Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi yöpaikan kavereilleen, vaikka sanoin ei

Vierailija
30.11.2020 |

Miehellä on kaveripariskunta, joka asuu n. 200km päässä meistä. En tästä johtuen tunne heitä kovin hyvin, koska en ole heitä tavannut kuin pari kertaa. Nyt he kuitenkin pyysivät mieheltäni että saisivatko tulla meille yökylään parin viikon päästä keskellä viikkoa,koska heillä on joku meno meidän paikkakunnalla. Mies kysyi tästä mielipidettäni ja sanoin että en kyllä haluaisi viikolla töiden päälle ressata vielä yövieraista, että jos eivät tällä kertaa tulisi. Olen siis luonteeltani introvertti, joka tekee hyvin sosiaalista työtä, eli kotona haluaisin vaan töiden päälle rentoutua. Mies vain sanoi että no ei kai se haittaa vaikka tulevatkin ja lupasi heille että meille vaan. Nyt minusta tuntuu että mies ei kunnioita ollenkaan minun mielipidettäni tai sitä että kotimme on myös minun kotini.
Mitä mieltä olette? Kumpi on "väärässä"?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Ennen vieraiden tuloa voi olla tarve siivota. Pitää suunnitella ruuat, käydä kaupassa, tehdä ruuat ja kahvillekin jotain, miettiä petipaikat, jos ei ole vierashuonetta, pedata sängyt ja sitten pestä käytetyt petivaatteet. Tiskiäkin tulee enemmän. Väsyneenä pitää vielä jaksaa seurustella.

Toki silloin pääsee helpolla, jos ei anna vieraiden häiritä arkea yhtään eikä valmistaudu heidän tuloon millään tavalla. Ja jos vieraista ei sinun mielestä tule ylimääräistä työtä, niin sehän ei ole miehelle mikään vaiva tehdä kaikkea vierailun eteen, eikö vain?

Missä ihmeen läävissä te elätte, jos ainoastaan vieraiden takia pitää siivota? 

Luettelemasi asiat eivät ole normaalille ihmiselle mikään ponnistus. Ja lisäksi liioittelet taas äärettömyyksiin saakka 

Vierailija
22/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vaiva minusta tuo ystävänpalvelus.

Mieheni ystävä on asunut meillä viikon verran ennen opiskelija-asuntoonsa päätyä, eikä mies edes ollut paikalla silloin. Yhdessä kokkasin vieraan kanssa ja kävin kaupassa yms. Minun mielestäni kavereita (ja miehen hyviä kavereita) jeesataan tarvittaessa. Luonteeltani olen toki ekstrovertti.

Mutta siis, miehesi ei ole kunnioittanut sinun mielipidettäsi tässä asiassa ja vierailu aiheuttaa sinulle epämukavuutta johon et ole suostunut. Jos olisit pitkin hampain luvannut, niin silloin tilanne olisi eri ja tällöin hänen olisi syytä tiedostaa että tämän kerran teit poikkeuksen. Nyt hän sivuutti mielipiteesi ilman kunnon keskustelua. Minun mielestäni sinulla kannattaa miettiä suhteenne laatua. Sivuuttaako miehesi mielipiteesi yleisemminkin? Etkö tule suhteessasi kuulluksi? Jos mies kertakaikkisesti kieltäytyy ottamasta sinun erilaista näkökulmaansa huomioon, niin ratkaisu on se perinteinen:

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kunnioittaa sinun mielipidettäsi yhtä paljon kuin sinä miehesi mielipidettä ja kotinne on myös miehesi koti. 

Vierailija
24/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vaiva minusta tuo ystävänpalvelus.

Mieheni ystävä on asunut meillä viikon verran ennen opiskelija-asuntoonsa päätyä, eikä mies edes ollut paikalla silloin. Yhdessä kokkasin vieraan kanssa ja kävin kaupassa yms. Minun mielestäni kavereita (ja miehen hyviä kavereita) jeesataan tarvittaessa. Luonteeltani olen toki ekstrovertti.

Mutta siis, miehesi ei ole kunnioittanut sinun mielipidettäsi tässä asiassa ja vierailu aiheuttaa sinulle epämukavuutta johon et ole suostunut. Jos olisit pitkin hampain luvannut, niin silloin tilanne olisi eri ja tällöin hänen olisi syytä tiedostaa että tämän kerran teit poikkeuksen. Nyt hän sivuutti mielipiteesi ilman kunnon keskustelua. Minun mielestäni sinulla kannattaa miettiä suhteenne laatua. Sivuuttaako miehesi mielipiteesi yleisemminkin? Etkö tule suhteessasi kuulluksi? Jos mies kertakaikkisesti kieltäytyy ottamasta sinun erilaista näkökulmaansa huomioon, niin ratkaisu on se perinteinen:

Jätä se sika.

Oletteko te nykynaiset oikeasti näin neuroottisia hysteerikkoja? 

Vierailija
25/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vieraat, joten mies hoitaa vierailun alusta loppuun asti itse. Mies saattaa yllättyä, miten paljon ylimääräistä työtä yövieraista tulee.

Onhan mikä tahansa liike palstalle näpyttelyn lisäksi teille palstamammoille niin kovin vaativaa.

Yksi koneellinen lakanapyykkiä, kerro toki mitä muuta kamalaa vaivaa vieraat tässä tapauksessa aiheuttaa? 

Jos pitää siivota, jotain ruokaa laittaa heille, varata ilta- ja aamupalatuotteita, odottavatko seuranpitoa, pitääkö vieraita kuskailla, pitääjärjestellä nukkumistilaa ja hakea varapatjoja varastosta (perimmäisestä nurkasta, tietty) ja takaisin, pedata sängyt, pyyhkeet, lakanat. Omia menoja joutuu ehkä järjestelemään tai perumaan.

Minua ei yhden yön vieraat haittaa, mutta onhan tuossa aina jotain järjestämistä aina. Miesten mielestä ei mitään, joten hoitakoon homman jos ovat miehen kavereitakin.

Vierailija
26/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vieraiden tuloa voi olla tarve siivota. Pitää suunnitella ruuat, käydä kaupassa, tehdä ruuat ja kahvillekin jotain, miettiä petipaikat, jos ei ole vierashuonetta, pedata sängyt ja sitten pestä käytetyt petivaatteet. Tiskiäkin tulee enemmän. Väsyneenä pitää vielä jaksaa seurustella.

Toki silloin pääsee helpolla, jos ei anna vieraiden häiritä arkea yhtään eikä valmistaudu heidän tuloon millään tavalla. Ja jos vieraista ei sinun mielestä tule ylimääräistä työtä, niin sehän ei ole miehelle mikään vaiva tehdä kaikkea vierailun eteen, eikö vain?

Luettelemasi asiat eivät ole normaalille ihmiselle mikään ponnistus. Ja lisäksi liioittelet taas äärettömyyksiin saakka 

Se on ylimääräinen siivous keskellä viikkoa. Itse siivosin loppuviikolla, mutta tänään piti jo imuroida, kun lattialla oli muraa ja näkkärinmuruja. Vessanpesu kahden ihmisen taloudessa riittää kerran viikkoon, mutta kun tulee useampia käyttäjiä, niin vessan pitää olla puhdas.

Mutta kuten sanoit, mieshän selviää vieraidensa kestittämisestä ihan kädenkäänteessä. Ei siihen tarvita enää vaimoa avuksi. Ruokana on sen iänikuinen nakkikeiton sijaan kunnon pihvit ja jälkiruuat sekä kahvin kanssa suolaista ja makeaa herkkua. Ai että, kyllä vaimon kelpaa :)

Vierailija
27/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää siivota, jotain ruokaa laittaa heille, varata ilta- ja aamupalatuotteita, odottavatko seuranpitoa, pitääkö vieraita kuskailla, pitääjärjestellä nukkumistilaa ja hakea varapatjoja varastosta (perimmäisestä nurkasta, tietty) ja takaisin, pedata sängyt, pyyhkeet, lakanat. Omia menoja joutuu ehkä järjestelemään tai perumaan.

Minua ei yhden yön vieraat haittaa, mutta onhan tuossa aina jotain järjestämistä aina. Miesten mielestä ei mitään, joten hoitakoon homman jos ovat miehen kavereitakin.

Aloittajan miehelle on tulossa aikuisia ihmisiä kylään, jotka ihan varmasti osaavat kantaa myös vastuuta itsestään. Mikä helvetti siinä on että teidän pitää liioitella joka asiassa? 

Kun ne vieraat voi myös olla sellaisia, jotka tuovat iltapalaa mukanaan, tuovat omat pyyhkeensä ja lakanansa ja poistuvat aamukahvin jälkeen. Eivätkä tarvitse sinun laulu- ja tanssiesityksiäsi 

Vierailija
28/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jotain vastavaa tilannetta, jossa rouva lähti kotoa pois vierailun ajaksi ja mies oli raivosta punaisena, että pitääkö HÄNEN nyt hoitaa kaikki :D

Teet tietysti samoin eli makaat sohvalla pieruverkkareissa ja teet mitä haluat.  Passaamaan et ala. Minä kyllä myös lähtisin pois jos vain mahdollista, esim. kylpylään tai hotelliin tuoksi ajaksi.

Meillä ei käy vieraita, koska minä en sellaisia halua. Jos mies vaatisi moista, se olisi siinä se liitto.

Vierailija
29/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sanonut suoraan "Ei". Mies tulkitsi, että et pidä siitä, mutta se on OK

Vierailija
30/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri henkilö, mutta luetellut asiat ovat samoja asioita, joita itsekin teen kun tulee yövieraita. Ne eivät kaikki ole pakollisia, mutta saavat vieraan tuntemaan olevansa tervetullut ja haluttu vieras. Pedit on laitettu ja heille on varattu ruokaa jääkaappiin tarjottavaksi. Puhtaat lakanat ja pyyhkeet. Eikä sekään sovi, että menee omaan huoneeseen kun on vieraita, täytyy ainakin vähän jaksaa seurustella.

Jos mies hoitaa kaiken tämän niin ok.

Vierailija
31/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

onko taustalla miesvihanne vai onko omat miehenne sohvalla makaavia sikoja? 

Vierailija
32/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan miehelle on tulossa aikuisia ihmisiä kylään, jotka ihan varmasti osaavat kantaa myös vastuuta itsestään. Mikä helvetti siinä on että teidän pitää liioitella joka asiassa? 

Kun ne vieraat voi myös olla sellaisia, jotka tuovat iltapalaa mukanaan, tuovat omat pyyhkeensä ja lakanansa ja poistuvat aamukahvin jälkeen. Eivätkä tarvitse sinun laulu- ja tanssiesityksiäsi 

Jos ne ovat miehen kavereita niin yleensä ne tulevat kahta kättä heiluttaen ja jäävät keskelle olohuonetta seisomaan hoomoilasena, että mitäs.

Omatoimisuus 0

Varautuminen 0

Vierailija
33/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, kun se kerran on noin yksinkertaista, se varmaan onnistuu mieheltä ihan tuosta vaan?

Vierailija
34/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo, ei kukaan ole niin typerä että haalii kotiinsa vieraita tällaisena aikana. 

Jos nyt olisikin totta, niin noin typerästä äijästä kantsii hankkiutua eroon. Ja se on tietenkin selvää, ettet pistä tikkua ristiin yövieraiden eteen. Äijä kutsuu, äijä hoitaa. Petivaatteet, pyyhkeet, ruoat, huvitukset, kyyditykset yms. Eikä kukaan vaadi sun istuvan iltaa niitten kanssa, meet omiin oloihisi tai lähteä vaikka lenkille kun siltä tuntuu. Hyvin voit sanoa syyksi juuri nyt erittäin kuormittavan työn, jonka vastapainoksi tarvitset aikaa palautua. KEtä kiinnostaa mitä noin ääliöt tyypit miettii, ängäty nyt toisten kotiin kesken pahimman koronan. Mikset vain ota yhteyttä heihin ja anna jonkun hotellin yhteystiedot? Voithan sanoa, että tuleva eksäsi ei ajatellut koronaa, kaikille tur vallisin vaihtoehto on heidän majoittuminen hotelliin.

Vierailija
35/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, kun se kerran on noin yksinkertaista, se varmaan onnistuu mieheltä ihan tuosta vaan?

Väitinkö että ei onnistuisi? 

Vierailija
36/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano miehelles, että kun vieraat eivät menneet hotelliin niin minä menen.

Vierailija
37/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat miehen kavereita niin yleensä ne tulevat kahta kättä heiluttaen ja jäävät keskelle olohuonetta seisomaan hoomoilasena, että mitäs.

Omatoimisuus 0

Varautuminen 0

Ja naistenko ystävät sitten ovat eri asia ja erilaisia? Pakko kysyä, millaisen miehen olet itse itsellesi valinnut? 

Vierailija
38/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkä takia te kuvittelette, että mies ei kykene hoitamaan yövierasiin liittyviä asioita?

Kyllä se nyt vaan on harvinaista että mies hoitaa.

Vierailija
39/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesvihaa vaan käytännön kokemusta. Mies olettaa, että minä hoidan. Jos en hoida, pitää muistuttaa ja ohjeistaa, että hae ne patjat jo tänään esille, entä mitä ruokaa ajattelit ja muista puhtaat lakanat jne

Muuten porukka pölähtää paikalle pahimmillaan keskellä yötä ja SITTEN aletaan miettimään, että jaa ja kaivamaan varastosta patjoja, mistä saatais lakanat ja miettimään, että saisko jostain vielä tilattua porukalle pitsaa.

Vierailija
40/124 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on harvinaista että mies hoitaa.

Niin puhutko siis omasta miehestäsi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme