Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska-hartiajänniyksen oudoimmat oireet

Vierailija
09.04.2014 |

Mitä outoja oireita teillä on ollut niska-hartiajumitukseen liittyen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasta katosi kuulo viikoksi. Hiemanko säikäytti ja menin pikana korvalääkärille. Palautui kyllä itsestään. Nykyään ennakoin jo tätä menemällä hierojalle siinä vaiheessa kun korva alkaa vinkumaan (ei siis tinnittämään, vaan vinkumaan). Korvalääkärin mukaan kuulon menetys johtui siitä, kun veri ei kiertänyt korvaan saakka. 

Vierailija
2/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis ainakin mulla kaularangan nikamalukot ja hermopinne joka vetää ympäröivät lihakset suojakramppiin. Aiheuttavat vaikka mitä oireita. Tietysti normihedari ja huimaus. Lisäksi joskus korvasärkyä, kipua silmien takana ja vaikeus kohdistaa katsetta. Hiukan alempana hartioissa olevista lukoista rytmihäiriöitä, ylävatsakipua ja hengenahdistusta. Ilman kiropraktikkoa ja omt-fyssaria olisin isossa pulassa yliliikkuvien nivelten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulohäiriöitä. Kuulin kaiken kaikuvaan, metallisena. Tosi ärsyttävä. Fysioterapiaa suosittelen, sellaista, joka hieroo eikä vain laita jumppaamaan.

Vierailija
4/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutissa vaiheessa hieronta voi pahentaa tilannetta. Liikehoito on itse asiassa olennaisempaa. Ei venyttelyä.

Vierailija
5/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot puutuu ja nyt on jo kuukauden vihlonut vasenta ohimoa taukoamatta :(

Vierailija
6/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoudesta en tiedä, mutta kyllä säikäytti kun kolmen päivän _aivan tajuttoman_ kovan, joka aamu jostain äkkinäisestä liikkestä alkavan päänsääryn lisäksi puutui kokonaan oikean puolen raajat ja näkö alkoi lähteä. Varma olin jo että aivoverenvuoto:D

Vierailija
7/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut tokkuraisuutta , epämääräistä huimausta ja "painotonta" oloa?

Vierailija
8/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: On ollut useinkin.

Vierailija
9/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinuttavaa ja huimaavaa oloa esiintyy, korvasta lähtee välillä kuulo, esim. pari kertaa pyörryin tuon takia ja samalla lähti oikeasta korvasta kuulo. Se palautui kuitenkin alkuperäiselle tasolle puolen tunnin kuluessa. Tietyt kohdat päästä ja kasvoista on todella kosketusherkkiä, esimerkiksi ohimot, silmäkuoppien yläosa sekä joskus jopa nenänvarsi. Mulla myös katoaa tosi herkästi tunto sormista, sitä ei ole kuitenkaan sen enempää tutkittu, vaikka olen lääkäreille useasti vaivasta kertonut.

Vierailija
10/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:27"]

Onko kellään ollut tokkuraisuutta , epämääräistä huimausta ja "painotonta" oloa?

[/quote]

On ollut, ja joskus tulee sellainen olo, kuin katselisin itseäni ulkopuolelta. Päänsärkyä on myös, ja monia muita tässä edellä mainittuja oireita. Olin todella peloissani näiden oireiden kanssa, kunnes sain jumit laukemaan ja oireet loppuivat siihen. Enää en säikähdä, vaan tiedän oireiden ilmetessä, että on taas aika jumpata, venytellä ja hierotuttaa itseään. Tahtoo unohtua silloin, kun ei oireita ole.

Vierailija
11/13 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Toivon niin että mullakin nämä oudot tuntemukset johtuisivat vain jumituksista.. Käyn fysioterapiassa, mutta ei vielä osannut sanoa voiko niska-hartiat aiheuttaa tällaista, tunne kun on kuitenkin koko ajan päällä. Jumituksia löytyi kuitenkin paljon.

Vierailija
12/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vasen puoli puutui kasvoja myöten, olin ihan varma että ms-tauti mutta olikin ihan vaan hartiajumi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi