Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos potilas leikataan aamupäivällä, miten kauan kestää ennenkuin se

Vierailija
07.04.2014 |

pystyy soittamaan? Ihmetyttää miksei läheisestä kuulu mitään. Se oli yhdentoista aikaan menossa leikkaukseen, ei ole kuulunut vielä mitään. Milloin voi odottaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutuksesta toipuminen on yksilöllistä. 

Vierailija
2/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu myös aika paljon leikkauksesta! Etkä edes tiedä, mihin aikaan on leikkaus oikeasti aloitettu jne. Vähän vaikea antaa AV:lla arviota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu leikkauksen kestosta. Jos kestää pari-koleäme tuntia, niin voi olla vielä todella väsynyt ja huonovointinen. Kyllä se soittaa kun siihen itse kykenee.

Vierailija
4/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä ihmiset jaksaakin alapeukuttaa.

Vierailija
5/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksesta riippuen leikkauspotilaalla voi olla aika voimakas kipulääkityskin päällä, jolloin ollaan yleensä aika väsyneitä tai huonovointisia. Ei sillon paljon tuu soiteltua.

Vierailija
6/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä leikkaus se oli? Nehän voi kestää tuntikaupalla, jos edes saadaan aloitettua ajoissa. Mikset itte soita osastolle ja kysy kuinka sun läheinen voi??? Miksi sen edes pitäs soittaa sulle?

Vierailija
7/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus voi siirtyä useilla tunneilla monestakin syystä. Tämä on aivan tavallista.

T: sh

Vierailija
8/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sinne osastolle voi soittaa. No kai ne sieltä kuitenkin soittaisivat kotiin jos olisi jokin hätä? Kai mun mieheltä on kysytty omaisen yhteystiedot?

Vierailija
9/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita osastolle. Riippuu ihan leikkauksesta, kuinka syvä narkoosi laitetaan.

Vierailija
10/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se leikkauskin voi kestää tunti tolkulla ja sitten heräämisessäkin voi mennä monen monta tuntia. Toki jotkut herää tosi nopeasti ja on toimintakykyisiä, toisilla voi mennä puoli päivää ennen ku saa kunnolla sanaa suustaan. Että en nyt kyllä vielä huolestuisi yhtään vaan odottele rauhassa :)

Vierailija
11/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:39"]

Leikkaus voi siirtyä useilla tunneilla monestakin syystä. Tämä on aivan tavallista.

T: sh

[/quote]

Lisäys: ja leikkauksen jälkeen menee vähintään pari tuntia heräämössä, eikä sieltä soitella kännykällä mihinkään. Lisäksi tokkura voi kestää vielä tätä pidempään osastollakin, ei välttämättä heti ole mielessä soittelu.

Vierailija
12/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä edes millä osastolla se on. Hirvee lista noita osastoja kun googletin. Noh, ei auta kuin odotella.

Vierailija
13/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu leikkauksesta. Silloin kun mun aivokasvainta leikattiin niin soitin ekan kerran kellekään vasta seuraavana päivänä. Leikkauspäivänä olin leikkauksen jälkeen heräämössä ja sitten teholla seuraavaan aamuun asti. Osastolle kun pääsin lepäämään, niin sit jaksoi vasta soittaa, muuten lähes tulkoon vain nukuin.

Vierailija
14/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sita neuvontaan.

Vierailija
15/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä tiedä edes osastoa :O

Mut leikattiin n. klo 8-12 ja vasta illalla klo 22 pystyin tekstiviestin lähettämään, sen verren heikkokuntoinen olin. Soittaa en voinut koska hengitysputki oli vienyt äänen todella käheäksi.

Vierailija
16/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä osastoa niin. Aamulla puhuin sen kanssa eikä ollut tietoa vielä mistään, sitten seuraavan puhelun se otti toiselle henkilölle joka sanoi että esilääkitys teki niin tokkuraiseksi että oli ollut pakko lopettaa puhuminen. Ei sit vissiin enää kyennyt mulle ilmoittamaan mitä tapahtuu. Kiva tässä nyt kun ei yhtään tiedä.

Vierailija
17/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en leikkauspäivänä soittanut kenellekään, kurkku oli niin arka hengitysputkesta. Jos leikkauksessa kaikki menee hyvin, ei sairaalasta oteta yhteyttä.

Vierailija
18/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä leikkaus on kyseessä? Siitä saa vähän osasto-osviittaakin.

Vierailija
19/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä leikkaus sille on tehty, siitä voit päätellä osaston. Ei välttämättä pysty tänään itse soittelemaan kenellekään eikä jaksa puhua puhelimessa. Jo leikkaus on voinut a) myöhästyä muutaman tunnin ja b) kestää muutaman tunnin. Heräämössä sitten tunteja, sen jälkeen teholla tai vaikka tavallisellakin osastolla pitkään tokkura ja huonovointisuus.

Vierailija
20/31 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään voi tehdä eikä sua edes tarvita. Huoli on ymmärrettävää mutta se ei muuta mitään. Odota, et ole päähenkilö.