Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Juha nukahti syntymäpäivillään saunaan – elinikäiset vammat ja kaverille syyte heitteillepanosta"--IL

Vierailija
29.11.2020 |

Näin nyky Suomessa, ei mitään vastuuta itsellä, kaveria syytetään omasta sammumisesta saunaan.
Mihin tämä maailma on menossa?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo sukulaiseni sammuu ties minne milloinkin, välillä tulee vammoja ja välillä selvitään säikähdyksellä. Ei häntä kuitenkaan voi olla jatkuvasti kaitsemassa tai tarkkailemassa, että voiko tästä mahdollisesti aiheutua jotakin. Ja mikäli sammuu järkyttävän päihtymystilan takia (promilleja veressä pahimmillaan yli neljä), ei häntä saa hereille MILLÄÄN. Ja mikäli saa herätettyä niin turpaan tulee, koska ei hän siinä päihtymystilassa ymmärrä mistään mitään.

Ei tällaisissa tapauksissa yleensä sammuta mitenkään pienessä tokkurassa vaan ihminen on oikeasti aivan poissa pelistä. Ja yleensä vielä viikosta toiseen.

Vierailija
62/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjun naiset myös sitä mieltä, että raiskauskin on uhrin vikaa? 

Raiskaus on aktiivinen teko.

Se, että ollessaan itse ihan kännissä ei ymmärrä kännisen kaverin olevan vaarassa, ei ole sinänsä aktiivinen teko.

Porukalla siinä on ryypätty. Mutta olletikin Juha on ihan itse kiivennyt saunansa lauteille, ihan itse kaatanut viinaan naamaansa ja ihan itse myös sinne saunaan sammunut.

Jotta tämä heitteillejättö olisi rikos, pitäisi toisen olla ymmärtänyt, mitä on tapahtumassa. Tämä  ymmärrysasia tässä voi olla vaikea millään tavalla osoittaa, kun kaksi muutakaan eivät ole enää ymmärtänyt mistään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin tapahtumaketju on naisten vika.

Jos joku nainen olisi suostunut Juhan vaimoksi, niin se olisi tietenkin vahtinut näitä juoppoja, eikä koko juttua olisi tapahtunut.

Mutta naiset on nykyään julmia, eivät halua olla huolehtivia vaimoja.

Osaatko yhtään kuvitella, moniko nainen valvoo yönsä juopporetkuaan paimentaen? Niitä on paljon. Aikansa kun paimentaa on helppo turvautua itsekkin pulloon, kun ei vaan jaksa enää. Surullista mutta totta.

Osaan kuvitella ja ihmettelen kuka valitsee itselleen holhoovan roolin, äidin roolin aikuiselle miehelle.

Vierailija
64/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjun naiset myös sitä mieltä, että raiskauskin on uhrin vikaa? 

Ei ole millään tavalla verrannollinen tapaus. Juha on itse tahtonut mennä saunaan ja pannut saunan päälle. Seksivertaus menisi niin, että nainen alkaa harrastaa miehen kanssa seksiä, nainen sammuu, mies ei huomaa sitä vaan jatkaa p.anemista. (koska kiuaskaan ei huomannut nukkujaa vaan jatkoi lämpimänä oloa).

Ja jos nainen juo itsensä noin tolkuttomaan kuntoon, niin ihan itse on käytöksellään aiheuttanut kaiken mitä seuraa. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö sammuneen naisen hyväksikäyttö olisi väärin. On katsos mahdollista että molemmat asianosaiset ovat toimineet väärin tai vähintäänkin tyhmästi.

Vierailija
65/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tilanne ole verrattavissa tilanteesen, että kaveri näkee toisen tajuttomana sängyllä ja joku ähkii siinä päällä. Tyyppi naureskelee, ottaa kuvat, postaa nettiin ja tottakai itse on kännissä, sitten lähtee. Jälkeenpäin saa kuulla, että kyse oli raiskaukkksesta?

Olisiko silloinkin ajatuksena, että ei kavereiden pidä holhota? 

Vierailija
66/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tilanne ole verrattavissa tilanteesen, että kaveri näkee toisen tajuttomana sängyllä ja joku ähkii siinä päällä. Tyyppi naureskelee, ottaa kuvat, postaa nettiin ja tottakai itse on kännissä, sitten lähtee. Jälkeenpäin saa kuulla, että kyse oli raiskaukkksesta?

Tarkoitatko että poistunut humalainen kaverisi on syyllinen?

Sinulla ei ole vastuuta juomisestasi vaan poistunut kaverisi on syyllinen?

Anna minun nauraa.

Suomessa tämäkin on varmaan mahdollista.

Ja sinä haastaisit kaverisi käräjille et rais kaa jaa? Suomessa varmaan mahdollista.=D=D

Vierailija
67/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ton kuvan suttutatuoinneista jo näkee että kyseessä on pahimman luoka "ellämän ko-van kolun sankari", ja kuuluu ihan luonnonvalintaan että tuollaiset karsiutuu pois tavalla tai toisella.

Toivottavasti ei ole ehtinyt lisääntyä

Vierailija
68/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että poistunut humalainen kaverisi on syyllinen?

Sinulla ei ole vastuuta juomisestasi vaan poistunut kaverisi on syyllinen?

Anna minun nauraa.

Suomessa tämäkin on varmaan mahdollista.

Ja sinä haastaisit kaverisi käräjille et rais kaa jaa? Suomessa varmaan mahdollista.=D=D

Ei.

Eihän tässäkään tapauksessa tuo tyyppi syyllistä kaveriaan siitä, että tämä poltti hänet, vaan että jätti hänet tilanteeseen, jossa paloi vaikka olisi voinut tehdä jotain auttaakseen.

Sama tilanne olisi tuossa kuvailemassani tilanteessa. Kyse olisi heitteellejätöstä. 

Vierailija
69/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Tottakai jokaisella on velvollisuus auttaa, oli kyse saunaan tai lumihankeen sammumisesta, teinistä tai keski-ikäisestä.

Vierailija
70/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on. Kun peiliin on niin vaikea katsoa ja tällekin asialle pitää löytää joku syyllinen. Tietty se kuvaaminen ja varsinkin kuvien julkaisu on typerää ja ärsyttävää. Mutta kännipäiset tekee tyhmiä juttuja. ei se Juha niiden kuvien takia sinne saunaan palanut.

Vierailija
71/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Tottakai jokaisella on velvollisuus auttaa, oli kyse saunaan tai lumihankeen sammumisesta, teinistä tai keski-ikäisestä.

Jokaisella joka ymmärtää ja osaa.

Vierailija
72/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan nukahtamisesta? Sammuminen se oli. Liikaa viinaa kitusiin ja a vot. Kaveria ei pidä syyllistää!

Vierailija
73/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On verrannollinen siihen, että päihtynyt ihminen jätetään talvella sammuneena ulos, eikä auteta häntä sisätiloihin tai hälytetä apua. Tällöin voi saada syytteen heitteillepanosta.

Vierailija
74/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on vastuu omista teoistaan. Juhan kaveria syytetään heitteillepanosta ja törkeästä vammantuottamuksesta, ei pahoinpitelystä. 

Vierailija
75/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kyseessä kuitenkin täysjärkinen ihminen?

Nelikymppisen luulisi jo tietävän miten viina

vaikuttaa.

Ikävä juttu tietysti.

Vierailija
76/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tämä heitteillejättö olisi rikos, pitäisi toisen olla ymmärtänyt, mitä on tapahtumassa. Tämä  ymmärrysasia tässä voi olla vaikea millään tavalla osoittaa, kun kaksi muutakaan eivät ole enää ymmärtänyt mistään mitään. 

Emme tiedä, millaisilla teksteillä syytetty varusti someen laittamansa kuvat saunaan sammuneesta Juhasta tai mitä hän kertoi myöhemmin muille. Ehkä kaikesta voi päätellä, ettei hän ollut pahasti kännissä vaan ymmärsi tilanteen vakavuuden, kun päätti jättää Juhan saunaan. Ehkä ei. Turha meidän on jakaa tuomioita kenellekään tai julistaa ketään syyttömäksi, kun asiaan liittyy niin paljon sellaista mitä emme tiedä. 

Vierailija
77/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri tosiaan on avannut saunan oven ja laittanut kiukaan kiinni, niin eipä tuossa sitten mielestäni voi kaveria mistään syyttää. Saunanlauteilta voi olla vaikea saada yksin isoa, tajutonta miestä alas ja tuskin tuossa vaiheessa on vielä palovammoja ollut, joten ambulanssin soittaminenkaan ei olisi auttanut.

Suomessa ei ole viranomaispalvelua, joka auttaisi saunaan sammuneiden siirtämisessä, joten kaveri on tehnyt kaiken voitavansa.

Millainen idiootti olet? Kyllä kaverin olisi pitänyt tajuta soittaa 112, jos ei itse saanut Juhaa pois saunasta tai kyennyt auttamaan häntä muutenkaan. Ambulanssi olisi tullut kiireellisesti paikalle, ja ensihoitajat olisi kantanut Juhan pois saunasta ja aloittanut ensiapuna hänen palaneen ihonsa viilentämisen välittömästi, jotta palovammojen eteneminen pysähtyisi nopeammin. Samalla he olisivat tutkineet Juhan vammat ja arvioineet, riittääkö niihin kotihoito vai onko Juha tarpeen viedä sairaalaan hoidettavaksi. 

Vierailija
78/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaveria syytetä siitä sammumisesta vaan heitteillepanosta, törkeästä vammantuottamuksesta ja pelastustoimen laiminlyönnistä.

Kyllä jokainen on vapaa tekemään itsemurhan.

Vierailija
79/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli kuitenkin sammuttanut saunan ja jättänyt oven auki. Onko Juha herännyt kylmissään ja laittanut uudelleen saunan päälle ja taas sammunut lauteille? Sähkösaunat kuitenkin jähtyy todella nopeesti, kun kiukaan sammuttaa. Vähän nyt tapaus haiskahtaa.

Joo toi on varteenotettava epäilys, että mitä on oikeasti tapahtunut. Jos sauna on sammutettu, niin se kyllä jäähtyy ja jos se on ollut päällä, niin aamuun mennessä olisi henki pois. Ettei Juha nyt vaan ole aivan itse siellä säätänyt omiaan kännissä? Hirveä tämä holhousyhteiskunta kun yksilön ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään, vaan seinä betalar ja joku muu pyyhkii perseen.

Ironisinta on, että kun urpå kännää noin, se pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle artikkelin mukaan.

Kun tämmöinen tunnollinen työntekijä hommaa itselleen burn outin ja vakavan masennuksen työnteolla, saa kituuttaa työmarkkinatuella ad infinitum, koska vakuutuslääkäri käyttää mielivaltaansa.

Perseilystä siis palkitaan. Hieno yhteiskunta meillä.

Ei se nyt kovinkaan kummoinen palkinto ole, jos kärsii jatkuvista kivuista, ei pysty kantamaan edes kauppakasseja ja sormikin amputoidaan. 

Vierailija
80/118 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kaveriporukassa jossa alkoa nautittaisiin jos porukassa on edes yksi holhottava.

Minä vaan en kanna yhtäkään sammunutta sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi