Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos etäinen sukulaisesi voittaisi ison potin Lotossa

Vierailija
09.04.2014 |

niin odottaisitko, että hän ilman muuta avustaisi koko sukua rahallisesti. Vai olisitko niin härski, että kehtaisit mennä pyytämään rahaa, kun sitä nyt hänellä on riittämiin. Minä olen sitä mieltä, että en avustaisi edes lähisukulaisiani enkä toisaalta menisi keneltäkään anelemaan rahaa, vaikka tietäisin, että hänellä on sitä rutkasti. Mielipiteitä, kiitos!!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odottaisi saavani mitään enkä todellakaan pyytelisi mitään rahoja itselleni.

Vierailija
2/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Asia ei kuuluisi minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi saavani mitään enkä pyytäisi. Itse kyllä auttaisin lähimpiäni.

Vierailija
4/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi, en pyytäisi. Tokkopa edes asiasta tietäisin?

Vierailija
5/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anelisi. Jos voittaisin todella paljon antaisin rahaa sisaruksille ja heidän lapsilleen.

Vierailija
6/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä voittaisin niin auttaisin tiettyjä sukulaisiani, en kaikkia, niitä joiden kanssa olen tekemisissä. Ostaisin esim. asunnot siskolleni ja veljelleni, ja ostaisin asunnon jossa serkkuni voisi asua yhtiövastikkeen hinnalla. Useampia sukulaisia veisin matkoille jne.

Itse en odottaisi mitään keneltäkään, mutta uskon että muutama sukulainen kyllä hankkisi minullekin jotain kivaa jos voittaisi ison potin.

Vierailija
7/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olettaisi saavani enkä pyytäisi. Jos itse voittaisin rutosti, voisin antaa omille ja mieheni vanhemmille sekä sisaruksillemme. En muille.

Vierailija
8/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäinen sukulainen? Ei kuulu minulle. Minulla on hirvittävän iso lähisukukin, joten etäiset sukulaiset eivät enää kiinnosta. 

Siskoja 8, veljiä 3. Miehellä 10 sisarusta. Näille sitten vielä puolisot ja lapset ja ja ja..

Kiva olisi saada jättipotti ja jakaa tasan, mutta eipä siitäkään nyt kovin montaa euroa per lähisukulainen tulisi.

Vierailija
9/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi kerjuulle, en ikinä.

Toisaalta en tuollaisesta tietäisikään, äiti piti sukusuhteista huolta ja enää dementikkona ei ole referoimassa mulle sukulaisten kuulumisia.

Itse saattaisin joillekin lähimmille rahalahjoituksen tehdä (kaverille, kummipojalle,  miehen yhdelle siskolle; sellaisille joilla siitä rahasta on oikeasti pulaa ja elämä kuitenkin hanskassa eli esim alkoholistille en rahaa antaisi).

Vierailija
10/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:45"]Jos minä voittaisin niin auttaisin tiettyjä sukulaisiani, en kaikkia, niitä joiden kanssa olen tekemisissä. Ostaisin esim. asunnot siskolleni ja veljelleni, ja ostaisin asunnon jossa serkkuni voisi asua yhtiövastikkeen hinnalla. Useampia sukulaisia veisin matkoille jne.

Itse en odottaisi mitään keneltäkään, mutta uskon että muutama sukulainen kyllä hankkisi minullekin jotain kivaa jos voittaisi ison potin.

[/quote]

Mites lahjaverot ajattelit ohittaa.

Vierailija
11/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähipiirissä yksi isosti rahaa voittanut. Tapaamme usein, mutta pankkitilin saldo ei kyllä muuta mitään välillämme. Toki jos itselleni tapahtuisi vaikkapas rahojen häviäminen (ryöstö) jne, kyllä mä jeesiä ensisijaisesti häneltä pyytäisin. 

Vierailija
12/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:45"]

Jos minä voittaisin niin auttaisin tiettyjä sukulaisiani, en kaikkia, niitä joiden kanssa olen tekemisissä. Ostaisin esim. asunnot siskolleni ja veljelleni, ja ostaisin asunnon jossa serkkuni voisi asua yhtiövastikkeen hinnalla. Useampia sukulaisia veisin matkoille jne.

[/quote]

Maksaisit kai myös lahjaverot niistä asunnoista?

Olen ap. enkä todellakaan avustaisi edes läheisiä sukulaisiani millään lailla. Itse olen Lottoni pelannut ja maksanut, joten miksi ihmeessä sitten pitäsi jakaa rahaa pois. Ja niille, jotka sanovat, että kimppasopimuksen voi tehdä sitten myöhemmin, jos voitto osuu kohdalle - tämä mahdollisuus on poistettu käsittääkseni juuri verokikkailujen vuoksi.

Verottaja nimittäin ihan taatusti kiinnostuu, jos esim. täysin varattomalle nuorelle parille ilmaantuu omistusasunto ja uusi auto.

Vierailija
13/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:56"]Maksaisit kai myös lahjaverot niistä asunnoista?[/quote]

Joo, tämä onkin suurin ongelma jos nyt vaikka tuon 5,7 miljoonaa voittaisi. Voisin maksaa vaikka tuplana..

Vierailija
14/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisi niin paljon, että olisi varaa antaa siskolle asunto, niin eiköhän olisi varaa maksaa myös se lahjavero.

Vierailija
15/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:56"]

[/quote]

Olen ap. enkä todellakaan avustaisi edes läheisiä sukulaisiani millään lailla. Itse olen Lottoni pelannut ja maksanut, joten miksi ihmeessä sitten pitäsi jakaa rahaa pois. Ja niille, jotka sanovat, että kimppasopimuksen voi tehdä sitten myöhemmin, jos voitto osuu kohdalle - tämä mahdollisuus on poistettu käsittääkseni juuri verokikkailujen vuoksi.

Verottaja nimittäin ihan taatusti kiinnostuu, jos esim. täysin varattomalle nuorelle parille ilmaantuu omistusasunto ja uusi auto.

[/quote]

Kävin Veikkauksen sivuilla, koska kiinnistuin tästä kommentista. Totta on, että porukkasopimus on tehtävä ennen pelin ostamista ja sopimuksessa on käytävä ilmi osallistujien nimet ja osuudet pelissä. Joku voi laittaa pari euroa ja joku toinen 20 euroa ja voitot jaetaan sitten osuuksien suhteessa. Enää ei siis voi kikkailla jälkikäteen tehtävillä porukkasopimuksilla välttääkseen lahjaverot.

Vierailija
16/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pyytäisi rahaa, en vanhemmiltani , en sisareltani saati vieraammalta. Se olisi todella moukkamaista...

Vierailija
17/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]

Voi ostaa sukulaiselle asunnon ja antaa sukulaisen asua siinä "vuokralla" eli vastikkeen hinnalla. Tällöin se ei ole lahja.

Ja juu kyllä minä antaisin rahaani (käteisenä) aina silloin tällöin läheisilleni, mutta en mitään suuria summia kerralla.

Asuntoa ei ny kaipaa kukaan, kun kaikilla on jo. Matkoille voisin viedä.

Itse en kaipaa muiden rahoja, mutta voisin lähetä esim. matkalle, jos kutsutaan.

Vierailija
18/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:45"]Jos minä voittaisin niin auttaisin tiettyjä sukulaisiani, en kaikkia, niitä joiden kanssa olen tekemisissä. Ostaisin esim. asunnot siskolleni ja veljelleni, ja ostaisin asunnon jossa serkkuni voisi asua yhtiövastikkeen hinnalla. Useampia sukulaisia veisin matkoille jne.

[/quote]

[/quote]

Miksi lahjavero on monille niin suuri mörkö?? Ilmaiseksi saatua rahaahan joku lottovoitto on. Ja sen 3999e saa lahjoittaa ihan ilman veroja ja tavaraa saa antaa niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
19/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

Miksi lahjavero on monille niin suuri mörkö?? Ilmaiseksi saatua rahaahan joku lottovoitto on. Ja sen 3999e saa lahjoittaa ihan ilman veroja ja tavaraa saa antaa niin paljon kuin haluaa.

[/quote]

Tavaraa ei tod saa antaa niin paljon kuin haluaa, muutenhan lahjavero olisi helposti kierrettävissä.

Vierailija
20/26 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tavaraa ei tod saa antaa niin paljon kuin haluaa, muutenhan lahjavero olisi helposti kierrettävissä.

[/quote]

Auto on tavaraa ja verottaja kiinnostuu heti, kun jollekin persaukiselle ilmaantuisi uusi auto. Kysely rahoituksesta lähtisi heti. Yhdelle ystävälleni kävi näin, kun oli ostanut tyttärelleen häälahjaksi uudehkon auton, koska entinen oli hajonnut ja pienyrittäjä tarvitsi ehdottomasti autoa voidankseen pyörittää yritystään. Tässä tapauksessa ei kenellekään tullut mieleen tuo lahjaveropuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän