Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?

Vierailija
30.11.2020 |

Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?

Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.

Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?

Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas konjakki kruunaa joulun.

Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.

Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitsee

Haittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.

Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?

Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.

Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.

Kukaan ei oikeasti tykkää noista itse tehdyistä mehuista. Kaikki Suomessa pakotetaan juomaan niitä lapsena ja aina ne on karvaan makuisia. Mutta hilloa voisin ottaa. Tai jotain leivonnaista. Tai vaikka ne pelkät jäiset marjat.

Itse tehty mustaviinimarjamehu on ihan parasta kun on kipeänä! Se maistuu kesältä ja ihanalta.

Maistuu just samalta kuin se kaupan eikä sitä kukaan juo muulloin kuin kipeänä. Aina muulloin kummasti keksii jotain mikä on parempaa.

Mikä ongelma sinulla oikein on? Kuka sinä oikein olet väittämään, mistä muut tykkää tai ei tykkää? Meneekö elämäsi piloille, jos anonyymi netissä kertoo juovansa marjamehuja?

Minä juon kuumaa mehua melkein joka päivä. Se on parasta juomaa, mitä tiedän. Juon kaupan mehuja, jos en satu saamaan mistään itse tehtyä. Alkoholia ei tarvitse minulle lahjaksi tuoda. 

"Konjakille löytyy aina ottajia", tuolla joku (sinä?) väitti. Minä en tunne ketään, joka juo konjakkia, eikä huvittaisi jättää pulloa kadulle muiden otettavaksikaan. 

-ohis

Vierailija
202/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas konjakki kruunaa joulun.

Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.

Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitsee

Haittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.

Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?

Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.

Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.

Kukaan ei oikeasti tykkää noista itse tehdyistä mehuista. Kaikki Suomessa pakotetaan juomaan niitä lapsena ja aina ne on karvaan makuisia. Mutta hilloa voisin ottaa. Tai jotain leivonnaista. Tai vaikka ne pelkät jäiset marjat.

Itse tehty mustaviinimarjamehu on ihan parasta kun on kipeänä! Se maistuu kesältä ja ihanalta.

Maistuu just samalta kuin se kaupan eikä sitä kukaan juo muulloin kuin kipeänä. Aina muulloin kummasti keksii jotain mikä on parempaa.

Mikä ongelma sinulla oikein on? Kuka sinä oikein olet väittämään, mistä muut tykkää tai ei tykkää? Meneekö elämäsi piloille, jos anonyymi netissä kertoo juovansa marjamehuja?

Minä juon kuumaa mehua melkein joka päivä. Se on parasta juomaa, mitä tiedän. Juon kaupan mehuja, jos en satu saamaan mistään itse tehtyä. Alkoholia ei tarvitse minulle lahjaksi tuoda. 

"Konjakille löytyy aina ottajia", tuolla joku (sinä?) väitti. Minä en tunne ketään, joka juo konjakkia, eikä huvittaisi jättää pulloa kadulle muiden otettavaksikaan. 

-ohis

Samat sanat. Myös siis tuolle konjakkijutulle. Konjakki ei ole halpaa eikä se ole hyvää ja jos saisin konjakkipullon, niin en tietäisi kenelle sen työntäisin, sillä itse en sitä joisi. Työpaikallekaan sitä ei varmaan voisi viedä niin kuin vaikka ylimääräiset suklaat voi viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunkekaa nyt oikeasti perseeseenne ne yllärikorit! Ne ovat kauheita 😳

kori on turhaa roskaa. samoin pakkausmuovit ja koristenarut. sitten siellä voi olla vielä joku typerä joulukoriste, joka myös on roskistavaraa. ruoka menee käyttöön, mutta osaan itsekin ostaa ruokaa, joten ei sitä tarvitse lahjaksi tuoda.

Vierailija
204/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kasaan sellaisen kivan tervehdys-herkkukorin läheisimmille ystävilleni. Hyviä konvehteja, kahveja /parempaa teetä, jotain öljyä tai eksoottisempaa maustetta, hyvää viiniä tai kuohuvaa, joku kaunis kukka kauniissa ruukussa mukaan, tai jotain tyylikkäämpää pientä esinettä/joulukoristetta/voidetta/henkilöön liittyvää juttua. Kovasti ovat tykänneet, ei jää kamalasti tavaraa nurkkiin noin eikä herkut ole liian kummallisia että ne tulisi käytettyäkin. :) 

Liikaa.

Vierailija
205/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan leffalippuja.

Vierailija
206/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
207/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi läheiseni, jolla on jo kaikkea tai ainakin tarkka maku sen suhteen mitä ei vielä ole,  toivoi lahjakorttia Prismaan, kun työporukka kyseli, mitä voisivat antaa väitöslahjaksi.  Niin että ehdotan sitä, toki K-kauppa / Lidl käy myös. Useimmilla ei ole ruokaa loppuelämäkseen.

(Tosin tähänkin varmaan tulee joku kertomaan, että ärsyttäisi, koska ei koskaan tarvitse näistä kaupoista mitään ja lahjan kiertoon laittaminen on niin kamalan raskasta ja vaikeaa:'D)

Ihan ok ja tulisi käytettyä.

Mutta voisin hieman hämmentyä, jos saisin hyvin toimeentulevana 80 euron lahjakortin prismaan. Varsinkin, jos antaja on vähävaraisempi.

Miksi antaa meille rahojaan, jotta voin käydä ostamassa ruokaa

Vierailija
208/209 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kiukkuisia kirjoittajia.

Itse toivoisin lahjaksi uutta tyynyä, neulepuseroa, kirjaa ja suklaata.

En odottaisi ap:n hintaluokan lahjoja kuin ihan läheisimmiltä, mutta noin muuten ilahtuisin isosti jouluisesta kukkakimpusta tai vaikka Bulowin lakritsilajitelmasta. Villasukat myös olisi mieluinen lahja. Itse asiassa nyt kun mietin, niin nämä kolme yhdessä olisivat ihan täydellinen setti. Siihen kylkeen vielä joku hyvä (alkoholiton glögipullo), niin olisin todella iloinen.

Vierailija
209/209 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä loukkaantuisin noin persoonattomasta lahjasta. Samoin kukista - vaikka ne sitten olis käyty hakemassa sieltä kaupungin kalleimmasta kukkaliikkeestä.

Miten se on persoonatonta, jos tietää toisen tykkäävän kokkailusta ja antaa hänelle siihen aihepiiriin liittyvän lahjan?

Mitä sinulle pitäisi ostaa?

Jotakin henkilökohtaista - tai olla ostamatta ollenkaan. Harvempi meistä kaipaa ”puolitutuilta” näennäismuistamisia.

Aloittaja sanoi haluavansa ostaa lahjat ihmisille, jotka ovat hänelle tärkeitä. Ei se ole näennäismuistamista.

Kerro nyt mikä olisi sinusta hyvä lahja, henkilökohtainen.

Jos lahjansaajat ovat aloittajalle tärkeitä, oletan hänen silloin myös tuntevan heidät hyvin. Silloin hän tietää mikä ”kolahtaa”. Ei kenelläkään ole ”kaikkea”. Minun läheisimmät ihmiseni - joilta nyt ylipäätään lahjan haluaisin - tietävät varmasti mitä ostaa.

Jos nämä ihmiset ovat ap:lle tärkeitä ja läheisiä, niin hänen ei tarvitse kysellä täältä lahjoista, vaan hän keksii ideat kyllä itse. Eli näin ollen nämä ihmiset eivät ole kovin läheisiä ja HE EIVÄT TARVITSE AP:N LAHJOJA. Tuliko selväksi?

Aikuisille ei tarvitse ostaa lahjoja, ei varsinkaan keski-ikäisille. Ei edes sinulle.

Kyllä tosiaan, tiedän etteivät lahjan saajat välttämättä TARVITSE minulta mitään. Toivon kuitenkin, että voisin antaa lahjan joka ilahduttaa ja lämmittää. Ja kyllä, saajat ovat minulle tärkeitä vaikka en ole aivan varma mitä he voisivat haluta - kysyin myös kumpaisenkin lapsilta eikä heilläkään ollut mitään tietoa tai ideoita, läheisyyden puutteesta tuskin on siis kyse. 

Minulla ja lahjan saajilla on kolmisenkymmentä vuotta ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteet, joten kyselin täältä saadakseni uusia ideoita ja ajatuksia ihmisiltä, joilla ehkä heidän kanssa samankaltaisempi tilanne. Kiitos kaikille teille jotka ystävällisesti kirjoititte toiveistanne, näistä on ollut apua ja toiveitanne on ollut kiva lukea. Selväksi kävi myös että teema jakaa mielipiteitä aika paljon. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän