Haastava rajaton asiakas
Hei.
Asiakastyössä olevat/työnohjaajat/ esimiehet!
Tarvitse apua haastavan asiakkaan kohtaamiseen.
Kyseinen asiakas laittaa usein viestiä, kontrolloi elämäänsä liittyvistä asioista, haluaa tarkkaa tietoa, syyllistää jos ei ole muistanut aikaisempien viestien sisältöä, ei ymmärrä kuluttavansa asioissa viranhaltijan aikaa. Vaikka mitään hätää ei ole, tekee laikesta pienestä suuren asian,.ei kestä pettymystä, sysää vastuita muille arkipäiväisissä asioissa.
Tarkka, epäilevä, kontrolloiva, syyllistävä yms. On useille tahoille ja ihnisille tällainen.
Ymmärrän et takana voi olla syy tällaiseen käytökseen..mutta pelottaa kuinka pitkälle tällainen vaativuus menee ja jos hänelle rajaa jotenkin sitä eikä annan häntä päästää tunteisiin..hakeeko hän lopullista rajaa loputtomiin? Voinko katkaista tällaisen kysymällä esim. Onko hän vihainen jostain? Mitä teen jos hän oikeasti haluaa kiusata? Olen palveluammatissa. Haluaisin muiden kokemuksia.
Kommentit (29)
Jos jankkaa samaa kysymystä, voi copy pastata samaa vastausta.
Jos olet terapeutti, voit käyttää tätä aina toimivaa metodia hyväksesi:
”Miksi olet taas myöhässä?” Sinä: kuule minäkin olen vain ihminen.
”Miksi et muista/ole kerrannut edellisellä kerralla puhuttuja asioita vaikka tämä paska maksaa 120€/h?” Sinä: kuule minäkin olen vain ihminen.
”Miksi toistelet joutavanpäiväisiä klisheitä kerta toisensa jälkeen, enkä hyödy tästä mitenkään vaikka olen käynyt täällä jo kahdeksan vuotta?” Sinä: kuule minäkin olen vain ihminen.
Sinä: meidän aikamme alkaakin nyt olla lopussa, mutta tässä on sinulle lasku!
Vierailija kirjoitti:
”Miksi et muista/ole kerrannut edellisellä kerralla puhuttuja asioita vaikka tämä paska maksaa 120€/h?” Sinä: kuule minäkin olen vain ihminen.
”Miksi toistelet joutavanpäiväisiä klisheitä kerta toisensa jälkeen, enkä hyödy tästä mitenkään vaikka olen käynyt täällä jo kahdeksan vuotta?” Sinä: kuule minäkin olen vain ihminen.
Laskua en pysty ikävä kyllä maksamaan, koska olen vain velkainen ihminen.
Sincc
Apua kaipaava hoitaja kirjoitti:
Olen hoitaja. En laskuta työstöni. Mut en jaksa kissa-hiiri leikkiäkään
Oletko joku vastavalmistunut nuori hoitaja, joka ei vain kestä asiakasta ja luulee itse olevansa aina oikeassa ja myös auktoriteettisessa asemassa.
Et kestä osaamisesi ja taitojesi kritoisointia, et osaa vastaan palautetta, etenkään negatiivista palautetta, vaan syyllistät heti palautteen
Oletko sellainen jonka ammattitaito ei kunnolla riitä haastavaan työhösi, vaan luulit että työsi on vain tuosta noin mennä duuniin aamulla ja siinä kaikki.
Olet todennäköisesti kokonaan väärällä alalla, palat kohta loppuun, koska et osaa asettaa rajoja asiakkaallesi, itsestäsi puhumattakaan.
Hae ensin itse apua, vaikkapa työnohjauksesta tai muualta ja syyllistä sitten omat asiakkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Olen alalla ollu 30 v työnohajus on. . Pyysin vain näkökulmia. Asiallisia vastauksia kiitos. Suurin osa asiakkaista antaa hyvää palautetta, joukkoon mahtuu aina muutania haastavia. Saan toki kysyä täältä mielipiteitä ilman ettö mua itseöni syyllistetään ja haukutaan täällä
Näitä löytyy ihan joka alalta.
Jotkut hakemalla hakee riitaa ja on myös mt-ongelmaisia.
Älä ota itseesi. Juttele vaikka työkaverin /esimiehen kanssa.
Omalle kohdalle sattunut riidanhaastaja rauhoittui vasta lakimiehen puututtua peliin.
Persoonallisuushäiriöinen. Kannattaa rajata häntä tiukkaan ja estää ylipalveleminen. Suuttuu, mutta suuttuu joka tapauksessa. Kannattaa siksi suojata itseään ja antaa hyvin kylmää olkapäätä.
Jos on vain asiakas, voit olla tyytyväinen.
Mun vanhempi on tuollainen.
Kaikilla jotka toimivat ihmisten kanssa on haastavia potilaita, asiakkaita ja työtovereita.
Luulsi oman älyn ja työkokemuksen auttavan heidän kohtaamisessa.
Laittaa viestiä? Kuuluuko asiakkaiden kanssa viestitellä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla jotka toimivat ihmisten kanssa on haastavia potilaita, asiakkaita ja työtovereita.
.. Ja sitten on myös niitä oikeasti haastavia tapauksia. Tiedät, kun sellainen tulee eteesi.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa viestiä? Kuuluuko asiakkaiden kanssa viestitellä?
Rajaton työntekijä 🙄
Apua kaipaava hoitaja kirjoitti:
Olen hoitaja. En laskuta työstöni. Mut en jaksa kissa-hiiri leikkiäkään
Voitko jutella tuosta esimiehesi kanssa. Kannattaisi ehkä pitää palaveri, missä olisi mukana esim kotihoidon ohjaaja tuo asiakas ja sinä.
Pakkohan häntä on rajata, ei pompottelua tarvitse sietää. Varastaa muiden potilaiden (asiakkaiden) aikaa.
Ota tuostakaan selvää... Ap näyttää itse tarvitsecan apua. Selvästi kyseessä henkilö joka hakeutunut alalle jotta voi ratkoa omia ongelmia jota ei ole siltikään onnistunut ratkomaan. Suo siellä vetelä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.. Ja sitten on myös niitä oikeasti haastavia tapauksia. Tiedät, kun sellainen tulee eteesi.
Kyllä on tosiaan, loukkaantuvat ja muuttuvat agressiivisiksi, kun heitä yrittää rajata ja pakko tuottaa pettymys. Ei tarvitse omiin potilaisiin kuin yksi tuollainen, niin se syö voimia. Työnohjaus ehdottomasti tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ota tuostakaan selvää... Ap näyttää itse tarvitsecan apua. Selvästi kyseessä henkilö joka hakeutunut alalle jotta voi ratkoa omia ongelmia jota ei ole siltikään onnistunut ratkomaan. Suo siellä vetelä täällä.
Tämä. 30 vuotta työkokemusta ja pihalla kuin lumiukko. Herra armahda.
Jep ole hänen kanssa jämäkkä, älä pelkää että hän suuttuu koska tulee kuitenkin suuttumaan. On varmasti persoonallisuushäiriöinen. Lue joskus narsismista, epävakaasta jne kuvauksia niin ymmärrät miten toimia sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet ilkeä ap:lle. Tuollaisia potilaita on, jotka tykkäävät pompotella ja kiusata hoitajia. Kyllä niissä esim kotihoidon potilaissa on moneen junaan. Ihan kokemuksesta puhun. terveisin hoitaja
Oletko psykoterapeutti? Tuo kuuluu työnkuvaasi.