Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?

Vierailija
30.11.2020 |

Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?

Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.

Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?

Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin omille keski-ikäisille ja tuloisille vanhemmilleni olen suosinut erilaisia lahjakortteja, koska heillä on jo kaikenlaista haluamaansa tavaraa. Viime jouluna ravintolalahjakortit. Olen myös ostanut teatterilahjakortit, hieronta- ja kauneudenhoitolahjakortit. Jos on parrakas mies niin nykyään löytyy vaikka minkälaisia barbershoppeja, ja tämmöiseen meinasin ostaa tänä jouluna isälle lahjakortin. Olen myös yhtenä jouluna ostanut heille villasukat + pyyhkeet ja näistäkin tykkäsivät kovasti.

Olen keski-ikäinen ja minulla on villasukkia yllin kyllin, osa on yli 20 vuotta vanhoja ja hyviä edelleen, koska käytän niitä harvoin.

Kauneudenhoitolahjakortit ovat ällöjä, hierontaan en menisi ja teatterilahjakortti on jotenkin pakkopullaa, samoin ravintolalahjakortti.

Ja sitten ne pyyhkeet.. Näkisitpä vain kuinka paljon meillä on pyyhkeitä. On yksinäisiä paripuolia pyyhkeitä, pyyhepareja, sarjoja, joissa on kolmea erilaista pyyhekokoa, on yksivärisiä, kirjavia, kuviollisia, ohuita, paksuja, huonoja ja hyviä. Ei kiitos siis pyyhkeitä.

Vierailija
42/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat ja herkkukori on hyvä lahjaidea, samoin käsineet tai huivi.

Ei ei ei ja ei. Ei varsinkaan käsineet. En osa ostaa edes miehelleni sopivan kokoisia käsineitä, joten miten joku toinen osaisi ostaa vieraalle ihmiselle oikean kokoisia? Huiveja ei myöskään, sama villasukkien kanssa ja herkkukori on turhaa hakuammuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea miettiä, mitä haluaisin. Ruokaa ja rypäleitä ja viiniä löytyy kotoakin, koten herkkukorit olisi turhaa tuhlausta. Varsinkin makuteet, glögit yms

Kirjoja on jo niin paljon, että olen hävittänyt niitä jo paljon. Luen kirjoja nykyään e-kirjoina. Eivät jää hyllyihin.

Muutenkin tavaraa on tarperksi ja mitään en tarvitse.

Joten olen tylsä ja toivoisin kukkia, jos juuri minulle hakuaisit jotain. Muuten saisi sen 80 e sijoittaa johonkin hyvä mieli keräykseen

Vierailija
44/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olisin mielissäni pyyhkeistä! On tullut annettua omista kotoa lähteneille lapsille niin, ettei ole kovin montaa jäljellä. Kuluvaa tavaraahan ne muutenkin ovat.

Viime joulun paras lahjani oli kirkasvalolamppu. Sellainen tylsä laite, jota ei tajua itselleen ostaa. Nyt kun sen kuitenkin lahjaksi sain, niin ai että, kun se piristi pimeinä talvikuukausina! Jaksoin paljon paremmin töissä.

Vierailija
45/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, mieluiten kehitysmaiden tytöille. Alapeukkuja odotellessa.

Vaikka av vihaa niitä, minä ja moni muu ilahtui sellaisesta. Toki lahjan saajan persoona huomioiden jne.

Vierailija
46/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat ja herkkukori on hyvä lahjaidea, samoin käsineet tai huivi.

Ei ei ei ja ei. Ei varsinkaan käsineet. En osa ostaa edes miehelleni sopivan kokoisia käsineitä, joten miten joku toinen osaisi ostaa vieraalle ihmiselle oikean kokoisia? Huiveja ei myöskään, sama villasukkien kanssa ja herkkukori on turhaa hakuammuntaa.

Ei on helppo sanoa, esitäpä omat kuningasideasi!

Vierailija
47/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin omille keski-ikäisille ja tuloisille vanhemmilleni olen suosinut erilaisia lahjakortteja, koska heillä on jo kaikenlaista haluamaansa tavaraa. Viime jouluna ravintolalahjakortit. Olen myös ostanut teatterilahjakortit, hieronta- ja kauneudenhoitolahjakortit. Jos on parrakas mies niin nykyään löytyy vaikka minkälaisia barbershoppeja, ja tämmöiseen meinasin ostaa tänä jouluna isälle lahjakortin. Olen myös yhtenä jouluna ostanut heille villasukat + pyyhkeet ja näistäkin tykkäsivät kovasti.

Olen keski-ikäinen ja minulla on villasukkia yllin kyllin, osa on yli 20 vuotta vanhoja ja hyviä edelleen, koska käytän niitä harvoin.

Kauneudenhoitolahjakortit ovat ällöjä, hierontaan en menisi ja teatterilahjakortti on jotenkin pakkopullaa, samoin ravintolalahjakortti.

Ja sitten ne pyyhkeet.. Näkisitpä vain kuinka paljon meillä on pyyhkeitä. On yksinäisiä paripuolia pyyhkeitä, pyyhepareja, sarjoja, joissa on kolmea erilaista pyyhekokoa, on yksivärisiä, kirjavia, kuviollisia, ohuita, paksuja, huonoja ja hyviä. Ei kiitos siis pyyhkeitä.

Kylläpä täällä on happamia eukkoja. Älkää ihmeessä sanoko omaa ideaanne, ampukaa vain toisten ehdotukset alas!

Vierailija
48/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja ja hyvää suklaata.

Kirja ennemmin Finlandia-voittaja kuin Cook tai King, joita tuli luettua ehkä 90-luvulla.

Kirjat on niin makuasia, että kannattaa jättää väliin jos ei tunne lahjan saajan kirjahyllyä.

Niinpä niin. Vastasinkin mitä minä toivoisin. Sitähän tässä kysyttiin.

Vierailija
49/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin syystä se vuohi kehitysmaahan on ihan hyvä. Nykyään ymmärrän isääni, joka hädin tuskin vaivautui avaamaan lahjapaketit.

Vierailija
50/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas konjakki kruunaa joulun.

Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.

Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitsee

Vierailija
51/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan itse tehtyjä villasukkia todella paljon! Ja käytän niitä aina kotona ja vaelluskengissä myös, niin että koskaan ei ole liikaa. Villakin näet kuluu.

Hyvät tryffelit on myös poikaa, jotkin belgialaiset tai sveitsiläiset. Kovien konvehtien sijaan siis pehmeitä vietteleviä tryffeleitä!

Vierailija
52/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on happamia eukkoja. Älkää ihmeessä sanoko omaa ideaanne, ampukaa vain toisten ehdotukset alas!

Jos jollekin ei kelpaa sinun ehdotuksesi, niin ei siitä kannata nokkiinsa ottaa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikki eivät todellakaan ilahdu roinasta ja turhista asioista.

Sitä paitsi kirjoitin jo ehdotukseni, mutta en tuohon kohtaan.

Vierailija
53/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kovin yleispätevä vastaus. Itse en halua mitään aineellista. Jokin sellainen lahjakortti, jonka voisin käyttääkin, olisi ok, eli jotenkin lahjan saajan maku pitäisi tuntea. Itselle kirjakauppa olisi kiva, mutta hemmottelu jäisi käyttämättä ja ärsyttäisi.

Vierailija
54/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen on kermaperseistä hyvesignalointia, erittäin keskiluokkaista.

Vierailija
55/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan itse tehtyjä villasukkia todella paljon! Ja käytän niitä aina kotona ja vaelluskengissä myös, niin että koskaan ei ole liikaa. Villakin näet kuluu.

Hyvät tryffelit on myös poikaa, jotkin belgialaiset tai sveitsiläiset. Kovien konvehtien sijaan siis pehmeitä vietteleviä tryffeleitä!

Mulla on vieläkin jäljellä kasoittain mummon tekemiä sukkia, ja mummo kuoli 90-luvulla. Ja muut päälle, vaikka kassillisen vein punaiselle ristille.

Vierailija
56/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen on kermaperseistä hyvesignalointia, erittäin keskiluokkaista.

Tämä! Samaan aikaan tämän ryhmän setämiehet kiduttavat ja hyväksikäyttävät eniten prostituoituja. Sitten mamman kanssa kotona vähän ”lahjoitetaan tytöille”.

Vierailija
57/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden työpaikan kun vanha meni alta.

Vierailija
58/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun näin moni on kommentoinut.

Tämä on kyllä yllättävän vaikeaa eikä mitään varmoja lahjoja taida ollakkaan. Jotain haluaisin antaa, mutta ei mitään turhaa tai tarpeetonta. 

Täytynee koettaa tehdä saajalle sopiva valinta ja sitten vain luottaa siihen, että elettä arvostetaan vaikkei itse lahja menisikään ihan nappiin. 

ap

Vierailija
59/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaistahan tässä haettiin. Ja keskiluokkaisella on jo itsellä valmiiksi, mitä hän tarvitsee ja haluaa. Jos ei ole, se on liian kallista, eikä sitä voi antaa lahjaksi.

Vierailija
60/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Samaan aikaan tämän ryhmän setämiehet kiduttavat ja hyväksikäyttävät eniten prostituoituja. Sitten mamman kanssa kotona vähän ”lahjoitetaan tytöille”.

Niinhän se koko keskiluokka tekee 😯

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän