Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vuokranantajille liittyen lemmikeihin

Pohtija
29.11.2020 |

Miksi sallit tai et salli, että vuokralainen pitää asunnossa lemmikkejä? Kysyn ihan uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta, koska todella monissa asuntoilmoituksissa mainitaan lemmikkien olevan kiellettyjä.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sopimuksessa lukee että vuokraaja joutuu korvaamaan esim kissan raapimien seinien korjauksen

Vierailija
182/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sopimuksessa lukee että vuokraaja joutuu korvaamaan esim kissan raapimien seinien korjauksen

En ikinä allekirjoittaisi tuollaista sopimusta. Mulla ei ole kissaa, mutta milläs todistan sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoja on pilvin pimein, siitä vaan valitsemaan

Vierailija
184/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntoja on pilvin pimein, siitä vaan valitsemaan

Valitettavasti vuokraloordejakin on laidasta laitaan. Huonolla tuurilla saa jonkun kyttääjän, jonka toimet ylittävät kotirauhan rajat.

Vierailija
185/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin en sallinut koska olin juuri rempannut asunnon, mutta olisin sallinut jos vuokralainen olisi kysynyt ja eläin olisi ollut sopiva ja vuokralainen olisi maksanut vaikka isomman takuuvuokran. Nykyään olen sallivampi (ei ihan kaikki elukat ja katson vähän maksukykyäkin) koska olen itsekin lemmikinomistaja.

Vierailija
186/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä allekirjoittaisi tuollaista sopimusta. Mulla ei ole kissaa, mutta milläs todistan sen?

No älä kirjoita, mutta nykyään tehdään ennen vuokrausta lista asunnon kunnosta ja puutteista. Selitä sitten vuokrasuhteen lopussa vaikka että demoni on raapinut ovet ja menetä takuuvuokra. Ai niin mutta eihän sinua edes oteta vuokralle.

Vierailija
187/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläin tuhoaa asunnon, se kyllä liittyy 99 prosentissa tapauksia ihmisen elämänhallintaongelmiin. Esim. kissa on todellusuudessa hyvin siisti eläin ja tarkka pottansa siisteydestä. Häiriökäyttäytyminen kuten seinien repiminen liittyy yleensä tylsistymiseen ja virikkeiden puutteeseen. Totta kai kissa pissaa kenkiin ja lattialle, jos pottaa ei ole siivottu moneen viikkoon. Normaali ihminen ei myöskään jätä tyhjiä kissanruokapurkkeja viikkotolkulla haisemaan kaappeihin.

Ehkä jotkut eivät osaa lukea ihmisiä, jos ottavat asuntoihin jatkuvasti jotain elämänhallintaongelmaisia ihmisiä. Mulle ei ole ikinä aiheuttanut ongelmia ujo, rauhallinen ja herttainen "naapurintyttö" kissojen kanssa. Asunnot ovat siistejä ja nätisti laitettuja, asukas on siisti ja hoidettu jne. Siksi ihmettelen suuresti, miten joillekin osuu aina ne täystuhot oli kissoja tai ei. Oletteko niin kuin työnantajat, että otatte vain niitä, jotka osaavat puhua teidät pyörryksiin sillä, miten upeita, mahtavia, kertakaikkisen rauhallisia ja hyviä tyyppejä he ovat. Ette edes huomaa niitä vaatimattomia, ujompia ja oikeasti rauhallisia.

Ei se listaa järsivä energinen koiranpentu tiedosta onko omistajansa miellyttävä naapurintyttö. Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
188/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä kirjoita, mutta nykyään tehdään ennen vuokrausta lista asunnon kunnosta ja puutteista. Selitä sitten vuokrasuhteen lopussa vaikka että demoni on raapinut ovet ja menetä takuuvuokra. Ai niin mutta eihän sinua edes oteta vuokralle.

Vau, mikä älynväläys. Että en kelpaisi vuokralle? Sulla on kyllä sana hallussa.

Kun viimeksi tein vuokrasopimuksen, en edes tavannut asunnon omistajaa. Minkäänlaista tarkastusta ei tehty, joten siihen vedoten voin sanoa, että mitkään asuntoon ilmestyneet jäljet eivät ole minun jäljiltäni. Se on vuokraloordin oma murhe, jos tuli laadittua huono soppari.

Takuuvuokrastakaan ei ole mitään murhetta, koska myöskään sellaista ei ole maksettu suuntaan tai toiseen.

Vierailija
189/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Koska yhden vuokralaisen "pieni, kiltti ja hyvin koulutettu" koira kusi laminaatit pilalle. Vuokratakuilla siitä selvittiin, mutta teetti turhaa työtä. Kyse ei siis ole lemmikkivihasta vaan riskien minimoinnista.

Itse omistan kissoja ja koiria. Ja juurikin siitä syystä, se ’ideaali’ vuokralle tulija olisi joko korkeasti koulutettu ’ura-ohjus’ tai yksin elävä vanhempi nainen, jolla paljon (kodin ulkopuolisia) harrastuksia… ;)

Vierailija
190/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tokihan siinä muuttaessa otetaan kuvat joka huoneesta, jotta on sitten näyttöä, että onno vahingot tapahtuneet vuokralaisen asumisen aikana vai ei. Näin toimin vuokranantajana itsekin. Eli kuvaan asunnon ennen luovutusta. J

Vierailija
191/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tokihan siinä muuttaessa otetaan kuvat joka huoneesta, jotta on sitten näyttöä, että onno vahingot tapahtuneet vuokralaisen asumisen aikana vai ei. Näin toimin vuokranantajana itsekin. Eli kuvaan asunnon ennen luovutusta. J

Nykyaikana tuo onnistuukin, kun joka kännykässä on teräväpiirtoon kykenevä videokamera. Toista se oli ennen kun kuvien ottamisen jälkeen ei tiennyt, miten ne onnistuivat ennen kuin sai ne valokuvausliikkeestä takaisin.

Vierailija
192/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vuokranantaja ohjeistaa tämän, ettei käy kuin Sannalle, en ole kuullutkaan.  Ja oisihan huimaa jos vuokranataja järjestäisi tulevalle asukkaalle ohjekirjasen millä aineilla puhdistetaan itä ja nipun näitä erikokoisia huopapaloja jne.  Ihan vapaasti idean saa varastaa.

Olet ilmeisesti Hekan (kaupungin vuokra-asuntoja) asiakas, jos yksinkertaiset säännöt ja tavat ovat tuntemattomia. Jos pidät normaalina parketin naarmuttamista tai et tiedä kuinka erilaisia pintoja puhdistetaan, kannattaisi mennä aikuisopiston kurssille.

Vierailija
193/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vuokranantaja ohjeistaa tämän, ettei käy kuin Sannalle, en ole kuullutkaan.  Ja oisihan huimaa jos vuokranataja järjestäisi tulevalle asukkaalle ohjekirjasen millä aineilla puhdistetaan itä ja nipun näitä erikokoisia huopapaloja jne.  Ihan vapaasti idean saa varastaa.

Olet ilmeisesti Hekan (kaupungin vuokra-asuntoja) asiakas, jos yksinkertaiset säännöt ja tavat ovat tuntemattomia. Jos pidät normaalina parketin naarmuttamista tai et tiedä kuinka erilaisia pintoja puhdistetaan, kannattaisi mennä aikuisopiston kurssille.

Itse olet ilmeisesti helsinkiläinen ja oletat muidenkin olevan? Te olette kuitenkin pieni vähemmistö Suomessa.

Vierailija
194/215 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pitää pientä koiraa kiska itsellä koiria ja ajatuksena tuntuu ikävältä että

lemmikin takia syrjittäisiin. Sopimuksella sovittu että asunnon kunto tarkastetaan vuokrasuhteen loputtua ja jos ei vastaa normaalia kulumista asuinvuosiin nähden niin vuokralainen maksaa lattian laiton. On kyllä jo asunut niin monta vuotta että eiköhån kulunaa ole muutenkin niin paljon että lattia pitää kunnostaa. Mutta aikaisemminkin ollut koiravuokralainen ja ei ongelmia.

Vierailija
195/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiselta on äärimmäisen vaikeaa saada korvauksia takuuvuokran päälle. Silti annan koirien tulla sijoituskämppiini. Mutta varauksella.

Vierailija
196/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse astmaatikko ja haluan pystyä mahdollisesti itse asumaan asunnossa, jos on joskus tarve. Eläinpöly on vaikea saada kunnolla pois esim. listojen takaa yms. Sallisin kyllä käärmeen, tarantulan tai liskon, mutta en karvaista eläintä.

Vierailija
197/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallin kaikki eläimet, mutta käytän harkintaa. Haluan, että elämisiä omistavillakin on mahdollisuus ok asuntoihin

198/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokranantaja, mutta tiedän että kissa tai koira saattaa elämänsä aikana tässä ko. asunnossa kusta useamman kerran sinne lattialle ja tätä hajua ei saa muuten pois kun uusimalla lattia.

Vierailija
199/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntooni ei saa tuoda eläimiä, mikä on erikoista, koska asunto on erittäin pinttynyt ja paskainen. Vuokranantaja kotvasi minulle 30€ siivouksesta, hah! Toiv karma hoitaa vuokranantajan. Tämä Savonlinnassa.

Vierailija
200/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä hilsefoobikoilla tämä on mielenterveyteen liittyvä asia enemmän. Hysteerisiä ihmisiä, en edes haluaisi asua sellaisen ihmisen kämpässä. Onneksi on oma, eikä tarvitse olla tekemisissä tuollaisten kanssa. Ja niitähän riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi