Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mielestäsi voisin vähentää ihmisten ilmoilla liikkumista nyt korona-aikana (ov)? Helsinki.

Vierailija
29.11.2020 |

Uutisten mukaan ihmiset Helsingissä liikkuvat samalla tavalla kuin ennen korona-ajan alkamista.

Olen töissä matalapalkka-alalla.
Menen julkisilla töihin.
Yritän käydä kaupassa harvemmin ja ostaa enemmän. Minulla ei oikein ole varaa kauppojen kotiinkuljetuksiin, toisekseen kun joudun joka tapauksessa liikkumaan julkisilla niin kaupassakäynti menee siinä samalla.

Käyn kaksi kertaa viikossa kuntosalilla. Käyn päivällä, kun siellä on vähemmän ihmisiä, lisäksi tilat ovat isot niin siellä ei olla vieri vieressä.

Miten voisin mielestäsi vähentää liikkumista ihmisten ilmoilla?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28: Monelleko ihmiselle ostat noin kauheasti ruokaa? 

Paljon? Tuossahan on kuukauden ostokset. Oletko koskaan itse laskenut, että kuinka paljon ruoka painaa?

Kahdelle. 35kiloa yhteensä kasviksia, marjoja, hedelmiä, juureksia erilaisissa muodoissa. Sehän siitä tulee, kun syödään vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä. Lisäksi kuivatut ja säilötyt pavut ja linssit.

Maitotuotteita noin 20 litraa lisäksi juustot ja maitojauhe. Ei sekään ole päivää kohti paljon.

Tuoretta ja pakastekalaa pari kiloa.

Lihatuotteita noin 3kg.

Lisäksi riisiä, pastaa, puurohiutaleita ja jauhoja. Eikö teillä mene näitä?

Minusta ei ole paljon. Kuten sanottu, siinä on kuukauden ostokset.

Vierailija
42/55 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää jotain psykohallitusta kuunnella? Selviät koronasta noin 99,99% todennäköisyydellä, eikä sille koronallesi ole koskaan tehty Kochin Postulate - nimistä testiä, eli sen tarttuvuutta ihmisesta toiseen ei ole todistettu laboratorio oloissa. Järkevämpi luopua valtamedian seuraamisesta. Se PCR-testi ei ole luotettava testi minkä tunkevat nenääsi, monistaa jotain summittaista geneettistä materiaalia jonkun summittaisen määrän, Suomeksi sanottuna se ei kerro mitään. Ihmisten eristäminen toisista on kidutus keino. Tuo lockdown tappaa ihmisiä enemmän kuin tuo korona. Ehkä jos olet erakkoa, introvertti jne, niin yksinolo saattaa tehdä hyvää, mutta suurin osa murtuu. 

http://www.digma.com/digma-images/video-scripts/fredericks_experiment.p…

“Anything that promotes feelings of love and 

intimacy is healing; anything that promotes isolation, 

separation, loneliness, loss, hostility, anger, cynicism, 

depression, alienation, and related feelings often leads to suffering, disease, and premature death 

from all causes” (Dean Ornish, Love and Survival, p. 29). 

fredericks experiment googleen. Taitaa lapsille olla paljon pahempaa kuin aikuisille, eristetään, kuonokopat naamalle. Ja tuo kuonokoppa vielä on erittäin vaarallinen.

https://vernoncoleman.com/bannedmaskbook.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2599911/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29210319/

https://www.sott.net/article/442455-German-Neurologist-Warns-Against-We…

https://vernoncoleman.com/bannedmaskbook.pdf

https://off-guardian.org/2020/06/27/covid19-pcr-tests-are-scientificall…

https://www.globalresearch.ca/mask-giving-lung-cancer/5728541

http://scielo.isciii.es/pdf/neuro/v19n2/3.pdf

https://www.bitchute.com/video/e42Kin77TP9K/  

https://www.bitchute.com/channel/tj99AwcN3zlH/

https://www.bitchute.com/channel/jvb6P6dwrWqQ/

Ihminen tarvitsee rakkautta ja läheisyyttä, ihmisiä ympärille. Maskin tunkeminen päähän, eristäminen, kahdenmetrin etäisyydellä oleminen muista niin taitaa sotavankeja jne murtaa samoilla taktiikoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat kuntosalin ja alat pyöräillä töihin. Käyt max. kerran viikossa kaupassa tai tilaat kaikki ostokset viikon välein kotiin. Kuljetus maksaa kympin. Kausilipun ja kuntosalinmaksun säästöllä kustannat kuljetukset ja nastarenkaat pyörään kevyesti ja pitkällä tähtäimellä säästät rahaa.

Minulla on kuntosalijäsenyys jo maksettu tietyksi ajaksi ja sen käyttämättä jättäminen ei tuo minulle säästöä. Sama koskee HSL-kausilippua, olen maksanut sitä jo kesäkuulle asti.

Pyöräily olisi periaatteessa ihan ok, mutta matka on tällä hetkellä 18 km suuntaansa, ja huonolla kelillä aika epävarma ajettava. Olen aiemmin ajanut lyhyempiä työmatkoja pyörällä, mutta en uskalla ajaa liukkaalla kelillä.

Muuten sinällään hyviä ideoita. ap

Nykyinen koronatilanne alkoi viime maaliskuussa. Jos et osta salikorttia ja HSL:n kausikorttia aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan, perustelusi ovat silkkaa pazkanjauhantaa.

En ole niin varakas, etteikö tuntuisi, jos jättäisin nuo käyttämättä. Ymmärrän, että meitä on eri tulotasoisia ihmisiä. ap

Et sinä ihan köyhimmästä päästä ole, jos kykenit aiemmin ostamaan bussilipun noin vuodeksi. Joo, kyllä tiedän, että mitä pidemmän ajan ostaa, niin siinä säästää, mutta todella pienituloiset eivät voi sitä vinkkiä yleensä hyödyntää. Se on taas yksi niistä jutuista, joilla hyvätuloiset voivat maksaa liikkumisestaan vähemmän kuin ne, joille se oikeasti olisi tarpeen. Pienituloinen ei voi myöskään ottaa sitä riskiä, että kortti jää käyttämättä syystä tai toisesta. Sinulla on ollut rahaa sen ostoon, joten veikkaan, ettei kaupan ruokatoimitukset syöstä sinua konkurssiin.

Tosin minusta sinä voit ihan hyvin käydä kaupassa. Itsekin käyn, vaikkei olisi pakko. 

No ihan säästin tuloistani nuo summat, koska mielestäni fiksua talouden suunnittelua pienituloisemmalta. En elä kuitenkaan kädestä suuhun, voin säästääkin. ap

Vierailija
44/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän työpaikalla pidetään turvavaleja? Entä tauoilla?

Minulla on työpaikalla ihmiskontakteja siten, että turvavälit eivät toteudu. ap

Vierailija
45/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vietät jo nyt aika eristynyttä elämää. 

Tässä kuitenkin ehdotuksia:

1.Kerran kuukaudessa tai kahdessa kotiinkuljetus. Silloin tilaat sellaista, joka säilyy pitkään: jauhoja, ryynejä, hiutaleita, kestomaitoa ( jos käytät), maitojauhetta. Itse tilaan näin:

1. viikoksi tuoretuotteita, kuten salaattia, maitoa, kalaa, lihaa, tuoreita hedelmiä/tuoreita marjoja, leipää

osan lihan pakastan tulevia viikkoja varten.

2. Viikoksi juureksia, jugurttia, juustoa, viiliä, tofua, pakastemarjoja, loput hedelmät, jos niitä vielä on. Tllä viikolla leivon leipää, josta laitan pakkaseen suurimman osan.

3. viikoksi loppujuurekset, pakastevihanneksia, pakastekalaa, pakasteesta lihaa ja itseleivottua leipää. Kestomaitoa ja loput juustot.

4. viikko: hernekeitto itse tehden tai purkista, pinaattilettuja itse tehden käyttäen maitojauhetta, papumakaronipata ( tähän pakastepaprikaa), tomaattikastike ja pasta, munakas. ym.

Ja jälleen uusi tilaus.

Vinkkinä on siis, että suunnittele ruokalista. Suunnittele, että miten saat syödyksi monipuolisesti, vaihtelevasti ja terveellisesti kasviksia, proteiinia ja hiilihydraattia käyttäen niin tuoreita kuin pakastevihanneksia. Toki säilykkeitäkin voi käyttää apuna. En koe, että itsellänikään olisi varaa käyttää kuljetuspalvelua joka viikko, mutta kerran kuukaudessa se helpottaa elämää. Jos kaikki jauhot yms eivät mahdu keittiön hyllylle, niin säilykkeitä voi pitää kauniissa korissa yms myös olohuoneessa yms.

Pidä kotivara koko ajan niin hyvänä, että tarvittaessa sinun ei tarvitse mennä kauppaan 2 -3 viikkoon. Tilaa siis jos silloin kun kaikki ei ole lopussa.

Kaupassa ryhdyt käymään vain 1-2 kertaa kuukaudessa.

2. Pyöräily ja kävely

Osta taittopyörä, jonka kanssa taitat ne ruuhkaisimmat matkat, jos mahdollista.

3. Julkiset

Mieti mihin aikaan kuljet. Onko vähemmän ruuhkaa, jos lähdet töihin 15-30 minuuttia aiemmin ja töistä 15-30 minuuttia myöhemmin. Käytä luppoaika kävellen, työpaikalla hiljaisessa tilassa kirjaa lukien.

4. Kuntosali

Tiedät itsekin että tästä voit luopua, jos on pakko. Jos ei ole pakko, niin käyt maskia ja käy vain siihen aikaan kun ei ole ketään. Käythän salilla, jossa on vähän ihmisiä ylipäätänsä?

5.Työ

Pidä tauoilla kunnon turvaväli muihin työntekijöihin.

En voi näitä kaikkia hyödyntää mutta kiitos että näit vaivaa näiden asioiden miettimiseen. :) jos itse en voi käyttää niin jollekulle muulle hyviä ideoita. ap

Täydennän vastaustani vielä, että minulla ei ole kotona sellaisia säilytystiloja, johon mahtuisi neljän viikon ruoat.

Mutta huomaan tosiaan että kun itselleni on välttämätöntä käydä töissä enkä voi siis valita sitä, käynkö ihmisten ilmoilla. Niin siihen päälle tuntuu eri lailla se, käynkö kaupassa ja kuntosalilla, kun kerran pakko on joka tapauksessa myös käydä tuolla ihmisten ilmoilla. Kaupassakin voi käydä sellaiseen aikaan, kun siellä ei ole ihmisiä. Kuten tuolla salillakin. ap

ap

Vierailija
46/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotkut ovat ihmetelleet, eikö mitkään vinkit kelpaa, niin hain tällä keskustelulla toisia näkökantoja ja kokemuksia. Mutta toisaalta halusin tuoda sen esiin, että kaikki eivät ole missään etätöissä eivätkä voi tehdä samanlaisia valintoja kuin ne, jotka ovat. ap

Vierailija
47/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen kuntosalilla käymisen.

Hmm. No en haluaisi lopettaa kuntoilua, kun se on minulle taas asia, joka tuo jaksamista. Ja tosiaan olen miettinyt, että käyn vain päivällä kun on vähän ihmisiä. Alapeukkuja varmasti tälle kommentille satelee. ap

Vaikka siellä olisi kaksi ihmistä, niin kuntosali on sellainen paikka, jossa saa herkästi tartunnan, koka maskia ei voi pitää ja hengästyminen levittää tautia jopa 8 metriä, joten mistään turvaväleistäkään ei huohotettaessa ole samassa tilassa juuri hyötyä.

Meidän kaupungissa puolet tartunnoista on jäljitetty sisäliikuntapaikkoihin ja toinen puoli ravistsemusliikkeisiin, jossa myöskään ei istuta suu kiinni.

Jos haluat omaa riskiäsi sairastua pienentää, niin keksi tilapäisesti joku muu kuntoilukeino, vaikka ulkona lenkkeily tai kotona jumppailu.

Vierailija
48/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mielestäsi voisin vähentää ihmisten ilmoilla liikkumista nyt korona-aikana (ov)? Helsinki.

Uutisten mukaan ihmiset Helsingissä liikkuvat samalla tavalla kuin ennen korona-ajan alkamista.

Olen töissä matalapalkka-alalla.

Menen julkisilla töihin.

Yritän käydä kaupassa harvemmin ja ostaa enemmän. Minulla ei oikein ole varaa kauppojen kotiinkuljetuksiin, toisekseen kun joudun joka tapauksessa liikkumaan julkisilla niin kaupassakäynti menee siinä samalla.

Käyn kaksi kertaa viikossa kuntosalilla. Käyn päivällä, kun siellä on vähemmän ihmisiä, lisäksi tilat ovat isot niin siellä ei olla vieri vieressä.

Miten voisin mielestäsi vähentää liikkumista ihmisten ilmoilla?

Lopetat kuntosalilla käymisen. Siitä liikenevän rahan voit ehkä sitten käyttää kauppojen kotiinkuljetuksiin.

Vierailija
49/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla ei voi mitenkään riittävästi suojautua, kun kaikki ähistää siellä räkä poskella menemään ja lääppii laitteita räkäsillä käsillään.

Vierailija
50/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ruuat kotiinkuljetuksena, teen kahvakuulatreenejä kotona ja onneksi voin tehdä etätöitä. 

Vierailija
51/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on annettu ohjeistus että kaikkia muita paitsi välttämättömiä menoja ja kokoontumisia tulisi välttää. Se on hyvä ohjenuora. Työ on välttämätön meno, samoin ruokakauppa. Sali ei ole. Ne salit menee joka tapauksessa kiinni loputkin hyvin pian kun ihmiset ei ymmärrä pysyä kotona joten sulta poistuu sekin meno ihan automaattisesti. 

Vaikka tässä aloittajalla oli vain hyvin menoja joista on vaikea pihistää yhtään pois niin hyvää mietintää tämä silti on, monella ne menot ei ole näin vähissä mutta silti niille keksitään syyt miksi niissä on pakko päästä käymään. 

Vierailija
52/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin aivopesty koronahössötyksellä että säälittää 

Vierailija
53/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen kuntosalilla käymisen.

Hmm. No en haluaisi lopettaa kuntoilua, kun se on minulle taas asia, joka tuo jaksamista. Ja tosiaan olen miettinyt, että käyn vain päivällä kun on vähän ihmisiä. Alapeukkuja varmasti tälle kommentille satelee. ap

No voi v... luuletko ettei me kaikki jouduta luopumaan asioista jotka tukee meidän jaksamista?!

En luule.

Itse en voi käydä ulkona syömässä, kahviloissa, en matkustaa. En voi tavata sukulaisia, koska ovat riskiryhmää. Kuntosali alkaa olla viimeisiä asioita, joista haluaisin luopua. Mutta en tiedä, voisinko sitten vaikka maskin kanssa treenata. Kuten sanottu, turvavälit ainakin tuolla pitävät. ap

no ei todellakaan tarvitse eikä kannata luopua salista, ainoa asia mikä pitää sinut järjissä ja terveenä. Ala pyöräilemään, olisi neuvoni tähän

Vierailija
54/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan menee kotiinkuljetus mukaanlukien vähemmän rahaa, kun heräteostokset jäävät pois

Tuo on ihan sinun oma ongelmasi eikä tarkoita, että kaikki muut kaupassa kävijät sortuvat heräteostoksiin. Joillekin voi käydä päin vastoin ja päätyvät tilaamaan enemmän turhaa silloin kun ruuat kannetaan kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme