Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi yöpaikan kavereilleen, vaikka sanoin ei

Vierailija
30.11.2020 |

Miehellä on kaveripariskunta, joka asuu n. 200km päässä meistä. En tästä johtuen tunne heitä kovin hyvin, koska en ole heitä tavannut kuin pari kertaa. Nyt he kuitenkin pyysivät mieheltäni että saisivatko tulla meille yökylään parin viikon päästä keskellä viikkoa,koska heillä on joku meno meidän paikkakunnalla. Mies kysyi tästä mielipidettäni ja sanoin että en kyllä haluaisi viikolla töiden päälle ressata vielä yövieraista, että jos eivät tällä kertaa tulisi. Olen siis luonteeltani introvertti, joka tekee hyvin sosiaalista työtä, eli kotona haluaisin vaan töiden päälle rentoutua. Mies vain sanoi että no ei kai se haittaa vaikka tulevatkin ja lupasi heille että meille vaan. Nyt minusta tuntuu että mies ei kunnioita ollenkaan minun mielipidettäni tai sitä että kotimme on myös minun kotini.
Mitä mieltä olette? Kumpi on "väärässä"?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä , jos kyse olisi sinun tuttavistasi , sukulaisistasi , niin ilman muuta TERVE TULOA !Kysehän on yöpymisestä , tokkopahan odottavat mitään kynttilä -illallisia ja hotelli aamiaista. Kaippa ne vieraat osaa itsekkin laittaa lakanat ja pedin pedata , tuovat omat lakanat , kun kerran olet noin onneton .Kyllä olet häpeäksi , naisille !!!!

Miksi tämä on häpeäksi naiselle? Sinäkin näköjään oletat, että naisen kuuluu hoitaa järjestelyt ja yövieraiden viihtyvyys.

Vierailija
62/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

onko taustalla miesvihanne vai onko omat miehenne sohvalla makaavia sikoja? 

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Niin, sinä puhut ihan siitä omasta miehestäsi. 

Hän ei tässä asiassa normimiehestä poikkea.

Voi luoja tätä paskayleistämistä. 

Se että sinulla on tuollainen mies, ei tee maapallon 3,5 miljardista miehestä samanlaista vätystä. 

Kuka taas "paskayleistää"? Mistään miljardeista miehistä ole puhuttu. Mutta tavan normi suomimies ei vierailijoiden kestitsemiseen juuri puutu. Ja tämän olen todennut niin monta kertaa, että sinun itkupotkuraivarisi on nyt ihan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ketjun naisten miehet saavat myös kieltää teiltä naisilta ihan kaikki vieraat, ja alistaa teitä ja eristää teidät ystävistänne? Vieläkö on ok? 

Kyllä mies saa sanoa ei jos ei halua yövieraita. Eikä niitä silloin meille tulisi. Ap:n mies se tässä oli se, joka ei ap:n pyyntöä kuunnellut. Ap:n kotiin tulee yövieraita, vaikka hän ei halua.

Vierailija
64/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Se että sinulla on tuollainen mies, ei tee maapallon 3,5 miljardista miehestä samanlaista vätystä. 

Kuka taas "paskayleistää"? Mistään miljardeista miehistä ole puhuttu. Mutta tavan normi suomimies ei vierailijoiden kestitsemiseen juuri puutu. Ja tämän olen todennut niin monta kertaa, että sinun itkupotkuraivarisi on nyt ihan turhaa.

Sopiiko ihan jokainen suominainen ahtaa samaan muottiin? Sopiiko todella? Vai alatko kiljumaan kuinka olet uniikki yksilö? 

Vierailija
65/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla palstamammoilla lapsimies, jota pitää ohjeistaa kuin pikkulasta etukäteen. Aikuinen mies hoitaa automaattisesti omat vieraansa. Ei kävisi mielessäkään ruveta passaamaan.

Vierailija
66/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ketjun naisten miehet saavat myös kieltää teiltä naisilta ihan kaikki vieraat, ja alistaa teitä ja eristää teidät ystävistänne? Vieläkö on ok? 

Eihän tässä ole kyse siitä, että kavereita ei saisi tavata. Lähtikö sinulla vähän laukalle?

Vierailija
67/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista miten moni täällä on kommentoinut aapeelle, että laita mies itse hoitamaan vierailuun liittyvät hommat tai hän olettaa aapeen hoitavan ne.

Millaisia miehiä mammoilla oikein on? Oikeastiko noin monen parisuhteessa mies kutsuu vieraita ja siihen liittyvät järjestelyt jäävät naisen harteille? Miksi, millä kumman logiikalla?

Itse en katselisi tuollaista pelleilyä päivääkään. Ei toki tarvitsekaan kun valitsin itselleni täyspäisen aikuisen miehen.

Ja aapeen ongelmaan sanoisin että kotinne on myös miehen koti, ja joku yksittäinen yökyläily silloin tällöin pitää kyllä kestää. Kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos olet aina työpäivän jälkeen niin loppu että et muuhun pysty kuin makaamaan hiljaisuudessa.

Vierailija
68/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä, jos mies lupaa työpaikan kavereilleen? Miksi pitää sanoa ei?

Ihan sama jos töitä riittää.

Vierailija
69/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko ihan jokainen suominainen ahtaa samaan muottiin? Sopiiko todella? Vai alatko kiljumaan kuinka olet uniikki yksilö? 

Taidat olla önnönnöö-miesvihaa-Tuikkis, joten jätän sinut lietsomaan itse itsesi pyhään raivoosi ihan rauhassa. Sinun kaltaisesi kanssa on turha keskustella yhtään mistään.

Vierailija
70/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies edes kysyi AP:n mielipidettä, kun sitten ei kuitenkaan kuunnellut sitä? Sitä tässä ihmettelen. Toki mies saa itse hoitaa kestityksen kun kerran miehen vieraita ovat, mutta tuota kysymistä en ymmärrä. Olisi vain sanonut ”meille tulee vieraita päivänä x”, kun ei kerran aikonut ottaa AP:n mielipidettä kuuleviin korviinsa. Kesken työviikon ja pandemian vielä. On törkeämpää kysyä ja sitten ohittaa vastaus kuin olla kokonaan kysymättä.

Enkä ole sitä sanomassa, ettei molemmille saisi joskus tulla yövieraita. En vaan näe pointtia kysyä lupaa, jos on jo päättänyt, että ne vieraat tulee kesken työviikon vaikka toinen sanoisi ei. Ei tulisi mieleenkään vaatia omaa miestäni vieläpä kieltoaan vastaan kestämään yövieraita kesken viikon, kun pitää herätä aikaisin aamulla töihin.

Vierailija
71/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vierailta saa mukvasti näinä aikoina vielä koronan yöpymisen ja passaamisen päälle.

Vierailija
72/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta taitaa harmittaa kun olohuoneen sohva kutsuu :) No kyllä sinä siellä yön tai pari pärjäät, tuskin miehesi kaveri kovin kauaksi teille jää?

Mun luona nukkuvat olohuoneessa. Mä nukun omassa sängyssä. 😲

Vierailija
73/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kiltteyttäni tutun miehen luokseni, kun oli kaupungissa vierailulla. Entinen naapuri kyseessä, ei mitään romanttista. Ajattelin vielä että hän tuskin on paria yötä kauempaa. Oli sitten neljä yötä, ei tehnyt mitään itse, ei olisi edes ruokaa saanut haettua, jos en olisi patistanut. Mitään korvausta en tästä saanut, en edes ateriaa laitettuna, koska mies söi kun olin töissä. Sotkua oli kyllä keittiössä. Never again. Huokaisin helpotuksesta kun hän lähti ja taisin jopa hieman tanssahdella.

Mun koti on minun, vain läheisimmät voivat yöpyä, mutta fiksut perheelliset tai pariskunnat tai yksineläjät varaavat itsekin hotellin. En menisi kenenkään luokse, jos olisi vieraassa kaupungissa menoa, hotellit ei niin paljoa maksa ja oma rauha ja aikataulu on paras.

Vierailija
74/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta levittämällä haarat sille kaverille

Vierailija
75/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rakas puolisoni oli ensimmäiset yhteiset vuotemme siinä käsityksessä että lakanat, tyynyt, peitteet, petauspatjat yms. ovat jotenkin mystisesti minun taikapiirissäni. Hänellä olis silloin jo lapsenlapsia; toki meillä molemmilla oli ja on edelleen myös ystäviä, jotka toisinaan yöpyvät (no nyt korona-aikaan eivät).

Alkuhuumassa meninkin tähän ansaan, etsin lakanat yms. ja yhdessä sänkyjä sitten petailtiin ja purettiin... mutta kun pikku hiljaa havaitsin, että kaikki vieraisiin liittyvä luiskahtaa sujuvasti minun harteilleni yksin (kun mies oli ilmeiseti edellisessä parisuhteessa tällaiseen palveluun tottunut), niin lopetin tämän passaamisen. Aluksihan se mies vähän ihmetteli, myös minä sain vihjauksia "kiukuttelusta", kun en sitten ollutkaan esim. kotona ollenkaan silloin kun miehen kutsumat vieraat tulivat (kun minulle tulikin muu meno, esim. oman aikuisen lapseni tai iäkkäiden vanhempieni luo auttelemaan). Mutta tottuihan se mieskin. Oppi tietämään missä meidän lakanat ovat (tämä ei tapahtunut mitenkään helposti, hän joutui useasti soittamaan minulle kysyäkseen missä ihmeessä ne ovat - ihan kuin vaihtelisin lakanakaappia krran viikossa), opi myös varaamaan ruokaa etukäteen, ja ennen kaikkea hän oppi myös siihen, että jos ei jaksa tai halua nähdä itse vaivaa, ei kannata suostua kaikkiin kylääntulijoihin, saati kutsua niitä ihan mukavuuttaan "tulkaa ihmeessä meille! olkaa yötä! suit sait, meillä on aina niin mukavaa ja palvelu pelaa..." kun palvelu ei enää pelannut.

Ei kannata suuttua. Ei syyllistyä. Ei hävetä sitä että itse on väsynyt töistä, introvertti tai koti on sekaisin. Jos mies on suostunut vieraiden tuloon, niin mikäs siinä auttaa. Mies on semmoinen kuin on. Voi viipyä myöhään töistä. Syödä jotain matkalla, ja sitten vaan kotona tarkkailla että mitäköhän se mies mahtaa vierailleen tarjota. Mennä suihkuun ja nukkumaan omia aikojaan. Tämän voi ihan ilman kiukkua myös kertoa vieraille: anteeksi, aika raskas viikko tämä, anteeksi että poistun nyt seurastanne, mutta minun pitää mennä nukkumaan. Mukavaa iltaa, toivottavasti tulee tilaisuus seurustella joskus paremmalla ajalla.

Vierailija
76/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijestas millasen mieslapsen Justiina löytänyt rinnalleen! Ei muuta kuin koiran pantaa ostamaan, ja vähän lisäkoulutusta...

Vierailija
77/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en kyllä minäkään tunne yhtä ainutta miestä, joka suunnittelisi syömiset ja juomiset, miettisi petipaikat ja viihdyttäisi vieraitaan ihan omatoimisesti. Kyllä se on nainen jolla on se vetovastuu näissä asioissa.

Itsepä olet miehesi valinnut, jos ei teillä osata sopia näistä tai passaatte miehenne täysin kädettömiksi, ihan on peiliin katsomisen paikka.

Viimeksi kesällä meillä oli tilanne, että tuttava perhe oli tulossa parin yön vierailulle ja mulla on jo ollut sovittuna muu meno, niin että ehdin nähdä heitä vain aamupäivän heidän lähtö päivänään. Mies hostasi koko vierailun ruokineen ja juomineen sekä vietti aikaa heidän kanssaan.

Meillä on ollut tilanne että joudun äkillisesti sairaalaan, mutta ei ollut pienintä epäilystäkään etteikö mies pärjää lasten kanssa. Näistä sovitaan aina meillä yhdessä eikä ole ongelmaa ollut, yhdessä hoidetaan tai se jolle sillä hetkellä paremmin sopii.

Vierailija
78/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa itse asiaan, niin huvittaa nämä "miehen vieraat, mies passaa" kommentit. Onko teillä mitään hajua mitä tapahtuu, jos (kun) se mies ei älyä mitään vieraita varten tehdä? Se on naisen tehtävä ja jos ei tee, niin ei ne vieraat päivittele vierailun jälkeen "olipa tökerö isäntä" vaan "ei kyllä emäntä yhtään vieraanvarainen tapaus ole" laulu laulaa.

Vierailija
79/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa itse asiaan, niin huvittaa nämä "miehen vieraat, mies passaa" kommentit. Onko teillä mitään hajua mitä tapahtuu, jos (kun) se mies ei älyä mitään vieraita varten tehdä? Se on naisen tehtävä ja jos ei tee, niin ei ne vieraat päivittele vierailun jälkeen "olipa tökerö isäntä" vaan "ei kyllä emäntä yhtään vieraanvarainen tapaus ole" laulu laulaa.

Entäs sitten?

Jos ja kun en ole vieraanvarainen muuta kuin silloin kun olen itse kutsunut vieraani, niin minun nähdäkseni muut mielellään saavat ymmärtää, että näin on.

Vierailija
80/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hajua, kestitseminen toimii oikein hyvin mieheltäkin. Pahoittelut jos teillä sitä älyä ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi