Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi yöpaikan kavereilleen, vaikka sanoin ei

Vierailija
30.11.2020 |

Miehellä on kaveripariskunta, joka asuu n. 200km päässä meistä. En tästä johtuen tunne heitä kovin hyvin, koska en ole heitä tavannut kuin pari kertaa. Nyt he kuitenkin pyysivät mieheltäni että saisivatko tulla meille yökylään parin viikon päästä keskellä viikkoa,koska heillä on joku meno meidän paikkakunnalla. Mies kysyi tästä mielipidettäni ja sanoin että en kyllä haluaisi viikolla töiden päälle ressata vielä yövieraista, että jos eivät tällä kertaa tulisi. Olen siis luonteeltani introvertti, joka tekee hyvin sosiaalista työtä, eli kotona haluaisin vaan töiden päälle rentoutua. Mies vain sanoi että no ei kai se haittaa vaikka tulevatkin ja lupasi heille että meille vaan. Nyt minusta tuntuu että mies ei kunnioita ollenkaan minun mielipidettäni tai sitä että kotimme on myös minun kotini.
Mitä mieltä olette? Kumpi on "väärässä"?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vastakkaista mielipidettä. Kumpi on painavampi? Ap:n mielestä pitäisi olla hänen, nyt kävi niin, että miehen mielipide voitti. Tasapeliähän tuosta ei oikein voi tulla.

Vierailija
42/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt unohdetaan kokonaan korona tästä, niin ap on loukkaantunut kun mies ei huomioi ap:n mielipidettä. Miehenkö mielipiteellä tai loukkaantumisella ei ole mitään väliä? Eli ap ei halua yövieraita ja mies haluaa. Olisiko se siis ihan fine että ap olisi päättänyt ettei vieraita tule ja miehen pitää se vain hyväksyä. Eihän ap tuossa tilanteessa kunnioita miehensä mielipidettä.

Mies osaa varmasti itsekin huolehtia vieraista jos tarvis, meillä ainakin osaa, enkä hapanta naamaa heille näyttäisi kun tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota miehen tekemää päätöstä ei kannata kuitenkaan "kostaa" vieraille tekemällä asioita, josta käy ilmi, etteivät ole sinun mielestäsi tervetulleita. Sellaistakin käytöstä jotkut harrastaa...

Vierailija
44/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

onko taustalla miesvihanne vai onko omat miehenne sohvalla makaavia sikoja? 

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Niin, sinä puhut ihan siitä omasta miehestäsi. 

Vierailija
45/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Jos pitää siivota, jotain ruokaa laittaa heille, varata ilta- ja aamupalatuotteita, odottavatko seuranpitoa, pitääkö vieraita kuskailla, pitääjärjestellä nukkumistilaa ja hakea varapatjoja varastosta (perimmäisestä nurkasta, tietty) ja takaisin, pedata sängyt, pyyhkeet, lakanat. Omia menoja joutuu ehkä järjestelemään tai perumaan.

Minua ei yhden yön vieraat haittaa, mutta onhan tuossa aina jotain järjestämistä aina. Miesten mielestä ei mitään, joten hoitakoon homman jos ovat miehen kavereitakin.

Aloittajan miehelle on tulossa aikuisia ihmisiä kylään, jotka ihan varmasti osaavat kantaa myös vastuuta itsestään. Mikä helvetti siinä on että teidän pitää liioitella joka asiassa? 

Kun ne vieraat voi myös olla sellaisia, jotka tuovat iltapalaa mukanaan, tuovat omat pyyhkeensä ja lakanansa ja poistuvat aamukahvin jälkeen. Eivätkä tarvitse sinun laulu- ja tanssiesityksiäsi 

Jos ne ovat miehen kavereita niin yleensä ne tulevat kahta kättä heiluttaen ja jäävät keskelle olohuonetta seisomaan hoomoilasena, että mitäs.

Omatoimisuus 0

Varautuminen 0

Ja naistenko ystävät sitten ovat eri asia ja erilaisia? Pakko kysyä, millaisen miehen olet itse itsellesi valinnut? 

Jos minulta kysytään, voiko meille tulla yöksi, niin ekaksi kysyn miehen mielipidettä. Jos miehelle sopii, hoidan kaikki vierailuun liittyvät asiat itse enkä nakita miehelle hommia. Sen lisäksi mies syö vieraiden aikaan paljon paremmin mitä meillä yleensä syödään, kun käytän aikaa ja vaivaa ruuanlaittoon ja leivontaan.

Alkuun kun miehelle tuli vieraita vaikka vain kahville, mies oletti, että minä taion jostain kahvileivät, keitän kahvit, katan ja siivoan kahvipöydän. Nyt mies käy itse hakemassa pullat kaupasta ja hoitaa muutenkin vierailun itse.

Aloituksessa vieraat eivät tunnu olevan hyviä tuttuja, joten tuskin he oma-aloitteisesti lähes vieraassa paikassa lähtevät tonkimaan kaappeja vaan käyttäytyvät kuten vieraat yleensä käyttäytyvät.

Vierailija
46/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Jos pitää siivota, jotain ruokaa laittaa heille, varata ilta- ja aamupalatuotteita, odottavatko seuranpitoa, pitääkö vieraita kuskailla, pitääjärjestellä nukkumistilaa ja hakea varapatjoja varastosta (perimmäisestä nurkasta, tietty) ja takaisin, pedata sängyt, pyyhkeet, lakanat. Omia menoja joutuu ehkä järjestelemään tai perumaan.

Minua ei yhden yön vieraat haittaa, mutta onhan tuossa aina jotain järjestämistä aina. Miesten mielestä ei mitään, joten hoitakoon homman jos ovat miehen kavereitakin.

Aloittajan miehelle on tulossa aikuisia ihmisiä kylään, jotka ihan varmasti osaavat kantaa myös vastuuta itsestään. Mikä helvetti siinä on että teidän pitää liioitella joka asiassa? 

Kun ne vieraat voi myös olla sellaisia, jotka tuovat iltapalaa mukanaan, tuovat omat pyyhkeensä ja lakanansa ja poistuvat aamukahvin jälkeen. Eivätkä tarvitse sinun laulu- ja tanssiesityksiäsi 

Jos ne ovat miehen kavereita niin yleensä ne tulevat kahta kättä heiluttaen ja jäävät keskelle olohuonetta seisomaan hoomoilasena, että mitäs.

Omatoimisuus 0

Varautuminen 0

Ja naistenko ystävät sitten ovat eri asia ja erilaisia? Pakko kysyä, millaisen miehen olet itse itsellesi valinnut? 

Olen valinnut ihan normimiehen. Tuohon normaalin miehen ominaisuudet tässä asiassa riittävät.

On harvinaista jos mies pystyy enempään.

Vierailija
47/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vastakkaista mielipidettä. Kumpi on painavampi? Ap:n mielestä pitäisi olla hänen, nyt kävi niin, että miehen mielipide voitti. Tasapeliähän tuosta ei oikein voi tulla.

Niin, ei voi kuin keskustella asiasta ja sopia kompromissi, esim. että puoliso itse myös huolehtii vieraista sen mitä tarve on. Jos nyt puoliso joustaa, seuraavalla kerralla toisinpäin.

Vierailija
48/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä , jos kyse olisi sinun tuttavistasi , sukulaisistasi , niin ilman muuta TERVE TULOA !Kysehän on yöpymisestä , tokkopahan odottavat mitään kynttilä -illallisia ja hotelli aamiaista. Kaippa ne vieraat osaa itsekkin laittaa lakanat ja pedin pedata , tuovat omat lakanat , kun kerran olet noin onneton .Kyllä olet häpeäksi , naisille !!!!

Vierailija
49/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Hän ei tässä asiassa normimiehestä poikkea.

Vierailija
50/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykläidi tuosta. Mies saa tehdä ruoat ja muut passaamiset. Kai ne maksaa jotakin kuluista mikä aiheutuu teille?

Vierailija
51/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa koronaan koska tämä on provo kumminkin.

Minkälainen puoliso ei ole kiinnostunut tapaamaan toisen ystäviä? Tai siis, onko tullut otettua niin kurja mies, ettei sen ystävätkään voi kaksisia olla?

Mutta sitten pitäisi nähdä paljon enemmän vaivaa kuin yhden yövierailun takia joutuu näkemään. Pitäisi jaksaa kantaa sika mäkeen.

Vierailija
52/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta taitaa harmittaa kun olohuoneen sohva kutsuu :) No kyllä sinä siellä yön tai pari pärjäät, tuskin miehesi kaveri kovin kauaksi teille jää?

Vierailija
53/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en kyllä minäkään tunne yhtä ainutta miestä, joka suunnittelisi syömiset ja juomiset, miettisi petipaikat ja viihdyttäisi vieraitaan ihan omatoimisesti. Kyllä se on nainen jolla on se vetovastuu näissä asioissa.

Vierailija
54/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä , jos kyse olisi sinun tuttavistasi , sukulaisistasi , niin ilman muuta TERVE TULOA !Kysehän on yöpymisestä , tokkopahan odottavat mitään kynttilä -illallisia ja hotelli aamiaista. Kaippa ne vieraat osaa itsekkin laittaa lakanat ja pedin pedata , tuovat omat lakanat , kun kerran olet noin onneton .Kyllä olet häpeäksi , naisille !!!!

Miksi tuo on naisille häpeä? Oletat myös, että vieraat tuovat omat lakanansa. Onko ap:n mies varmistanut asian kavereiltaan? Kaikki eivät tuo, jos ovat muiden kavereittensa kanssa sopineet, että petivaatteet on talon puolesta. Patjoja tuskin tuovat tullessaan.

Vierailija
55/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tässä asiassa normimiehestä poikkea.

Voi luoja tätä paskayleistämistä. 

Se että sinulla on tuollainen mies, ei tee maapallon 3,5 miljardista miehestä samanlaista vätystä. 

Vierailija
56/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en kyllä minäkään tunne yhtä ainutta miestä, joka suunnittelisi syömiset ja juomiset, miettisi petipaikat ja viihdyttäisi vieraitaan ihan omatoimisesti. Kyllä se on nainen jolla on se vetovastuu näissä asioissa.

Etkö todellakaan tunne yhtään tällaista miestä? Olet joku 70-vuotias muumio? 

Vierailija
57/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota miehen tekemää päätöstä ei kannata kuitenkaan "kostaa" vieraille tekemällä asioita, josta käy ilmi, etteivät ole sinun mielestäsi tervetulleita. Sellaistakin käytöstä jotkut harrastaa...

Juuri näin. Hirveä tilanne tulla jonnekin yökylään ja huomata päätyneensä nappulaksi keskelle valtataistelumykkäkoulukostoriitaa yökyläilystä ja huomata olevansa ei-toivottu vieras ja kauheasti vaivaksi.

Kerran olen tällaiseen tilanteeseen joutunut. Miespuolisko oli kutsunut heille yöpymään ja nainen mökötti ja osoitti mieltään. Kiusallinen tilanne ja mietin, että olisiko meille vielä jossain hotellihuonetta vapaana. Ei sitten kehdattu lähteäkään.

Vierailija
58/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinoja on monenlaisia. Pitää olla aika heikko mies että tuommoisen kanssa ryhtyy.

Vierailija
59/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, jos mies lupaa työpaikan kavereilleen? Miksi pitää sanoa ei?

Vierailija
60/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ketjun naisten miehet saavat myös kieltää teiltä naisilta ihan kaikki vieraat, ja alistaa teitä ja eristää teidät ystävistänne? Vieläkö on ok? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme