Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?
Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?
Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.
Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?
Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.
Kommentit (209)
Kiitos, täällä onkin tullut paljon ideoita. Toiselle kirjalahja voisi sopia ja minulla jokin haju kirjamausta, toinen henkilöistä taas ei lue laisinkaan, ehkäpä herkkukori voisi olla hänelle osuva.
Entä mitä mieltä olisitte itsetehdyistä lahjoista, esim. villasukat?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kirja on hyvä lahja. Jos tykkää lukea. Tietysti siinä on se, ettei osta sellaista jonka toinen on jo lukenut. Jos tietää ihmisen kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia niin joku sellaiseen liittyvä.
Harrastukseen liittyvä kirja voi helposti olla vähän meh, koska se harrastajahan jo tietää aiheesta aika paljon. Mutta kirjan ostaja taas ei osaa arvioida, mikä kirja tarjoaisi oikeasti jotain uutta ja kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, täällä onkin tullut paljon ideoita. Toiselle kirjalahja voisi sopia ja minulla jokin haju kirjamausta, toinen henkilöistä taas ei lue laisinkaan, ehkäpä herkkukori voisi olla hänelle osuva.
ap
Yleensä ainakin itsetehdyt lahjat kuten just esim. noi villasukat on tosi mieluisia.
Vierailija kirjoitti:
En mitään,koska en tarvitse mitään.
Toivon että lahjaani menevä raha annettaisiin vaikka jollekkin vähävaraiselle perheelle lasten joululahjoihin.Tai eläinsuojeluun.
Sama täällä. Miksi minä tarvisin sen herkkukorin kun pystyn hankkimaan itse herkkuni? Mieluummin vaikka Prisman nettisivujen kautta Hopen lahjoittama herkkukori vähävaraiselle perheelle.
Vielä mieluummin Hopen kautta joululahja vähävaraiselle teinipojalle koska teinipojat jäävät joka vuosi nuolemaan näppejään lahjojen jaossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirja, Robin cookia, stephen kingiä tms.
Kirja joo, mutta ei tuollaista. Vaikka uusi Finlandia-voittaja, kauno tai tieto.
Itse tykkäisin nimenomaan stephen kingistä tai robin cookista. Ehkä kirjalahja sittenkin on huono jos lahjan antaja ei tiedä millaisista kirjoista henkilö pitää.
Etenkin, jos ei tiedä, mitä kirjoja henkilöltä löytyy jo kirjahyllystään.
Vierailija kirjoitti:
ap
Villasukia tehdessä/ostaessa pitää tietää lahjan saajan jalan koko, ja se, käyttääkö hän yleensäkään villasukkia. Jotkut ovat villalle allergisia, joten ihan kenelle tahansa en villasukkia antaisi.
Jollain voi olla kaapissa anopin neulomia villasukkia seuraavan 25 vuoden tarpeiksi.
Mutta sellaiselle, joka käyttää villasukkia, eikä hänellä ole ketään, joka niitä tekisi, on oikean kokoiset villasukat varmasti mieluinen lahja.
Itse ostin omille keski-ikäisille ja tuloisille vanhemmilleni olen suosinut erilaisia lahjakortteja, koska heillä on jo kaikenlaista haluamaansa tavaraa. Viime jouluna ravintolalahjakortit. Olen myös ostanut teatterilahjakortit, hieronta- ja kauneudenhoitolahjakortit. Jos on parrakas mies niin nykyään löytyy vaikka minkälaisia barbershoppeja, ja tämmöiseen meinasin ostaa tänä jouluna isälle lahjakortin. Olen myös yhtenä jouluna ostanut heille villasukat + pyyhkeet ja näistäkin tykkäsivät kovasti.
Runoteos puhuttelisi minua, tai oikeasti hyvä viini. Edellisellä sivulla joku mainitsi Amaronen, itse en siitä pidä joten viini on vaikea lahja, koska mieltymyksiä on monia. Hyvää muhkeaa kaulahuivia tarvitsee aina, ja sopiva värikin on mahdollista valita kun tietää henkilön. Ehkäpä ylellinen kaulahuivi. Aina ihminen ei itse raaski laittaa kaulahuiviin 80 euroa, mutta sellainen on mukava saada lahjaksi.
Jotain mikä ei pissaa eikä piipitä eikä jää nurkkiin pyörimään. Mieluiten ei mitään.
Opin jo teininä, että jos haluan syödä jouluna lempisuklaatani tai edes hyvää suklaata, se piti ostaa itse. Lahjaksi sai niitä 10 markalla säkillinen itäblokin ihmeitä.
Vaikka puolen vuoden pituinen lahjakortti Bookbeat -äänikirjapalveluun olisi ihan mahtava lahja, tosin monella on jo joku äänikirjapalvelu käytössä.
Itse en tahtoisi mitään roinaa, mutta en oikeastaan kyllä lahjakoriakaan. Olen saanut muutaman sellaisen ja aika iso osa korin sisällöstä lähti kiertoon.
Kirjoja en ostaisi, en ainakaan mitään fiktiota, tietokirja on parempi, mutta sekin voi mennä vikaan. Lahjakortit ovat myös niin ja näin, itselläni on jäänyt useampi lahjakortti lunastamatta lyhyiden aikojen takia, yksi lahjakortti oli jonnekin päähierontaan 30 km päähän ja en voinut edes ajatella lähteväni sen takia paikkaan, joten lahjis lähti kiertoon anopille.
Puoli vuotta Storyteliin tai Book Beatiin.
Vierailija kirjoitti:
Runoteos puhuttelisi minua, tai oikeasti hyvä viini. Edellisellä sivulla joku mainitsi Amaronen, itse en siitä pidä joten viini on vaikea lahja, koska mieltymyksiä on monia. Hyvää muhkeaa kaulahuivia tarvitsee aina, ja sopiva värikin on mahdollista valita kun tietää henkilön. Ehkäpä ylellinen kaulahuivi. Aina ihminen ei itse raaski laittaa kaulahuiviin 80 euroa, mutta sellainen on mukava saada lahjaksi.
Hyi.
En edes avaisi runoteosta.
Viiniä tai muuta alkoholia en enää juo, joten se olisi turhaakin turhempaa. Yleensäkin viinan antaminen lahjaksi on mielestäni vastuutonta ja täydellisen turhaa.
Laitoin viime viikolla talvivaatteet taas vaatehyllyyn ja mieheni laski, että minulla on 23 kaulahuivia. En tarvitse lisää tai jos ihana eteen tulee, niin ostan sen ihan itse.
Voi kauheaa! Minulta kirjoja intohimoisesti lukevalta jäisi kyllä nuo äänikirjapalvelut käyttämättä. Inhoan kuulokkeita ja ääniä, rakastan lukemista juuri siksi että sen voi tehdä hiljaisuudessa.
Tai kaipa voisin antaa ne eteenpäin jollekin toiselle ettei jäisi vallan käyttämättä?
25 kg sinappia ensi kesän grillailuja varten
😋
Villasukat ja herkkukori on hyvä lahjaidea, samoin käsineet tai huivi.
Laadukas konjakki kruunaa joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
En edes avaisi runoteosta.
Viiniä tai muuta alkoholia en enää juo, joten se olisi turhaakin turhempaa. Yleensäkin viinan antaminen lahjaksi on mielestäni vastuutonta ja täydellisen turhaa.
Laitoin viime viikolla talvivaatteet taas vaatehyllyyn ja mieheni laski, että minulla on 23 kaulahuivia. En tarvitse lisää tai jos ihana eteen tulee, niin ostan sen ihan itse.
Vain ihmisellä, joka ei lue runoja, voi olla 23 kaulahuivia. Kertoo kaiken olennaisen.
Vanhentunut joulukori -> vanhentunut suklaa eli nounou.
Kirjat on niin makuasia, että kannattaa jättää väliin jos ei tunne lahjan saajan kirjahyllyä.