Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko te tunnette/tiedätte koronaan sairastunutta?

Vierailija
29.11.2020 |

Itse en vielä yhtäkään. En altistunutta, en sairastunutta, en karanteenissa olevaa. Ja siis ihan Uudellamaalla asun ja päiväkodissa töissä.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni sairastui koronaan huhtikuussa. Tauti oli raju ja teholla oltiin, sairaalassa aika kauan kaiken kaikkiaan. Munuaisvaurio jäi. Tämä Uudellamaalla.

Vierailija
22/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään sairastunutta tai karanteeniin joutunutta. Asun Vantaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään. 

Vierailija
24/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari sairastunutta, altistuneita useita - itse myös.

Vierailija
25/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapuri ilmoitti eilen sairastuneensa kokonaan. Eli tuossa seinän takana on lähin koronapositiivinen. Ei näköjään ole niin pahana että olisi sairaalassa.

Vierailija
26/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi sairastanutta (viikon kuumeilla selvisivät) ja vaikka kuinka monta altistunutta. Esim. Oma perheenjäsen on ollut karanteenissa

Vierailija
27/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään

Vierailija
28/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 sairastunutta. Molemmissa tapauksissa lapsi oli tuonut koulusta koronan kotiin ja perhe sairastunut.

Vierailija
29/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sairastunutta ja pari kymmentä altistunutta.

Pohjanmaa

Vierailija
30/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sairastuneen, kaksi altistusta. Sairastunut parani pian ja palasi töihin normaalisti, altistuneet nautti lomapäivistään.

Vierailija
31/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuollutta, se joka tartutti nää kuolleet sekä ystäväpariskunta sairasti jo keväällä. Nyt lähiaikoina vaan asiakkaat kertonu että olivat just 2 viikkoa karanteenis kun oli positiivinen testi. Espoossa nämä, itse asun Mäntsälässä.

Vierailija
32/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin sairastunutta. Muutaman tutun ja yhden kokonaisen perheen. Yksi oli yli 90-vuotias, joka asui hoitokodissa ja huonokuntoinen ja hän kuoli tautiin.

Yhdellä oli kuten influenssa, kova kuumetauti. Muilla ollut lähes oireeton, pienellä lämmöllä ja kurkkikivulla selvitty. Kenelläkään ei ole jäänyt mitään peloteltuja jälkioireita.

Ei pelota vaan tämän oman empiirisen kokemuksen perusteella tuntuu aikamoisen liioitelluilta nämä toimenpiteet.

Vierailija
33/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär altistunut koulussa, oli karanteenissa ja homma meni aika huomaamatta.

Sitten työpaikan projektissa rysähti ja tunnen ainakin seitsemän sairastunutta ja toistakymmentä altistunutta, lisäksi tiedän etäisemmin kymmeniä muita. Itse olin sattumalta muualla työreissussa ja ehdin projektissa alta pois, toistaiseksi ei ole vilkku välähtänyt. Mutta iso projekti täysin seis, koska massiivinen tartuntarypäs sai kokonaisen kaupungin leviämisvaiheeseen viikossa.

34/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhteensä kolme. Kaksi heistä parantui koronasta, yksi kuoli siihen. Kuollut asui toisessa maassa enkä tuntenut häntä henkilökohtaisesti.

Vierailija
35/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asun lähellä pääkaupunkia tuntuu korona täällä pikku kunnassa yhä jotenkin kaukaiselta. Täällä on sairastuneita melko vähän vielä.

Ap

Vierailija
36/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty ollenkaan ymmärtämään, miten esim. joku 25 sairastunutta/ 100 000 asukasta on pandemia/epidemia ja shokin aihe.  Mulla on aina ollut käsitys, että 2000 sairastunutta/100 000 asukasta tms. on suuri lukema, riippuen tietenkin taudin tappavuudesta. Ilmeisesti olen sitten käsittänyt asian aivan totaaliväärin tai sitten olen yksinkertainen, enkä ymmärrä, että 25 on iso luku 100 000:sta.

Mutta minulle on aikaisempinakin vuosina tullut joistain median uutisoinneista sellainen olo, että minä ja media ollaan täysin eri aaltopituudella. Eräs oli Wtc-isku, jonka vuoksi noin 2000 tms. kuollutta siunailtiin kuukausikaupalla medias, kun samanaikaisesti jossain afrikassa kuoli varmaan tunnissa joka päivä 2000 lasta likaisen juomaveden aiheuttamiin sairauksiin tai malariaan, mutta niistä ei puhuttu missään. Missä oikein menen väärään, että käsitykseni asioiden suhteellisuuksista on mennyt niin vikaan?

En mitenkään pysty vaikka kuinka yrittäisin, tunteellisella tasolla samaistumaan median käsityksiin tuolaisista asioista, enkä mitenkään pysty esim. järkyttymään nyt tästä 34 tartuntaa/ 100 000 asukasta tms. korona-jutusta. Minusta tämä onkin täysi vitsi koko korona, johtuen juuri siitä, että en tunne mitään huolta, mutta silti pitäisi olla hyvin hyvin huolestunut. Minua tosiaankin huolestuttaisi, jos olis rutto ja siihen sairastuisi massoittain ihmisiä, mutta kun ei ole.

Vierailija
37/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsen koulusta. Lapsi oli itsekin karanteenissa ja sairastui myös kuumeeseen, mutta testi oli negatiivinen.

Vantaalla.

Vierailija
38/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta tiedän opiskelijatapahtumassa altistuneita.

Vierailija
39/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme keväällä sairastunutta. Kova flunssa oli, ei onneksi sairaalahoitoon tarvinnut mennä. Pk-seutu.

Vierailija
40/87 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 3, kahdella oli kuumetta ja yhdellä ainoana oireena makuaistin menetys päiväksi. Tiedän myös tämän viimeisen koko perheen sairastuneen, mutta en tunne heitä enkä tiedä montako heitä on.