Joko te tunnette/tiedätte koronaan sairastunutta?
Itse en vielä yhtäkään. En altistunutta, en sairastunutta, en karanteenissa olevaa. Ja siis ihan Uudellamaalla asun ja päiväkodissa töissä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Sitten työpaikan projektissa rysähti ja tunnen ainakin seitsemän sairastunutta ja toistakymmentä altistunutta, lisäksi tiedän etäisemmin kymmeniä muita. Itse olin sattumalta muualla työreissussa ja ehdin projektissa alta pois, toistaiseksi ei ole vilkku välähtänyt. Mutta iso projekti täysin seis, koska massiivinen tartuntarypäs sai kokonaisen kaupungin leviämisvaiheeseen viikossa.
Oulu ja Stora Enson kartonkikoneprojekti?
En tunne. Todennäköisesti oireettomia on todella paljon.
Tunnen useita altistuneita ja karanteenissa olleita. Vain yhden tunnen jolla oli todettu tartunta, mutta sekin oli hyvin lieväoireinen.
Tunnen myös useita ihmisiä jotka olivat hyvin sairaita maalis-huhtikuussa, mutta oireet eivät ylittäneet silloista testauskynnystä.
Helsinki: Tiedän neljä sairastunutta, lisäksi altistuneita.
Yhdellä oli oireeton versio, sanoi olleensa vain aivan mielettömän väsynyt koko viikon. Ei olisi tajunnut mennä testiin ellei miesystävä olisi saanut rankempaa versiota ja käynyt testissä.
Kaksi sairastui ns. rankkaan flunssaversioon, oli kunnon kuume, päänsäryt yms. Molemmat sanoivat että palautuminen kesti kauemmin kuin flunssasta.
Vakavimmin sairastunut joutui joksikin aikaa sairaalaan lisähapelle, kotiinpäästyäkin oli pidemmän aikaa aika heikkona.
Kaikki sairastuneet ovat alle 40-vee henkilöitä. Kolmella neljästä perheenjäsen toi taudin kotiin jostain, ainakin yhden puoliso on terveydenhuollossa töissä, yksi on yläasteen ope. Yksi kavereista sai sen jumppatunnilta, asia selvisi korona-vilkun kautta. En tiedä onko heillä muita sairauksia, ei olla niin läheisiä ystäviä että kokisin asialliseksi alkaa kyselemään tuollaisia.
Tunnen myös useita sairastuneita. Helsingistä, Espoosta, Keravalta ja Prahasta. Altistuneita myös useita. Onneksi kaikki tuntemani ovat selvinneet kotihoidossa, eikä jälkioireita vaikuttaisi jääneen. Yksi kävi tosin sairaalassa saamassa lisähappea, mutta pääsi samana päivänä kotiin, kun keuhkokuva oli puhdas. Pari kaveria valitellut väsymystä vielä parannuttuaankin, mutta nyt tuntuis, että sekin on lähtenyt. Kaksi näistä sairasti jo keväällä, muut syksyllä. Ikähaitari 40-70. Oireina heillä ollut haju-/makuaistin menetys, tukkoisuus, pahoinvointi ja ripuli, kuume, päänsärky, lihaskivut.
Tiedän useita sairastuneita, joosta ainakin 2 on ollut sairaalassa. Altostuneita useita. Olen sairastanut itse.
Ja liikun aika vähän!
Viisi sairastanutta, yksi näistä oli sairaalahoidossa