Miten te muut kolmekymppiset voitte haaveilla lapsista tässä tilanteessa?!
Minulla ei tulisi mielenkään lisääntyä!! En ymmärrä eikö ketään muita uuvuttaa opiskelu, arjen pyörittäminen ja työ?? En ymmärrä! Ei ehdi elää ittensä kanssa niin miten sitten lapsen kanssa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
tämä maailma on aivan kamala paikka nykyään.
Kumpaan maailman tuhoutumisteoriaan sinä uskot? Siihen vihreiden viljelemään vai siihen persujen viljelemään?
Ei lapsen myötä tarvitse unohtaa omaa elämää! Lapsen saatuani pääsin eroon aiemmasta täydellisyyden tavoittelusta. Elämä voi olla kiireistä mutta mieleni rauhallisempi.
Mietin itse uskallanko tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Mutta lapset antavat toivoa. Heidän takiaan haluan enemmän tehdä töitä niiden asioiden eteen mitä pidän tärkeänä.
Minä päätin, että en hanki lapsia, sillä ajattelin että en jaksa sitä kaikkea yhtäaikaa. En myöskään halunnut uhrata opiskelun johdosta saavuttamaani parempaa elämäntyyliä jälkikasvulle.
En ymmärrä miksi kukaan haluaa lapsia tähän maailmaan, kun pandemia on jo täällä ja ilmastonmuutos uhkaa.
T. N25
Samaa olen miettinyt. Itselläni on juuri aikuistuneet lapset, sain heidät nuorena (ja nyt olen 40v). Jos nyt olisin kymmenen vuotta nuorempi ja lapseton, niin kovasti mietityttäisi, uskaltaako siihen hommaan enää ryhtyä. Juurikin lasten vuoksi, tämä maailma on aivan kamala paikka nykyään.