Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen voi jättää yksin kotiin sairastamaan?

Vierailija
10.04.2014 |

Onko 11-vuotias liian pieni olemaan päivän (8-15) yksin kotona kurkkukipuisena ja lievässä päänsäryssä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10 v jäänyt, kun ei enää saa olla töistä pois tai saisi kai sitä palkatonta. Hyvin on mennyt 

Vierailija
2/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali 11 v? Tietenkin voi olla kotona sairastamassa. Ei tulisi muu mieleenkään.

Meillä 9-v on ihan tyytyväisenä flunssassa yksin kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mikään erityislapsi niin ei ole liian pieni. Itse muistan tuon ikäisenä olleeni paljonkin yksin kotona pikkusiskon kanssa. Mikroa kun osaa käyttää niin ruokailukaan ei ole ongelma.

Vierailija
4/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jättäisi vielä vaan palkkaisin MLLn hoitajan. Lasten pitää Suomessa itsenäistyä liian varhain.

Vierailija
5/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11-v olisi kauhuissaan, jos isä tai äiti jäisi kyttäämään hänen sairastamistaan. Ei saisi rauhassa rentoutua ja katsella telkkaa.

Vierailija
6/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Te, jotka ette jättäisi lasta yksin sairastamaan: miksi ette? Mitä voisi sattua / mitä pelkäätte? 

Te, jotka jätätte: ettekö pelkää, että jotain saattaisi sattua päivän aikana?

Vierailija
7/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemi lapsi vielä, mutta kysyn kuitenkin:

11v on varmaan muutenkin jo joitain tunteja yksin kotona aamulla ennen koulua ja/tai koulun jälkeen? Voi kai pakon edessä siis olla nyt muutaman tunnin pidempään?

Vierailija
8/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, 7 oli siis ap.

Vierailija
9/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:52"]

Te, jotka jätätte: ettekö pelkää, että jotain saattaisi sattua päivän aikana?

[/quote]

En pelkää. Soittelen kuitenkin silloin tällöin. Olen töissä 12 min päässä, joten tarvittaessa pääsen nopeasti kotiin. Jos olo huononee, voin tulla kotiin (esim. kun lapsen lievä mahakipu muuttui päivän aikana umpilisäkkeen tulehdukseksi).

En myöskään pelkää kun lapsi on yksin lomapäivinä (ja todellakin haluaa olla) tai kun lapsi on joinain päivinä vain 3 t koulussa, eli tulee kotiin jo klo 11. 

Vierailija
10/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 9-v on yksin kotona sairastamassa, jos on vaan lievää flunssaa tms. Tosin mummi asuu lähellä ja voi tarvittaessa tulla hoitamaan, jos lapsesta siltä tuntuu. 

Vierailija
11/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin yhtä hyvin tehdä kotona töitä, käyn vain hakemassa läppärin töistä. Sairasta lasta on kiva passata ja hoitaa oli hän sitten 3 tai 15v.

Vierailija
12/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yksin kotona jo kakkosluokkalaisesta asti. Muistaakseni nelosluokalta saakka osasin ihan vaivatta käyttää uunia: laittaa sinne kalapuikkoja ja muuta tulemaan. Nautin yksinolosta, ei mitään ongelmaa!

Vierailija
13/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huoletta jättää tuon ikäisen lapsen kotiin sairastamaan, ap. Jos lapsi on vakavasti sairas, niin se on sitten asia erikseen.

Vierailija
14/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisen pitäisi pärjätä, kun on lievästä taudista kysymys. Jos olisi kovin raju tauti, ottaisin palkatonta vapaata. (Minulla on tuoreessa muistissa edellinen kerta, kun olin korkeassa kuumeessa, enkä kyllä uskaltaisi jättää siinä tilassa olevaa lasta yksin. Haluaisin olla lähistöllä varmistamassa, että lapsi juo riittävästi ja ettei hänen tilansa huonone.)

Vierailija
15/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, aika pitkälti täällä ollaan siis samoilla linjoilla mun kanssa: 11-vuotiaan voi jättää yksin kotiin sairastamaan, jos mistään kovin vakavasta ei ole kyse. Ihmeteltiin nimittäin töissä, kun yksi mamma ei voinut tulla töihin, kun sen pian 12 täyttävä muksu oli kipeä. Lapsella oli ollut kurkku vähän kipeä ja päätäkin hieman särkenyt. ap

Vierailija
16/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä ole ihan noin isoja lapsia, mutta nuorempaa en varmaankaan uskaltaisi tuon ikäisenäkään jättää. Sairastaa kohtuullisen vaikeaa astmaa, joka ei, normaalista poiketen olekaan lähtenyt parantumaan iän myötä. Vanhemman lapsen jättäisin, jollei tuntisi oloaan turvattomaksi. Olen työskennellyt paikassa, jossa kaikki lasten saikkupäivät olivat palkattomia, joten meillä palkattomuus ei ole riittäväperuste sille onko kotona vai ei.

Vierailija
17/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kurkkukipuisena ja päänsärkyisenä pärjäisi.. eri asia jos on joku raju oksennustauti, silloin nyt ei meinaa aikuinenkaan pärjätä yksin.

Vierailija
18/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali 11 v pärjää ihan hyvin jos vaan flunssa.

Vierailija
19/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:32"]Okei, aika pitkälti täällä ollaan siis samoilla linjoilla mun kanssa: 11-vuotiaan voi jättää yksin kotiin sairastamaan, jos mistään kovin vakavasta ei ole kyse. Ihmeteltiin nimittäin töissä, kun yksi mamma ei voinut tulla töihin, kun sen pian 12 täyttävä muksu oli kipeä. Lapsella oli ollut kurkku vähän kipeä ja päätäkin hieman särkenyt. ap

[/quote]Minä en jätä omaa saman ikäistä yksin. Hänellä on taipumus migreeniin joten jokainen päänsärky valvotaan tarkasti. Mutta voin tehdä etänä töitä.

Vierailija
20/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätköhän ap työkaverisi perheen todellisen tilanteen? Kaikki eivät halua puhua töissä avoimesti lastensa pitkäaikaissairauksista. Lapsi voi sairastaa esim. astmaa tai epilepsiaa tai voi olla sydänvikaa jne. Älä puutu muiden asioihin ihan noin kärkkäästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan