Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusehdot aivan hirveet. Ei niistä saa mitään selkoa.

Vierailija
08.04.2014 |

Korvataan ja ei korvata ja asia x korvataan jos y täyttyy mutta jos ei niin sitten ehkä tuon ja tän asian takia korvaataan.

Selvitä siinä nyt sit mistä saa korvausta ja mistä ei, puhumattakaan vakuutusten vertailusta. Ihan mahdotonta.

Monta kertaa olen ajatellut ettei korvaa mutta silti korvataan koska esim lekurin selvityksessä jokin tietty koodi jonka takia saa korvauksen mutta tästä ei mainintaa edes ehdoissa.

Aina pitää soitella ja kysyä, mutta usksltaako siihenkään luottaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia mä en ole saanut aikaiseksi otettua mitään vakuutuksia, mulla ei ole edes minkäänlaista kotivakuutusta vaikka se olis kai aika pakollinen. Äsken reipastuin ja lähetin kilpailutuksen koti- ja vauvavakuutuksesta mut saa nähdä, tajuanko niistä kuitenkaan mitkä niistä oikeasti korvaa mitään hyödyllistä ja mitkä ominaisuudet on ihan turhaa rahastusta ja jääkö tääkin asia taas roikkumaan.

Vierailija
2/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksia ei kannata ottaa. Ei muuta, kuin pakolliset. Esimerkiksi liikennevakuutus, jos on auto. Miksi tukea turhaan noita verenimijöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:21"]

Tän takia mä en ole saanut aikaiseksi otettua mitään vakuutuksia, mulla ei ole edes minkäänlaista kotivakuutusta vaikka se olis kai aika pakollinen. Äsken reipastuin ja lähetin kilpailutuksen koti- ja vauvavakuutuksesta mut saa nähdä, tajuanko niistä kuitenkaan mitkä niistä oikeasti korvaa mitään hyödyllistä ja mitkä ominaisuudet on ihan turhaa rahastusta ja jääkö tääkin asia taas roikkumaan.

[/quote]

Tjaa, minä olen kyllä saanut kotivakuutuksesta melkein joka vuosi omani pois eli jonkun korvauksen, joka on ollut suuruudeltaan vähintään yhtä paljon kuin vuosittaiset maksut.

Vierailija
4/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korvauksia sä olet saanut?

Vierailija
5/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:21"]

[/quote]

Tjaa, minä olen kyllä saanut kotivakuutuksesta melkein joka vuosi omani pois eli jonkun korvauksen, joka on ollut suuruudeltaan vähintään yhtä paljon kuin vuosittaiset maksut.

[/quote]

Mä muutin omilleni 14 vuotta sitten ja koko tänä aikana mulla ei ole ollut kotivakuutusta. Kertaakaan mulle ei ole sattunut mitään tilannetta, missä olisi sitä tarvittu tai edes väkisin olisin voinut sillä rahastaa suoranaisesti kusettamatta vakuutusyhtiötä. Sen ainoan kerran kun jotain on pöllitty tai mennyt rikki, sekin on rehellisesti sanottuna ollut jotain niin arvotonta ettei siitä kuitenkaan olisi saanut omavastuut ylittävää korvausta. En mä omista montaakaan arvoltaan yli sen 150 e omavastuun ylittävää esinettä ja oon ihan varma, että jos jotain oikeasti kallista tapahtuisi (esim. astianpesukone hajoaa ja pilaa vuokra-asunnon lattian) niin se saataisiin kuitenkin väännettyä omasta huolimattomuudesta johtuvaksi enkä saisi mitään korvauksia.

Siis tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat saaneet kotivakuutuksista ties mitä korvauksia, mut eivät kyllä rehellisesti.

Vierailija
6/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotku vuokranantajat vaatii vuokralaisen ottaan pakosta kotivakuutuksen. Se on väärin!

Vierailija
7/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan ketään kuka olisi koskaan saanut mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä?

Vierailija
8/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:53"]

Tunteeko kukaan ketään kuka olisi koskaan saanut mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä?

[/quote]

Kyllä niitä vähän on. Vakuutustoiminnan jalo alkuperäinen ajatus on täysin hukassa. Vakuutustoiminta ei saisi olla voittoa tavoittelevaa pörssikeinottelua.

Vierailija
9/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme saaneet koiran kuoltua koiran ostohinnan vakuutuksesta.

Vierailija
10/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:15"]Me olemme saaneet koiran kuoltua koiran ostohinnan vakuutuksesta.

[/quote]

Ja sekö korvasi sen kuolleen koiran?

Vierailija
11/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin keittiön vesivahinko korvattiin helposti ja reilusti, jäi vähän käteenkin.

Vierailija
12/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän omakotitalo paloi maan tasalle. Vakuutuksen ansiosta heillä on nyt uusi omakotitalo palaneen tilalla. Saivat todella hyvää ja nopeaa palvelua.

Vierailija
13/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 16:50"]

Miksi jotku vuokranantajat vaatii vuokralaisen ottaan pakosta kotivakuutuksen. Se on väärin!

[/quote]

Eikä ole. Millä vuokralainen korvaa jos asuntoon tulee vaikka vesivahinko?

Vierailija
14/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ok talossa ei tarvita mutta kerrostalossa on oltava vastuuvakuutus jos onnistut tuhoamaan alakerran asunnon

Vierailija
15/15 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vuokranantajalta on ihan kohtuullista vaatia vuokralaista ottamaan kotivakuutus. Vuokranantajillekin se vuokrattava asunto on yleensä merkittävä omaisuus ja on enemmän kuin kohtuullista vaatia että sitä omaisuutta suojataan! Mitäs sitten kun siellä vuokra-asunnossa oikeasti käy jokin mittava vesivahinko tai muu merkittävä vuokralaisen aiheuttama vahinko, jota vuokralaisella ei ole varaa omasta pussistaan korvata?? Kyllä se kotivakuutus suojaa sekä vuokralaista että vuokranantajaa.