Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hipsterikotiäidit rahoittavat elämäntapansa veronmaksajilla.

Vierailija
10.04.2014 |

Sisustavat ja lapsiensa pukemista harrastavat hipsterikotiäidit ovat yhteiskunnalle taakka trahoittaessaan elämäntapansa paitsi mielhellään, myös veronmaksajilla. Onneksi subjektiivinen päivähoito-oikeus poistuu. Tunen suurta epäoikeudenmukaisuuden tunnetta, kun työssä käyvät (JA VEROJA MAKSVAT) vanhemmat eivät saa lapsiaan lähipäiväkotiin, kun nämä lifestyle -hifistelijät käyttävät yhteiskunna palveluja hyväkseen.

Veronmaksajien liiaan syvää katkeroitumista ei mikään yhteiskunta kestä. Lifestyle-mammojen omahyväisyys vielä lisää yhteiskunnan henkistä taakkaa. . Pois perusteettomat oikeudet verenimijöiltä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:53"]

Täysi maksuhan ei kata lähellekään päivähoidon todellisia kustannuksia. Eli  nettosaajia olette tekin. 

Sinänsä mielestäni opiskelijan lapsella pitäiskin olla oikeus päivähoitoon. Mutta turha silti haistatella.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:00"]

Meillä on lapset päiväkodissa kolme päivää viikossa, minä opiskelen omatoimisesti. Maksamme noista kolmesta päivästä TÄYDEN MAKSUN. 

Eli suksikaa suolle. 

[/quote]

[/quote]

Te näette vain lapsen päiväkodissa ja äidin kotona. Siksi haistattelen. Me emme saa mitään muita tukia kuin lapsilisän. Ei kotihoidontukea, ei opintotukea, ei mitään. 

Minä saan pääomatuloja, mies hyvää palkkaa ja niillä eletään. 

[/quote]

Jokaisen alle kolmovuotiaan vanhempi saa kotihoidontukea. Sulla on siis vanhempi lapsi? Kuitenkin tyhmää valittaa kun sait rahasi jo..

Vierailija
2/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö mä nyt tota alotusta yhtään.

Eihän kotiäidin lapset käytä subjektiivista päivähoito-oikeutta lainkaan, koska heidän kotiäitinsä hoitaa heitä kotona? Kenen lähitarhapaikan ne kotona hoidetut lapset vie?

Ja miksi hipsterit ei sais nostaa kelan tukia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai tämmöinen hipsterikotiäiti, ja asuinalueellani meitä on paljonkin, mutta emmehän me niitä päivähoitopalveluja käytä vaan ihan itse kotona hoidamme lapsemme. Ja minut ainakin elättää vain mieheni, en saa mitään tukia paitsi nyt tietysti kaikille yhteiset esim. lapsilisä. 

En minäkään kyllä kannata sellaista päivähoito-oikeutta yhteiskunnan tukemana, että vaikka vanhemmat pystyisivät hoitamaan lapsen kotonakin, niin silti saa vaan tuoda hoitoon.

Vierailija
4/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka KOTIäiti on kyllä paras kaikista :D

Vierailija
5/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kirjoitusvirheitä ap:lla, mutta ihan asiaa. Ottaa kyllä päähän kun vielä kerskaillaan näillä muita haittaavilla valinnoilla.

Vierailija
6/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs wt-äidit, jotka vievät lapset hoitoon, vaikka ovat kotona. Tai akateemiset mammat, jotka haluavat laatuaikaa vauvan kanssa ja isommat joutavat päiväkotiin.

Vierailija
7/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sakkia, kotityökin on työtä, ei oleilua tai vauvaan tutustumista. Kotiäidillä tulisi olla kasvatusvastuu kaikista lapsistaan, onhan muillakin työntekijöillä vastuu, miksei heillä?

Vierailija
8/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette huvittavia. :D Katsokaa, miten katkeraksi työnteko ja eläminen Suomessa teidät tekee! Miksi ette muuta veroparatiisiin tai lakkaa työskentelemästä itsekin? Ei tässä maassa kannata tehdä töitä kuin ehkä itselleen. Tuet on tehty nostamista varten, samoin kaikki apujutut yms.

Tunnen naisen, jonka luona käy kotipalvelu kolmesti viikossa hoitamassa vauvaa samaan aikaan kun esikoisensa on kokopäivähoidossa.

Vierailija
9/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä ketjussa muutakin kuin katkeruutta. Yhdessä, yhteskuntana tehtävistä valinnoista on kysymys. Tässä tapauksessa subjektiivisen päivähoito-oikeuden kyseenalaistamisesta. Suomi on hieno maa, mutta yhteskunnan pitää mukautua olosuhteisiin, ja nyt tarvitaan palvelujen sopeuttamista ja arvovalintoja.

Vierailija
10/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:17"]

Sisustavat ja lapsiensa pukemista harrastavat hipsterikotiäidit ovat yhteiskunnalle taakka trahoittaessaan elämäntapansa paitsi mielhellään, myös veronmaksajilla. Onneksi subjektiivinen päivähoito-oikeus poistuu. Tunen suurta epäoikeudenmukaisuuden tunnetta, kun työssä käyvät (JA VEROJA MAKSVAT) vanhemmat eivät saa lapsiaan lähipäiväkotiin, kun nämä lifestyle -hifistelijät käyttävät yhteiskunna palveluja hyväkseen.

Veronmaksajien liiaan syvää katkeroitumista ei mikään yhteiskunta kestä. Lifestyle-mammojen omahyväisyys vielä lisää yhteiskunnan henkistä taakkaa. . Pois perusteettomat oikeudet verenimijöiltä!

[/quote]

Mun mies tienaa 10 000e/kk ja saan kotihoidontukea n. 400 e /kk. Eiköhän tyhmempikin tajua, että mieheni maksaa elämiseni, ei veronmaksaja. Toisaalta  miehen palkasta menee melkein 40 % veroa, joten eiköhän me perheenä olla jotain vastapalvelusta yhteiskunnalta ansaittukin.

Edelleen, vaatteet maksetaan miehen palkasta ei tuosta neljästä sadasta, jolla voi pyyhkiä persuksensa.

Vierailija
11/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivista päivähoito-oikeutta hyödyntäviä voisi kutsua yhteskunnasta vieraantuneiksi. Omien valintojen merkitystä kyllä korostetaan jonkun merkkituotteen näennäisessä ympäristöystävällisyydessä ja eettisyydessä, mutta näisen isompien valintojen merkitys on heille täyttyä hepreaa. Kouluttamattomuus ja ajatteluresurssien puute aiheuttaa tämän välinpitämättömyyden. Shoppailun ja tuotevertailujen sijaan elämässään voisi panostaa vaikkapa itsensä sivistämiseen hieman laajemmin.

Vierailija
12/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset päiväkodissa kolme päivää viikossa, minä opiskelen omatoimisesti. Maksamme noista kolmesta päivästä TÄYDEN MAKSUN. 

Eli suksikaa suolle. 

Vierailija
13/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa itseensä käpertyneeltä, todellisuudesta vieraantuneelta läskipäältä.

Vierailija
14/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:19"]Olen kai tämmöinen hipsterikotiäiti, ja asuinalueellani meitä on paljonkin, mutta emmehän me niitä päivähoitopalveluja käytä vaan ihan itse kotona hoidamme lapsemme. Ja minut ainakin elättää vain mieheni, en saa mitään tukia paitsi nyt tietysti kaikille yhteiset esim. lapsilisä. 

En minäkään kyllä kannata sellaista päivähoito-oikeutta yhteiskunnan tukemana, että vaikka vanhemmat pystyisivät hoitamaan lapsen kotonakin, niin silti saa vaan tuoda hoitoon.

[/quote]

Ai että oikein KALLIOSTA olet, taidat olla ylpeä siitä?

Vierailija
15/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä maassa on paljonkin perheitä, jotka käyttävät päivähoitopalveluja väärin, mutta kuinka hipsterit tähän mitenkään liittyvät?

Vierailija
16/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterit nimenoman pyrkivät minimoimaan kulutuksensa ja ovat edelläkävijöitä esimerkiksi vaihtoehtoisten päivähoitomuotojen kehittämisessä. Wannabe-hipsterit sitten tekevät mitä tekevät.

Vierailija
17/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hipsterit ovat? Mistä siis tiedän että onko esimerkiksi naapuri hipsteri? Mitkä ovat tunnuspiirteet? Mitä eroa on esimerkiksi hippiäidillä ja hipsteräidillä?

Vierailija
18/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipster on sellainen joka käyttää hipster-mallisia housuja.

Vierailija
19/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:28"]

Hipster on sellainen joka käyttää hipster-mallisia housuja.

[/quote]

Eli pikkuhousujen mallista kykenee päättelemään ketkä käyttävät päivähoitopalveluita väärin? Tää on just niin tätä parasta av:ta.

...mun pitäisi varmaan muuten vaihtaa omat pikkarit tuli just pissatilkka housuihin...

Vierailija
20/32 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta mä oon hipsteri ja kotiäiti. Mistä sitä yhteiskunnan rahaa saa? Kerro heti, niin fillaroin hakemaan! Voisin vaikka ostaa lisää luomuruokaa ja kirpputorivaatteita lapsilleni!