Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "Diana-tyylinen" sormus liian mummomainen vihkiksi?

Vierailija
10.04.2014 |

Mielipideasioistahan ei voi kiistellä, mutta minua kiinnostaa puoluueton anonyymi mielipide ko. sormuksesta.

Kihlana mulla on ihan tavallinen puolipyöreä keltakultainen rinkula. Vihkisormusta ollaan nyt kateltu ahkeraan miehen kanssa. Mies ei halua valita sitä minulle yksin, mutta on ehdotellut sormuksia tässä viimeaikoina. Hän olikin jo meinannut mennä mulle ostamaan tällaisen diana tyylisen sormuksen http://www.formjewellery.com/content/portfolio_catalogue/ruby-diamond-cluster-ring/ 

en voi sille mitään, mutta mun mielestä toi on niin mummomainen kuin olla ja voi! Mielestäni vihkisormukseen jos tulee isompi kivi niin se kuuluisi olla timantti, rubiinista ei tule mieleen kihla tai vihki. Tiedän että nuorekkaalla Mrs.V bloggaajalla on ko. sormuksia kaksin kappalein, mutta ei nekään ole hälla vihki - tai kihlasormuksina.

Mieheni mielestä sormus on upea ja hintakaan ei olisi paha, kun rubiini on sen verran paljon halvempi kuin aito timantti. Sanoin jo miehelleni, että on se ihan ok sormus, mutta ei mielestäni sovi nykypäivänä vihkisormukseksi (no kuninkaallisilla se kiertää suvussa, ja sen ymmärtää) Voisin ottaa ilomielin tollaisen sormuksen vaikka 10. vuotis hääpäivälahjaksi, mutta en missään nimes vihkisormukseksi.

Mitä mieltä te olette? Haluaisitteko tuollaisen vihkisormukseksi?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:19"]

Rubiini ei minun mielestä sovellu kihla- tai vihksormukseksi.

[/quote]

Miksei? Miksi kaikilla pitäisi olla samaa? Olin naimisissa varakkaan jenkkimiehen kanssa ja minä halusin tuolloin kauniin valkokultaisen rubiinisormuksen jossa myös reunoilla pieniä timantteja (samanlainen tuon ao linkin kuvassa) koska kaikilla muilla oli vain timantteja kivinä, jollakin trophy wifella saattoi olla sitä sairaan kallista keltaista canary diamondia iso järkäle tuossa keskellä, minusta niiden sormukset oli lähinnä tackyjä.

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1508654191/Rectangle-Red-font-b-Ruby-b-font-font-b-Ring-b-font-Fashion-Luxury-font-b.jpg

Vierailija
22/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei kiistellä mielipiteistä!  Kertokaa vain oma mielipiteenne, ei tarvitse muiden kommenteihin tarttua, Kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuosta Diana-sormuksesta tulisi tylsä jos se olisi pelkkää timanttia, tai ehkä siitä saisi silloin vähän modernimman ja jännittävämmän jos valitsisi ruusukultaa valko- tai keltakullan sijasta :)

Vierailija
24/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ton tyyppisen sormuksen lahjaksi mummomaltani ylioppilaspäivänä! Tykkään sormuksesta ja pidän sitä joka päivä oikean käden keskarissa. Mutta en kyllä haluaisi tollaista vihikiksi tai kihlaksi koska se muistuttais ihan liikaa tota mummovainaalta saatua sormusta.

Harvinainen valinta sun mieheltä. Miten olis sit tollanen vaikka eri keskuskivellä. Toi punainen ehkä saa ne mummovibat aikaan, miten olis timantti tai sininen keskuskivi?

Vierailija
25/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysipä "kultasepänliikkeen myyjä" äkkiä tämänkin ketjun.......

Vierailija
26/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummollani oli rubiinisormus vihkisormuksena. Antamasi linkki ei tosin aukea, joten en näe, millaista sormusta sinä nyt tarkoitit.

Itse en haluaisi rubiineja vihkisormukseen, koska ne eivät ole niin vahvoja ja kovia kuin timantti. Eivät siis kestä sitä, että romus on joka päivä sormessa tilanteessa kuin tilanteessa. Jos sormukseen haluaa värillisiä kiviä, niin timanttejakin saa värikkäinä, myös intensiivisen punaisina.

Vierailija
27/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on loistava maku. Eihän Diana-sormuksessa ole pelkästään se safiiri tai rubiini vaan myös ne timantit ympärillä joista helposti tulee melko suuri karaatimäärä, yksi pieni timantti voi olla arvokkaampi kuin keskellä oleva iso rubiini, varsinkin jos pienet timantit ovat virheettömiä. 

Vierailija
28/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:25"]

Senpä tähden se sopiikin täydellisesti lahjasormukseksi rakkaalle, mutta kyllä vihkiksi tai kihaksi, kumpin nyt onkaan se koristeellisempi, niin pitäisi panostaa sen verran, että hankkii kestävän ja kimaltelevan arvokiven eli timantin. Itse ainakin olisin hämillään jos saisin rubiinin kihlasormukseksii, en sitä nyt teilaisikaan jos mieheni olisi sen minulle rakkaudella valinnut, mutta itse kyllä toivoisin timanttia ja miehenikin sen tietää ;)

terveisin, se sormusten myyjä

[/quote]

Sä olet kyllä väärässä, timantit nimenomaan on nykyään junttivalinta, ja yhä enemmän ihmiset valitsee safiireja ja rubiineja, ja hyvä rubiini/safiiri on myös kalliimpi valinta sormukseen. Se facebookin zuckerbergkin esim. valitsi sormukseksi vaimolleen laadukkaan rubiinin, joka maksoi muistaakseni 20.000 dollaria, toi on se trendi enemmän ja enemmän.

Timanteilla ei myöskään ole todellista arvoa, vaan se on keinotekoisesti luotu arvo, googlatakaa de beer + diamonds, joten senkin puolesta en kyllä kutsuisi timantteja miksikään "arvokiveksi".

"Sormusmyyjän" kannattaisi tutustua niihin ihan oikeisiin trendeihin.

Vierailija
29/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa, no jonkun tulevan Englannin, Iso-Britannian ja koko Yhdistyneen Kuningaskunnan kuningattaren ei ehkä tarvi käyttää sitä sormusta samanlaisessa rääkissä kuin tällaisen tavallisen pulliaisen. Tuskinpa dianat ja katherinet tiskaa fairilla patoja ja pannuja käsin, desinfioi vessanpyttyjä tai pyyhkii edes vauvojen pyllyjä. Kyllä sitä rinsessana kelpaa olla tuollainen sormus kätösessä. :)

Vierailija
30/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:32"]

Löysipä "kultasepänliikkeen myyjä" äkkiä tämänkin ketjun.......

[/quote]

Joo ja yllättäen sormuskin on samallainen kuin sen yhen bloggarin jota joku täällä koko ajan haukkuu. Aika nopeasti muuten hävisi se ketju kun stalkkerin nimi meinasi jo päästä päivänvaloon, ettei vain olisi töissä täällä. Kiva näin bloggarina tietää että näiden bloggaajien haukkuja on todellakin lähinnä yksi henkilö.

Vierailija
31/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vihkisormukseen ei kannata suhtautua kuolemanvakavasti. Mulla on käytössä jo toinen vihkisormus ja kolmas kihlasormus, ja ihan saman miehen kanssa olen ollut koko ajan. Aikoinaan ei ollut hirveästi rahaa ja sittemmin on makukin kehittynyt. Ja matkoille voi ottaa ne vaatimattomammat versiot.

Ei avioliiton onni tai pysyvyys ole mitenkään sormukseen sidoksissa tai siitä riippuvainen. Se siis oli tämän viestin pääpointti.

Vierailija
32/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:40"]

Miehelläsi on loistava maku. Eihän Diana-sormuksessa ole pelkästään se safiiri tai rubiini vaan myös ne timantit ympärillä joista helposti tulee melko suuri karaatimäärä, yksi pieni timantti voi olla arvokkaampi kuin keskellä oleva iso rubiini, varsinkin jos pienet timantit ovat virheettömiä. 

[/quote]

Ei tolle kovin suurta hintaa tule, pienet virheettömätkin timantit (sormus tulisi Antwerpenin timanttikaupungista, joten laatu varmasti olisi priimaa) eivät todellakaan tule yhtä kalliiksi kuin isompi timantti. Ton sormuksen hinnankin tiedän, sellianen jenkkityylinen timanttisormus olis tullut paljon paljon kalliimmaksi.

Yhden timanteista innostuneen ystäväni mielestä pikkutimantit ovat vain roskaa ja menettävät arvonsa mutta suurempi timantti on sijoitus.

Tiedä häntä!

Mulle ei sormuksen hinnala ole niin väliä, ainoastaan toi punainen väri keskuskivenä vähän tökkii ja mummomainen yleisvaikutelma (minulle) 

Ei ehkä niin sovi tyylini, joka on yhdistelmä boheemia mutta modernia tyyliä, ei niinkään romanttista, jota toi sormus mulle edustaa.

ap

Vierailija
33/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:22"]

Rubiini ei minun mielestä sovellu kihla- tai vihksormukseksi. 

Ota sellainen sormus mihin rakastut palavasti, jouduthan katsomaan sitä toivottavasti loppuun asti

terveisin, Kultasepänliikkeen myyjä

[/quote]

Rubiini on intohimoisen rakkauden värinen kivi, joten sehän se vasta nappivalinta olisikin :)

[/quote]

Senpä tähden se sopiikin täydellisesti lahjasormukseksi rakkaalle, mutta kyllä vihkiksi tai kihaksi, kumpin nyt onkaan se koristeellisempi, niin pitäisi panostaa sen verran, että hankkii kestävän ja kimaltelevan arvokiven eli timantin. Itse ainakin olisin hämillään jos saisin rubiinin kihlasormukseksii, en sitä nyt teilaisikaan jos mieheni olisi sen minulle rakkaudella valinnut, mutta itse kyllä toivoisin timanttia ja miehenikin sen tietää ;)

[/quote]

Myyjällä ei ole näköjään tyylitajua? Esimerkiksi prinsessa Dianan värityksellä (viileä kesä) oleville naisille tuo sormus on nappivalinta. T. Vaatesuunnittelija

Vierailija
34/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:44"]

[/quote]

Sä olet kyllä väärässä, timantit nimenomaan on nykyään junttivalinta, ja yhä enemmän ihmiset valitsee safiireja ja rubiineja, ja hyvä rubiini/safiiri on myös kalliimpi valinta sormukseen. Se facebookin zuckerbergkin esim. valitsi sormukseksi vaimolleen laadukkaan rubiinin, joka maksoi muistaakseni 20.000 dollaria, toi on se trendi enemmän ja enemmän.

Timanteilla ei myöskään ole todellista arvoa, vaan se on keinotekoisesti luotu arvo, googlatakaa de beer + diamonds, joten senkin puolesta en kyllä kutsuisi timantteja miksikään "arvokiveksi".

"Sormusmyyjän" kannattaisi tutustua niihin ihan oikeisiin trendeihin.

[/quote]

Oli miten oli. Trendit tulee ja menee ja jotkut julkkisvaimot ei niitä sormuksia monta vuotta käytä, kun eroavat kuitenkin viiden vuoden sisään. Meillä junteilla niiden sormusten pitää kestää trendien yli ja kulutustakin. Rubiinit ja safiirit voi olla trendi nyt, mutta mä menin naimisiin loppuiäkseni ja tunnetustihan timantit on ikuisia.

Enkä edes itse valinnut sormustani. Mulla oli kolme vaihtoehtoa, hinnat 1000-1500 euron luokkaa ja sanoin miehelle, että valitse joku noista. Alttarilla mua odotteli joku ihan muu sormus, jossa oli aikas paljon isommat kivet. Olin ihan ällikällä lyöty, koska en ollut osannut odottaa mitään sellaista. Sormuksen hintaa en kysellyt, mutta mitä olen vastaavia katsellut, varmaan yli 4000 euron menee. Mies vaan totesi, että kun hän sen sormuksen näki, ne mun valkkaamat oli ihan rihkamaa ja hän tiesi, että tuon sormuksen hän haluaa vaimonsa sormessa nähdä. Ja olen saanut paljon kehuja sormuksesta, monet sanoneet, että paremman näköinen kuin jos olisi yksi iso timantti vaan (ja sellaista en ehdottomasti halunnut, missä on yksi järkälemäinen kivi).

Vierailija
35/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vaikka tyylini on mielestäni aika moderni ja selkeä niin siltikin olen vähän haaveillut tällaisesta sormuksesta tähän tyyliin http://www.diamondvues.com/RingFanc8.jpg 

Mutta tietenkin paljon pienemmällä keskuskivellä. 

Näytin tota miehelleni ja hän ihmetteli, että onpa se tyyliltään samanlainen kuin hänen ehdottamakin.

Entä olisko tuon tyyppinen pave diamond ring minkä linkkasin liian mummomainen tai liian romanttinen teidän mielestä?

Vierailija
36/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:49"]

Ota sellainen sormus mihin rakastut palavasti, jouduthan katsomaan sitä toivottavasti loppuun asti

[/quote]

Rubiini on intohimoisen rakkauden värinen kivi, joten sehän se vasta nappivalinta olisikin :)

[/quote]

[/quote]

Myyjällä ei ole näköjään tyylitajua? Esimerkiksi prinsessa Dianan värityksellä (viileä kesä) oleville naisille tuo sormus on nappivalinta. T. Vaatesuunnittelija

[/quote]

Millaiset korukivet sopii meille, jotka olemme väritykseltämme lämmin syksy?

Vierailija
37/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:40"]

[/quote]

Ei tolle kovin suurta hintaa tule, pienet virheettömätkin timantit (sormus tulisi Antwerpenin timanttikaupungista, joten laatu varmasti olisi priimaa) eivät todellakaan tule yhtä kalliiksi kuin isompi timantti. Ton sormuksen hinnankin tiedän, sellianen jenkkityylinen timanttisormus olis tullut paljon paljon kalliimmaksi.

Yhden timanteista innostuneen ystäväni mielestä pikkutimantit ovat vain roskaa ja menettävät arvonsa mutta suurempi timantti on sijoitus.

Tiedä häntä!

Mulle ei sormuksen hinnala ole niin väliä, ainoastaan toi punainen väri keskuskivenä vähän tökkii ja mummomainen yleisvaikutelma (minulle) 

Ei ehkä niin sovi tyylini, joka on yhdistelmä boheemia mutta modernia tyyliä, ei niinkään romanttista, jota toi sormus mulle edustaa.

ap

[/quote]

Toisaalta se sormus voisi olla kiva särö siinä bomo-tyylissäsi. Korostaisi sinua ja tyyliäsi hienosti.

Vierailija
38/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Millaiset korukivet sopii meille, jotka olemme väritykseltämme lämmin syksy?

[/quote]

Keltakulta ja ruusukulta :)

t. huonekalusuunnittelija

Vierailija
39/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos käyt Antwerpenissä miehesi kanssa, suosittelen ehdottomasti tutustumiskohteeksi timanttimuseoa. Siellä saa silmänruokaa koko rahan edestä. T. Vaatesuunnittelija

Vierailija
40/73 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:51"]

Niin ja vaikka tyylini on mielestäni aika moderni ja selkeä niin siltikin olen vähän haaveillut tällaisesta sormuksesta tähän tyyliin http://www.diamondvues.com/RingFanc8.jpg 

Mutta tietenkin paljon pienemmällä keskuskivellä. 

Näytin tota miehelleni ja hän ihmetteli, että onpa se tyyliltään samanlainen kuin hänen ehdottamakin.

Entä olisko tuon tyyppinen pave diamond ring minkä linkkasin liian mummomainen tai liian romanttinen teidän mielestä?

[/quote]

Linkkisi ei edelleenkään aukea. Mutta jos tarkoitat sellaista kuin mulla on mielessä, niin itse ottaisin ennemmin sen, missä on rubiini keskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi