Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vuokranantajille liittyen lemmikeihin

Pohtija
29.11.2020 |

Miksi sallit tai et salli, että vuokralainen pitää asunnossa lemmikkejä? Kysyn ihan uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta, koska todella monissa asuntoilmoituksissa mainitaan lemmikkien olevan kiellettyjä.

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi eteenpäin ja tässä maassa on niin monta tyhjää sijoitus/perintöasuntoa, että vuokraloordit kilpailevat verissäpäin vuokralaisista. Puolet seisottavat asuntojaan tyhjillään maksellen vastikkeita ja katsellen asunnon arvon laskemista.

Vierailija
202/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa, joka kynsii seiniä. En ole saanut estettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kissa, joka kynsii seiniä. En ole saanut estettyä.

Kehu sitä joka kerta. Kissaa alkaa vituttaan ja se lopettaa sen.

Vierailija
204/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä hilsefoobikoilla tämä on mielenterveyteen liittyvä asia enemmän. Hysteerisiä ihmisiä, en edes haluaisi asua sellaisen ihmisen kämpässä. Onneksi on oma, eikä tarvitse olla tekemisissä tuollaisten kanssa. /quote]

No sittenhän molemmat olemme tyytyäisiä. :-D

Vierailija
205/215 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa allergia-kommenteista mieleen, että ostettiin asunto, jonka myyjällä oli kissa. Olen hyvin allerginen kissoille (silmä-, iho- ja nuhaoireta hyvin pienestä kissa-altistuksesta, muttei mitään hengenvaarallisia esim. hengitysvaikeuksia). Tiedettiin kyllä ostaessa, että kissa on talossa asunut ja siivottiin perusteellisesti, ihan kaikki pinnat. Remonttia ei tehty lainkaan. Ei ole tullut oireita.

Musta vähän tuntuu, että allergioihin vedotaan, kun ei jostain muusta syystä haluta vuokrata lemmikinomistajalle.

Vierailija
206/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit ok

Vierailija
207/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas sallin lemmikit. Kissaihmiset ovat olleet hyviä vuokralaisia, empaattisia koti-ihmisiä. Koiraihmiset myös, ovat sosiaalisempia ja välittäviä. Eivät ainakaan juhli paljon tai käytä päihteitä. 

Harvempi lemmikki oikeasti raapii mitään asunnon pintoja piloille. 

Ihana kun kaltaisiasi on !

Asuimme kymmenisen vuotta vuokralla yksityisellä, koirista jäi jälkiä lattioihin, mutta omalla kustannuksella hoidimme uudet lattiat ja asiasta ei tarvinnut edes riidellä. Ajatus oli, että olemme itse vastuussa eläintemme tekemistä jäljistä, jotka ylittivät sen normaalin kulumisen. Hyvissä väleissä muutimme pois !

Mutta ihanaa, kun tuollaisia eläimiä sallivia vuokraisäntiä/emäntiä on.

Vierailija
208/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asunto haisee eläintarhalta sen jälkeen. Ainakin jos koira ollut asunnossa. Kissa ei ehkä niin pahasti saa haisemaan mutta varmuuden vuoksi olen kieltänyt kaikki eläimet.

Ainakaan koiraa en hyväksy ihan samasta syystä kuin en hyväksy asunnossa tupakointiakaan, hajun takia. Ehkä koiranomistaja itse on tottunut hajuun mutta eläimettömänä tunnistan kylle heti hajusta jos asunnossa asunut koira. Eikä ole mikään miellyttävä haju.

t. vuokranantaja

Mulla on ollut sekä kissoja ja koiria ja kyllä vaan se kissan vessa haisee miljoona kertaa pahemmalle kuin koira. Eri asia ehkä jos on monta isoa koiraa pienessä asunnossa. 

Vierailija
209/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi lemmikkiä juuri remontoituun asuntooni jossa kunnostetut parketit ja tehostetapetit.

Sen sijaan ottaisin asuntoon, jossa parketti on jo kulunut ja muutenkaan ei ole vastaremontoitu.

Enemmän kiinnostaisi paljonko koira viettää aikaa yksin ja haukkuuko. Mieluummin aikuinen kuin pentu. Eikä räkyttäviä rotuja.

Joku koiran kanssa paljon harrastava ihminen voisi olla hyvä.

Vuokrasopimukseen maininta, että vuokralainen vastaa lemmikkien aiheuttamista vahingoista. Esim. kynsityt ovet ja tapetit eivät ole normaalia kulumista.

Vierailija
210/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä edelliseen: allergista en ottaisi. Olisi kuitenkin heti valittamassa keksitystä sisäilmaongelmasta tms.

Vierailija
211/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokranantaja vaan remontoinut näitä vuokranantajien kusikämppiä. Ongelmaiset ihmiset keräävät kotiinsa eläintarhan eivätkä vie edes eläimiään ulos pissalle. Lattiat lainehtivat kusta ja paskaa, joka imeytyy kaikkeen betonia myöten. Asunnosta yleensä raavitaan kaikki kusenkyllästämä pois. Ei ole halpaa lystiä. En ihmettele kieltoa koska kusikämpän asukkaistakaan ei sitä päältäpäin huomaa..tulee yleensä kaikille yllätyksenä tämä.

Vierailija
212/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hoidettu koira ok. Sellainen, jonka kanssa ollaan, jota lenkitetään, josta otetaan vastuuta. Ikävä kyllä on muunlaisiakin.

Vierailija
213/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokra-asuntoa kävi katsomassa aivan ihastuttava pariskunta, joiden kanssa tuli hyvin juttuun, mutta heillä oli pieni koira. Asuntoa kävi katsomassa myös toinen mukava pariskunta, jolla ei lemmikkejä. Vuokrasin lopulta niille, jolla ei ole lemmikkiä.

Tätä päätöstä tuki se, että muistin ystäväni pienikokoisen koiran, jolla on tapana juosta ympäri asuntoa milloin minkäkin perässä ja arvaa millä se otus jarruttaa. Kynsillään! Tuo mielikuva auttoi siihen, että en ottanut koiraa vuokralaiseksi parkettia naarmuttamaan. Muutenkin koirat haisee, koiralta. Sitä hajua ei varmaan koiraihmiset itse huomaa.

Ei ehdoton ei lemmikeille, mutta parempi ilman elukoita. Lemmikkiä enemmän painotan kuitenkin vakituisia tuloja ja vakkarityöpaikkaa. Luottotiedot katson aina.

Tähän asti ei ole koskaan ollut ongelmia vuokralaisten kanssa.

Vierailija
214/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ok. Asunto on peruskuntoinen; naarmut jo naarmuuntuneessa lattiassa ei haittaa. Jos olisin remontoinut lattiat, asia olisi eri. Edellinen vuokralainen asui saksanpaimenkoiran kanssa siellä 8 vuotta, ainoa jonka joutui uusimaan, oli yksi lattialista.

Vierailija
215/215 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saa kissankusen hajun pois lattiakaivosta, kysyy vuokralainen. Pesty on jos jonkinlaisilla aineilla ja aina se sieltä huokuu. Itselläni ei kissaa ole mut 4kk olen asunut tässä, eikö se edes haihdu ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä