Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko te tunnette/tiedätte koronaan sairastunutta?

Vierailija
29.11.2020 |

Itse en vielä yhtäkään. En altistunutta, en sairastunutta, en karanteenissa olevaa. Ja siis ihan Uudellamaalla asun ja päiväkodissa töissä.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työpaikalla yksi mies kuoli koronaan. Oltiin etätöissä, joten ei tullut sitä kautta altistuneita. Lapseni koulussa vuotta vanhempien ja vuotta nuorempien luokat oli karanteenissa altistumisten vuoksi tänä syksynä. Facessa 2 kaveria on altistuneet ja toinen sairasti koronan.

Vierailija
62/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sairastunutta, yksi heistä kuoli. Ei ollut perussairauksia, lähti ihan liian nuorena :'(. Toisella selvinneistä nyt 2 kk myöhemmin edelleen keuhkojen kanssa ongelmia, hengästyy todella helposti esim. kävellessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta tiedän kaksi. Nuorempi sai sen kevättalvella Itävaltalaisen laskettelukeskuksen viruslingosta juuri ennen matkustusrajoituksia, sai kaikki tyypilliset oireet mutta toipui täysin. Toisesta en tiedä mistä sai sen, sairasteli pitempään ja oli sydänoperaatiossakin.

Vierailija
64/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, eikä tunne kukaan ystäväni, työkaverini tai sukulaisenikaan. Taitaa olla kunnon kusetusta koko juttu.

Mäkään en tunne henkilökohtaisesti ketään, jolla on aivokasvain, joten sellaisia ei voi olla kellään. Upea logiikka!

Vierailija
65/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman sairastuneen (keväältä kaikki) ja vielä useamman altistuneen (keväältä ja syksyltä). Kaikki saaneet töistä tai koulusta/päiväkodista.

Pk-seudulla.

Vierailija
66/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta sukua 3 serkkua, serkun lapset ja täti (saivat kaikki yksillä synttäreillä), äidin puolelta 1 serkku. Kaikki sairastaneet lievinä ja toivon, että minulla samoja geenejä 😃.

Ystävän aviomies ja saunakerhon naisista 1. Tämän viimeisen appi kuoli koronaan.

N46 Helsinki

Vierailija
67/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tiedän 150 altistunutta (koulu) ja kaksi sairastunutta lasta. Oma poikani on nyt karanteenissa harrastuksessa olleen koronatapauksen vuoksi. Tyttären paras kaveri sairastui muutama viikkositten ja silloin puolestaan tyttäreni oli karanteenissa.

Onhan noita ollut koko ajan. Asumme Vantaalla.

Vierailija
68/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on sairastanut koronan ja itse odottelen tällä hetkellä tuloksia. Jos pääsis Suomeen jouluksi...

Vierailija
69/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2 sairastunutta, 1 parani täysin, yhdeltä jouduttiin mm. poistaa suolta pitkän sairaalajakson aikana, ja tiedän lisäksi yhden joka kuoli keväällä. Altistuneita tiedän lisäksi 3, eivät sairastuneet.

Vierailija
70/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään. Edes yksikään tuttuni ei tunne. Helsingissä asun.

Vierailija
71/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sairastuneita ja valitettavasti 2 heistä sairastunut pitkäaikaisesi vaikkeivat joutuneetkaan sairaalaan, sen lisäksi parin kaverin isovanhempi kuollutkin koronaan. Ja nyt veli on karanteenissa, altistuneena mutta toistaiseksi oireettomana. Itse asun Helsingissä, veli ihan pienellä paikkakunnalla missä ollut tähän asti vasta vähän päälle parikymmentä tapausta yhteensä... Veli oli altistunut töissä, ei käy missään baareissa tms ollenkaan ilman koronaakaan. 

Vierailija
72/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Ystävälläni oli raju tauti helmikuussa. Kuumetta 39 astetta 2-3 viikkoa, hengenahdistusta (vaikka ei koskan aiemmin ole ollut), todella heikko olo. Sillon ei vielä testattu ja koronasta ei muutenkaan puhuttu vielä Suomessa. Myös hänen miehensä sekä pari ystävää sairastui. Ystäväni on töissä Vantaan lentokentällä asiakaspalvelussa, eli hyvin on voinut sieltä saada tartunnan jo helmikuussa.

Vierailija
73/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä enkä tunne yhtään sairastunutta.

Vierailija
74/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuttu sairastui koronaan ja kuoli, perusterve keski-ikäinen ihminen.

Itse olin jokin aika sitten tapahtumassa josta viikko myöhemmin yksi osallistuja sai positiivisen testituloksen. Aikaa oli kulunut sen verran, ettei tapahtuman osallistujien katsottu altistuneen. Tiedä sitten jos kerran itämisaika voi olla sen pari viikkoa. Tilaisuudessa oli maskipakko eikä lähikontakteja ollut.

Toivon, etten kuulekaan kenenkään läheisen saaneen tartuntaa.

Vierailija
75/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 4, kaikki keväällä. 1 kuoli, 2 oli sairaalassa...

Vierailija
76/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pariin kertaan altistunut makoilee tässä samalla sohvalla. Ja tunnen yhden sairastuneen henkilön, on teinin joukkuekaveri (ja toisen mainitusta altistuksista aiheuttaja).

Vierailija
77/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit sairastivat. Olisikohan 10 yhteensä. Itse en onneksi altistunut. Meilläpäin kuolee jopa 250 ihmistä päivässä koronaan. Ja päivittäisiä tapauksia oli syyskuussa 15 000, nyt n. 4000.

Vierailija
78/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuttuja/läheisiä tiedän pari joilla on todettu korona ja sitten joitakin altistuneita, ihan lähipiirissä, siis minun tuntemiani ihmisä en tiedä yhtäkään sairastunutta/karanteeniin joutunutta. Oulussa.

Vierailija
79/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, eikä tunne kukaan ystäväni, työkaverini tai sukulaisenikaan. Taitaa olla kunnon kusetusta koko juttu.

Mäkään en tunne henkilökohtaisesti ketään, jolla on aivokasvain, joten sellaisia ei voi olla kellään. Upea logiikka!

Luepa kuule joskus muitakin lehtiä kuin iltapäivälehtiä. Saatat yllättyä, miten tää koko p.ska on median kusetusta.

Vierailija
80/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän harrastukseni kautta useita kymmeniä koronaan sairastuneita. Lisäksi yksi ystäväni ja yksi oppilaani ovat sairastaneet koronan. Olen itse ollut kahdesti altistunut ja karanteenissa, ja mieheni on ollut kerran altistuksen takia karanteenissa. Ei todellakaan tunnu kaukaiselta asialta, vaan enemmänkin luodin väistelyltä, enkä edes asu Itä-Helsingissä (Uudellamaalla kylläkin).