Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä LILIA?

Vierailija
09.04.2014 |

Antaisitteko itse ja onko parempi kirjoitettuna Lilja? Mitä mielleyhtymiä herättää? Asiallisia kommentteja kiitos...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Lilja tai Lilian, mutta Lilia kuulostaa oudolta, siis noin kirjoitettuna...

Vierailija
2/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän kaunis nimi!!! Jos meille ois tullut tyttö ni ois laitettu nimeksi..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian muotinimiä kaikki. Muskariryhmässämme on sekä Lilja, Lila, Lilia että Lilli. Mielestäni se on jo liikaa.

Vierailija
4/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se lausutaan Lilia, niin sitten Lilia, jos lausutaan Lilja, niin sitten Lilja. 

Vierailija
5/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Lilja tai Lili. Jos se on väkisin väännetty Lilia, se kuuluu samaan sarjaan kuin Iaakko, Iari, Meria, Kaia...

Vierailija
6/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väkisin väännetyltä kuulostaa. Lapsen koulukaverin perheessä on nimenä, samoin siskolla on haluttu käyttää tavalliseen nimeen erikoista kirjoitusmuotoa. Mutta yllättäen nuorimmainen joka on poika onkin saanut tavallisen nimen, jolloin kokonaisuus on vähän hassu.

Vierailija
7/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä toisena nimenä, pyörittelin yksi yö mielessäni lilja, lilian, lillian ja sit yhtäkkiä iski tuo lilia, se oli vaan sellainen minkä halusin, ei ollut tuohon aikaan "muotinimi" liekkö edelleenkään :D

Vierailija
8/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta nätti eikä väännetty. itse pidän nimestä lilian, eikä tuo lilia ole hassumpi :)

Vierailija
9/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilya forever.

Vierailija
10/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ja näyttää kirjoitusvirheeltä nimestä 'Lilja'.

Vierailija
11/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi.

Vierailija
12/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirotusvirhe. Lukihäitiö. Tyhmä lapsi.

Vierailija
13/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kaunis, olen jo pitkään miettinyt omalle lapselleni. Lilja kummastuttaa ulkomaalaista miestäni ja minusta Lilia sopii paremmin myös toiseen nimeen jota olen harkinnut. En tosi ole vielä muutamaan vuoteen hankkimassa lapsia. En tiennyt että on muotinimi mutta itseäni ei haittaisi.

Vierailija
14/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssä.

Vierailija
15/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on kaunis, mutta kukaan ei sano tai kirjoita Lilia vaan Lilja. Minua ottaa päähän, kun työpaikallamme on Maria, jota kaikki sanovat Marjaksi ja kirjoittavat hänen työmääräyksiinsä Marja. Hän ei itse viitsi sanoa mitään, tai ehkä se ei häntä häiritse. Minua häiritsisi, todella paljon, hänen sijassaan.

Kaverillani on kummilapsi, myös Maria. Kummi naureskelee muille, miten pikkutarkka pilkunviilaaja Marian äiti on, kun puuttuu siihen, että lapsen kortissa tai lahjan päällä lukee "Marjalle". Huoh.

Maria ja Marja, Lilia ja Lilja, kaksi aivan erilaista nimeä ja mielleyhtymää.

Vierailija
16/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:40"]

Nimi on kaunis, mutta kukaan ei sano tai kirjoita Lilia vaan Lilja. Minua ottaa päähän, kun työpaikallamme on Maria, jota kaikki sanovat Marjaksi ja kirjoittavat hänen työmääräyksiinsä Marja. Hän ei itse viitsi sanoa mitään, tai ehkä se ei häntä häiritse. Minua häiritsisi, todella paljon, hänen sijassaan.

Kaverillani on kummilapsi, myös Maria. Kummi naureskelee muille, miten pikkutarkka pilkunviilaaja Marian äiti on, kun puuttuu siihen, että lapsen kortissa tai lahjan päällä lukee "Marjalle". Huoh.

[/quote]

Tuttua, Marian äitinä. :)

Sama, kuin minua, Saria, sanottaisiin Kariksi ja se olisi kaikista ihan OK.

Vierailija
17/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Mikko leppilampi. Sen tytön nimi on lilia.

Vierailija
18/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:40"]

[/quote] Kiitos. 

T. Maria, joka ei yksinkertaisesti jaksa huomautella. 

Vierailija
19/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 Maria jatkaa: olen joskus miettinyt, että olisiko joillakin ihmisillä jonkunlainen  i/j -sokeus? Eivät erota noita kahta kirjainta toisistaan? Vai onko Maria suomalaisille äänteellisesti vaikea?

Vierailija
20/30 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilian tai Lilja. Lilia kuulostaa vaan väärälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän