Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romahtaisitko, jos puolisosi jättäisi sinut?

Vierailija
06.04.2014 |

Miten uskoisit reagoivasi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en romahtaisi, helpotushan tuo olisi, kun ei minua ja lapsia tästä päästä lähtemään.

Vierailija
22/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahtaisin täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:13"]

Olisi katastrofi. Jäisin aivan tyhjän päälle. Olen kotiäitinä, ei työtä. Vaikka löytäisin työn niin ei olisi varaa maksaa yksin vuokraa, laskuja, pitää autoa, maksaa lasten harrastuksia, päiväkotia, koulua jne. 

[/quote]

Kaikesta tuosta huolimatta en romahtanut, pitkään kantoi pelkkä viha, miten ihminen joka oli vuosia  väittänyt rakastavansa voi tehdä niin pahoin toiselle, minun arvomaailmassani ei niin kamalasti loukata edes pahinta vihamiestä. Loukkaus ei siis ollut pelkkä jättäminen ja pettäminen vaan myös koko yhteisen elämän mitätöinti. 

[/quote]

Miten selvisit? Miten järjestit lasten hoidon ja koulun, asunnon jne. jos niihin ei yksin ollut varaa? 

Vierailija
24/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kyllä romahtaisin! menisi pohja koko elämältä. En varmaan ottais enää uutta ukkoa kun siitä selviäisin, elelisin vaan lasten kanssa ja saisivat välillä mennä isälleen. On pari vakavempaa suhdetta kariutunut ennen tätä, ja olihan se suuri pettymys, tuli niin luuserifiilis. Nyt kun on avioliitossa ja pari lasta niin todellakin tekisin kaikkeni että saatais olla vielä elällkeelläkin yhdessä ja hoidella lastenlapsia yhdessä.

Äiti 36v

Vierailija
25/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod.

Vierailija
26/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahtaisin totaalisesti.

Vierailija
27/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alkuun romahtaisin. Minun tapani käsitellä menetyksiä yms. on tuntea ja panikoida ja kärsiä alkuun todella voimakkaasti mutta sillä tavalla pääsen myös nopeasti eteenpäin. Pariin viikkoon en varmaan nousisi sängystä, sitten rupeaisin käsittelemään käytännön asioita ja järjestää uusia tuulia. Vuoden päästä olisin varmaan jo aika hyvässä kunnossa. Kamala asia olisi mutta ei maailman loppu.

Vierailija
28/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin sen aikoinani ja toden totta, en romahtanut!

Vierailija
29/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin romahtaisin. Mieheni pettäminen oli kova kolaus, koska en ollut uskonut hänen voivan tehdä sellaista. Jatkoimme suhdetta pettämisen jälkeen ja nykyisin meillä menee hyvin ja olemme onnellisia yhdessä. Pettämisen yhteydessä jouduin kuitenkin pohtimaan suhteen loppumistakin, joten olen jo tietyllä tavalla käsitellyt asian ja siksi jättäminen ei varmaankaan enää minua romahduttaisi.

Vierailija
30/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi katastrofi. Jäisin aivan tyhjän päälle. Olen kotiäitinä, ei työtä. Vaikka löytäisin työn niin ei olisi varaa maksaa yksin vuokraa, laskuja, pitää autoa, maksaa lasten harrastuksia, päiväkotia, koulua jne. 

[/quote]

Vaikea ymmärtää, kuinka nykyaikana kukaan uskaltaa jättäytyä tilanteeseen, missä ei selviytyisi, kun puolet avioliitoista päättyy eroon ja muutenkin elämässä voi tapahtua ihan mitä tahansa. Ammatti ja työ, johon voi palata, on hyvä vakuutus ihan kaiken varalle.

Vierailija
31/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan romahtaisin, ainakin lasten puolesta. Mieheni on pojillemme aivan kaikki kaikessa, enkä uskoisi, että kykenisimme "eroamaan ystävinä".

Vierailija
32/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ,että romahtaisin. Voisin surra sitä asiaa ,mutta uskoisin selviytyväni.

Romahtaisiko Ap?

Vierailija
33/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin kuolemasta on helpompi selvitä kuin jättämisestä.

Kuollutta saa surra julkisesti ja kaikki tutut tulevat lohduttamaan ja auttamaan. Jättäjää pitää läheisten mielestä halveksia ja lopettaa rakastamasta sillä kellonlyömällä, kun totuus tulee julki. Jokainen tietää, että tunteita ei voi kääntää on-off.

Rakkaus ja kaipaus on ja pysyy, vaikka pettymys onkin valtava. Lopulta joutuu kohtaamaan rakkaansa jonkun toisen ihmisen kanssa, joka on nyt hänelle rakkain. Tuo kaikki on yhtä helvettiä. Kuolleen muisto on kaunis.

Sanon tämän molemmat kokeneena.

En kuitenkaan romahtanut kummallakaan kerralla. Tottakai suru oli musertava, mutta elämän oli pakko jatkua. Nykyisin pelkään joskus miehelleni sattuneenn jotain, kun hän ei tule läheskään ajoissa töistä tms. kotiin. Jos hän ei vastaa puhelimeen, ensin tulee paniikki, mutta sitten otan järjen käteen ja ajattelen, että selviän mistä vaan. Mutta kamalaa se on silti.

Vierailija
34/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kuinka pahasti romahtaisin kun ennen en ole eronnut ja nyt on yhteinen lapsikin tulossa.. Ollaan toistemme varsinaisesti ensimmäiset :) toivottavasti myös viimeiset

Vierailija
35/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]voi voi, naisen ei pitäisi päästää itseään noin avuttomaan tilaan. Saisit asumistukea, mieheltä elarit, lapsilisät, ilmoittaudu työttömäksi tai mene töihin

Vierailija
36/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lukiessani vasta ymmärrän, miksi suomalaiset naiset niin kovasti ihmettelevät kotiäitiyttä.

Olen naimisissa ulkomailla ja eron sattuessa lapset, talo, toinen auto ja puolet yhteisestä omaisuudesta jäisivät automaattisesti minulle. Lisäksi mieheni joutuisi maksamaan lapsille ja minulle jatkossakin sairasvakuutukset, elatusmaksut, opinnot lapsille ja myöhemmin jopa eläkkeeni (vaikka en sitä edes vaatisi).

Näin ei tietenkään ole jokaisessa mionikulttuurisessa perheessä, mutta ainakin sellaisissa, joissa vaimo on jäänyt kotiin miehen uran ja perheen takia ja miehellä on riittävästi omaisuutta.

[/quote]

Vierailija
37/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Saattaisi tuo nössykkä romahtaa ensin. =)

Vierailija
38/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:30"]

[/quote]

Vaikea ymmärtää, kuinka nykyaikana kukaan uskaltaa jättäytyä tilanteeseen, missä ei selviytyisi, kun puolet avioliitoista päättyy eroon ja muutenkin elämässä voi tapahtua ihan mitä tahansa. Ammatti ja työ, johon voi palata, on hyvä vakuutus ihan kaiken varalle.

[/quote]

Ammatti löytyy kyllä. Mies sai hyvän työpaikan ulkomailta ja muutimme 2v sitten tänne. Minä olen kotiäitinä. Lapsista kaksi käy koulua (4v,7v) ja kuopus on kotihoidossa. Jos mies jättäisi niin ei auttaisi kuin palata suomeen. Se olisi keino jolla saisin asiat raiteilleen. Ei täällä yhden ihmisen tuloilla makseta kolmen lapsen kuluja ja asumista+elämistä ja vieläpä ilman tukiverkkoa. 

Vierailija
39/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahtaisin. Rakastan miestäni todella paljon. En voisi uskoa, että hän jättäisi minut.

Vierailija
40/47 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En romahtaisi mutta olisihan se nöyryyttävää ja vaikutusta myös ystäväpiiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi