Mies raivostui ruotsin puhumisesta - kävi käsiksi naiseen bussissa!
Kaikkea sitä joutuukin lukemaan!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014040818197453_uu.shtml
Onhan täällä nyt hyvänen aika puhuttu suomenruotsia iät ja ajat, ja kaikkia muitakin mahdollisia kieliä ja murteita.
Suomalaisia näyttää tänä päivänä ärsyttävän kaikki mahdollinen mitä muut tekevät! Ihan sairasta että pitää käydä naisiin kiinni!
Samoin kuin ne aiemmat lehtijutut joissa naisiin käyty kiinni ja joista yksi oli se kun kaksi miestä seuranneet naista työpaikalleen ja mukiloineet häntä koska olivat ärsyyntyneet koska nainen oli ajanut ja antanut vähänä äänimerkkiä jossain kohtaa risteystä tms (ilmeisesti miesten omien liikennetöppäilyjen takia)!
Kommentit (52)
Kannustan kaikkia ruotsinkielisiä puhumaan kuuluvasti ja lujaa ruotsia. Olemaan ylpeä kielestä!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:33"]
Minua kyllä ärsyttävät myös kailottavat teinit, vaikka se kailotus on suomenkielistä. Kyllä ne silti yleensä aikuisikään mennessä tajuavat pitää volyymiä vähän pienemmällä.
[/quote]
miks suomenkieliset teinarit huutaa joka paikassa lujempaa kuin ruotsinkieliset? sieltä tulee aina sitä narisevaa ääntä (ku*nari-nari-nari*mä*nari-nari-nari*en*nari-nari-nari*tajuu*nari-nari-nari*), suhuässää (siis) ja väkisin vääntöä (niiiinxxxsss). välillä kuulostavat tosiaan siltä kun olisivat jostain maalta kotoisin mutta opetelleet stadityylistä puhetta ja liioittelevat sitä väärissä kohtaa mikä kuulostaa melko puhevikaiselta tai siltä että puoli suuta olisi halvaantunut.
Minua ärsyttää se että bussissa pitää aina kuiskailla ettei muut kuule omia juttujani koska on aina hiirenhiljaista. Vaikka puhuisi normaaliäänellä, niin kai se kuuluu kailottamiselta jos ympärillä kukaan ei muu ei puhu.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:06"]
No otapa pää pois pensaasta kuuntele vaikka Helsingin rautatieasemalle kenen huuto siellä kuuluu! kyllä se on poikkeuksetta nämä ei suomea puhuvat, miksi ihmeessä heidän pitää saada huutaa niin että asema raikuu???
[/quote]
Siellä kuulee venäjää ja muslimimaiden kieliä, yleensä muslimimamma ja muslimilapsi huutavat kilpaa. Yhteistä näille muslimilapsille ja suomalaislapsille se että molempien huutamiset ja huutamisen aikana käytetyt kielet tunnistaa jopa ulkomailla ulkomaistenkin toimesta, eli näin ulkomaisetkin tuttavat sanovat esimerkiksi Pariisissa ja Nizzassa sekä muualla Ranskan Rivieran seudulla joten ei kannata ihmetellä jos näissä paikoissa suomalaistakin lapsiperhettä katsotaan kieroon tai ei huolita ravintolan asiakkaiksi. Aiemmin Ranskassa meteliä piti brittilapset ja nämä inhosivat niitä. mutta suomalaiset lapset ottaneet sen tittelin eli hip hip hurraa vaan!
Mikä ihme näitä suomen miehiä vaivaa? Tuntuvat osaavan jo alakoulussa saman tyylistä käytöstä. Miten me osattaisiin kasvattaa pojistamme suvaitsevia ja avarakatseisia aikuisia?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:33"]
Minua kyllä ärsyttävät myös kailottavat teinit, vaikka se kailotus on suomenkielistä. Kyllä ne silti yleensä aikuisikään mennessä tajuavat pitää volyymiä vähän pienemmällä.
[/quote]
miks suomenkieliset teinarit huutaa joka paikassa lujempaa kuin ruotsinkieliset? sieltä tulee aina sitä narisevaa ääntä (ku*nari-nari-nari*mä*nari-nari-nari*en*nari-nari-nari*tajuu*nari-nari-nari*), suhuässää (siis) ja väkisin vääntöä (niiiinxxxsss). välillä kuulostavat tosiaan siltä kun olisivat jostain maalta kotoisin mutta opetelleet stadityylistä puhetta ja liioittelevat sitä väärissä kohtaa mikä kuulostaa melko puhevikaiselta tai siltä että puoli suuta olisi halvaantunut.
[/quote]
Ja vähintään joka kolmas sana on vittu. Alkaa itseäkin vituttaa kuunnella bussin takaistuimelta aivan etuosaan asti kuuluvaa kiroilua, käkätystä ja yleistä ärsyttävää jänkkäystä. Samoin minua ärsyttää afrikkalaiset huutajat, jotka eivät aina edes puhelinta tarvitsisi kun huuto kuuluu esikaupunkeihin asti ilman mitään viestintälaitteistoakin. Ja juu, itsekin puhun kyllä julkisilla paikoilla ja joskus olen lapsille huutanut ohjeitakin, mutta en silti suhtaudu omiin puheisiini ja huutooni esittävänä taiteena, jota kaikkien täytyisi arvostaa ja ihailla.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:19"]
Mikä ihme näitä suomen miehiä vaivaa? Tuntuvat osaavan jo alakoulussa saman tyylistä käytöstä. Miten me osattaisiin kasvattaa pojistamme suvaitsevia ja avarakatseisia aikuisia?
[/quote]
Te äidit teette pojillenne karhunpalveluksen kun palvotte heitä pienestä pitäen ja haukutte kaikkia muita naisia heille jatkuvasti, niin tottakai nämä kokevat että he saavat ottaa yliotteen tilanteissa joissa nainen ärsyttää heitä ja vaikka väkivalloin!
Kasvattakaa pojistanne naisia kunnioittavia yksilöitä!
On mahtanut ottaa nuoren miehen itsetunnolle kun vanhempi nainen osaa kieltä jota hän ei hallitse :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:10"]
Kannustan kaikkia ruotsinkielisiä puhumaan kuuluvasti ja lujaa ruotsia. Olemaan ylpeä kielestä!
[/quote]
Kannustan kaikkia suomenkielisiä puhumaan kuuluvasti ja lujaa suomea. Olemaan ylpeä kielestä!
Eiköhän tuo mies ole mielenterveysongelmainen ja käynyt kenen tahansa kimppuun.
Eiköhän tuo mies ole mielenterveysongelmainen ja käynyt kenen tahansa kimppuun.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:51"]
Onhan täällä nyt hyvänen aika puhuttu suomenruotsia iät ja ajat, ja kaikkia muitakin mahdollisia kieliä ja murteita.
Suomalaisia näyttää tänä päivänä ärsyttävän kaikki mahdollinen mitä muut tekevät! Ihan sairasta että pitää käydä naisiin kiinni!
Samoin kuin ne aiemmat lehtijutut joissa naisiin käyty kiinni ja joista yksi oli se kun kaksi miestä seuranneet naista työpaikalleen ja mukiloineet häntä koska olivat ärsyyntyneet koska nainen oli ajanut ja antanut vähänä äänimerkkiä jossain kohtaa risteystä tms (ilmeisesti miesten omien liikennetöppäilyjen takia)!
[/quote]
No kyllä se ärsyttää suomenruotsalaisiakin. Pyysin nimittäis sellaista seuruetta, kun oli meidän seurassa puhumaan suomea, jotta minäkin ymmärtäisin (en siis osaa ruotsia). No tästä otti yksi nokkiinsa oikein urakalla, haukkui mut pystyyn ja alko tivaamaan, että mitä mulla on vastaan suomenruotsalaisia. Ja voin todellakin sanoa, että mulla ei ole heitä vastaan yhtikäs mitään. Ainoastaan pyysin puhumaan suomea, jotta voisin osallistua keskusteluun, enkä vaan kuunnella, kun he kiroavat suomeksi ja muu puhe tuli ruotsiksi.
Kyllä sivulliset nimenomaan puuttuivat:
Kuinka pitkälle meidän muiden pitää mennä siinä että "pitää vaan ymmärtää" käytöshäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät näytä saaneen niitä alkeellisimpiakaan käytöstapoja kotikasvatuksen mukana???? :-/
Nyt sitten on todettu kuristaneella miehellä olevan niin paha Aspergerin oireyhtymä, että hänet on laitettu kehitysvammaisten "vastentahtoiseen" hoitoon. http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/mies-hyokkasi-tuntemattomien-naisten-kimppuun-espoossa/5310536
Kaikkialla ehdittiin toitottaa, kuinka hyökkäys johtui muka ruotsin puhumisesta. Uhreja oli muitakin, ja vika miehen päässä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 01:18"]
elämän kova korkea koulu
[/quote]kuinka korkea se koulu oli?
Asun Itä-Helsingissä (Myllypuro), enkä ole koskaan nähnyt ruotsinkielisten ahdistalua.
Matkustan päivittäin metrolla töihin ja kuulen vähintään monta kertaa viikossa työmatkoilla puhuttavan ruotsia.
Voin ymmärtää äijän raivon. Junassa pitää siirtyä kauemmas kun hurrit solkkaa sitä typerän kuuloista muumiruotsia TÄYSIÄ! Saatanan ärsyttäviä tyyppejä suoraan sanottuna ja kuuroja kenties?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:51"]
[/quote]
Ylimieliset naiset, älkää puuttuko toisten asioihin, niin ette joudu uhriksi.
Itse oli joku aika sitten verovirastossa, jossa samaa veroviraston tekemään virhettä on nyt selvitty viimeiset viisi vuotta, eli verovirasto merkinnyt toisen henkilö tuloja minulle ja sitten ulosoton kautta niitä perinyt.
Olin verovirastossa selvittämässä taas kerran asiaa, kun virkailija ensin valehteli ja sitten korotti ääntään.
Korotin itsekin, jolloin joku ylimielinen suomi-akka asiakas tuli siihen ulisemaan että "ei täällä saa huutaa", vaikka virkailija huutelun aloitti eikä asia sille akalle kuulunut.
Ajattelin ensin odottaa tätä naista ulkona ja kertoa mielipiteeni, mutta hänen onnekseen minulla oli kiire.
Jos puuttuu toisten asioihin, on odotettavissa palaute. Vaikka olisi omasta mielestään koko maailman parantaja-
voi tulla jopa turpaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:08"]
Välttämättä ei syy ei ollut siinä ruotsissa vaan siinä puhujan ylimielisessä asenteessa että kun minä puhun ruotsia niin minä voin sitä kailottaa niin kovaa että kaikki varmasti kuulee!
Itseni on tehnyt mieli käydä näiden mamujen pilliin kiinni kun he lähes poikkeuksesta katsovat oikeudekseen huutaa joka paikassa sitä omaa solkotustaan.
Muita häiritsemätön puhetyyli on kohteliasta käytöstä puhui sitten ruotsia tai swahilia
[/quote]
Tässä kiteytyy hyvin se, mitä nämä palstapersut ja muut ajattelevat kieli- ja muista vähemmistöistä: he ovat vähemmistöjä enemmistön kiusaksi, siis häiritäkseen enemmistön rauhaisaa eloa.
Jos koet sen, että joku puhuu toista kieltä, jonkinlaisena uhmakkaana käytöksenä, suosittelen vakavaa itsetutkiskelua, mielellään ammattilaisen kanssa. Vai onko sinulla tapana puhua omaa äidinkieltäsi uhmakkaasti julkisella paikalla?
[/quote]
No otapa pää pois pensaasta kuuntele vaikka Helsingin rautatieasemalle kenen huuto siellä kuuluu! kyllä se on poikkeuksetta nämä ei suomea puhuvat, miksi ihmeessä heidän pitää saada huutaa niin että asema raikuu???