Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mielestäsi voisin vähentää ihmisten ilmoilla liikkumista nyt korona-aikana (ov)? Helsinki.

Vierailija
29.11.2020 |

Uutisten mukaan ihmiset Helsingissä liikkuvat samalla tavalla kuin ennen korona-ajan alkamista.

Olen töissä matalapalkka-alalla.
Menen julkisilla töihin.
Yritän käydä kaupassa harvemmin ja ostaa enemmän. Minulla ei oikein ole varaa kauppojen kotiinkuljetuksiin, toisekseen kun joudun joka tapauksessa liikkumaan julkisilla niin kaupassakäynti menee siinä samalla.

Käyn kaksi kertaa viikossa kuntosalilla. Käyn päivällä, kun siellä on vähemmän ihmisiä, lisäksi tilat ovat isot niin siellä ei olla vieri vieressä.

Miten voisin mielestäsi vähentää liikkumista ihmisten ilmoilla?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen kuntosalilla käymisen.

Vierailija
2/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, vinkkejä kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lopputilin, muutat maalle ja sulkeudut perunakellariin.

Vierailija
4/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. No en haluaisi lopettaa kuntoilua, kun se on minulle taas asia, joka tuo jaksamista. Ja tosiaan olen miettinyt, että käyn vain päivällä kun on vähän ihmisiä. Alapeukkuja varmasti tälle kommentille satelee. ap

Vierailija
5/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. No en haluaisi lopettaa kuntoilua, kun se on minulle taas asia, joka tuo jaksamista. Ja tosiaan olen miettinyt, että käyn vain päivällä kun on vähän ihmisiä. Alapeukkuja varmasti tälle kommentille satelee. ap

No voi v... luuletko ettei me kaikki jouduta luopumaan asioista jotka tukee meidän jaksamista?!

Vierailija
6/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat kuntosalin ja alat pyöräillä töihin. Käyt max. kerran viikossa kaupassa tai tilaat kaikki ostokset viikon välein kotiin. Kuljetus maksaa kympin. Kausilipun ja kuntosalinmaksun säästöllä kustannat kuljetukset ja nastarenkaat pyörään kevyesti ja pitkällä tähtäimellä säästät rahaa.

Vierailija
7/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä ajattelua ihmisille. Omista tavoista ei olla valmiita luopumaan, mutta ne halutaan kieltää, jotka eivät itseään koske. Sellaista se on, tämä uusi vastuullisuus.

Vierailija
8/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi v... luuletko ettei me kaikki jouduta luopumaan asioista jotka tukee meidän jaksamista?!

En luule.

Itse en voi käydä ulkona syömässä, kahviloissa, en matkustaa. En voi tavata sukulaisia, koska ovat riskiryhmää. Kuntosali alkaa olla viimeisiä asioita, joista haluaisin luopua. Mutta en tiedä, voisinko sitten vaikka maskin kanssa treenata. Kuten sanottu, turvavälit ainakin tuolla pitävät. ap

Vierailija
9/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat kuntosalin ja alat pyöräillä töihin. Käyt max. kerran viikossa kaupassa tai tilaat kaikki ostokset viikon välein kotiin. Kuljetus maksaa kympin. Kausilipun ja kuntosalinmaksun säästöllä kustannat kuljetukset ja nastarenkaat pyörään kevyesti ja pitkällä tähtäimellä säästät rahaa.

Minulla on kuntosalijäsenyys jo maksettu tietyksi ajaksi ja sen käyttämättä jättäminen ei tuo minulle säästöä. Sama koskee HSL-kausilippua, olen maksanut sitä jo kesäkuulle asti.

Pyöräily olisi periaatteessa ihan ok, mutta matka on tällä hetkellä 18 km suuntaansa, ja huonolla kelillä aika epävarma ajettava. Olen aiemmin ajanut lyhyempiä työmatkoja pyörällä, mutta en uskalla ajaa liukkaalla kelillä.

Muuten sinällään hyviä ideoita. ap

Vierailija
10/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat treenaamaan kotona tai ulkona. Ei näillä säillä aina kivaa, mutta ei meillä muilla jotka ollaan näin tehty jo 9 kk ole aina kivaa ollut.

Tilaat ruoat kaupasta 2 krt/kk, niin kuljetuskustannukset ovat pienet. Suunnittelemalla onnistuu, on onnistunut meidän 4 henkisellä perheelläkin.

Pyöräilet enemmän, jos se on mahdollista.

Vierailija
11/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kuntopyörä olohuoneeseen ja ala sanoa olohuonetta saliksi.

Vierailija
12/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siirtyä tekemään kotijumppaa siksi aikaa, että tilanne rauhottuu ja kuten jo ehdotettiin, pyöräile työmatkat, jos matka ei ole liian pitkä.

Kaikki eivät tosiaan voi muuttaa kontakteja enää pienemmäksi. Ohje koskeekin niitä, joilla on vielä varaa karsia. Jos julkisia kulkuvälineitä ei käytä kukaan, joka pääsee myös pyörällä tai kävellen, on siellä heti väljempää. Ne, jotka voivat tehdä etätöitä, ovat poissa liikenteestä. Kenenkään ei ole pakko hengata kauppakeskuksissa, järjestää juhlia ja istua kaljalla isolla porukalla.

Vierailija
13/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalit ovat yksi pahimmista riskipaikoista.

Vierailija
14/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuntosalijäsenyys jo maksettu tietyksi ajaksi ja sen käyttämättä jättäminen ei tuo minulle säästöä. Sama koskee HSL-kausilippua, olen maksanut sitä jo kesäkuulle asti.

Pyöräily olisi periaatteessa ihan ok, mutta matka on tällä hetkellä 18 km suuntaansa, ja huonolla kelillä aika epävarma ajettava. Olen aiemmin ajanut lyhyempiä työmatkoja pyörällä, mutta en uskalla ajaa liukkaalla kelillä.

Nykyinen koronatilanne alkoi viime maaliskuussa. Jos et osta salikorttia ja HSL:n kausikorttia aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan, perustelusi ovat silkkaa pazkanjauhantaa.

Vierailija
15/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat treenaamaan kotona tai ulkona. Ei näillä säillä aina kivaa, mutta ei meillä muilla jotka ollaan näin tehty jo 9 kk ole aina kivaa ollut.

Tilaat ruoat kaupasta 2 krt/kk, niin kuljetuskustannukset ovat pienet. Suunnittelemalla onnistuu, on onnistunut meidän 4 henkisellä perheelläkin.

Pyöräilet enemmän, jos se on mahdollista.

Kiitos kannustavasta viestistä.

Keväällä käytin Helsingin kaupungin ulkosalia. Mutta huonolla ilmalla se ei niin houkuttele ja en pysty siellä tekemään kaikkea sellaista mitä sisäkuntosalilla.

Viime keväänä tein yhden ruokaostostilauksen ja sen ongelmana oli se, että monet tilaamani asiat oli loppu. Sen takia varautunut fiilis siitäkin.

ap

Vierailija
16/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen koronatilanne alkoi viime maaliskuussa. Jos et osta salikorttia ja HSL:n kausikorttia aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan, perustelusi ovat silkkaa pazkanjauhantaa.

En ole niin varakas, etteikö tuntuisi, jos jättäisin nuo käyttämättä. Ymmärrän, että meitä on eri tulotasoisia ihmisiä. ap

Vierailija
17/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi se kuntosali laittaa tauolle. Pääsethän sitten taas kun saadaan rokote. Ei se niin pitkä aika ole. Lenkkeile enemmän. Osta käsipainot tms ja treenaa kotona.

Vierailija
18/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja nuoretkin joutuivat lopettamaan liikuntaharrastuksensa, kun kaikki liikuntahallit yms. suljettiin. Kyllä se vaikuttaa omankin lapsen jaksamiseen, kun ei pääse tuttuun harrastukseen tuttujen kavereiden kanssa. Eikä voi harrastaa omaa (rakasta) lajiaan niin paljon kuin normaalisti. Sääolotkin on tällä hetkellä pk-seudulla niin syvältä, että ulkoilukaan ei oikein kiinnosta, eikä tekojäille huvita mennä, kun kaatuessa kastuu kaikki vaatteet.

Joten tasapuolisuuden vuoksi, sinäkin voit varmaan lopettaa kuntosalin käytön ja tehdä tarvittavat harjoitukset kotona tai pihalla. Kotoa löytyy varmasti asioita, joita voit tarvittaessa käyttää mm. painoina.

Vierailija
19/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin varakas, etteikö tuntuisi, jos jättäisin nuo käyttämättä. Ymmärrän, että meitä on eri tulotasoisia ihmisiä. ap

Kyllä se minullakin kirpaisisi jättää käyttämättä joku kuukausimaksullinen asia, josta maksanut monta kuukautta etukäteen. Se ei liity tähän.

Miksi väistit kysymykseni siitä, että olet yhä jatkanut kuukausikortin ostoa kuntosalille? Vaikka tilanne ollut päällä viime maaliskuusta asti?

Minulla on ollut salikortti voimassa viimeksi viime helmikuussa. Vaikka Suomeen korona iski kunnolla vasta maaliskuussa, uuden kortin jätin ostamatta jo sitä edeltäen, koska maailmalta kantautui jo helmikuussa sen verran huonoja uutisia, että oli vain ajan kysymys koska pandemia Suomessakin.

Kyllä minäkin haluaisin käydä siellä salilla tämän hemmetin kotijumpan sijaan. Mutta näin nämä nyt menevät. Kaikki me joudumme tekemään uhrauksia.

Vierailija
20/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunosalin sijaan hankit parit painot kotiin sekä alat lenkkeillä ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme