Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät maskia?

Vierailija
28.11.2020 |

Maskeja näkyy jonkin verran kauppakeskuksissa ja muualla. Mutta mikä saa ihmiset käyttämään maskia? Onko se vilpitön usko niiden tehoon, vai ihan vaan sosiaalisen paineen takia laitettu naamalle?

Miksi käytät maskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keväällä paketin kertakäyttömaskeja. Hyvin ovat riittäneet tähän päivään asti. Takin taskussa on yksi ja yksi auton hanskalokerossa. Sitten jos ne menee oikein likaiseksi, niin vaihdan uuden. Helposti kaksi viikkoa menee samalla, kunhan ei tarvi pitkään pitää naamalla sitä.

En hetkeäkään usko, että pieni paperipala naaman edessä vaikuttaisi hengitysilman mukana kulkevien, mikroskooppisten virusten kulkuun millään lailla. Maski voi räkätautisen ihmisen aivastelupisaroita pysäyttää, mutta sellaisessa kunnossa olevan ihmisen on ylipäätään parempi pysyä kotona.

Vierailija
2/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on hyötyä leviämisen ehkäisyssä. Suojelen sellaisia ihmisiä jotka voivat saada taudin vakavana. Suojelen työntekijöitä, jotka eivät voi tehdä etätöitä tms. Yritän kaikkeni, ettei tauti leviä ja ettei se tule minun kotiini. Maskin pitäminen on yksi pieni asia, jolla voin edesauttaa tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki käyttäisivät maskia ja käyttäytyisivät muutenkin kuten minä, niin varmasti auttaisi taudin leviämisen estämiseen. Mutta tää on mahdoton yhtälö, sikkl toisten on käytävä töissä.

Kerta viikossa kaupassa puhtaalla kertakäyttömaskilla.

Vierailija
4/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äytän maskia julkisesti ja haluan sinun tietävän tämän:

Olen tarpeeksi koulutettu tietääkseni, että voin olla oireeton ja silti tartuttaa sinulle viruksen.

En elä viruksen pelossa - haluan vain olla osa ratkaisua, en ongelmaa.

En koe, että viranomaiset hallitsevat minua - koen voivani edistää yhteiskuntaa omilla teoillani.

Maailma ei pyöri ympärilläni

Jos me kaikki voisimme elää kunnioittaen toisia ihmisiä, tämä maailma olisi paljon parempi paikka.

Maski ei tee minusta heikkoa, ahdistavaa, tyhmää tai edes kontrolloitua. Olen huomaavainen.

Jos mietit miltä näytät, kuinka epämukavaa se on, tai mitä muut ajattelevat sinusta, kuvittele vain läheisesi - lapsi, isä, äiti, isovanhempi, rakas ystävä, joka on hengityskoneessa teho-osastolla. Yksinäisenä ja eristettynä ilman sinun tai kenenkään perheenjäsenen tukea. Kysy itseltäsi olisitko voinut tehdä tai sanoa jotain. Oliko se riskin arvoinen?

Maskin käyttäminen ei ole poliittista. Se on kansanterveyden valinta!

Kopioi ja lähetä uudelleen.

Vierailija
5/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt. Kaikki ei ole samaa mieltä sun kanssa. Manipuloija.

Vierailija
6/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia koska olen täysjärkinen. "Lotraan" myös käsidesien kanssa. Niin kotona, kuin kauppareissullakin. Kyllä ihminen joka kulkee esim.bussissa ilman maskia tämmöisenä aikana niin näyttää ainoastaan miten idiootti on!

Vierailija
7/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin keväällä paketin kertakäyttömaskeja. Hyvin ovat riittäneet tähän päivään asti. Takin taskussa on yksi ja yksi auton hanskalokerossa. Sitten jos ne menee oikein likaiseksi, niin vaihdan uuden. Helposti kaksi viikkoa menee samalla, kunhan ei tarvi pitkään pitää naamalla sitä.

En hetkeäkään usko, että pieni paperipala naaman edessä vaikuttaisi hengitysilman mukana kulkevien, mikroskooppisten virusten kulkuun millään lailla. Maski voi räkätautisen ihmisen aivastelupisaroita pysäyttää, mutta sellaisessa kunnossa olevan ihmisen on ylipäätään parempi pysyä kotona.

Hyi hemmetti! Viitsiikö edes kysyä, vaihtuuko kalsaritkin yhtä harvakseltaan?

Vierailija
8/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äytän maskia julkisesti ja haluan sinun tietävän tämän:

Olen tarpeeksi koulutettu tietääkseni, että voin olla oireeton ja silti tartuttaa sinulle viruksen.

En elä viruksen pelossa - haluan vain olla osa ratkaisua, en ongelmaa.

En koe, että viranomaiset hallitsevat minua - koen voivani edistää yhteiskuntaa omilla teoillani.

Maailma ei pyöri ympärilläni

Jos me kaikki voisimme elää kunnioittaen toisia ihmisiä, tämä maailma olisi paljon parempi paikka.

Maski ei tee minusta heikkoa, ahdistavaa, tyhmää tai edes kontrolloitua. Olen huomaavainen.

Jos mietit miltä näytät, kuinka epämukavaa se on, tai mitä muut ajattelevat sinusta, kuvittele vain läheisesi - lapsi, isä, äiti, isovanhempi, rakas ystävä, joka on hengityskoneessa teho-osastolla. Yksinäisenä ja eristettynä ilman sinun tai kenenkään perheenjäsenen tukea. Kysy itseltäsi olisitko voinut tehdä tai sanoa jotain. Oliko se riskin arvoinen?

Maskin käyttäminen ei ole poliittista. Se on kansanterveyden valinta!

Kopioi ja lähetä uudelleen.

Miksi ihmeessä tuo pitäisi kopioida ja lähettää eteen päin? Eikö jokaisen pitäisi harkita asia omalla kohdallaan? Ja kuinka kaikki maskeja puolustavat voivat sanoa olevansa tarpeeksi koulutettuja osatakseen arvioida maskin käytön hyötyjä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan