Kuka tuo Kirsi Piha on?
Joo muistan kyllä että poliitikko on ollut useita vuosia, mutta millä meriiteillä ja kokemuksella pormestariksi? Ei tietääkseni ole ollut edes ministeri?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Piha käyttäytyy edelleenkin kuin hän olisi uusi ja nuori kiinnostava hahmo. Tätien lehdet tietysti ovat vahvistaneet hänelle sitä kuvaa. Vuosia jauhanut eroaan lehdessä. Jos olisin uusi mies, olisin aika ärsyyntynyt siitä, että vaimo tilittää eroaan suurten lehtien kansissa vuosia häiden jälkeenkin vielä.
Nazima on uusi, raikas ja osaavampi. Ei vaikuta niin itsekkäältä, huomionhakuiselta ja lapselliselta kuin kuitenkin jo vanha Kirsi. Vanhuus ei haittaa, mutta jos vanha ihminen kihertää ja olettaa jatkuvaa huomiota, se on vaivaannuttavaa. 90-luvulla tuollainen riitti mediahuomioon, ei riitä enää. Hyvin ysärimäinen tunnelma hänessä.
Kuullut myös pahaa entisiltä työntekijöiltään. Että ei osaa ottaa kritiikkiä vaan kärkkäästi kääntää sen geneerisiin lässytyksiin "aina joku tekee jotakin..." "sano mulle missä ei..." tms logiikka. Koskaan vika ei ole omassa adhd-tyyppisessä ideoinnissa ja maanisessa työntekemisessä, jossa pääpainona työnvauhti, ei suunnittelu tai tutkiminen. Koko ajan pitää näyttää, että minäminäminä tein töitä vapaa-ajallakin. En haluaisi esimieheksi.
Vapaavuorikaan ei tainnut tulla toimeen henkilöstönsä kanssa. Luulen, että se on iso syy vetäytymiselle. Ettei ehdi tulla phaa imagohaittaa tulevaisuutta ajatellen.
Toisaalta byrokratia ja käytännöt ovat aikamoista vieläkin monilla kaupungin toimialoilla, se saattaa myös aiheuttaa päreiden palamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko monikulttuuriseen Helsinkiin myös venäläisten oikeus ostaa asuntoja eduskuntatalon ja puolustusministeriön lähettyviltä?
Vai koskeeko monikulttuurisuus vain luku- ja kirjoitustaidottomia, joista ei ole uhaksi eliitille, mutta sitäkin enemmän kadunmiehelle?
Olin kommentoimassa Pihan mönikylddyyrisyyslausuntoa minäkin, mutta jäi sensuurin hampaisiin. Omasta mielestäni Helsingissä on jo riittävästi lukutaidottoman, taikauskoisen, naisvihamielisen kylddyyrin edustajia.
Luulen että Pihan mielestä monikylddyyrisyys tarkoittaa laajaa ravintolatarjontaa.
On niitä persuja tosiaan liikaa. Eivät osaa tai viitsi lukea, vaikka ovat yhteiskunnan varoilla peruskoulutettuja. Uskovat kaiken maailman huuhaateorioihin koronasalaliitoista ja Amerikan varastetuista vaaleista. Ja naiset haluavat pitää nyrkin ja hellan välissä.
Aikoinaan kun Piha pääsi europarlamenttiin, niin muisti haukkua maatalouden, ja maatatalousyrittäjät alimpaan h.lvettiin. Että semmonen tapaus.
Faith kirjoitti:
Muistan Kirsi Pihan 90-luvun lopulta, oli silloin tosi paljon esillä mediassa. Joitain vuosia myöhemmin Piia-Noora Kauppi samasta puolueesta oli jatkuvasti esillä. Kummastakaan en ole kuullut aikoihin.
Piia-Noora Kauppi silloin tällöin on piipahtanut ajankohtaisohjelmien vieraana, A-studio ja ylen aamu-tv.
Finanssiala ry:n toimitusjohtaja. Tavallaan siis yhteiskunnallinen vaikuttaja edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoona. Puolisosta voi lehdistö kaivaa meetoo juttuja.
Kerro toki lisää.
Puolison tekoset eivät liity Pihan osaamiseen.
Eivät ehkä osaamiseen, mutta miten itse suhtaudut naiseen, jonka aviomies vokottelee nuoria alaisiaan? Itse tunnen sääliä, mutta jos jää sellaiseen suhteeseen selvästi tällaiset tietoonsa saatuaan, pidän vähän osasyyllisenä, asian siunaajana. Etenkin jos tämä jatkuu pitkään.
Suhtaudun ehdottomasti myötätunnolla. Mutta tuo nyt ei ole asia, jolla arvioin kenenkään ammattipätevyyttä mihinkään suuntaan. En siis silti äänestä häntä pormestariksi.
eri
Mäkin myötätunnolla, mutta en vuosikymmeniä. Jos siis ilmiö on jatkuva ja toistuva ja nainen sekoilee naistenlehdissä miestään ylistäen.
Valehtelemisesta, pettämisistä ja oudoista talouskäänteistä tunnettu mies puolisona pitkään siis niin, että "koko kaupunki" asiasta puhuu laittaa lopulta myös puolison outoon valoon. Että kokeeko hyötyvänsä miehen puuhista, onko joku diili puolisoiden välillä? Ikuisesti ei voi olla niin, että ei tiedä. Aikansa toki voi.
Millä meriitillä Nasima on apulaispormestari?
Kirsi Piha kuului aikoinaan nk Benin talliin. (Cyksovitsi) Kansanedustajas, kai ollut meppi, nyt Ellunkanojen omistaja, koulutus, KTM. Hyvin sanavalmis nainen ja kolmannen polven stadilainen.
Vierailija kirjoitti:
Millä meriitillä Nasima on apulaispormestari?
Sen nimistä apulaispormestaria ei ole eikä ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että tää on joku hörhö, joka on löytänyt sisäisen rauhansa Bolivian viidakossa avocadoja kasvattelemalla. Ja nyt pyrkii pormestariksi.
sekoitat Kirsi Saloon, koulutus KTM ja aikoinaan sijoitti viisaasti. Nytv tekee sitä mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kansanedustaja ja meppi.
Tunnetuimpia kokoomuspoliitikkoja, vaikkei politiikassa pitkään aikaan. Medianäkyvyyttä runsaasti, arvostettu yli puoluerajojen.
Huomattavasti enemmän arvovaltaa ja uskottavuutta kuin vaikkapa Sinnemäellä.
Kyllä ja ollut Helsingin kaupunginvaltuustossa myös, joten tuo kunnallispolitiikka on tuttua. Voisi olla ihan hyvä kilpailija Sinnemäelle, oli aikoinaan äänikuningatar.
Kauppiksesta valmistunut, joten sopiva koulutuskin.
Että millä tavalla sopiva koulutus tuo on juuri pormestariksi?
Sinnemäki humukandi, venäjää, kirjallisuutta hmm tämäkö sopiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kansanedustaja ja meppi.
Tunnetuimpia kokoomuspoliitikkoja, vaikkei politiikassa pitkään aikaan. Medianäkyvyyttä runsaasti, arvostettu yli puoluerajojen.
Huomattavasti enemmän arvovaltaa ja uskottavuutta kuin vaikkapa Sinnemäellä.
Kyllä ja ollut Helsingin kaupunginvaltuustossa myös, joten tuo kunnallispolitiikka on tuttua. Voisi olla ihan hyvä kilpailija Sinnemäelle, oli aikoinaan äänikuningatar.
Kauppiksesta valmistunut, joten sopiva koulutuskin.
Että millä tavalla sopiva koulutus tuo on juuri pormestariksi?
Sinnemäki humukandi, venäjää, kirjallisuutta hmm tämäkö sopiva?
Ihan samaa pätevyystasoa kuin muinaiskirkkoslaavin tohtori. Joo tiedän, että tohtori on ylempi tutkinto kuin HuK, mutta mikään kielitieteilijän tutkinto ei anna eväitä pormestarin homman hoitamiseen.
Ville Rydman oli äsken kolmosella, Piha ei HALUNNUT tulla.
Jos tohtori ei ole tehnyt 12 vuodessa yhtään valtuustoaloitetta, miten hän olisi pätevä pormestariksi?
Kirsi Piha on mulle aikansa idoli ja ikoni 😀
Terveisin -80luvun lapsi
Yhteys Wallu Valpioon on kyllä yllättävä ja jotenkin käsittämätön, niin eri maailmoista vaikuttavat olevan.
Kuka tuo Kyösti Kallio olikaan ? Ei edes meppi ?
viime aikoina tullut lähinnä esiin itse kehuen miten on ylpeä että joutuu käymään mielisairausterapioissa...tai jotain sellaista twiittasi syksyllä......onko tuo tosiaan kykenevä vaativaan virkaan?
ja mulla ei oo mitään terapioita vastaan, mutta,.... vaativaan virkaan....?
Vierailija kirjoitti:
viime aikoina tullut lähinnä esiin itse kehuen miten on ylpeä että joutuu käymään mielisairausterapioissa...tai jotain sellaista twiittasi syksyllä......onko tuo tosiaan kykenevä vaativaan virkaan?
ja mulla ei oo mitään terapioita vastaan, mutta,.... vaativaan virkaan....?
huom! Korjaan: ei välttämättä mielisairauden vuoksi, vaan jonkun syyn vuoksi mikä tietty voi olla mitä tahansa....
Ja Soini heivattiin Halla-ahon tieltä. Soinin Timo nykymenoa miettien onkin alkanut tuntua tolkun ihmiseltä. Kuka olisi uskonut.
ohi aiheen