Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vedet meni, kohta soiteltava sairaalaan

Vierailija
08.04.2014 |

Hieman rupesi jännittämään heräsin ennen kuutta siihen että lorahti vähän housuihin. Luulin että valkovuotoa mutta sitä lorahtelee koko ajan. Vielä pötkötän sängyssä kun muu perhe nukkuu. Kohta soiteltava  sairaalaan että miten pian sinne olisi lähettävä? Kuitenkin useampi synnytys jo takana. Aina tuntuu kuitenkin erillaiselle lähdön kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan!

Vierailija
2/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 06:22"]

Onnea matkaan!

[/quote]

-Myös minulta tsempit! Vitsi tuo on niin jännää aikaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana, onnea koitokseen! Itsekin lähtöä jännityksellä odottaen. T.rv 39+0

Vierailija
4/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensimmäisessä synnytyksessä, että pissasin housuun kun menikin vedet

Vierailija
5/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sairaalalle soiteltava? Sinne vaan mennään rauhassa. Aina syy lähteä sinne. Luulis et useamman lapsen äiti tietää tuon asian. Onnea kuitenkin.

Vierailija
6/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat valmistautua ja esim. lukea toiveet, siksi kannattaa soittaa.

Vierailija
7/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synnytykseen ja onnea myös vauvasta<3

Vierailija
8/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:01"]

[/quote]

Eiköhän synnärillä osata valmistautua synnytyksiin :)

Hei tiedoksi mammat, kun ne kätilöt on juuri koulutettu synnytyksiin, joten siellä varmaan on paikat kunnossa siihen, että siellä voi synnyttää :)

Vierailija
9/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitkä toiveet? Olenko oikeasti suomen ainoa synnyttäjä jolta ei missään vaiheessa kysytty synnytystoiveita tms.? En kyllä ensisynnyttäjänä osannut edes kysellä mitään "toivelistaa"?

Vierailija
10/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vedet ilman supistuksia myös, en pitänyt kiirettä, koska yhtään supistusta tai muuta "merkkiä" ei tosiaan kuulunut. Olin suunnilleen 12 tunnin päästä sairaalassa ja käynnistys aloitettiin seuraavana aamuna Cytotecilla suun kautta. Synnytys alkoi n. 2 vrk vesien menosta. Valitettavasti ehdin saada kohtutulehduksen...

Vierailija
11/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:31"]

[/quote]

Mitkä toiveet? Olenko oikeasti suomen ainoa synnyttäjä jolta ei missään vaiheessa kysytty synnytystoiveita tms.? En kyllä ensisynnyttäjänä osannut edes kysellä mitään "toivelistaa"?

[/quote]

Olet varmaan vähän vanhempi. Nykyajan touhu on niin käsittämätöntä toivelistoineen ja kuten luin toisesta ketjusta "mieheni haluaa rupatella joka neuvolakäynti tunnin ja yliajankin minun voinnistani ja kaikesta, mikä liittyy vauvantuloon"

Normaaliasioista on tehty niin hankalia nykyään ja silti näyttää, ettei nuo lapset yhtään paremmin voi, eikä perheetkään, vaikka kaikenmaailman toivelistojen mukaan niitä nykyään synnytetäänkin. Joka toinen on nykyään masentunut synnytyksen jälkeen subjetiivisen päivähoitoketjujen mukaan ja siksi pitää esikoisenkin saada heti päiväkotiin, kun vauva syntyy.

Olet liian tavallinen äiti :)

Vaarana on, että sinun lapsistasi kasvaa ihan normaaleja

Vierailija
12/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:33"]Mulla meni vedet ilman supistuksia myös, en pitänyt kiirettä, koska yhtään supistusta tai muuta "merkkiä" ei tosiaan kuulunut. Olin suunnilleen 12 tunnin päästä sairaalassa ja käynnistys aloitettiin seuraavana aamuna Cytotecilla suun kautta. Synnytys alkoi n. 2 vrk vesien menosta. Valitettavasti ehdin saada kohtutulehduksen...

[/quote]

Et varmaan olisi saanut, jos olisit heti lähtenyt ja vaatinut käynnistyksen.

Vierailija
13/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin PK-seudulla sairaalaan pitää soittaa, jos sattuukin olemaan sulku.

Vierailija
14/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitte muka paras tapa ja asenne synnytykseen , että antaa henkilökunnan hoitaa homma (eli sössiä) ilman mitään oman kannan esittämistä mihinkään asiaan ? Voehan vittu sentään.

Vierailija
15/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:39"]

Onko se sitte muka paras tapa ja asenne synnytykseen , että antaa henkilökunnan hoitaa homma (eli sössiä) ilman mitään oman kannan esittämistä mihinkään asiaan ? Voehan vittu sentään.

[/quote]

Ei, kun pitää olla pitkä lista matkassa, mitä toiveita haluaa suurelle elämysmatkalleen, ettei vain jää pikkuäippä katkeraksi, jos vähän sattui ja kaikki ei mennyt hänen pillin mukaan.

Vierailija
16/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:39"]

[/quote]

Ei, kun pitää olla pitkä lista matkassa, mitä toiveita haluaa suurelle elämysmatkalleen, ettei vain jää pikkuäippä katkeraksi, jos vähän sattui ja kaikki ei mennyt hänen pillin mukaan.

[/quote]

Etkö kykene kuin mustavalkoiseen ajatteluun?

15

Vierailija
17/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:34"]

Nykyajan touhu on niin käsittämätöntä toivelistoineen

[/quote]

Mä oon käynyt pelkopolilla juttelemassa, ja ainakin sype-kätilön mukaan on tosi hyvä juttu, että äidit miettivät synnytystä ja siihen valmistumista. Eikä se tunnu kivalta, että kätilö vain kävelee yli  ja tekee päätöksen kysymättä synnyttäjältä. Mulle esim. annettiin epiduraali ihan pyytämättä ja yllätyksenä. Luulin, että sille oli joku syy, mutta kun synnytyskertomusta luettiin pelkopolilla, mitään sen kummempaa syytä ei löytynyt kuin että oli enemmän kipuja.

Vierailija
18/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:33"]Mulla meni vedet ilman supistuksia myös, en pitänyt kiirettä, koska yhtään supistusta tai muuta "merkkiä" ei tosiaan kuulunut. Olin suunnilleen 12 tunnin päästä sairaalassa ja käynnistys aloitettiin seuraavana aamuna Cytotecilla suun kautta. Synnytys alkoi n. 2 vrk vesien menosta. Valitettavasti ehdin saada kohtutulehduksen...

[/quote]

Et varmaan olisi saanut, jos olisit heti lähtenyt ja vaatinut käynnistyksen.

[/quote]

Vaatinut?

Tein niin kuin oli ohjeistettu: jos vettä tulee hiljakseen, ei ole kiire lähteä synnärille. Soitin seuraavana aamuna, pakkailimme kamat ja lemmikit (jotka menivät hoitoon) ja lähdimme matkaan. Ä-polilla meinasivat vielä laittaa mut kotiinkin, kun ensin lapsivesitesteri näytti negatiivista. Huom. monissa sairaaloissa tuollaisen vesien menon takia ei edes oteta osastolle, vaan lähetetään kotiin odottamaan käynnistymistä, mutta meidän sairaalassa on käytäntö, että osastolle otetaan.

Tilanne oli täysin epäkypsä, sen takia aloitettiin lempeä Cytotec-käynnistys. 

Mulla ilmeisesti oli se streptokokki, nykyään testataan tuokin ennen synnytystä, jotta osataan antaa antibiootti hyvissä ajoin. Mulla vain seurattiin tulehdusarvoja synnytyksen aikana ja aloitettiin sitten se antibiootti. 

Mä en ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, joten en oikein osaa vaatia esim. synnytyksen pikakäynnistämistä tilanteessa, joka ainakin henkilökunnan mielestä vaikuttaa ihan normaalilta. Mutta mun vika, tietty.

Vierailija
19/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 06:12"]Hieman rupesi jännittämään heräsin ennen kuutta siihen että lorahti vähän housuihin. Luulin että valkovuotoa mutta sitä lorahtelee koko ajan. Vielä pötkötän sängyssä kun muu perhe nukkuu. Kohta soiteltava  sairaalaan että miten pian sinne olisi lähettävä? Kuitenkin useampi synnytys jo takana. Aina tuntuu kuitenkin erillaiselle lähdön kanssa.

[/quote]

Ja tiedotat asiasta ensimmäisenä Vauva.fi- palstalle? :D

Onnea vauvasta ja iloa elämään! :)

Vierailija
20/21 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne piti tulla infoomaan tuo, sulla on nyt sit pakkosuhde vauvafihiin ilmoittaa kun lapselta tulee ripulit housuun ja kun käytte kaupassa ja kun isukki saapuu kotiin töistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän