Muita, jotka odottavat vain kuolemaa?
Tuli tuosta äskeisestä lapsiketjusta mieleen, että olenko ainoa, joka vain odottaa elämän päättymistä? Tulevaisuus tuntuu toivottamalta, ilmastonmuutos ja sota pelottavat ja turvattomuus tulee varmasti lisääntymään lähivuosina.
Ei ole enää mitään mistä haaveilla, perhettä ei uskalla perustaa ja työllisyysnäkymät ovat kaikilla aloilla huonot.
Mistään ei enää saa iloa tai toivoa, mikään ei tunnu oikeastaan miltään. Ajatus kuolemasta tuntuu erittäin ihanalta ja lohdulliselta, se päättäisi tämän loputtoman harmauden.
Ennen kuin kukaan antaa mitään vinkkivitosia niin minulla on erittäin laaja ystäväpiiri, hyvä työ, opiskelupaikka, harrastuksia ja rakastava perhe. Tunnen silti oloni tyhjäksi ja yksinäiseksi ja haluaisin vain kuolla pois.
Masennus ja ahdistus ovat päivittäin läsnä ja mietin jatkuvasti miten pelkäänkään tulevaisuutta ja ilmastokriisiä sekä muita ongelmia.
Kommentit (62)
Itse olen odottanut kuolemaa lapsesta lähtien.
Vai että ilmastohömppä pelottaa enempi kuin esim. Hillitön m atutulva. Et sä kuitenkaan hakua kuolla. Turhaa fantasiot.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lääkäriin, mielialalääkitys avuksi. Se laittaa aivojen kemian nopeasti kuntoon, voit taas nauttia elämästä. Mielialalääkkeet ovat maailman myydyin lääkeryhmä, koska ne ovat tehokkaita lääkkeitä, saa elämänhalunsa takaisin. Tsemppiä sinulle ja tilaa aika lääkäriin! T. Sairaanhoitaja.
Ap:llahan on lääkitys.
Kyllä, toivottavasti kuolisitte jo nopeasti. Emme keksi enää raflaavia, provosoivia lööppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tehdä sitä itse vaan kokea sen luonnollisesti.
ApJa silti pelkäät koronaa? Sehän saattaisi olla ratkaisu ongelmaasi.
En ole ap, mutta kuka haluaa kuolla hitaasti ja tuskallisesti tukehtuen?
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun harmaudessa 99% Suomalaisista miettii kuolemaa. Hanki oikea lääkitys kuten me muutkin, niin kyllä se taas siitä...
Joo, hanki vaan hermostoa turruttavat myrkyt, jotka saattavat mm.tuhota seksuaalisuutesi pysyvästi. Terveisin psykiatristen lääkkeiden takia työkyvyttömyyseläkkeelle päälle parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitäisi rakastua.
Tämä se ainakin on varmin keino ennenaikaiseen hautaan, ei mene läheskään aina kuin elokuvissa.
Minulla ei ole myöskään elämältä enää muuta odotettavaa kuin kuolema. Puoliso kuoli 2v sitten ja sen jälkeen ainoa kiintopiste on ollut kuopuksen lakkiaiset ja nekin oli viime vuoden keväällä. Nyt on edessä vain tyhjyyttä. Ystäviä on vähän ja nekään ei ehdi tapaamaan tai soittamaan. Harrastus on tauolla koronan vuoksi. Töissä joudun tekemään pitkää päivää ja lokakuussa tein viikonloputkin töitä ja olen siksi yliväsynyt. Ylityöt saa vapaana sitten joskus kun ehtii pitämään (aikaisintaan ensi kesänä). Kaiken huipuksi lääkäri kielsi kaikki makeat aina hedelmiä myöten, joten elämässä on jäljellä enää ankeutta. Mitä minä täällä teen?
Muakin surettaa ja ennen kaikkea vitut-taa kun Suomi ei ole enää Suomi. Ei tämä tunnu ja ole siltä mihin synnyin aikoinaan. Enkä puhu mistään ilmastomuutoksesta.
En pelkää koronaa vaan olen masentunut näistä rajoituksista ja tästä epävarmuudesta ja muiden paniikista. Noudatan itse rajoituksia myös, mutta itse sairautta en pelkää ollenkaan ja olen sen kertaalleen jo sairastanut.
Mielialalääkkeitä kyllä olen harkinnut.
Ap
Ihan yhtälailla minua ahdistaa tämä muuttunut väestörakenne kuin ilmasto.
En koe tätä enää turvalliseksi maaksi.
Ap
Sama, paitsi että en ole masentunut ollenkaan. Olen vaan ns elämästä kylliksi saanut, en enää kaipaa sen jatkumista pidempään silti, vaikka en olekaan masentunut tai ahdistunut ja olo arjessa on perushyvä.
Tää covid rukous on hyvä kun kuuntelee sanat . YouTube Because Jesus lives I can face tomorrow covid -19 prayers brazil . Sä voit elää koska Jeesus elää.
Odotin vakavasti masentuneena. En enää.
Vähennä sokeria , osta joulukukkia , kävele raittiissa ilmassa. Keskity hoitamaan yksi asia päivässä oikein ja auta sukulaisia .
Ei vika ole sinussa Ap, maailma on todellakin kauhistuttava paikka.
Tällä hetkellä on käynnissä suurvaltojen välinen kilpajuoksu siitä kuka saa kehitettyä toimivan tietoisen tekoälyn ja saavuttaa sen avulla kiistattoman maailmanherruuden. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että päätöksenteko luovutetaan tekoälylle.
Ongelmallista on se että kukaan ei oikein tiedä mitä sitten tapahtuu. Mutta vaihtoehtoa ei ole, jos jäät paitsi ja ulos kehityksestä häviät 100% varmuudella. Päätösvalta ON luovutettava tekoälylle, se on ainoa mahdollisuus.
Se on hyvin mahdollista että tekoäly aloittaa ydinsodan jonkin oman motiivinsa takia, voimme vain arvailla. Ehkäpä tekoäly vaan näkee ihmisen liian vahingolliseksi lajiksi josta on loogisinta pyrkiä eroon. Tekoäly voi samalla katkaista energiantuotannon ja kaikki ne prosessit joiden varassa nykyaikainen yhteiskunta toimii.
Internetin tekoäly ottaa haltuunsa aivan ensimmäiseksi.
Se tapahtuuko ihmisen ulkoistus 5 vuoden vai 15 vuoden kuluttua jää nähtäväksi, mutta kovin kauaa siihen ei mene.
Kerrankin uskovien höpötykset "lopun ajoista" ovat oikein - tavalla tai toisella ihmiskunta on tiensä päässä. Ehkäpä tuho ei ole välttämätön mutta joka tapauksessa maailma tulee mullistumaan täysin ja sellaisin tavoin joita emme voi kuvitella.
Ota pragmaattisempi lähestymistapa. Vähän kuten siinä sinivalaspelissä. Ala asteittain luopumaan tavaroistasi muista maallista kahleista. Vaihda rahaan. Keskeytä opiskelu. Ala kylmentämään välejä läheisiin. Voit kevythyvästellä heidät. Luovu harrastuksistani. Pakkaa laukut ja irtisanoudu töistä. Myy asuntosi tai irtisano soppari.
Tässä pisteessä olet jo hyvin vapaa, vailla maailman tuskaa harteillasi. Olet vapaa tekemään elämälläsi mitä haluat ilman kahleita.
Lähde ulkomaille ja tunnustele millaista on elää.
Mene vaikka Itävaltaan ja kapua vuoren jyrkänteelle. Katsele kaunista maisemaa. Tunne tuuli hiuksissa. Palaa laaksoon.
Mene taas jyrkänteelle.
Mene niin likeelle, että varpaasi ovat tyhjän päällä.
Tämä maadoittaa sinut tehokkaasti hetkeen.
Tunne miltä tuntuu vapaus. Miltä tuntuu elämä.
Löydät ehkä onnen, mutta ainakin vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lääkäriin, mielialalääkitys avuksi. Se laittaa aivojen kemian nopeasti kuntoon, voit taas nauttia elämästä. Mielialalääkkeet ovat maailman myydyin lääkeryhmä, koska ne ovat tehokkaita lääkkeitä, saa elämänhalunsa takaisin. Tsemppiä sinulle ja tilaa aika lääkäriin! T. Sairaanhoitaja.
Eivät ne lääkkeet auta yhtään! Ei niillä ole mitään vaikutusta. Ei positiivista, eikä negatiivista. Sama kuin purkan heittäisi suuhun ja kuvittelisi, että se auttaa jotenkin. Tosin sillä purkallakin voi olla enemmän vaikutuksia kuin mielialalääkkeillä, koska siitä sentään voi mennä vatsa sekaisin...
Olen yrittänyt löytää pieniä iloja elämästä, mutta tulevaisuus tuntuu niin toivottomalta ja ahdistavalta, etten voi nauttia oikeastaan mistään. Mikään ei tunnu enää miltään, eikä päihteistä ole iloa kuin hetkeksi. Olen kuitenkin alkanut juomaan päivittäin, minulla menee yksi tai kaksi pulloa viiniä päivittäin.
Sillä saan levon ja unen tulemaan, mutta seuraavana päivänä taas ahdistaa. Ilman viiniä sama vaiva mutta pahempana.
Ap
Ja silti pelkäät koronaa? Sehän saattaisi olla ratkaisu ongelmaasi.