Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi yöpaikan kavereilleen, vaikka sanoin ei

Vierailija
30.11.2020 |

Miehellä on kaveripariskunta, joka asuu n. 200km päässä meistä. En tästä johtuen tunne heitä kovin hyvin, koska en ole heitä tavannut kuin pari kertaa. Nyt he kuitenkin pyysivät mieheltäni että saisivatko tulla meille yökylään parin viikon päästä keskellä viikkoa,koska heillä on joku meno meidän paikkakunnalla. Mies kysyi tästä mielipidettäni ja sanoin että en kyllä haluaisi viikolla töiden päälle ressata vielä yövieraista, että jos eivät tällä kertaa tulisi. Olen siis luonteeltani introvertti, joka tekee hyvin sosiaalista työtä, eli kotona haluaisin vaan töiden päälle rentoutua. Mies vain sanoi että no ei kai se haittaa vaikka tulevatkin ja lupasi heille että meille vaan. Nyt minusta tuntuu että mies ei kunnioita ollenkaan minun mielipidettäni tai sitä että kotimme on myös minun kotini.
Mitä mieltä olette? Kumpi on "väärässä"?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut joskus miehen kanssa tollain yötä miehen kaverin luona. Miehet keskenään sopineet, että joo hyvin voi tulla, ja mun mies selittänyt mulle että ollaan oikein tervetulleita. No, aika selvästi kävi ilmi, että itse asiassa ei oltu tervetuleita. Rouva oli kiireinen ja isäntä hädissään eikä oikein osannut löytää mitään  mistään. Meillä oli omat lakanat mukana (minun vaatimuksestani; mieheni mielestä olisi pärjätty ilmankin) ja oltiin myös viety ruokakassi ja tuliainen (nämäkin minun vaatimuksestani). 

Itse opin, että miesten keskinäisiin sopimuksiin siitä että vierailu on erittäin ok, ei ole mitään luottamista. Menemme sovinnolla hotelliin, jos kyseessä yöpyminen jossain päin Suomea, ja mikäli meidät kutsutaan ihan kyläilemään yöksi, haluan jutella molempien kutsuien kanssa, että mitäs tuodaan mukana.

Varmaan jonkun mies on tosi fiksu näissä asioissa. Minun on joissain muissa asioissa, mutta tässä kyllä on ihan pahvi.

Voin lyödä vaikka vetoa että vierailu oli tämän kaverimiehen mielestä myös erittäin ok ja petivaatteetkin olisivat muitta mutkitta järjestyneet. Naiset vain sotkivat tuonkin homman. Kaverimies ei ollut hädissään vaan ärtynyt kun emäntä oli jo kaksi vuorokautta etukäteen vuoroin hösännyt ja vuoroin kiukutellut ja sinun miestäsi nolotti pakaasien kanssa eteiseen pölähtäminen niin kuin oltaisiin virallisemmallakin asialla, kun ennenkin on Viljon kanssa menty vähän rennommalla otteella.

Vierailija
102/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lupasi kerran yöpaikan puolitutulle miehelle ja hänen kavereilleen. Asuimme silloin lähellä Venäjän rajaa ja tää puolituttu oli miehen tuttu työmatkoilta Venäjältä.

Meillä oli silloin pieni vauva ja minä luonnollisesti aika väsynyt. Mies hoiti lakanat yms. tupaan. Vierailla oli jotain omaa evästä mukana yms. mutta itse painuin meidän makuuhuoneeseen aikaisin, kun vauva herätti monta kertaa yössä. Mies hoiti seuran pidon.

Miesten lähdettyä aamulla huomasin, että joku vieraista oli "kuivannut" moottorin rasvaiset kätensä vauvan huppupyyhkeeseen, joka oli puhtaan valkoinen ja roikkumassa kylpypyyhkeiden joukossa. Selkeämpiä sormenjälkiä en ole sitä ennen enkä sen jälkeen pyyhkeessä nähnyt. Miehelle näytin vieraiden aikaansaannokset ennen kuin aloin pyyhkeen tahranpoistoon. Tämän jälkeen nämä tutut eivät enää yöpaikkaa meiltä saaneet, vaikka mieheltä sitä kyselivät.

Joskus kokemus kerrasta riittää, vaikkei nainen sanoisi mitään eitä tai poikkipuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut joskus miehen kanssa tollain yötä miehen kaverin luona. Miehet keskenään sopineet, että joo hyvin voi tulla, ja mun mies selittänyt mulle että ollaan oikein tervetulleita. No, aika selvästi kävi ilmi, että itse asiassa ei oltu tervetuleita. Rouva oli kiireinen ja isäntä hädissään eikä oikein osannut löytää mitään  mistään. Meillä oli omat lakanat mukana (minun vaatimuksestani; mieheni mielestä olisi pärjätty ilmankin) ja oltiin myös viety ruokakassi ja tuliainen (nämäkin minun vaatimuksestani). 

Itse opin, että miesten keskinäisiin sopimuksiin siitä että vierailu on erittäin ok, ei ole mitään luottamista. Menemme sovinnolla hotelliin, jos kyseessä yöpyminen jossain päin Suomea, ja mikäli meidät kutsutaan ihan kyläilemään yöksi, haluan jutella molempien kutsuien kanssa, että mitäs tuodaan mukana.

Varmaan jonkun mies on tosi fiksu näissä asioissa. Minun on joissain muissa asioissa, mutta tässä kyllä on ihan pahvi.

Voin lyödä vaikka vetoa että vierailu oli tämän kaverimiehen mielestä myös erittäin ok ja petivaatteetkin olisivat muitta mutkitta järjestyneet. Naiset vain sotkivat tuonkin homman. Kaverimies ei ollut hädissään vaan ärtynyt kun emäntä oli jo kaksi vuorokautta etukäteen vuoroin hösännyt ja vuoroin kiukutellut ja sinun miestäsi nolotti pakaasien kanssa eteiseen pölähtäminen niin kuin oltaisiin virallisemmallakin asialla, kun ennenkin on Viljon kanssa menty vähän rennommalla otteella.

No, miksi se isäntä ei löytänyt sitten mitään? Tarvitsee naista siihen, että saa vierailleen pedin laitettua ja olemaan vieraanvarainen? Ei se ihan niin rentoa ole, jos vieraat kokee, etteivät ole tervetulleita.

Vierailija
104/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jotenkin itsestään selvänä, että vaimoni on apuna, kun kaverini vierailee ja vastaavasti autan vaimoani, kun hänen kaverinsa tulee käymään. Hoidamme tarvittavat asiat yhdessä. Omaan huoneeseensa linnoittautuva puoliso olisi kauhistus. Tosin minulla ei ole vaimoa.

Vierailija
105/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet väärässä ja ihme nillittäjä.

Joku satunnainen yövieras, hohhoijaa kyllä nyt on elämä pilalla ja niin raskasta.

Vierailija
106/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän jotenkin itsestään selvänä, että vaimoni on apuna, kun kaverini vierailee ja vastaavasti autan vaimoani, kun hänen kaverinsa tulee käymään. Hoidamme tarvittavat asiat yhdessä. Omaan huoneeseensa linnoittautuva puoliso olisi kauhistus. Tosin minulla ei ole vaimoa.

Niin apuna voi olla, mutta päävastuu on kyllä sillä, jonka kavereita ovat ja joka kutsuu - varsinkin, jos sille toiselle ei ole ihan ok kyläilyt. Kyllä meillä ainakin mies on ottanut päävastuun omista kavereistaan ja minä sitten taas puolestani omistani. En tajua miksi joillekin se on jotenkin vaikeaa ja joku kuvittelee (tai on oikeasti), että mies on niin kädetön, ettei osaa kestitä ystäviään.

Vierailija
107/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se varmaan meneekin, jos asioista jutellaan ja vieraiden tulo on kummallekin ok.

Sitten jos joskus jonkun kanssa asut, ehkä ymmärrät, että sinullakin voi olla päiviä, jolloin vieraat vaan eivät käy pirtaan, varsinkin jos teet jptain töitäkin. Mutta tuossahan aloittajan tapauksessa mies ei kuunnellut vaimon toivetta ollenkaan.

Vierailija
108/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon.

Vierailija
109/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen jotain vastavaa tilannetta, jossa rouva lähti kotoa pois vierailun ajaksi ja mies oli raivosta punaisena, että pitääkö HÄNEN nyt hoitaa kaikki :D

Teet tietysti samoin eli makaat sohvalla pieruverkkareissa ja teet mitä haluat.  Passaamaan et ala. Minä kyllä myös lähtisin pois jos vain mahdollista, esim. kylpylään tai hotelliin tuoksi ajaksi.

Meillä ei käy vieraita, koska minä en sellaisia halua. Jos mies vaatisi moista, se olisi siinä se liitto.

Ai että, tässäpä symppikset neuvot, senkun murjotat sohvalla, kun tulee ystäviä kylään! Teillä ei käy vieraita, joten teitäkään ei varmaan kutsuta kylään minnekään. Ihanaa elämää ilman ystäviä, mutta saapahan istua rauhassa pieruverkkareissa sohvalla!

Vierailija
110/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla vierashuone ja vieraspedit? Meillä on varapatja ja lasten kavereita joskus yökyläilee  mutta jos tulisi vaikka aikuinen pariskunta kylään, vaikka vaan yhdeksi yöksi, niin meidän pitäisi ottaa kouluikäiset lapset viereen ja laittaa vieraat näiden sänkyihin. Yksi sohva on missä kai yksi voisi nukkua, mutta pidempi ihminen ei siihen ainakaan mahtuisi. Jos vierailla olisi lapsia, niin ei löytyisi enää kaikille petiä.

Vierailija
111/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

onko taustalla miesvihanne vai onko omat miehenne sohvalla makaavia sikoja? 

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Niin, sinä puhut ihan siitä omasta miehestäsi. 

Olen eri, mutta en kyllä minäkään tunne yhtä ainutta miestä, joka suunnittelisi syömiset ja juomiset, miettisi petipaikat ja viihdyttäisi vieraitaan ihan omatoimisesti. Kyllä se on nainen jolla on se vetovastuu näissä asioissa.

Ai. Minä kyllä tunnen mm. oma mieheni, veljeni, miehen veli, jotkut ystävieni miehet, jotkut miehen miespuoliset kaverit ovat tuollaisia, että osaavat kyllä suunnitella ja laittaa syömistä ja juomista, osaa laittaa vieraille pedit, seurustelee vieraiden kanssa ja osaavat jopa siivota. Isäni ei osaa, koska äiti passaa ja hän on varmasti tällainen tyypillinen miesesimerkki.

Vierailija
112/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko vaihtoon.

Ja joka ikinen ämmä vaihtoon jos kutsuu vieraita, ensimmäisestä samantien ero 

Vierailija
113/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. vieraat tuo omat petivaatteet

2. vieraat käy kaupassa tullessa

Helpottaa huomattavasti

Vierailija
114/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin apuna voi olla, mutta päävastuu on kyllä sillä, jonka kavereita ovat ja joka kutsuu - varsinkin, jos sille toiselle ei ole ihan ok kyläilyt. Kyllä meillä ainakin mies on ottanut päävastuun omista kavereistaan ja minä sitten taas puolestani omistani. En tajua miksi joillekin se on jotenkin vaikeaa ja joku kuvittelee (tai on oikeasti), että mies on niin kädetön, ettei osaa kestitä ystäviään.

Meillä se vastuunjako on oikeastaan käytännön asioiden osalta päinvastoin. Yleensä jos mies kutsuu ystäviään kylään niin minä passaan ja jos taas minä kutsun ystäviäni kylään niin mies passaa. Olemme molemmat kokeneet sen mukavaksi, että se jonka ystäviä ensisijaisesti kestitään saa keskittyä vieraisiin eikä kyökkihommiin ja toinen taas ehtii kuitenkin siinä puuhastelun lomassa sopivasti myös jutustella vieraiden kanssa mutta ei tarvitse jäädä yksinään jäädä itselleen ehkä vähän vieraampia ihmisiä viihdyttämään kun keittiössä jokin kaipaa huomiota.

Toki kutsujalla on  päävastuu "pohjatöistä" eli vaikka selvittää allergiat, yöpyjien määrät, suunnittelee suurinpiirtein menun ja sopii aikataulut. Tosin mies tykkää kokkaamisesta ja on melkoinen velho keittiössä, joten minun osaltani se menun suunnittelu on usein luokkaa "tekisitkö jotain kalaa kun Vilma tykkää kalasta" , "Hanna haaveili siitä tattirisotosta mitä teit viimeksi" tai "pyysin tytöt grillaamaan, onko hyviä ideoita mitä haluaisit kokeilla?"ja mies ideoi loput.  Itse yleensä pyydän vähän tarkemmat ohjeet vaikka en mikään tumpelo keittiössä ole minäkään.

Vierailija
115/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ap:n stressistä voi päätellä, että yleensä vieraiden kestitykset jää hänen harteilleen. Oletan kuitenkin, että tuollaiset vieraat, jotka tyyliin kutsuvat itse itsensä osaavat tulla kaupan kautta ja ottaa omat pyyhkeet ja petivaatteet mukaan. Olisi aika röyhkeää, jos tulisivat vaan loisimaan toisten kotiin ja vielä omasta pyynnöstään :D myös mies voisi ottaa päävastuun miten homma hoidetaan. Turhaan tuollaisia stressaa.

Vierailija
116/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ap:n stressistä voi päätellä, että yleensä vieraiden kestitykset jää hänen harteilleen. Oletan kuitenkin, että tuollaiset vieraat, jotka tyyliin kutsuvat itse itsensä osaavat tulla kaupan kautta ja ottaa omat pyyhkeet ja petivaatteet mukaan. Olisi aika röyhkeää, jos tulisivat vaan loisimaan toisten kotiin ja vielä omasta pyynnöstään :D myös mies voisi ottaa päävastuun miten homma hoidetaan. Turhaan tuollaisia stressaa.

Tai sitten tuosta voi päätellä että ap on yleensä se joka päättää, kenet kutsutaan tai kenelle yösija liikenee.

Vierailija
117/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi introvertit pariutuu? kamalia ihmisiä. tai eivät varmaan olisi kamalia, jos ymmärtäisivät pysyä yksin. miksi pitää hankkia puoliso kiusattavaksi?

Vierailija
118/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä menisin aloittajan sijassa hotelliin itse siksi yöksi kun ne vieraat tulee. Riippuen tietty väsymykseni määrästä.

Laittaisin tekstarin töistä että nähdään huomenna.

Vierailija
119/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. vieraat tuo omat petivaatteet

2. vieraat käy kaupassa tullessa

Helpottaa huomattavasti

Vähän samoilla linjoilla. Jos tuollaisia vieraita olisi tulossa joiden ensisijainen motiivi vierailulle on säästää hotellin hinta, kuten ap:n viestin perusteella voi päätellä, niin toki yösija aina löytyy mutta ohjeistus myös samaan tyyliin eli omat liinavaatteet mukaan ja jääkaappi on käytössä eli sieltä voi syödä mitä löytää tai sinne voi säilöä omat eväät. 

Vierailija
120/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi introvertit pariutuu? kamalia ihmisiä. tai eivät varmaan olisi kamalia, jos ymmärtäisivät pysyä yksin. miksi pitää hankkia puoliso kiusattavaksi?

Miksi kirjailijat pariutuu? Muut taiteilijat? Miksi semmoiset sosiaaliset sohlottajat ei ymmärrä pysyä omassa murjussaan vaan haluaa kiikuttaa hammasharjansa ja kalsarinsa sinne introvertin viihtyisään kotiin? Ja sitten vielä kutsua sinne kaverinsakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän