Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi yöpaikan kavereilleen, vaikka sanoin ei

Vierailija
30.11.2020 |

Miehellä on kaveripariskunta, joka asuu n. 200km päässä meistä. En tästä johtuen tunne heitä kovin hyvin, koska en ole heitä tavannut kuin pari kertaa. Nyt he kuitenkin pyysivät mieheltäni että saisivatko tulla meille yökylään parin viikon päästä keskellä viikkoa,koska heillä on joku meno meidän paikkakunnalla. Mies kysyi tästä mielipidettäni ja sanoin että en kyllä haluaisi viikolla töiden päälle ressata vielä yövieraista, että jos eivät tällä kertaa tulisi. Olen siis luonteeltani introvertti, joka tekee hyvin sosiaalista työtä, eli kotona haluaisin vaan töiden päälle rentoutua. Mies vain sanoi että no ei kai se haittaa vaikka tulevatkin ja lupasi heille että meille vaan. Nyt minusta tuntuu että mies ei kunnioita ollenkaan minun mielipidettäni tai sitä että kotimme on myös minun kotini.
Mitä mieltä olette? Kumpi on "väärässä"?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa.

Määrää mies tekemään kaikki vieraiden hyväksi petipaikat ja ruuat.

Olisivat menneet hotelliin.

Onko koronasta vaaraa.

Vierailija
2/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tekemään jotain ruokaa vierailleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuota nyt stressaamaan?

Sen kun tulevat. Sanot, että sorry olen tosi väsynyt töistä, noutakaa tai tilatkaa ruokaa tms. mun pitää mennä nukkumaan.

Otat ihan liian vakavasti..

Tiedä vaikka tapaisit todella kivoja tyyppejä, joiden kanssa aika ajoin tavata.

Vierailija
4/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Vierailija
5/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koti on myös miehen koti. SINÄ et yksin siellä määrää. 

Jos yhden yön vierailu on sinulle noin ylitsepääsemättömän kamalaa, niin miten sinä pärjäät normaalissa elämässäsikään? 

Vierailija
6/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa luvan sitten laittaa pedit, syömiset ym. Sano se miehelle. Muuten olettaa sinun tekevän.

Vierailija
7/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi toimii tyhmästi, tänä korona-aikana pyytää vieraita kotiin.

Vierailija
8/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Vierailija
9/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parinvaihto sovittuna, ei kukaan huvikseen aja 200 kilometriä. Käyt ostamassa jotain pikkutuhmaa.

Vierailija
10/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihan vastaavan kysymyksen hieman eri versiona aiemminkin, muistan jopa osan vastauksistakin ja miten vierailu päättyi. Eli trolli.

Vierailija
11/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa luvan sitten laittaa pedit, syömiset ym. Sano se miehelle. Muuten olettaa sinun tekevän.

Mihin sinä perustat tämän oman olettamasi? Voi jeesus tämän palstan ikivinkujanaisia. 

Vierailija
12/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa

Vierailija
13/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet väärässä. Ajattelepa asiaa toisin päin. Olisiko sinusta miehellä asiaa torpata sinun ystäviesi vierailun, vaikka olisi kuinka introvertti?

Vierailija
14/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus vieraisiin, toki luonnollisesti hoitaa myös kestitsemisen itse.

Vierailija
15/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin kova juttu laittaa yösija kahdelle vieraalle.

Nykyisin kaikki tuovat lakanat ja pyyhkeet mukanaan.

Ja kun ovat kerran vain yön, niin eihän siinä mitään ruokia tarvitse laitella.

Pieni iltapala ja sama aamiainen kuin itselläkin, ostaa vain hiukkasen enemmän aamiastarvikkeita.

Eivät vieraat odota mitään hotellitasoista aamiaista ja yöpymistä.

Aivan varmasti jokainen mies osaa nuo järkätä. 

Vierailija
16/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi vieraita korona-aikaan, en päiväseltään enkä tietenkään yövieraiksi!

Vierailija
17/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Ennen vieraiden tuloa voi olla tarve siivota. Pitää suunnitella ruuat, käydä kaupassa, tehdä ruuat ja kahvillekin jotain, miettiä petipaikat, jos ei ole vierashuonetta, pedata sängyt ja sitten pestä käytetyt petivaatteet. Tiskiäkin tulee enemmän. Väsyneenä pitää vielä jaksaa seurustella.

Toki silloin pääsee helpolla, jos ei anna vieraiden häiritä arkea yhtään eikä valmistaudu heidän tuloon millään tavalla. Ja jos vieraista ei sinun mielestä tule ylimääräistä työtä, niin sehän ei ole miehelle mikään vaiva tehdä kaikkea vierailun eteen, eikö vain?

Vierailija
18/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että tottakai mies teki väärin kun lupasi yösijan sinun mielipiteestäsi huolimatta.  Mutta jos kyseessä on tosi harvinainen tilanne niin kyllä itse antaisin pariskunnan tulla. Yksittäinen tuollainen kerta menisi hammasta purren ja pariskunnalla on ns. hyvä syy tulla käymään menonsa vuoksi. Sanoisin että olen väsynyt ja että pitää mennä ajoissa nukkumaan.  Keskustelisin kyllä miehen kanssa että hän ei toiminut reilusti. Toki korona-aikana voi tekaista syyn että on flunssaa, mutta jos vieraat tulisi, heidän pitäisi olla täysin terveitä. 

Toki sinä itse tiedät itsesi ja jaksamisesi parhaiten, onko vierailu liian rasittava vai ei. Mutta ajatteletko että sinun pitäisi olla joko täydellinen emäntä tai ei emäntä lainkaan? Onko välimuotoa, rento emäntä? :)

Jos vieraat nyt päätyvät tulemaan, niin sinä et tee yhtään mitään vaan mies saa itse kestitä ja seurustella ja hoitaa pedit jne. Sinulla on oikeus olla omissa oloissasi ja rentoutua.

Vierailija
19/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan huomioi koronatilannetta?

Vierailija
20/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani vastaava tarina päättyi niin, että vaimo oli käyttäytynyt kuin vieraita ei olisi ollutkaan, meni aikaisin nukkumaan ja katseli tv:tä aamutakissa ja tossuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän