Mitä haluaisit syödä 40v juhlissa?
Tilaan catering palvelusta. Vieraita tulee 10. Mikä teema, mikä sinulle maistuisi. Mitä suosittelet? Eikä missään nimessä mitään rosollia, lihapullia, keittoa jne.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:27"]
Sushia.
[/quote]
se oli yhtenä vaihtoehtona, itse sain viime kesänä ruokamyrkytyksen sushista ja juhlat on keskikesällä. Kylmäketju hieman mietityttää. Ap
Italialaista tai aasialaista. Italialaista tarjoisin itse, koska siitä tykkää kaikki ja vaihtoehtoja on niin paljon.
Vaikka jotain tyyliin Kuskusia, humusta, hyvää leipää, jotain mausteista lihaa, falafelia salaatit, oliiveja tms pikkuserkkuja, kahvi ja suklaakakku. Vai onko liian arkista? Tykkäisin ainakin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:31"]
Italialaista tai aasialaista. Italialaista tarjoisin itse, koska siitä tykkää kaikki ja vaihtoehtoja on niin paljon.
[/quote]
mitä kaikkea italialaiseen pöytään tulisi. On yksi omista lemppareistanikin. Ap
Kalaa. Lohta, valmistustapa ihan sama, kaikki on hyvää! Paitsi ei voileipäkakkuna eikä ainakaan pelkkää kylmäsavulohta. Ja sitten jälkkäri on tärkeä. Paljon makeaa, mutta ei pelkkää suklaata. Jotain kinuskia tai marjoja tai sekä että.
Mitä tahansa kunhan tarjoiluastiana olisi alaston nainen. Se olisikin aikamoinen keskustelun avaaja juhlille.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:31"]
[/quote]
mitä kaikkea italialaiseen pöytään tulisi. On yksi omista lemppareistanikin. Ap
[/quote]
Kinkkuja, leipää, oliiveja, juustoja, pieniä pizzoja jne. ja jälkkäriksi hyvää kahvia ja tiramisua
samoilla linjoilla kuin vitonen, salaattia, hummusta, antipastoja.
Salaatteja, kalaa, raikkaita juomia ja jälkkärinä jotain muuta, kuin täytekakkua!
Turkkilais- tai kreikkalaistyylisiä mezejä tai italialaistyylisesti antipastoja.
Juomaksi mieluiten hyvää kuivaa proseccoa ellei pelkkään hyvään samppanjaan ole varaa (moni hyvä kuohuviini on parempaa kuin halpa samppanja).
Ehdotuksia joita itse haluaisin, alku/pää/jälkkäri:
kampasimpukoita/soijapihviä/tiramisu
lohiskagen/silakkapihvit/karpaloleivos
katkiscocktail/kampelaa/luumujäätelöä ja piparileivosta
onneksi olkoon!
Mä tykkäisin merellisestä pöydästä, ja siihenhän voi tietty säveltää monenlaista! Omissa nelikymppisissäni viime syksynä oli tarjolla iso valikoima sushia ja lisäksi kampasimpukkasalaattia, juomana kuoharia/valkkaria, ja sitten kahvin kanssa laatukonvehteja. Harmi, jos sulla Ap on tollanen huono kokemus sushista :/
Italialaiseen pöytään vaihtoehtoja:
ravioleja (esim. ricottajuusto, tomaatti- ja basilikatäytteisiä)
mozzarellatäytteisiä/ parmesaanitäytteisiä munakoisoja
Punaviinikastikkeessa härkäpapuja
Tattirisotto
Paistettu meriruutana
Savustettua kananrintaa / savukanasalaattia ja krutonkeja
paistettuja mustekaloja
parmesaanilastuja ja sweet chilikastiketta
Mustaviinimarjasorbetti suklaalastujen kera.
Tässä ois kuva kunnon sushi pöydästä. Tälläisiin pirskeisiin jokainen haluaisi osallistua: http://www.japanskedanmark.dk/sushi/sushi-news/1.front/forside.htm
Sushia.