Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna minun ajaa autoaan!

Vierailija
06.04.2014 |

Miehellä on n. Kymppitonnin arvoinen auto, jossa luonnollisesti liikennevakuutus joka korvaa vastapuolelle sattuneet vahingot.

Hän ei anna minun ajaa autoaan, koska pelkää että rikon sen? Aina jos pyydän autoa, hän ei voi sitä antaa. Vie kyllä minut mielellään jos kyytiä pyydän.

Minulla ei ole omaa autoa, koska ei ole varaa sellaista ostaa/pitää. Kateellisena katson ystäviäni jotka ajavat miestensä autoilla.

omituisinta tässä on se että hän lainaa autoaan kuitenkin siskolleen aina kun tämä keksii pyytää. V*tuttaa suoraansanoen. Tahtoisin joskus käydä autoillen jossain ostoskeskuksessa tai kaupassa, tai vaikka ystävän kanssa kahvittelemassa!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:18"]

Niin, ja ei olla kumpikaan varakkaita, en minä eikä sisko.

en ole eläessäni yhtään autoa kolaroinut!

Ap.

[/quote]

No on siskolla ainakin antaa oma auto tilalle jos kurttaa miehesi auton. Sinä jos kurttaat sen, niin ei ole autoa teillä enää.

Vierailija
22/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysypä mieheltäsi miksi näin ja miksi lainaa siskolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa ajaa mieheni autolla. Ei kyllä haittaa, kuskaa mielellään ja yleensä kaikkialle mennään hänen autollaan, muuten ajan omallani. Ja pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä. Minä kyllä pesen ja imuroin sen aina.

Vierailija
24/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma auto, niitä saa muutamalla satasella. Vakuutuksiakaan ei sellaiselle kannata ottaa kuin pakollinen liikennevakuutus.

Vierailija
25/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo tollast ukkoo mulla, meillä kalliimpi auto ja saan ajaa just nii paljo ku haluun. Miehes luulee vissii olevas parempi kuski teist, ettet vaa kolaroi

Vierailija
26/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valittanut asiaa täällä ennenkin? Kuulosti niin tutulta. Kuinkas pitkä matka teiltä on kahviloihin? Mene niihin hyvä rouva pyörällä, mitä sitä nyt alentuu ruikuttamaan autoa ja kun ei sitä saa, niin jäädä kotiin itkemään. Älä kysele enää, vaan hyppäät fillarin selkään ja menet niinkuin haluat. Tai toinen vaihtoehto on, että alat keksimään menoja ja pyydät aina miestä kuskamaan. Soittelet vähän väliä ja pyydät kuskaamaan milloin minnekin. Sehän tulisi sinulle halvemmaksikin, mies kun varmaan hoitelisi tankkaamiset ja muut kulut.

Vierailija
27/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä anna meilläkään mies autoaan lainaksi - kenellekään. Ajan omallani ja hän omallaan. Molemmat olemme automme omilla hankkeillamme maksaneet, hän omansa ja minä omansa. Ei tule riitaa autoilusta tällä tavalla.

Vierailija
28/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:16"]

No eipä anna meilläkään mies autoaan lainaksi - kenellekään. Ajan omallani ja hän omallaan. Molemmat olemme automme omilla hankkeillamme maksaneet, hän omansa ja minä omansa. Ei tule riitaa autoilusta tällä tavalla.

[/quote]

Ikiomat autot meilläkin molemmilla, mutta ei se nyt noin npkönuukaa ole. Silloin kun mulla oli parempi/luotettavampi lainasin ilman muuta miehelle pitkiin reissuihin.... silloin kun toinen on huollossa ajellaan sillä toisella. Nyt kun miehellä tilavampi ja peräkoukku lainaan sitä, jos tilaa tai koukkua tarvitsee. Ei hemmetti, ne on vain autoja.

Tulee mieleen oma äiti: asuttiin hevon helvetissä eikä hän lainannut autoaan ei itkemällä eikä nätisti pyytämällä. Heti kun sain hankittua oman.... niin jo aina lähtiessäni johonkin sanoi että olisit voinut tuon minunkin auton ottaa. Ihan pelkkää vittuilua ja vallankäyttöä. Penkkaripäivä kun tuli niin muutin omilleni :)

Vierailija
29/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään saa koskaan ajaa mieheni autolla, miksi saisin? Se on hänen auto jonka kustannukset on itse hoitanut, joten hän päättää kuka sillä ajelee. Piste. Olisit erittäin kiitollinen että kuskaa sinua!! Mieheni ei ikinä kuskaa minua mihinkään myöskään, joskus erittäin harvoin jos olen maksanut on kuskannut, mutta tämäkin harvoin. Saat olla kiitollinen miehellesi, olisin ikionnellinen jos mieheni viitsisi minua edes joskus ajella! Sitten SINÄ kehtaat valittaa täällä, huhhuh.

Vierailija
30/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:48"]

En mäkään saa koskaan ajaa mieheni autolla, miksi saisin? Se on hänen auto jonka kustannukset on itse hoitanut, joten hän päättää kuka sillä ajelee. Piste. Olisit erittäin kiitollinen että kuskaa sinua!! Mieheni ei ikinä kuskaa minua mihinkään myöskään, joskus erittäin harvoin jos olen maksanut on kuskannut, mutta tämäkin harvoin. Saat olla kiitollinen miehellesi, olisin ikionnellinen jos mieheni viitsisi minua edes joskus ajella! Sitten SINÄ kehtaat valittaa täällä, huhhuh.

[/quote]

Mitä helvettiä? Maksat omalle miehellesi että hän heittää sinut jonnekin? En ymmärrä?

Vierailija
31/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:48"]

[/quote]

Mitä helvettiä? Maksat omalle miehellesi että hän heittää sinut jonnekin? En ymmärrä?

[/quote]

Juu...kuulostaa todella rakastavalta ja toista arvostavalta parisuhteelta. Tuosta miehestä kannattaa pitää kiinni....vai?

Vierailija
32/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:14"]Oletko valittanut asiaa täällä ennenkin? Kuulosti niin tutulta. Kuinkas pitkä matka teiltä on kahviloihin? Mene niihin hyvä rouva pyörällä, mitä sitä nyt alentuu ruikuttamaan autoa ja kun ei sitä saa, niin jäädä kotiin itkemään. Älä kysele enää, vaan hyppäät fillarin selkään ja menet niinkuin haluat. Tai toinen vaihtoehto on, että alat keksimään menoja ja pyydät aina miestä kuskamaan. Soittelet vähän väliä ja pyydät kuskaamaan milloin minnekin. Sehän tulisi sinulle halvemmaksikin, mies kun varmaan hoitelisi tankkaamiset ja muut kulut.

[/quote]

jep, meiltä kahvilaan n. 25km. Polje keskenäsi.

Vierailija
33/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ajat vuodessa? Kyllä minäkin miehenä miettisin auton lainaamista ihmiselle joka ei ole eläessään ajanut <100000 km tai vuodessa <15000 km. Omat autot on mitä on, ei nyt kymppitonnia kappale mutta yhteensä ylikin. Ei kaskoja missään, mutta bonuksia sen verran, että ei jaksa sitä kinaamista sitten kun jotain tapahtuu ja pitäisi sekin kompensoida. Eri asia jos voi luottaa siihen, että lainaajan taskusta löytyy rahaa hoitaa kaikki osumat niin että 1) ajoneuvo palautetaan 100% luovutuskunnossa ja 2) bonuksiin ei kosketa.

Vierailija
34/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mies ei saa ajaa mun autoa, mutta vain siksi, koska kortti ei riitä, pikkubussiin tarvitaan vähintään D1 :) Meidän henkilöautoa taas saa lainata melkein kuka vaan. Me maksetaan vakuutuksia siksi, että jos jotain sattuu, ni korvaapa ainakin vastapuolen ja henkilövahingot. Mä en tajua, miten ihminen voi oppia ajamaan, jos ei saa harjoitella ja jokainenhan on joskus ollut se aloittelija. Ja autohan on vaan peltiä.

Vierailija
35/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä en tajua tuollasta! Autoa täytyy tietenkin liikenteessä kohdella varoen, mutta jos jotain tapahtuu, niin se on vain auto! (Ja ei, en ole romuttanut yhtäkään autoa...) En suuttuisi vähääkään, jos omistaisin auton ja joku romuttaisi autoni vahingossa. Sen saa kyllä kuntoon.

Ja lainaan entisen poikaystäväni autoa edelleen... 

Vierailija
36/47 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en anna mielelläni mieheni ajaa autoani. Hänen ajotapansa on ihan kamala! Autoni on ns. sport-versio, ja hän ajaa sillä liian pienellä vaihteella ja revittelee lähdössä. Onhan se varmaan mukava tunne, kun auto kiihtyy ja moottori huutaa, minä taas kärsin siitä. Hänellä itsellään on iso automaattivaihteinen auto.

Vierailija
37/47 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totuus, että ei se lainattu tavara tai vaikkapa auto välttämättä yhtä hyvässä kunnossa takaisin tule. Tosin tuota en ymmärrä, että omalle puolisolle ei autoa lainaa mutta siskolleen kyllä. 

Minä en lainaa omaa autoani muille kuin miehelleni. Appiukko on sitä usein kärkkymässä, mutta hän on ihan kamalan huono ajamaan, pari kertaa on ajanut esim. postilaatikkomme nurin. 

Vierailija
38/47 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:36"]

Minä en anna mieheni ajaa autoani. Hän on yhden koloroinut. En muutenkaan tykkää lainata autoani, sille aina tapahtuu jotain lainassa. Tulee naarmuja ja pikku ovikolhuja parkkiksilta.

[/quote]

Kyllä täälläkin on omat autot eikä niitä saa lainailla. Siinä menee penkinsäädöt pieleen, tankki on tyhjä lainaamisen jälkeen, irtotavarat väärässä paikassa, väärä musiikki stereossa, ym. Hyvin ymmärrän.

Vierailija
39/47 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistajat tietää, että kolarikorjauksiakin on monenlaisia. Vaikka kuinka veisit parhaaseen ja kalliiseen merkkiliikkeeseen, heillä saattaa olla jonoa ja työn saa urpo alihankkija. Joka pilaa auton. Auto ainoastaan näyttää ehjältä kolarin jälkeen, lopputulos ihan muuta.

Bonukset, omavastuu ja huonosta korjauksesta mahdollisesti tuleva sählinki. Kaikki em. maksaa aikaa ja rahaa, sekä syö hermoa. 

Vierailija
40/47 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 07:44"] Tosin tuota en ymmärrä, että omalle puolisolle ei autoa lainaa mutta siskolleen kyllä.

[/quote]

Eiköhän se ole niin kuin tuolla on todettu. Siskolla on varaa maksaa jos kolahtaa tai antaa oma autonsa, ap on perse auki niin kuin on itse maininnut.