Leviämisalueelta maalle vanhemille joulun viettoon
Tätähän ei kai Marin ja kumppanit ole kieltäneet?
Kommentit (18)
Monet ihmiset tekevät mitä haluavat, eivätkä edes kuuntele tai lue mitään suosituksia. Tässäkin on kyseessä sinun omat vanhempasi, eli tee miten haluat. Ei kiinnosta.
Ei vielä. Mutta kannattaa mennä sinne ajoissa. Voi olla, että jonain yönä poliisit ja sotilaat tulevat kaduille ja siitä lähtien ei ole enää ulos asiaa..
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä. Mutta kannattaa mennä sinne ajoissa. Voi olla, että jonain yönä poliisit ja sotilaat tulevat kaduille ja siitä lähtien ei ole enää ulos asiaa..
Ehkä pitää ottaa lomaa töistä ja lähteä jo viikkoa paria ennen aattoa.
Sotilaat, eli niinkun varusmiehet, sitten valvomaan ettei niiden isit ja äidit lähde mummolaan maalle, että semmoinen koronaseko.
Minäkin asun leviämisalueella. Minäkin haluaisin joulun viettoon vanhempani luokse. Mutta ennen kaikkea, minä en halua riskeerata äitiäni, ikäihminen kun on. Jään siis jouluksi Helsinkiin ilman sen kummempia mutinoita, josko tilanne tästä pahenee. Ennen joulua en kuitenkaan itse pysty elämään karanteenissa 10 vuorokautta niin, että olisin varma, etten ole vaikka oireeton taudinkantaja.
Marin ei tähän liity pätkääkään. Se mihin tämä liittyy, on että minä haluan että minulla on äiti vielä vuodenkin päästä jouluna, ja siitä monina tulevina jouluina.
ei ole paljon arvostusta omia vanhempia kohtaan, jos niiden luo pitää ängetä koronan leviämisalueelta
Niin jotta sinne maalle pitää mennä tautia levittämään ? Äly ja järki, missä ne ovat?
Teltta pihaan ja ruuat tuodaan sinne.
Mulla alkaa loma 14.12. Siitä eteenpäin olen omaehtoisessa karanteenissa.
Lähden ajamaan äitini luo 23.12.
Vierailija kirjoitti:
Lähden ajamaan äitini luo 23.12.
Tämä on se oikea tapa.
Joudutte kuitenkin myös asioimaan kaupoissa, onko ajomatka pitkä, vai menisittekö junalla?
Onhan se surullista, emme itsekään voi tänä vuonna lähteä, koska vanhempani eivät ole edes erityisen halukkaita ottamaan meitä vastaan. Emmekä toki halua mennäkään, kun tilanne on mikä on.
Ja ei liity tänä omakaan päätös päättäjiin mitenkään, olisin itse ollut ihan erilaisten toimintamallien kannalla kuin mitä nämä päättäjät nyt ovat hyväksyneet, mutta minkäs teet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden ajamaan äitini luo 23.12.Tämä on se oikea tapa.
Mitä se omaehtoinen karanteeni sitten tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään.
Ite käytän omaa järkeä ja en mene nyt hetkeen tapaamaan iäkkäitä vanhempiani toiseen maakuntaan. Äitikin juuri mietti, että pitää varmaan paketit postittaa eli ymmärtää tilanteen eikä ole sinne kyselemässä. Mieli kyllä tekisi, mutta harkitseva toiminta voittaa mielihalut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos erikseen keskityt, niin voisitkö silti hieman vielä avuttomampi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No karanteenin aikana ei saisi poistua kotoa. Eli käytännössä voit tilata joululahjat netistä, jos joku voi hakea ne postista puolestasi. Tilaat ruokaa kotiin. Et käy töissä, et opiskelemassa, et kaupoissa. Voit käydä hieman ulkoilemassa, jos et tapaa ketään ja pidät turvavälin jokaiseen ihmiseen. Jos sinun on ihan pakko asioida jossain, laitat kunnollisen maskin, pidät turvavälin, peset ja desinfioit käsiäsi etkä viivy missään tilassa muutamaa minuuttia pidempään. Tällä tavalla voit piipahtaa vaikka hiljaiseen aikaan apteekissa, jossa ei ole muita asiakkaita.
Aika harvalla on mahdollisuus karanteeniin ennen joulua, koska useimmilla työt ja opiskelut jatkuu vielä joulunalusviikolle asti.
Jos Essoten alueelle aiot mennä:
ESSOTE tiukentaa edelleen alueen suosituksia. Leviämisalueilta tulevien henkilöitä tulee välttää yleisötapahtumia, yksityistilaisuuksia ja tarpeettomia perheen ulkopuolisia sosiaalisia kontakteja ja käyttää kasvomaskia aina kodin ulkopuolella liikuttaessa 10 vuorokautta leviämisalueelta saapumisen jälkeen.
Oman järjen käyttäminen ei edelleenkään ole kielletty. Me ollaan jos sovittu, että jokainen viettää joulun siellä missä asuu eikä tänä jouluna reissata kenenkään luokse. Joulun vietämme sitten, kun rokotteet on saatu ja tilanne rauhoittunut.