Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "Diana-tyylinen" sormus liian mummomainen vihkiksi?

Vierailija
10.04.2014 |

Mielipideasioistahan ei voi kiistellä, mutta minua kiinnostaa puoluueton anonyymi mielipide ko. sormuksesta.

Kihlana mulla on ihan tavallinen puolipyöreä keltakultainen rinkula. Vihkisormusta ollaan nyt kateltu ahkeraan miehen kanssa. Mies ei halua valita sitä minulle yksin, mutta on ehdotellut sormuksia tässä viimeaikoina. Hän olikin jo meinannut mennä mulle ostamaan tällaisen diana tyylisen sormuksen http://www.formjewellery.com/content/portfolio_catalogue/ruby-diamond-cluster-ring/ 

en voi sille mitään, mutta mun mielestä toi on niin mummomainen kuin olla ja voi! Mielestäni vihkisormukseen jos tulee isompi kivi niin se kuuluisi olla timantti, rubiinista ei tule mieleen kihla tai vihki. Tiedän että nuorekkaalla Mrs.V bloggaajalla on ko. sormuksia kaksin kappalein, mutta ei nekään ole hälla vihki - tai kihlasormuksina.

Mieheni mielestä sormus on upea ja hintakaan ei olisi paha, kun rubiini on sen verran paljon halvempi kuin aito timantti. Sanoin jo miehelleni, että on se ihan ok sormus, mutta ei mielestäni sovi nykypäivänä vihkisormukseksi (no kuninkaallisilla se kiertää suvussa, ja sen ymmärtää) Voisin ottaa ilomielin tollaisen sormuksen vaikka 10. vuotis hääpäivälahjaksi, mutta en missään nimes vihkisormukseksi.

Mitä mieltä te olette? Haluaisitteko tuollaisen vihkisormukseksi?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluisitko ton halo-mallisen sormuksen myös keltakultaisena?

mielestäni keltakultaa ja valokultaa ei tulisi sekoittaa samassa sormessa kun kerroit että sulla on keltakultainen kihlasormus

Vierailija
62/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:40"]

Miehelläsi on loistava maku. Eihän Diana-sormuksessa ole pelkästään se safiiri tai rubiini vaan myös ne timantit ympärillä joista helposti tulee melko suuri karaatimäärä, yksi pieni timantti voi olla arvokkaampi kuin keskellä oleva iso rubiini, varsinkin jos pienet timantit ovat virheettömiä. 

[/quote]

Ei tolle kovin suurta hintaa tule, pienet virheettömätkin timantit (sormus tulisi Antwerpenin timanttikaupungista, joten laatu varmasti olisi priimaa) eivät todellakaan tule yhtä kalliiksi kuin isompi timantti. Ton sormuksen hinnankin tiedän, sellianen jenkkityylinen timanttisormus olis tullut paljon paljon kalliimmaksi.

Yhden timanteista innostuneen ystäväni mielestä pikkutimantit ovat vain roskaa ja menettävät arvonsa mutta suurempi timantti on sijoitus.

Tiedä häntä!

Mulle ei sormuksen hinnala ole niin väliä, ainoastaan toi punainen väri keskuskivenä vähän tökkii ja mummomainen yleisvaikutelma (minulle) 

Ei ehkä niin sovi tyylini, joka on yhdistelmä boheemia mutta modernia tyyliä, ei niinkään romanttista, jota toi sormus mulle edustaa.

ap

[/quote]

Toisaalta se sormus voisi olla kiva särö siinä bomo-tyylissäsi. Korostaisi sinua ja tyyliäsi hienosti.

[/quote]

Tuota itsekin ajattelin :) 

Toinen "mutta" tuossa sormuksessa on, että onko se ihan liian trendisormus just nyt. Monilla ystävilläni tuntuu olevan juuri tuontapainen pave diamond ring. Kaduttaakohan tuollainen sitten vuosikymmenten päästä?  

Pitäiskö vihkisormuksen olla ajaton?

ap

[/quote]

Riippuu siitä, miten vihkimiseen yleensä suhtaudut. Kun ystävältäni kysyttiin polttareissa, mistä tiesit, että XX on SE OIKEA juuri sinulle tästä ikuisuuteen, hän mietti hetken. Ja sanoi, että ei hän sitä tiedäkään, mutta XX on hänelle se oikea juuri nyt.

Liitto kesti yhden lapsen ja kolme vuotta. Sitten tuli ero.

Itse ottaisin joko ajattoman sormuksen. Tai sitten sellaisen, joka puhuttelisi sisintäni - ja silloin olisi ihan sama, onko se sormus trendiä vai mitä se on. Oma sormukseni on sellainen, että itse en olisi ihan heti sellaista valinnut. Tällainen http://ringoblog.com/ring-by-type/wedding-rings/five-stone-diamond-ring-in-platinum/

Mulla oli mielessä jotain sirompaa ja koristeellisempaa ja - noh, halvempaa. Mutta mies valitsi tuon. Viimeistään, kun kuulin hänen perustelunsa, miksi sormus toi heti hänen mieleensä minut :) niin olin ihan myyty. Se on minun sormukseni ja muuta en vihkisormuksekseni osaisi kuvitella! :D

Niin sinullekin käy, usko pois. Olet varmasti oikein tyytyväinen lopulta siihen rubiinisormukseenkin, jos annat miehesi valita. Mikä vaan, kunhan ei ole tämän tyylinen. :) http://www.myjewelryrings.com/

[/quote]

Tuo sinun sormukseksi on tosi kaunis! Jos en haluaisi sormusta, jossa on yksi isoompi keskikivi niin voisin mielellään valita tollaisen linkkaamasi sormuksen.

Heh mikä vika tossa Hello Kitty sormuksessa on, jos mieheni mielestä olen oikee mirri niin eikös toi kuvastaisi kauniisiti minua? ajaton sormus!

ap

[/quote]

No joo, onhan Hello Kitty jo klassikko. :) Mun mies olisi voinut tuollaisen Kitty-sormuksen vaikka huumorilla valitakin, jos sellaisen olisi jossain nähnyt. >:) Mutta ehkä mä kuitenkaan en vaihtaisi omaa vihkisormustani siihen...

Mun mielestä tuollaisia halo-sormuksia on parempiakin malleja. Mutta hei, se on sun sormus ja sen on miellytettävä sun silmää.

[/quote]

Myös täysin pyöreä halomalli miellyttää silmää. Ja toinen mitä myös mietin oli, että entä jos hankkisin yksinkertaisen yksikivisen timanttisormuksen ja siihen rinnalle sitten keskikiveä korostavat pave-sormukset ,sellaiset missä ne ylä- ja alapuolella olevat sormukset eivät olisi suorat vaan silleen taivutetut että muodostavat ympyrän keskikiven ympärille. 

Vähän tähän tyyliin http://www.serendipitydiamonds.com/blog/diamond-wedding-rings-and-the-halo-setting/ mutta siinä olisi siis kolme sormusta.

Mutta siinä tapauksessa en tietäis mitä tehdä keltakultaiselle puolipyöreälle kihlalleni. Siinä on jo pelkkää tunnearvoa niin paljon, että en voisi siitä enää luopua.

ap

[/quote]

Voisko sen kihlasormuksen sulattaa ja käyttää materiaalina yhteen noista sormuksista?

Minusta tuo ratkaisu olisi hieno!

Mun äidillä on sormuksina kolme sormusta: kaksi kapeampaa allianssisormusta ja niiden keskellä sitten yksi, jossa prinsessaistutuksena iso kivi. Vähän samalla idealla kuin tuo sun esittelemä. Juhlissa pitää kaikkia kolmea sormusta, muuten sitten joko vaan yhtä tai kahta allianssia tai sitä prinsessasormusta yksinään tai toisen allianssisormuksen kanssa.

Jos saisit tuon toteutettua niin, että ne kaksi ympäröivää sormusta olisi suorat eikä tekisi tuollaista U-mutkaa, niitäkin voisi käyttää yksin tai yhdessä. Näin saisit vaihtelua eikä tarvi joka tilanteessa sen vihkisormuskombon olla näyttävimmillään. (Usko mua, joka tilanteessa ei halua heilua kaikki timangit välkkyen.)

Tosin se, että on kolme sormusta peräkkäin, vaatii soukat ja sirot sormet. Mulla on niin paksut töppösormet, että hyvä kun voi kahta sormusta pitää rinnakkain, kolmea yhdessä sormessa en voi ajatellakaan - olen perinyt isäni kädet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätkö kaikki, että tässä linkkaillaan reilusti yli 10 000€ sormusten kuvia?

Vierailija
64/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:45"]

Ymmärtävätkö kaikki, että tässä linkkaillaan reilusti yli 10 000€ sormusten kuvia?

[/quote]

Joo? Entä sitten? Noista sormuksista saa halvemmilla kivillä varmaan teetettyä huokeampiakin versioita. Ja tässä on nyt etsitty sormusten KUVIA, ei ihmetelty hintoja.

Vierailija
66/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:35"]

mielestäni keltakultaa ja valokultaa ei tulisi sekoittaa samassa sormessa kun kerroit että sulla on keltakultainen kihlasormus

[/quote]

Kun tässä puhuttiin trendeistä, niin ainakin viime vuonna oli trendikästä sekoittaa kelta- ja valkokultaisia koruja. Ja monessa keltakultaisessa timanttisormuksessa on valkokultaa, koska kivet tulee paremmin esille valkokultaisessa istutuksessa.

Vierailija
67/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Kun tässä puhuttiin trendeistä, niin ainakin viime vuonna oli trendikästä sekoittaa kelta- ja valkokultaisia koruja. Ja monessa keltakultaisessa timanttisormuksessa on valkokultaa, koska kivet tulee paremmin esille valkokultaisessa istutuksessa.

[/quote]

Aivan. Ihan mummomaista on tuo ajattelu, että jos sulla on valkokultaa, sitten ei voi käyttää keltakultaa. Tai että jos on päällä sinistä tai ruskeaa, ei voi pukea ylleen myös jotain mustaa. Nuo "säännöt" on rikottu jo ajat sitten.

Vierailija
68/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on paljon parjattu rubiinien kestävyyttä käyttösormuksissa, niin se on kyllä ihan puppua. Kyselin itse asiasta gemmologilta muutama kuukausi takaperin ja hänen sanojensa mukaan Mohsin asteikolla 9 olevat korundit kestävät hyvin arkikäytössä. Noiden carmosé sormuksien kanssa pitää olla tarkkana vain istutuksen kanssa, jotta se on hyvin tehty ja tukeva. 

Vierailija
69/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halo sormukset on tosi suosittuja Jenkeissä tällä hetkellä, mutta voi olla että 10 vuoden päästä ne näyttää vähän "dated".

Näyttävän upean sormuksen saa sillä että noin 1 karaatin timantti + halo, alkaen vain noin 6000e! Suomessa timantit on niin ylihinnoiteltuja, suosittelisin tilaamaan esim netistä (luotetulta sivustolta)..

Vierailija
70/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen:

www.jamesallen.com

www.whiteflash.com

Tullimaksut/verot kannattaa kyllä ottaa huomioon, en tiedä paljonko niihin menee mutta jää silti hyvin voitolle Suomen hinnoista. Jos haluatte oikeasti kimaltavan timantin niin panostakaa siihen että cut on ideal tai excellent, värin kanssa H ja I on vielä tosi valkoinen ja VS2 on täysin puhdas silmälle, jopa S1 yleensä "eye-clean" mutta silloin pitäisi melkein nähdä timantti livenä!

Vierailija
71/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:30"]Hei ei kiistellä mielipiteistä!  Kertokaa vain oma mielipiteenne, ei tarvitse muiden kommenteihin tarttua, Kiitos!

ap

[/quote]

yhyy. .

Vierailija
72/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni mielestä todella kaunis, mutta älä vaan otsa sormusta josta et itse pidä, ota sellanen mikä itsees mielyttää :) 

Vierailija
73/73 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kiintoisa aihe.

Todellakin ottaisin kihla tai vihkisormukseksi, olen aina rakastanut tuota sormusmallia, lapsesta asti, ja minulla on useita tuon mallisia sormuksia jo ennestään. Eri kivillä. Niissä on kuitenkin vaihtelua kivien istutuksessa ym. Mitä väliä onko jokin mummomainen? Naimisiin-palstalla muistan kun joku joskus halusi juuri tuon sormuksen rubiinilla, vähän pyyteli anteeksi laittaessaan kuvan että "onhan tämä mummo-sormus mutta...". 

Rubiini on kestävä kivi, vaikkei niin kestävä kuin timantti. 

En pidä arkena sormuksia muutenkaan, töissä kiellettyä, eli uskon että kestäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä