Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?

Vierailija
30.11.2020 |

Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?

Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.

Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?

Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, mieluiten kehitysmaiden tytöille. Alapeukkuja odotellessa.

Vaikka av vihaa niitä, minä ja moni muu ilahtui sellaisesta. Toki lahjan saajan persoona huomioiden jne.

Itse ilahduin muutama vuosi sitten vuohista. Ilahtuisin myös muista tämän kaltaisista lahjoista, esim. köyhiin maihin tulevista koulupuvuista lapsille, huovista, saippuapaketeista, hygieniapaketeista tytöille, jalkapalloista, tyttöjen stipendeistä, vauvojen syntymätodistuksista, koulutarvikkeista, ompelukoneesta jne. Vaihtoehtoja on paljon ja joka ikinen on varmasti ziljoona kertaa arvokkaampi lahja saajalleen kuin joku turhaakin turhempi viinapullo.

Vierailija
62/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, mieluiten kehitysmaiden tytöille. Alapeukkuja odotellessa.

Kehitysmaiden tytöillepä hyvinkin 😏 Viennin miehiä/heidän vaimojaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaah, kaksinaismoralistiset kultalusikkaperseet!

Vierailija
64/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaah, kaksinaismoralistiset kultalusikkaperseet!

Sano tuo äidillesi, hän kuuluu varmasti samaan joukkoon. :)

Vierailija
65/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirja, Robin cookia, stephen kingiä tms.

Veisin suoraan joko paperinkeräykseen tai kierrätyskeskukseen, en lukisi edes takakantta.

Vierailija
66/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä 😂😂😂😂

Vierailija
67/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja joo, mutta ei tuollaista. Vaikka uusi Finlandia-voittaja, kauno tai tieto.

Kaunokirjallisuus ei ole kovin monen kirjallisuuslaji, tietokirjallisuus on parempi, mutta tämä uusi Finlandiapalkinnon voittanut ei ole välttämättä kovin kiinnostava asia suurimmalle osalle.

Vierailija
68/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvässä työssä, mutta mies on. Ja meillä on oikeasti kaikkea mitä tarvitaan. Vasta aikuistunut tytär haluaa kuitenkin antaa meille jonkun joululahjan (varmaan osin siksikin, että hänkin saa meiltä jotain, mutta myös siksi, että hän on vielä siinä iässä, että lahjat on tärkeitä)  ja viime jouluksi hän neuloi meille molemmille villasukat. Tänä vuonna mies sai villasukat jo isänpäivälahjaksi enkä muista onko hän toivonut jotain joululahjaa. Minä toivoin englantilaista hedelmäkakkua. Jotenkin jouluna haluaisin sellaista, mutta sen pitäisi olla hyvää niin kuin itsetehty, kaupasta ostaminen on arpapeliä. Ja kun en itse leivo, niin pyysin lahjaksi. 

Uskon että muutkin, jotka voivat kaupasta kaiken haluamansa ostaa, arvostavat itsetehtyä. Tai jotain sellaista, jonka eteen on nähty vaivaa. Ei välttämättä niin, että lahjan tekeminen olisi ollut vaivalloista, sehän on voinut syntyä lahjan antajalle siinä sivussa. Kerran saimme miehen sisarelta kuivattuja mustia torvisieniä ja ne oli ihan paras lahja! Ei me itse ikinä saataisi aikaiseksi lähteä sienimetsään, saati että saisimme niin ison saaliin että siitä riittäisi kuivattuina muillekin jaettavaksi. Mies ja tyttö niitä rouskuttelivat paljaaltaan ja välillä niitä laitettiin keittoon. Voisin kuvitella että joku oman puutarhan omenoista tehty hillo tai marmeladi, tai oman puutarhan rommikirsikat voisivat tehdä samanlaisen säväyksen. 

Jos kaupasta pitäisi jotain ostaa, niin sitten jotain überhyviä herkkuja. Jotain kaunista ja ihanan kallista, sellaista harvinaista herkkua mitä ei itselle raaskisi ostaa.

Vierailija
69/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuuden retriitti Valamoon. Taidekurssi Särestöniemeassä. Museokortti.

Vierailija
70/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin myös esim. juustolajitelmasta ja punaviinistä, Amarone tai jokin muu kiva viini. Lisäksi olisin erittäin mielissäni jos saisin lempi-irtoteetäni. Tätä vartem se tietysti tarvitsee tietää. Glögi olisi myös kiva, mutta sinapit ym erikoisuudet haluaisin jätettävän pois. Erikoisia ei tule käytettyä, viimejouluiset vielä jäljellä. Myös oliivit vaikken niistä niin pidä niin voin maistella muutamia ja ruoanlaitossa käytän niitä myös.

Koska minulla on lapsia, kirjoja en ehdi lukea ammattikirjallisuutta lukuun ottamatta. 

Monilla voi käydä siivooja muutenkin, mutta tässä elämäntilanteessa siivouslahjakortti olisi huippu. Ei toki istu tuohon budjettiin. 

Vierailija
71/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzauuni.

Vierailija
72/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edit: oho, en huomannut budjettia. Oletin, että keskiluokkainen ei sellaista aseta.

Vierailija
73/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, täällä onkin tullut paljon ideoita. Toiselle kirjalahja voisi sopia ja minulla jokin haju kirjamausta, toinen henkilöistä taas ei lue laisinkaan, ehkäpä herkkukori voisi olla hänelle osuva. 

Entä mitä mieltä olisitte itsetehdyistä lahjoista, esim. villasukat? 

ap

Minä ilahtuisin myös villasukista, enemmän tosin tarpeen lapsille kuin itselleni. Lapsille neuvolluna olisivat aivan ihanat meillä kun mummo tai min emme osaa neuloa itse. Lisäksi jos olet hyvä laittamaan ruokaa tai leipomaan niin itselleni kelpaisi oikein hyvin myös jouluinen kakku tai vaikka mokkapalat, jotka taitavat säilyä aika hyvin. Vaikka niiden juustojen kylkeen. 

Vierailija
74/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen pinkin karvahaalarin, mitä oli jossain teleyhtiön mainoksissa muutama kuukausi sitten.

n54

Vierailija
75/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runoteos puhuttelisi minua, tai oikeasti hyvä viini. Edellisellä sivulla joku mainitsi Amaronen, itse en siitä pidä joten viini on vaikea lahja, koska mieltymyksiä on monia. Hyvää muhkeaa kaulahuivia tarvitsee aina, ja sopiva värikin on mahdollista valita kun tietää henkilön. Ehkäpä ylellinen kaulahuivi. Aina ihminen ei itse raaski laittaa kaulahuiviin 80 euroa, mutta sellainen on mukava saada lahjaksi.

Hyi.

En edes avaisi runoteosta.

Viiniä tai muuta alkoholia en enää juo, joten se olisi turhaakin turhempaa. Yleensäkin viinan antaminen lahjaksi on mielestäni vastuutonta ja täydellisen turhaa.

Laitoin viime viikolla talvivaatteet taas vaatehyllyyn ja mieheni laski, että minulla on 23 kaulahuivia. En tarvitse lisää tai jos ihana eteen tulee, niin ostan sen ihan itse.

Vain ihmisellä, joka ei lue runoja, voi olla 23 kaulahuivia. Kertoo kaiken olennaisen.

Jaa, niinkö meinaat? Trööt, väärin meni, luen hyvin paljon ja olen ollut vuosia kirjastossa töissäkin aikanaan. Runoja en kuitenkaan lue, en edes rouva tasavallan presidentin runokirjaa.

Harrastuksiani ovat myös ulkoilu, vaellus ja pihatyöt ja viileällä käytän aina huivia kaulassa. Nyt työni sisältää aika paljon markkinointitehtäviä, joten erilaisiin asuihin on hyvä olla erilaisia huiveja ja muita asusteita. Revi siitä. :)

Vierailija
76/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö itse toivoisin? Jotain videopeliä. En kuitenkaan usko että apn lahjansaajat siitä ilahtuisivat, joten ehdotan heille jotain kudottuja juttuja, sukkia, lapasia, pipoja ja jotain herkkukoria jonka kokoat itse eli ei mitään kaupan valmiita herkkukoreja.

Vierailija
77/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karseita ideoita.

Vierailija
78/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja ja hyvää suklaata.

Kirja ennemmin Finlandia-voittaja kuin Cook tai King, joita tuli luettua ehkä 90-luvulla.

Kirjat on niin makuasia, että kannattaa jättää väliin jos ei tunne lahjan saajan kirjahyllyä.

Niinpä niin. Vastasinkin mitä minä toivoisin. Sitähän tässä kysyttiin.

Sama täällä, vastasin että mitä itse toivoisin koska sitähän otsikossa kysyttiin.

Vierailija
79/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runoteos puhuttelisi minua, tai oikeasti hyvä viini. Edellisellä sivulla joku mainitsi Amaronen, itse en siitä pidä joten viini on vaikea lahja, koska mieltymyksiä on monia. Hyvää muhkeaa kaulahuivia tarvitsee aina, ja sopiva värikin on mahdollista valita kun tietää henkilön. Ehkäpä ylellinen kaulahuivi. Aina ihminen ei itse raaski laittaa kaulahuiviin 80 euroa, mutta sellainen on mukava saada lahjaksi.

Yök, ei todellakaan mitään runoja lahjaksi. Tai viiniä.

Vierailija
80/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseita ideoita.

Debiilille kyllä. Silloin kannattaa hankki kynsien viilaus tai tuheron kynintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi