Onko "Diana-tyylinen" sormus liian mummomainen vihkiksi?
Mielipideasioistahan ei voi kiistellä, mutta minua kiinnostaa puoluueton anonyymi mielipide ko. sormuksesta.
Kihlana mulla on ihan tavallinen puolipyöreä keltakultainen rinkula. Vihkisormusta ollaan nyt kateltu ahkeraan miehen kanssa. Mies ei halua valita sitä minulle yksin, mutta on ehdotellut sormuksia tässä viimeaikoina. Hän olikin jo meinannut mennä mulle ostamaan tällaisen diana tyylisen sormuksen http://www.formjewellery.com/content/portfolio_catalogue/ruby-diamond-cluster-ring/
en voi sille mitään, mutta mun mielestä toi on niin mummomainen kuin olla ja voi! Mielestäni vihkisormukseen jos tulee isompi kivi niin se kuuluisi olla timantti, rubiinista ei tule mieleen kihla tai vihki. Tiedän että nuorekkaalla Mrs.V bloggaajalla on ko. sormuksia kaksin kappalein, mutta ei nekään ole hälla vihki - tai kihlasormuksina.
Mieheni mielestä sormus on upea ja hintakaan ei olisi paha, kun rubiini on sen verran paljon halvempi kuin aito timantti. Sanoin jo miehelleni, että on se ihan ok sormus, mutta ei mielestäni sovi nykypäivänä vihkisormukseksi (no kuninkaallisilla se kiertää suvussa, ja sen ymmärtää) Voisin ottaa ilomielin tollaisen sormuksen vaikka 10. vuotis hääpäivälahjaksi, mutta en missään nimes vihkisormukseksi.
Mitä mieltä te olette? Haluaisitteko tuollaisen vihkisormukseksi?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:14"]
Onko missään jäljellä kuvia sen bloginsa lopettaneen Luksusta Arjessa-bloggaajan 2-osaisesta sormuksesta?
Se oli uniikki ja hän kirjoitti että miehensä suunnitteli sen kultasepän kanssa, haluaisin saman tyylisen mutta nyt en löydä siitä kuvia mistään! :-(
Se kihla oli sellainen valko(?)kultainen jossa sileässä(?) sormuksessa sellainen sydämen mallinen aukko, ja sitten se vihkisormuksen timantti täydensi sen aukkokohdan mutta rengas kietoutui silleen jännästi siihen kokonaisuuteen.
[/quote]
Kuulostaa kikkailulta. Unohda tuollaiset krumeluurit.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:18"]
Kuulostaa kikkailulta. Unohda tuollaiset krumeluurit.
[/quote]
Ei kun se oli nimenomaan sellainen siisti, tyylipuhdas ja hyvällä maulla tehty joka sopii niin arkeen kuin juhlaan, eikä mikään "jenkkityylinen kikkailu-kimallekasa", eli siitä sormuksesta oikein näki että miten paljon miehen on aidosti rakastettava puolisoaan kun vaivautuu teettämään noin kauniin setin :-)
Hyi miten ruma sormus! Olisi edes mummomainen, mutta kun on kuin yllätysmunasta tullut leikkikoru.
Ap tässä taas :D
Tulimme nyt siihen tulokseen, että ei tilata mulle vihkiksi tuota Diana-tyyppistä sormusta. Se ei vaan sovi nyt ollenkaan tällaiselle boheemille, mutta klassisen tyylin naiselle :( Mies oli vähän harmistunut, koska hänellä joku ihmeen fiksaatio tuohon sormukseen...
Mutta nyt päätimme, että otamme yhteyttä kultaseppään, joka on teettänyt monille tuttavilleni upeita sormuksia. Haluaisin teettä tuollaisen, missä yksinkertainen pyöreä (ehkä 0,5 karaatin) timantti kruunuistutuksella ja siihen ympärille ylös ja alas diamond pavet jotka mukailee suurempaa timanttia muodostaen sen halon ympärille.
Keltakultainen vihkini siirtyy oikeaan nimettömään, se itseasiassa istuu nyt jo paremmin oikeaan kuin vasemaan joten ei tarttis edes suurennella kokoa. Ainakin sen isomman timantin tilaamme Antwerpenistä ja ehkä pienemmätkin timantit.
En malttais odottaa :)
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:06"]
Mies oli vähän harmistunut, koska hänellä joku ihmeen fiksaatio tuohon sormukseen...
[/quote]
Diana-fani? Catherine-fani? :D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:06"]
Mies oli vähän harmistunut, koska hänellä joku ihmeen fiksaatio tuohon sormukseen...
[/quote]
Diana-fani? Catherine-fani? :D
[/quote]
Haha no ei mun tietääkseni, ei edes kuninkaallisia häitä jaksanut mun seurana katsoo telkusta :D
ap
Diana-sormusten hinta riippuu tasosta ja koosta. Itsellä on samanlainen kuin prinsessa Dianalla. Maksaa tuhansia euroja. Ps. Se on vihkisormukseni.
Itse sain kauniin valkokulta sinisafiirisormuksen, johon olen ollut todella tyytyväinen :) mielestäni sormuksen ja kiven valinnassa on tärkeämpää että sormus sopii omistajalleen, perinteet muuttuu ja loppujen lopuksi jos itse olet tyytyväinen sormukseesi ei muulla ole väliä ;)
Mulla on klassinen, näyttävä Diana-sormus ja tykkään siitä valtavasti. Ikä oli 23 kun sen sormeeni sain. Ei anna mummo-fiboja ;)
No onhan se vähän mummomainen. Kelpuuttaisin vihkiksi tai kihlaksi jos rubiini vaihdettais aitoon timanttiin. Muutenkin tykkään yksinkertaisemmasta, yksi isompi timantti kruunuistutuksella olisi minun makuuni.
Tuo on todellinen klassikko, eikä kuitenkaan liian yleinen.
Sininen safiirikivi on upea, niin majesteettinen ja arvokkaamman näköinen kuin oikeasti on. Lisäksi myös hyvin eurooppalainen, sillä amerikkalaisilla on aina niitä mauttoman näköisiä sormuksia joissa erikokoisia kirkkaita timantteja ihan ryöppyinä ja jotka näyttää lopulta feikkisormuksilta (joita monet muuten ovatkin koska ne alkuperäiset ovat säilössä kassakaapissa joten mikä idea siinäkin on ettei aitoa uskalla käyttää kuin pari krt vuodessa?)
Rubiini ei minun mielestä sovellu kihla- tai vihksormukseksi.
Ota sellainen sormus mihin rakastut palavasti, jouduthan katsomaan sitä toivottavasti loppuun asti
terveisin, Kultasepänliikkeen myyjä
Sopiiko kiven väri yhteen silmiesi värin kanssa?
Joko tuo Dianan alkup. klassinen tai tämä hieman modernisoidumpi versio siitä, ottaisin molemmat :-)))
http://engagement-rings-blog.solomonbrothers.com/wp-content/uploads/2011/07/Princess_Diana_Ring.jpg
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:19"]
Ota sellainen sormus mihin rakastut palavasti, jouduthan katsomaan sitä toivottavasti loppuun asti
[/quote]
Rubiini on intohimoisen rakkauden värinen kivi, joten sehän se vasta nappivalinta olisikin :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:18"]
Tuo on todellinen klassikko, eikä kuitenkaan liian yleinen.
Sininen safiirikivi on upea, niin majesteettinen ja arvokkaamman näköinen kuin oikeasti on. Lisäksi myös hyvin eurooppalainen, sillä amerikkalaisilla on aina niitä mauttoman näköisiä sormuksia joissa erikokoisia kirkkaita timantteja ihan ryöppyinä ja jotka näyttää lopulta feikkisormuksilta (joita monet muuten ovatkin koska ne alkuperäiset ovat säilössä kassakaapissa joten mikä idea siinäkin on ettei aitoa uskalla käyttää kuin pari krt vuodessa?)
[/quote]
Itselläni on yhden karaatin kokoinen timantti kihlasormuksessani (mieheni ei tosin ole suomalainenkaan, joten hänen mielestään tuollainen sormus oli tarpeellinen) ja en todellakaan pidä sormusta piilossa kassakaapissa, sormukselle voi ottaa vakuutuksen ja silloin sitä uskaltaa käyttää :) Ainoa kerta jolloin olen jättänyt sormukset kotiin oli kun matkustin Etelä-Amerikkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:19"]
[/quote]
Rubiini on intohimoisen rakkauden värinen kivi, joten sehän se vasta nappivalinta olisikin :)
[/quote]
Senpä tähden se sopiikin täydellisesti lahjasormukseksi rakkaalle, mutta kyllä vihkiksi tai kihaksi, kumpin nyt onkaan se koristeellisempi, niin pitäisi panostaa sen verran, että hankkii kestävän ja kimaltelevan arvokiven eli timantin. Itse ainakin olisin hämillään jos saisin rubiinin kihlasormukseksii, en sitä nyt teilaisikaan jos mieheni olisi sen minulle rakkaudella valinnut, mutta itse kyllä toivoisin timanttia ja miehenikin sen tietää ;)
terveisin, se sormusten myyjä
Kiitos vastanneille! Eli laidasta laitaan tuli jo mielipidettä. Itsekin olen sitä mieltä, että vaikka punainen kuvastaakin intohimoa niin en sitä vihkiksi haluaisi. Koskapa muuten sitä nainen voi toivoa timanttia itselleen kuin vihkisormukseksi? Muut arvokivet mun mielestä kans kuuluu muille lahjapäiville
ap
Onko missään jäljellä kuvia sen bloginsa lopettaneen Luksusta Arjessa-bloggaajan 2-osaisesta sormuksesta?
Se oli uniikki ja hän kirjoitti että miehensä suunnitteli sen kultasepän kanssa, haluaisin saman tyylisen mutta nyt en löydä siitä kuvia mistään! :-(
Se kihla oli sellainen valko(?)kultainen jossa sileässä(?) sormuksessa sellainen sydämen mallinen aukko, ja sitten se vihkisormuksen timantti täydensi sen aukkokohdan mutta rengas kietoutui silleen jännästi siihen kokonaisuuteen.