ollut mitenkään erikoinen, mutta olin niin kiinnostunut aihepiiristä, että olihan se mielenkiintoista katsottavaa.
Psykedeelit yleensä muuttaa elämän pysyvästi; ajattelutapasi ja maailmankuvasi muuttuu, ja tämä saattaa johtaa jopa täydelliseen yhteiskunnalliseen syrjäytymiseen. Mieti tarkkaan, oletko siihen valmis (ja tämä ei ole mitään jenkkien propagandaa, vaan sen tunnustaa jokainen tämän kokenut). Huonot tripit ovat ensikokeilulla harvinaisia, mutta sinun pitää oikeasti valmistautua hyvin ja trippiopas/vahti on täysin ehdoton (mielellään joku, joka on itsekin kokenut saman ja mahdollisimman monta kertaa, ymmärrettävistä syistä tämä ei tosin varmaan ole mahdollista). Ja ohjeita sekä tukea varmasti löydät netistä, varsinkin englanninkielisiltä sivuilta. Klikkaapa itsesi sellaiselle sivustolle kuin psyvault.com (suomalainen psykedeeleihin keskittynyt keskustelupalsta).
18 jatkaa: Ja tuohon tämä-on-ehdotonta- listaan lisään vielä huonon tripin varalle esim. Diapamia riittävän annoksen. Ja kannattaa vielä miettiä sitä LSD:tä, muitakin psykedeelejä on tarjolla, jokainen vaikutukseltaan ja vaikutusajaltaan vähän erilainen.
Kokeile salviaa: lyhyt trippi, sama mielialaa kohottava vaikutus kuin lsd:llä olen kuullut väitettävän.
Ja maustesalviastahan ei nyt ole kyse.
Mutta mä haluaisin nimenomaan sellaisen terapiakokemuksen!
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:50"]Mutta mä haluaisin nimenomaan sellaisen terapiakokemuksen!
Ap
[/quote]
No menet sohvalle mukavasti makoilemaan pistät lapun kielelle ja odottelet tovin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:50"]Mutta mä haluaisin nimenomaan sellaisen terapiakokemuksen!
Ap
[/quote]
No menet sohvalle mukavasti makoilemaan pistät lapun kielelle ja odottelet tovin.
[/quote]
Ei kun haluaisin sellaisen ammattilaisen, joka tietää mitä tehdä.
Ap
selvä. mitä halusit tällä aloituksella saavuttaa? käyttökokemuksia, vinkkejä mistä happoa saa, vai kenties av-mammojen alapeukutuksia :D jos asiallista keskustelua, niin suosittelen psykedeeleihin keskittyneitä foorumeita :)
Älä kokeile. Elämäsi on pilalla sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:15"]
selvä. mitä halusit tällä aloituksella saavuttaa? käyttökokemuksia, vinkkejä mistä happoa saa, vai kenties av-mammojen alapeukutuksia :D jos asiallista keskustelua, niin suosittelen psykedeeleihin keskittyneitä foorumeita :)
[/quote]
En halunnut aloituksellani saavuttaa mitään. Kunhan kirjoitin ajatukseni julki.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:05"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ei kun haluaisin sellaisen ammattilaisen, joka tietää mitä tehdä.
Ap
[/quote]
ei valitettavasti ihan keltaisilta sivuilta varmaan ammattilaista löydy. suosittelen ottamaan aiheesta selville kaiken minkä saat, terapeuttinen kokemus on ihan ilman ammattilaistakin. toki voisi tuoda turvallisuudentunnetta ensimmäiselle kerralle ja hän osaisi ohjata sinua pohtimaan tiettyjä asioita, mutta eiköhän ihan hyvin onnistu niinkin, että valmistaudut vain itse hyvin henkisesti (set & setting) ja otat vaikka luotettavan ystävän trippivahdiksi.
-6
Jos se olisi oikeasti hyvä terapiamuoto, se varmaan olisi edelleen käytössä. Ehkä ne lsd-tripit ei kuitenkaan läheskään aina olleet hyviä kokemuksia - niitä pahoja trippejäkin oli paljon ja osalla ne jäivät päälle pysyvänä psykoosina. Huumepöllyissä tehtiin myös pahoinpitelyitä, murhia ja itsemurhia.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:21"]Jos se olisi oikeasti hyvä terapiamuoto, se varmaan olisi edelleen käytössä. Ehkä ne lsd-tripit ei kuitenkaan läheskään aina olleet hyviä kokemuksia - niitä pahoja trippejäkin oli paljon ja osalla ne jäivät päälle pysyvänä psykoosina. Huumepöllyissä tehtiin myös pahoinpitelyitä, murhia ja itsemurhia.
[/quote]
Älä mutuile kun et mitää ymmärrä.
Suosittelen tutustumaan alan kirjallisuuteen ja ottamaan selvää mitä sinulla olisi edessä. Kokemus itsessään ei ole pelottava jos olet valmis siihen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:21"]
Jos se olisi oikeasti hyvä terapiamuoto, se varmaan olisi edelleen käytössä. Ehkä ne lsd-tripit ei kuitenkaan läheskään aina olleet hyviä kokemuksia - niitä pahoja trippejäkin oli paljon ja osalla ne jäivät päälle pysyvänä psykoosina. Huumepöllyissä tehtiin myös pahoinpitelyitä, murhia ja itsemurhia.
[/quote]
Ainakin sen perusteella, mitä olen tuosta LSD:stä hoitomuotona lukenut, siitä on ollut lähinnä hyviä kokemuksia. Hoidossa määrät ja itse kemikaali olivat tietenkin äärimmäisen kontrolloituja. Aineen lääkinnällinen käyttö loppui kriminalisointiin, siinä syy, miksi sitä ei hoitomuotona enää käytetä.
Ap
ns. huonot tripithän ovat yleensä juuri niitä mistä eniten opit. henkisesti rankkoja, kun et voi paeta omia ajatuksiasi yhtä helposti kuin yleensä., mutta myös avartavia. pohdittavaa riittää pitkäksi aikaa ja täten mahdollisuu myös henkinen kasvu.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:44"]
Ne huonoille tripeille jääneet eivät olekaan brassailemassa mieltä avartavista kokemuksistaan ja mahtavista viboistaan. Heitä jäi mielisairaaloihin, katuelämää asunnottomina viettämään, katolta hypänneinä asfalttiin tai junien alle jättäytyneenä ja vankiloihin järjettömistä väkivaltaisuuksista tuomittuina. Ymmärrätkö, että tietty bias näissä kokemuksissa on?
[/quote]
Täyttä höpöhöpöä. Et ymmärrä psykedeeleistä ja niiden vaikutuksista mitään, mutta silti kerrot jotain kauhutarinoita katolta hyppäämisistä ja "järjettömistä väkivaltaisuuksista". Miksi? Mikä motivoi sinua puhumaan LSD:sta vastoin parempaa tietoa? Terapeuttisesti LSD:ta käyttäneistä ei ole jäänyt mielisairaaloihin tai katuelämää asunnottomina katuelämää viettämään, ainakaan todistetusti LSD:n takia.
[/quote]
Kun LSD tuli hippikulttuurin myötä valtavan suosituksi, se kiellettiin jenkeissä ja tutkimukset hiipuivat hiljalleen. Jos Timothy Leary ei olisi kokenut tärkeäksi tuoda LSD:tä kaikkien ulottuville, se ei olisi muodostunut niin isoksi "ongelmaksi" jenkeissä, sitä ei olisi kielletty ja tutkimukset olisivat saaneet jatkua.
LSD:n huono maine hippihuumeena vaikuttaa edelleenkin, eikä rahaa LSD-tutkimuksiin tahdo löytyä. Mikään taho ei uskalla myöntää tukea huumetutkimuksiin, vaikka aineesta saattaisi olla todellista hyötyä monelle.