Me eletään kohta täydessä dystopiassa eikä ihmiset edes tajua sitä
Hauska nähdä mitä oikeuksia meiltä otetaan pois seuraavaksi. Vain siksi että me ollaan pelkureita eikä uskalleta vastustaa.
Kommentit (61)
No minulta ei ainakaan ole viety yhtään mitään. Etätöissäkin ihan kivaa, varsinkin kun ei tarvi enää istua ruuhkassa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te tämän jälkeen ymmärrätte vähän paremmin ihmisiä, jotka lähtevät pois maista joissa on kova kontrolli. Lähtevät etsimään parempaa paikkaa elää.
ei mitäköhän s o m p a n s s i t sitten touhuaa, ei ainakaan vapauden hakua. Ainiin, suomessa ei tarvitse tehdä töitä. Sen tosin voisi ymmärtää jos tänne ois tullu naisia pakoon islamia mutta ku ei. Armeija ikäisiä nuoria miehiä senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä rajoituksiahan mammat ovat huutaneet sivutolkulla. Etäkoulu on nyt vielä toteutumatta.
Niino etätyö on kivempaa, mitäny vievät työpaikat toisilta noilla vaatimuksillaan. Mutta itsekkyys edellä lienee se normaali tapa tehdä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te heikkohermoisia. Ei tätä tarvitse jaksaa kuin enää ensi vuoden puoliväliin tai loppuun. Se on tiedetty ihan alusta asti, että rokotetta ei tule ennen 2021 ja vasta sen jälkeen aletaan palata normaaliin. En ymmärrä miten lyhytnäköinen pitää olla, ettei voi paria vuotta vähentää juhlimista ja harrastuksia, jotta pidetään terveydenhuolto pystyssä ja ihmisten ei tarvitse kuolla ennenaikaisesti. Koronaanhan kuoli Italiassa keväällä paljon sellaisiakin joilla olisi ollut vielä 10-20 vuotta elinaikaa.
Ensi vuoden puolivälissä koronavirus on jo muuntautunut ja rokotteista ollaan saatu nähdä niiden aiheuttamat sivuoireet. Silloin menee vielä huonommin kuin nyt. Koronavirus muntautuu kokoajan ja tuhannet muut zoonoosit odottavat ihmiskuntaa. Ilmastonlämpenemisen seurauksena Siperian ikiroudasta vapautuneet virukset ovat ehtineet tänne asti ensi vuonna. Luonto on alkanut tasapainottaa liikakansoitetun maapallon eikä sille näy loppua.
Mitenköhän hysteerikot kestää kun ei tätä koronaa saada hallintaan ja tulee vielä uusiakin tauteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meiltä sitten on otettu pois? En ole omassa elämässä huomannut.
Liikkumisvapaus ja kokoontumisvapaus nyt näin alkuun. Kätevä on pandemian varjolla alkaa riisua perusoikeuksia pala palalta. Tämä ei tule jäämään tähän. Miksi esim. sikainfluenssan aikaan ei ollut mitään lockdowneja?
Kukaan ei ole mun liikkumista rajoittanut. Matkustamiseen ei ole ollut varaa, mutta eihän nytkään kukaan estä, jos Suomesta haluaa poistua ja tulla takaisin. Otat pyörän ja lähdet sotkemaan Ruotsin kautta maailmalle. Tai Viron. Rajat on auki.
Ihan olen saanut käydä siellä, missä ennenkin. Mökillä, metsässä, kaupassa.
Eipä sitä ole aiemminkaan tullut mitään kokoonnuttua. Ja olihan kesällä täälläkin niitä blm- mielenosoituksia, ei estetty mitenkään.
Se olikin tärkeää, niin tärkeää että saatiin taas muutama tyyppi levittämään tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te heikkohermoisia. Ei tätä tarvitse jaksaa kuin enää ensi vuoden puoliväliin tai loppuun. Se on tiedetty ihan alusta asti, että rokotetta ei tule ennen 2021 ja vasta sen jälkeen aletaan palata normaaliin. En ymmärrä miten lyhytnäköinen pitää olla, ettei voi paria vuotta vähentää juhlimista ja harrastuksia, jotta pidetään terveydenhuolto pystyssä ja ihmisten ei tarvitse kuolla ennenaikaisesti. Koronaanhan kuoli Italiassa keväällä paljon sellaisiakin joilla olisi ollut vielä 10-20 vuotta elinaikaa.
Ensi vuoden puolivälissä koronavirus on jo muuntautunut ja rokotteista ollaan saatu nähdä niiden aiheuttamat sivuoireet. Silloin menee vielä huonommin kuin nyt. Koronavirus muntautuu kokoajan ja tuhannet muut zoonoosit odottavat ihmiskuntaa. Ilmastonlämpenemisen seurauksena Siperian ikiroudasta vapautuneet virukset ovat ehtineet tänne asti ensi vuonna. Luonto on alkanut tasapainottaa liikakansoitetun maapallon eikä sille näy loppua.
Zoonoosit tulevat lisääntymään, uudet virukset leviävät ja kaaos valtaa maailman.
Musta tuntuu, että monen vuoden epämääräinen ahdistus ja tyhjyydentunne näennäisesti hyvää elämää eläessä on tänä vuonna jäänyt taakse.
Vihdoin saan vapaasti, ilman selittämistä, olla mitä olen - introvertti kotona viihtyvä erakko.
Vierailija kirjoitti:
Nää. Mä viihdyn kotona. On ihanaa, kun voi aamulla istua kahvimukin kanssa töppöset jalassa oman kotitoimiston työpöydän ääreen eikä tarvi lähteä mihinkään. Lounaalla ei tarvi väkisin lässyttää 45 minuuttia työkavereiden kanssa kakkelia vaan voi syödä äkkiä jonkun keiton ja tehdä pikku kävelylenkin.
Mä viihdyn kotona. On ollut tosi nautinnollista, kun on voinut hyvällä omallatunnolla jättää harrastukset ja yhdistystoiminnan syksyltä väliin. Olen laihtunut kivasti, kun on ollut aikaa ulkoilla, jumpata kotona. Saa rauhassa lukea kirjoja.
Ennen olen juossut teatterissa ja konserteissa, nyt ei ole tarvinnut. Kivoja nekin, mutta kukttuuriharrastajana niistäkin tuli vähän stressiä, että saako liput kiinnostaviin näytöksiin jne.
Ei kukaan tunge kylään. Aaah.
Mä olen varmaan muuttunut erakoksi. Ennen olin tosi sosiaalinen, mutta nyt.... Viltti, sohvannurkka ja kirja riittää.
Voi kun kaikilla olisikin tällaista ihanuutta ja satumaailmaa koko ajan, mutta mutta...
Joka arkiaamu sitä on raahauduttava töihin seitsemäksi - julkisilla tietenkin - ja päivittäin tapaa pari sataa ihmistä lähikontaktissa, toisilla hygienia vähän niin ja näin, eikä suojautumisista mitään tietoa. Etätöihin ei alallani voi siirtyä, eikä ilmeisesti asiakastiloja laiteta kiinni, vaikka on Vantaa kyseessä.
Työmäärä on kasvanut ja stressitaso noussut niin korkeaksi, että on unettomuutta, hiustenlähtöä, naama täynnä näppylöitä ja punakkuutta (kipeää tekee), silmät kipeät ja kuivat nukkumisvaikeuksien takia, paino noussut, vaikka ruokatottumukset eivät ole muuttuneet, vaan ajoittain jopa ruokahaluttomuutta alkavan masennuksen takia.
Kotiin kun pääsee joskus iltapäivällä, niin muuta ei jaksa tehdä kuin käydä suihkussa, ehkä syön jotain ja loppuaika sohvalla puolimakuulla pää sumussa, kunnes taas täytyy mennä yrittämään nukkumista ja aamulla kaikki alusta. Viikonloppuna on edessä se kaikki, mitkä jäi viikolla tekemättä. Vähän yritän univelkaa saada pois, rentoutua ja käyn ulkoilemassa, mutta jossain taka-alalla kytee kuitenkin tieto, että kahden päivän ja yön jälkeen taas pitää yrittää jaksaa työrumbaa, mutta kun ei kiinnostaisi, eikä enää jaksaisi. Vielä maaliskuussa kaikki oli hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te tämän jälkeen ymmärrätte vähän paremmin ihmisiä, jotka lähtevät pois maista joissa on kova kontrolli. Lähtevät etsimään parempaa paikkaa elää.
ei mitäköhän s o m p a n s s i t sitten touhuaa, ei ainakaan vapauden hakua. Ainiin, suomessa ei tarvitse tehdä töitä. Sen tosin voisi ymmärtää jos tänne ois tullu naisia pakoon islamia mutta ku ei. Armeija ikäisiä nuoria miehiä senkin edestä.
Minä olen nähnyt melko useinkin nuoria s o male ja töissä mm hampurilaispaikoissa, lähihoitajina sekä sairaanhoitajina. Miehiä ja naisia, nuorempi sukupolvi ainakin yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus liikkua ja matkustaa
Vapaus hengittää
Vapaus harrastaa esim. ryhmäliikuntaa
Koronasta riippumatta meiltä ovat kovaa vauhtia lähdössä ne kolme perusvapautta, jotka 1700-luvulta alkaen taisteltiin:
- Sananvapaus
- Uskonnonvapaus
- Elinkeinovapaus
Kukaan ei näitä puolusta. Vallassa ovat totalitaristiset liikkeet, jotka pala palalta näitä nakertavat. Eduskunnassa ei ole yhtään puoluetta, joka näitä puolustaisi.
Yhyy, onpas taas ulinaa. Teiltä mitään vapauksia ole viety apinat. Naurettavaa.
Ehei, nyt olet pahasti väärässä! Nyt on kaikki just niiku pitää! Ei vois kuule paremmin mennä ku nyt!
Toivottavasti Suomessa säilyy itsenäisyys... miten sitten käy jos vaikka Joku maa saa idean hyökätä ja syttyy sota? Miten tämä maa pystyy enää puolustautumaan vihollista vastaan? Kun ei ole edes kestävyyttä alle vuoden kestäneessä epidemiassa, ruikutetaan turhasta! Kukaan ei jää ilman ruokaa tai lääkkeitä ja kuole kivuissaan kenttäolosuhteissa. Morfiinia ja Oxycodonit tulevat riittämään sekä sedaatiomahdollisius on jopa terveyskeskuksessa. Jos ois vuosina 39-44 ollut tällainen asenne, oltaisiin Venäläisiä ja itsenäisyys jäänyt unelmaksi. Hävettää kuulua tähän kansaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus hengittää
Vapaus harrastaa esim. ryhmäliikuntaaMatkustaa voi myöhemminkin. Ja itse asiassa voit matkustaa kotimaassa nytkin. Ryhmäliikuntaankin pääsee taas tilanteen rauhoituttua, kokeile kotitreeniä sillä välin. Kukaan ei estä ainakaan mua hengittämästä. Veikkaan, että säkin hengität, muuten et ehkä ois täällä kommentoimassa.
Onhan Suomessa tälläkin hetkellä monia esim syöpään sairastuneita, jotka ei pääse enää 2022 matkustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hysteerikot kestää kun ei tätä koronaa saada hallintaan ja tulee vielä uusiakin tauteja?
Tosiasia on, että zoonooseja on tuhansittain ellei puolimiljoonaa. Ja se, että Siperian ikiroudan sulaessa sieltä pääsee ilmakehään ikivanhoja viruksia, joita vastaan ihmiskunnalle ei ikinä kehittynyt minkäänlaista vastustuskykyä.
Korona, no näihin tuleviin verrattuna se lienee vain flunssa. Ja silti sekin osa saanut aikaan tällaisen kaaoksen. Missään ei voi enää liikkua ellei ole maskia. Ja suurin osa käytää maskia täysin väärin. Jotenkin karseaa katsoa, miten väärään turvallisuuteen tuudittaudutaan. Tärkeää on pitää hieman väliä ja pestä käsiä, näillä olen selvinnyt koronatta, vaikka matkustan julkisilla paljon ympäri Suomen. Siksi toisekseen jos se korona tulee, niin se tulee. Samalla tavalla kuin flunssa tai syöpä tai mikä vain. Pelko ei varmasti lisää vastustuskykyä eikä eristäytyminen muista. Tämä korona-aika on tehnyt varmasti uskomatonta hallaa syrjäytyneille, vähävaraisille, voimattomille ja monille nuorille sekä vanhoille. Pelottaa ajatella, mitkä ovat korona-ajan vaiktukset suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus hengittää
Vapaus harrastaa esim. ryhmäliikuntaaMatkustaa voi myöhemminkin. Ja itse asiassa voit matkustaa kotimaassa nytkin. Ryhmäliikuntaankin pääsee taas tilanteen rauhoituttua, kokeile kotitreeniä sillä välin. Kukaan ei estä ainakaan mua hengittämästä. Veikkaan, että säkin hengität, muuten et ehkä ois täällä kommentoimassa.
Onhan Suomessa tälläkin hetkellä monia esim syöpään sairastuneita, jotka ei pääse enää 2022 matkustamaan.
No jos kohta kuolee, niin ei kai sitä koronaa tarvii pelätä, eikun vaan matkustamaan. Eivät rajat ole kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minusta koronakuolemat pienempi paha kuin vapaudenmenetys.
Minkä vapauden menetys?
Näitä rajoituksiahan mammat ovat huutaneet sivutolkulla. Etäkoulu on nyt vielä toteutumatta.