Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen karpannut 3 vuotta ja olen laihtunut 64 kiloa

Vierailija
09.04.2014 |

Olo on todella hyvä ja pystyn nykyään urheilemaan ja harjoittelen jopa ensimäiselle maratonille.

Tässä esim. eilisen ruokani

-aamupala: Rahkaa ja makeutusainetta ja öljyä

-välipala töissä : kermajuustoa paksu siivu kahvin kanssa

-lounas: Broilerin leikkeitä kermakastikkeessa, vihanneksia, vettä

-välipala kahvin kanssa töissä: turkkilaista jogurttia iso kulho ja loraus light-mehua makeutusaineeksi

-päivällinen : munakas, missä kinkkusuikaleita ja loraus kermaa ja runsaassa voissa paistettu

-iltapala: kermajuustotikkuja dipattuna kermaviiliin ja lisäksi porkkanasuokaleita.

Päivän aikana join 2 litraa zerococista.

Olo on todella hyvä ja energinen.

Haluatko kysyä jotain

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:15"]

Se ei sovi läheskään kaikille, mutta kaikille ei myöskäään sovi "kaksi kirsikkatomaattia aamupalaksi", ei itsellenikään. [/quote]

No enhän minä pelkkää kirsikkatomaattia syönytkään vaan ruisleivän jonka päällysteisiin kuului se kirsikkatomaatti. Tänä aamuna siis ruisleipä ja mustikka-banaani-kookospirtelö ja teetä kyytipojaksi. Hyvää oli ja hvyin jaksaa lounaaseen saakka. Kyllä me ihmiset ollaan erilaisia jos jonkun mielestä rahka, makeutusaine ja öljy = hyvin syöminen. Minulle tuo olisi rangaistus ja voin vain kuvitella olon mahassa tuon jälkeen.

Vierailija
22/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:25"]

Jaa - minä kun olen luullut että karppaukseen nimenomaan kuuluu se "iso läjä kasviksia" ja että kaikkia light-tuotteita vältetään kuin ruttoa.

Luulisi että "oikeat" karppaajat olisivat jo älähtäneet.

[/quote]

Luepa karppifoorumia. Esim. light-mehujen käyttä rahkan makeutukseen on yleistä ja light-limsojen juonti.

t. eräs, joka pyöri aktiivisesti karppifoorumilla joku vuosi sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:09"]

En usko sanaakaan sun löpinöistäs. Toi ei vaan ole mahdollista. Mikset ole jo kuollut? Ei kukaan elä kolmea vuotta rasvalla.

[/quote]

Mä oon elänyt kohta kuus vuotta rasvalla, laihtunut normaalipainoon ja veriarvot on oikein hyvät.

Vierailija
24/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:11"]

Syön monta kertaa päivässä, että verensokeri pysyy tasaisena. Sopii minulle, ettei ehdi tulla nälkä ja en ala ahmimaan.

En tarvitse leipää ja muuta höttöä mihinkään, voin hyvin, kiitos vain.

Juoksen nykyään pitkiä lenkkejä ja ensi kesänä aion juosta ensimäisen maratonini. Joten voin hyvin.

Vihanneksista ja muista en tykkää, joten karppaus sopii minulle todella hyvin, kun saan mahani täyteen hyvällä ruoalla ja ei tarvitse kieltäytyä ja syödä askeettisesti.

ap

[/quote]

Jos et syö vihanneksia niin älä sano karppaavasi. Karpit syövät paljon vihanneksia. Eivätkä aterioi noin usein kuin sinä. Sinun ruokavaliosi ei ole karppausta.

Vierailija
25/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:32"]

En usko sanaakaan sun löpinöistäs. Toi ei vaan ole mahdollista. Mikset ole jo kuollut? Ei kukaan elä kolmea vuotta rasvalla.

[/quote]

Mä oon elänyt kohta kuus vuotta rasvalla, laihtunut normaalipainoon ja veriarvot on oikein hyvät.

[/quote]

Virallisterveellisen hyvät vai karppilan hyvät? Ja jos sun veriarvot on ok silloin kun pääasiallinen ravintoaine on (tyydyttynyt) rasva, niin tämä ei todellakaan päde kaikkiin.

Vierailija
26/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap oot? Sillä vaan mietin, että kuinka monta vuosikymmentä sulla on tuota dieettiä vielä edessä...

Vierailija
27/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en karppaa mutta lähipiirissä olen nähnyt monenlaista ruokavaliota. Ärsyttää nämä tämmöiset "verisuonet ovat täynnä rasvaa ja iho on varmaan rasvainen" -kommentit, ihan kuin ihmisen elimistö olisi sellainen että se rasva sieltä suoraan ihrana kulkeutuisi vereen ja päänahkaan. Eräs tuntemani 24-vuotias hoikka nainen sai veriarvonsa kuntoon (kolestrolin alas) jättämällä hiilarit vähemmälle ja syömällä enemmän rasvaa, tulos oli lääkärinkin mielestä niin hämmästyttävän hieno että hän totesi että pitää perehtyä tarkemmin tähän asiaan. 

Vierailija
28/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

Virallisterveellisen hyvät vai karppilan hyvät? Ja jos sun veriarvot on ok silloin kun pääasiallinen ravintoaine on (tyydyttynyt) rasva, niin tämä ei todellakaan päde kaikkiin.

[/quote]

Virallisterveellisen hyvät. Triglyt on todella matalat, hyvää kolesterolia enemmän kun huonoa ja kokonaiskolesteroli 4,3.

Vierailija
29/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös alkanut lorauttaa oliiviöljyä ja kookosrasvaa ihan reilusti ruokaan ja jättänyt hiilarit pois. En olisi uskonut kokeilematta, että laihdun koko ajan.

Esimerkiksi salaattia ja broileria ja reilusti puoli desiä oliiviöljyä ja paino tippuu koko ajan parisataa grammaa kuukausi. 

Vierailija
30/44 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutusaineita todella paljon. ..missä 500g kasviksia? Tuskin lounaalla tuli....hyih.

Vierailija
31/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokausten huokaus täältäkin! Voi teitä epäuskoisia. Olen ollut kohta 14v. vähällä hiilihydraatilla. Kerma ja voi maustaa herkut. Kahviin kuluu 2 desiä kuohukermaa per pvä. Alkuvuosina 10 kiloa hävisi kuin itsestään ollen

nyt normaali. Vointi erinomainen, veriarvot " kuin lääketieteen malliarvot " lekuriani lainatakseni. Mitä te höpötätte aina siitä verisuonten tukkeutumisesta. Se teoria eläinrasvoistahan on jo romukopassa. Ärsyttää tommosen vanhan mandran hokeminen. Enemmän tänä päivänä kuolee sydäreihin noita kevytmuovirasvan käyttäjiä. Miettikää lähipiiriänne. Infarktihemmot on just näitä Keiju- tyyppejä. Hienoa ap, onnittelut!!!

Vierailija
32/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuo rasvan määrä olisi liikaa, makuaistille siis. Ap, kun sanot aikovasi maratonille, kuinka pitkiä lenkkejä juokset nyt? Mietin vaan että tuolla painolla ja tuolla ruokavaliolla juokseminen kuulostaa edelleen ainakin minun korvaani hyvin raskaalta, harva jaksaa maratonia ylipainoisena JA ilman hiilareita...

Vierailija
33/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 03:01"]

Voi huokausten huokaus täältäkin! Voi teitä epäuskoisia. Olen ollut kohta 14v. vähällä hiilihydraatilla. Kerma ja voi maustaa herkut. Kahviin kuluu 2 desiä kuohukermaa per pvä. Alkuvuosina 10 kiloa hävisi kuin itsestään ollen

nyt normaali. Vointi erinomainen, veriarvot " kuin lääketieteen malliarvot " lekuriani lainatakseni. Mitä te höpötätte aina siitä verisuonten tukkeutumisesta. Se teoria eläinrasvoistahan on jo romukopassa. Ärsyttää tommosen vanhan mandran hokeminen. Enemmän tänä päivänä kuolee sydäreihin noita kevytmuovirasvan käyttäjiä. Miettikää lähipiiriänne. Infarktihemmot on just näitä Keiju- tyyppejä. Hienoa ap, onnittelut!!!

[/quote]

Komppaan. Minä myös koin valaistumisen muutama vuosi sitten, että en tarvitse hiilarimössön tuomia kaloreita, vaan rasvasta se energia saadaan parhaimmassa muodossa.

Karppaus on vielä helppoa moneen muuhun ruokavalioon verrattuna. Olen vain jättänyt hiilihydraatit pois, mutta se ei meinaa, että olen kitudietillä Juuri, kuten lainaamani, lisään kahviin nykyään kuohukermaa. Lorautan kermaa rahkaan, Pullosta kaadan reilusti öljyä ruoka-annokseni päälle, paistan reilussa voissa ja syön rasvaisinta juustoa, mitä löydän ja en pelkää silavaakaan. Voissa paistettu siankylki on loistavaa muonaa, kun esim. lähtee vaellukselle yms. Ei tule nälkä heti, kun syöpäisee kunnon läskisoossin ilman jauhjoja ja perunoita aamulla.

Näin teki ennen miehet metsätyömailla aikaan ennen flooraa. Mummoni on kertonut, että miehet söivät läskisoossin aamulla viideltä ja jaksoivat päivän tehdä töitä, eikä ollut paino-ongelmia sen ajan miehillä, kuten nykyajan ruisleipäfanaatikoilla

Vierailija
34/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää metsämieskommentit taas kerran osoittaa että osa karpeista ei ole penaalin terävimpiä kyniä. Ja tyhmästä päästä voi kärsiä koko kroppa.

Vierailija
35/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään "hyväkarpisti" eli ei niin tiukasti kuin VHH yleensä.

Meidän ruokavalioon kuuluu todella paljon kasviksia ja vihanneksia eri tavoin valmistettuna. Parasta tässä on se ettei niitä tarvitse valmistaa "virallissuositusten" mukaisesta mauttomaksi höyryttämällä vaan voi tehdä kesäkurpitsapihvejä parmesanissa pyöräyttämällä tai vaikka melanzane alla parmigianaa missä 1/3 ruuasta tulee juustoista:) Silti kasvisten osuus on varmasti se 500g päivässä - muodossa tai toisessa. Marjoja menee myös joka päivä eli kuitua tulee reippaasti niistäkin.

Voita, smetanaa, kermaa, oliiviöljyä käytetään ruuanlaitossa ja salaatinkastikkeena - kohtuullisesti. Ruskistan lihat aina voissa, jotkin ruuat (esim kanttarellikastike) tehdään reilusti oikeaan voihin ja kermaan. Toisaalta suosimme paljon pataruokia missä ainoa rasva on tuo lihan ruskistamiseen käytetty voi ja itse ruoka on erittäin kevyttä ja terveellistä.

Mitään kevyttuotteita ei käytetä, vaihtelen ukkojugurtista rasvattomaan gefiluspiimään mielihalujen mukaan.

Paino- tai veriarvo-ongelmia ei ole koskaan ollut, miehen 2 tyypin db arvotkin on parantuneet niin että lääkkeet puolitettiin 4kk "karppaamisen" jälkeen ja verenpainelääkkeistä luovuttiin. Näin menty jo muutama vuosi:)

Vierailija
36/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kenen kroppa? Turha kuluttaa kaunista aamua kinaamiseen. Voin hyvin, toivottavasti sinäkin!

Vierailija
37/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivä.

Aamulla: keitetty kananmuna, pari viipaletta kermajuustoa, pari desiä rahkaa + marjoja, porkkana, kuppi kahvia lorauksella kermaa

Lounas: iso annos tonnikalasalaattia, jossa myös fetaa, oliiveja ja katkarapuja sekä lusikallinen majoneesia. Kuppi kermakahvia ja n. desi pähkinöitä

Päivällinen: Naudan ulkofileepihvi, voissa paistettu, kermaista sienimuhennosta (ei jauhoja), uunikasviksia ja sekasalaattia. Jälkiruokakulhollinen marja-hedelmäsalaattia ja lusikallinen sokeritonta kermavaahtoa.

Aamulla puolentunnin jooga, kävely töihin 4 km ja illalla kuntosali.

Ei nälkää, ei kieltäytymistä mistään mistä tykkään. Näin olen syönyt 8 v ja olen tosi terve. Ylipainoa mulla ei varsinaisesti ollut, bmi oli 24,5 kun aloitin ja nyt on 21,5. Vähän koholla ollut verenpaine laski normaaliksi ja säästyin lääkkeiltä. Vatsavaivat loppuivat kuin seinään, suoli toimii hyvin, iho näyttää todella hyvältä, vaikka ikää on jo reilusti yli 40 v, samoin hiukset, uni ja seksi maistuu (toisin kuin ennen), olen energinen, ei flunssia juuri koskaan, kuukautisiin liittyvä päänsärky ja turvotus tipotiessään. Kolesterolia ei ole koskaan mitattu, eikä mitata.

Mun iässäni veljeni oli jo saanut yhden sydänkohtauksen, virallisterveellisestä elämäntavasta huolimatta. No, eipä uskonut, että pitäisi elää terveellisemmin, sai toisenkin kohtauksen ja on nyt sairauseläkkeellä. Mutta jatkaa samaa rataa, syö margariinia ja rasvatonta maitoa, paljon leipää ja puuroa...paino nousee hitaasti, lääkitys kasvaa jne. Se normikaava.

Vierailija
38/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös työkaveri kuoli sydänkohtaukseen alle viiskymppisenä ja oli virallistieteellinen syöjä. Söi aina työruokalassa ruikkaria ja perunaa ja valitsi margariinia leivän päälle. Silloin jo katsoin sitä touhua ihmeissäni.

Itse aloitin tämänkin aamun turkkilaisella jogurtilla, minne lorautin ison lorauksen kermaa pehmentämään makua. Sen lisäksi kermakahvin ja pari palasta juustoa.

Eväinä on töissä naudanlihapihvi kermassa haudutettujen kasvisten kera. Hyvää, kun tosiaankaan ei tarvitse höyryttää, vaan voi hauduttaa kermassa ja gratinoida kermajuustolla. Saa syödä herkullista ja hyvää ruokaa nykyään, eikä tarvitse ankeasti mussuttaa rasvatonta paistia ja vedessä lilluvia kasviksia ranskanperunoiden kanssa.

Olen hoikka ja hyväkuntoinen (bmi 18.5) ja harrastan aktiivisesti urheilua. Olisi kannattanut työkaverinkin kuunnella neuvoja, eikä luottaa Puskaan, olisi vielä hengissä.

Rasva rulaa

Vierailija
39/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin teki ennen miehet metsätyömailla aikaan ennen flooraa. Mummoni on kertonut, että miehet söivät läskisoossin aamulla viideltä ja jaksoivat päivän tehdä töitä, eikä ollut paino-ongelmia sen ajan miehillä, kuten nykyajan ruisleipäfanaatikoilla"

Uskaltaisin veikata, että nämä metsätyömiehet söivät sen läskisoosin kyytipoikana muutaman perunan. Kovaa ruumiillista työtä, vaatihan se sen mukaiset eväät. Tämä nyt sen kummemmin karppaamisen terveellisyyteen puuttumatta. Tuo perustelu oli vaan heikonlainen.

(Enkä sitten muuten ole mikään  ruisleipäfanaatikko.)

Vierailija
40/44 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on kyllä, että nuo nuorena sydänkohtauksiin kuolleet ovat sen "ruikkarin" lisäksi tupakoineet ja käyttäneet alkoholia aika runsaasti.

Saako karpit käyttää alkoholia? Karppifoorumilla ainakin kysellään, onko kuiva sidukka terveellistä vai saako juoda makeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme