Mies haistattelee viikottain, olen kuulema ansainnut sen :(
2,5 vuotta takana miehen kanssa, ei asuta yhdessä ja yhteinen tulevaisuuden suunnittelu ja haaveilu tuntuu olevan kielletty aihe. Alku oli ihanaa, ensimmäiset 10kk, kukaan ein ole saanut minua tuntemaan itseäni yhtä rakastetuksi.
Mutta sitten jotain tapahtui. Miehen käytös muuttui kylmäksi ja välinpitämättömäksi, en ole saanut häneltä tukea mihinkään, yhteydenotot vähenivät ja näkemiset siirtyivät enemmänkin ilta-aikaan viikonloppuisin. Näen hänen silmissään halveksuntaa, jopa inhoa. Olen yrittänyt keskustella tilanteestamme jo kauan, mutta hän hermostuu, haluaa kuulema olla vain ja elää päivä kerrallaan. Minä taas haluaisin käydä keskustelun, ettei minusta kannata jatkaa suhdetta, jos toivomme eri asioita. Olen pyytänyt vain rehellisyyttä.
Olen yrittänyt kysyä joulusuunnitelmista, josko viimeinkin kolmas joulu voitaisiin viettää yhdessä. Hän raivostui taas, menee siskolleen jouluksi. Mies sanoo, että hänellä on valtavasti tunteita ja rakkautta minua kohtaan, mutta miksi en näe tai tunne sitä?! Eilen yritin jutella ja sain vastaukseksi, ettei hän kuulema enää pidä yhteyttä, koska minä en osaa käyttäytyä, minussa on vikoja niin paljon. En ymmärrä tuota alkuunkaan. Minulla on neljä lasta, joten uskon osaavani kyllä käyttäytyä asiallisesti. Näemme siis useimmiten (1-2 krt/vko) meillä. Hän oli ennen läheinen lasteni kanssa ja lapset kutsuivat häntä isäpuoleksi. Enää hän ei juuri ole missään kontaktissa lasteni kanssa.
Mies haistattelee minulle nykyisin viikottain ja vaikka olen sanonut, että se sattuu ja olen pyytänyt lopettamaan, hän jatkaa sitä. Hänellä on kuulema oikeus haistatella vaikka presidentille, jos haluaa.
Hän haukkui minut täysin eilen, miten kuvottava olen ja haistattelu oli aivan järkyttävää, hän tuli kiinni kasvoihini ja haistatteli vain. Olin niin järkyttynyt, että hoipertelin pukemaan päälleni ja lähdin itkien pois. Sain illalla vielä viestin, jossa hän sanoi minun ansaitsevan sen kaiken ja vika on minussa ja minun pitäisi muuttua. Varmasti jokin käytöksessäni häntä ärsyttää ja sinänsä vastuu on varmasti myös minulla. Mutta kyllä tuo sattuu, en minä häntä nimittele tai haistattele. Onko tällainen haistattelu asia, jota siitä huolimatta pitäisi sietää, onko kyse itsekkyydestä, narsismista, jostain persoonallisuushäiriöstä? Hänen 11-vuotias poikansa oli kotona ja kuuli kaiken. Mies jäi sinne kotiinsa kittamaan kaljaa (tuolloin oli viides olut menossa) ja poika pelaamaan online-pelejä kaverin kanssa. Minusta se tuntui surulliselta.
Kommentit (53)
Jos 51-vuotiaan käytös on tuollaista se ei todellakaan ole normaalia. Kenenkään ei pidä sietää tuollaista sikamaista käytöstä. Lähde het i suhteesta! Älä ota mieheen enää yhteyttä ja jos hän soittaa tai viestttelee ja selittelee niin sano että tämä oli tässä!
Alkuperäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin MIHIN tässä sä ap tarvitset meidän muiden mielipidettä?
Ja mihin tarvitset tuota miestä? Tarina on niin ylitseampuvan surullinen, että haskahtaa keksityltä
Mutta silti valitettavan totta :(
Sukuni, tai lähinnä äitini, tuomitsi minun avioeroni väkivaltaisesta miehestä jo niin rajuna epäonnistumisena, että en kai uskalla myöntää epäonnistuneeni taas. Se oli äidilleni häpeä ja hänen mukaansa provosoin miestä kaikkiin tekoihin. Tästä olen kuullut myös nykysuhteessa (tai mikä tämä ikinä onkaan), että on ymmärrettävää, että ex-mies pahoinpiteli ja kohteli huonosti. Minussa on kuulema kaikki syyt ja hän on alkanut ymmärtää exääni. Se satuttaa ja olen alkanut jo uskomaan, että olen todella viallinen ihminen, jonka kanssa on mahdotonta kokea mitään hyvää.Olette täysin oikeassa, ei minulla ole enää itsetunnon rippeitäkään jäljellä. En enää edes uskaltaisi yrittää uutta suhdetta varmaan koskaan, koska pelkään, että toinen osapuoli pettyisi kuitenkin rajusti.
Voi kulta pieni! Haet väkivaltaista miestä koska olet lapsuudessasi tottunut äitisi väkivaltaan!! Katkaise jo toi kierre ja jätä myös äitisi - hänkin vaikuttaa k*sipäältä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi roikut miehessä? Kerää itsesi ja lähde. Lue hänen signaalinsa oikein, älä vähättele niitä. Hän selkeästi kertoo, ettei halua sua enää kumppanikseen. Ei tuohon keskustelua enää tarvitse. Tartuit väärään mieheen, mieti tarkkaan mikä sai sinut kiinnostumaan hänestä, ettet tee samaa virhettä toista (kolmatta?) kertaa.
En ymmärrä sitä, miksi hän sitten roikottaa minua tässä, jos/kun ei kerran halua minua kumppanikseen ja elämäänsä. Millainen mies ei sitten itse jätä minua? Miksi ei vain ole katkaissut välejä? Olisi ollut mahdollisuuksia vaikka kuinka, kun olen asian nostanut esiin, kysynyt suoraan monta kertaa, erotaanko.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi roikut miehessä? Kerää itsesi ja lähde. Lue hänen signaalinsa oikein, älä vähättele niitä. Hän selkeästi kertoo, ettei halua sua enää kumppanikseen. Ei tuohon keskustelua enää tarvitse. Tartuit väärään mieheen, mieti tarkkaan mikä sai sinut kiinnostumaan hänestä, ettet tee samaa virhettä toista (kolmatta?) kertaa.
En ymmärrä sitä, miksi hän sitten roikottaa minua tässä, jos/kun ei kerran halua minua kumppanikseen ja elämäänsä. Millainen mies ei sitten itse jätä minua? Miksi ei vain ole katkaissut välejä? Olisi ollut mahdollisuuksia vaikka kuinka, kun olen asian nostanut esiin, kysynyt suoraan monta kertaa, erotaanko.
No vaikka siksi että on v-mainen mies joka tykkää kiusata sinua. Ja ilmeisesti hoitelet kodin huoltopuolta kuitenkin, mies saa sinulta palveluksia, seksiä?
Moni tarvitsee elämälleen syntipukin, jota voi syyttää ja haukkua kun keljuttaa.
Lähde nyt vaan itse, sinua kohdellaan järkyttävän huonosti. Sinun asiasi on laittaa hommalle piste.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa pitää orjansa, jonkun jota voi alistaa. Ja mitä väliä sillä lopultakaan on, miksi mies sinua tuossa roikottaa, pääpointtihan tässä on se, että mies kohtelee sinua kuin roskaa. Miksi haluaisit jakaa elämäsi ihmisen kanssa, joka pilaa sinun ja lasten elämän?
Narsisti , kokeile mitä tapahtuu kun sanot haluavasi erota , tee se julkisella paikalla älä kotona.
Alkuperäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin MIHIN tässä sä ap tarvitset meidän muiden mielipidettä?
Ja mihin tarvitset tuota miestä? Tarina on niin ylitseampuvan surullinen, että haskahtaa keksityltä
Mutta silti valitettavan totta :(
Sukuni, tai lähinnä äitini, tuomitsi minun avioeroni väkivaltaisesta miehestä jo niin rajuna epäonnistumisena, että en kai uskalla myöntää epäonnistuneeni taas. Se oli äidilleni häpeä ja hänen mukaansa provosoin miestä kaikkiin tekoihin. Tästä olen kuullut myös nykysuhteessa (tai mikä tämä ikinä onkaan), että on ymmärrettävää, että ex-mies pahoinpiteli ja kohteli huonosti. Minussa on kuulema kaikki syyt ja hän on alkanut ymmärtää exääni. Se satuttaa ja olen alkanut jo uskomaan, että olen todella viallinen ihminen, jonka kanssa on mahdotonta kokea mitään hyvää.Olette täysin oikeassa, ei minulla ole enää itsetunnon rippeitäkään jäljellä. En enää edes uskaltaisi yrittää uutta suhdetta varmaan koskaan, koska pelkään, että toinen osapuoli pettyisi kuitenkin rajusti.
Sinä olet aikuinen ihminen , et tarvitse äitisi mielipiteitä mihinkään. Nyt nainen ryhtiliike!
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin se että on täysin yhdentekevää MIKSI tuo mulkvisti tekee mitä tekee. Sinun ei tarvitse sitä tietää eikä sen tietäminen mitenkään edes auttaisi asiaa. Tärkeintä on se että äijänkuvatus pahoinpitelee sinua henkisesti. Tuo mies on epänormaali ja henkisesti kieroonkasvanut ja rakkautta tuo ei ole millään tavalla, tuli lieron suusta sitten hyvinä päivinä minkälaisia valoja hyvänsä.
Suosittelen että heivaat tyypin oitis etkä usko enää mitään mitä sen suusta tulee, estot puhelimeen ja someen. Et suostu enää mihinkään kanssakäymisiin tai puheisiin sen kanssa. Sen jälkeen pysyttele sinkkuna vähintään vuosi ja käy siellä terapiassa yksin jotta ymmärrät miksi ajaudut tuollaisiin suhteisiin ja opit välttämään niitä tulevaisuudessa.
Hyvä Aloittaja, et tällä hetkellä näytä arvostavan itseäsi, mutta sinulla on lapsia. Arvosta heitä, heidän elämäänsä ja tulevaisuutta.
Lapsesi tarvitsevat hyvinvoivan ja onnellisen äidin. He tarvitsevat turvallisen ja tasapainoisen koti-elämän ja vanhempana on sinun velvollisuutesi huolehtia tästä.
Pärjäät paljon paremmim ilman tuota miestä ja kun olet hetken itseksesi huomaat kuinka paljon onnellisempi ja tyytyväisempi olet.
Voimia sinulle, huolehdi itsestäsi ja lapsistasi.
Parempaa et neljän lapsen äitinä löydä. Suosittelen opettelemaan elämään ilman miestä.
Koska olen niin arvokas, minulle ei kukaan mies esimerkiksi ole haistatellut kahta kertaa.
Kerran eräs löikin, mutta sehän oli toetenkin sitten siinä kun haistattelun jälkeenkin olen näyttänyt miehelle samantien ulko-ovea.
Pidän siitä huolen, että toista mahdollisuutta tällaisiin ei tule. Miksiköhän sinä ap et?
Hei ap!
Tuli todella paha mieli puolestasi ja sanon suoraan, että tilanne tuskin tuosta paranee, päinvastoin. Outoa, että mies väittää välittävänsä, jos käytös on tuollaista, mitä kuvailit. Niin kuin muutkin ovat täällä sanoneet, lähde vielä kun voit. Ansaitset parempaa, mahdolliset omat tekemisesi/sanomisesi eivät ole tekosyy aikuiselle käyttäytyä uhkaavasti vieläpä lapsen aikana.
Voimia tulevaan, muista, että sinulla on myös omat ihanat lapset elämässä!
Etköhän sä jo itekin tiedä mitä sun pitää tehdä? Itse olin 12v väkivaltaisessa suhteessa ja nykyään tunnistan homman nimen ekasta merkistä. Opettele säkin ensin se jaala sitten vasta suhteeseen. Voimia ja tsemppiä!